Gå til innhold

Bonusbarn!? Vil nok heller si bagasjebarn ja!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes rett og slett synn på barna til mannen din som må ha deg i livet sitt.

 

Barn er ikke bagasje. Dette burde du ha tenkt på før du gikk inn i et forhold til han.

 

 

 

Anonymous poster hash: f48cb...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke barnevakt for egne barn. Du har en mann som ønsker å se sine egne barn mest mulig - og kanskje til og med på tross av at det ikke er HELT nødvendig for moren. Det er et gode og langt mer enn en som deg fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke barnevakt for egne barn. Du har en mann som ønsker å se sine egne barn mest mulig - og kanskje til og med på tross av at det ikke er HELT nødvendig for moren. Det er et gode og langt mer enn en som deg fortjener.

 

 

Signerer den delvis, MEN! Da skal bidraget avpasses etter det reelle samværet. Når man er 100% alene med barn så må man som regel betale for barnevakt. Når man er to foreldre som ikke bor sammen, er "barnevakt" regulert som størrelse på bidrag. En annen ting, jeg hadde aldri godtatt at en fireåring sov i foreldrenes seng hvis fireåringen er urolig. Har hatt slik periode med egne barn der det ene barnet snurret seg rundt i senga hele natta. Resultatet ble at jeg var utslitt, sluttet å fungere i jobben siden jeg gikk rundt som en søvnløs zombie og fikk også kortere lunte overfor det andre barnet. Så jeg nektet min (da) nesten 5-åring å sove sammen med oss, og heller tilrettela slik at hun begynte å like rommet sitt. Å sove på sofaen for meg var ikke alternativ da jeg har kroniske ryggsmerter og blir helt ødelagt av annet enn en GOD madrass. Dessverre kan man ikke si det samme til et stebarn man ikke er forelder til. Hvis HI blir utslitt av å aldri få sove de nettene stebarnet er der, så skjønner jeg henne godt.

 

Anonymous poster hash: 12c25...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er like mye pappa til de som til ditt barn. Grow up. Hvis dette er livets utfordring så har du jagge lite som bekymrer deg. Det er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om Mor faktisk driver å lurer dem så er det helt ok og noe de må tåle. De er jo kun far og stemor...... Altså glemmer dere det faktum at mor kanskje misbruker tilliten og tjener på dette? Alle kaster seg over stemødrene med en gang uansett hva de skriver. Svar nå på saken og da. En ting er bytting av dager / hjelp av og til men om mor har forandret på stilling/ arb tider må hun forandre på samvær . Noe hun nekter..... Tror mor også er noe å snakke om her jeg, noen som vil ha bidraget og tjene ekstra cash gitt , hvordan er det hun gjør bra for barna da? Hadde en mor her klaget på 4 åring i senga ville pipa vært helt annerledes men kommer ordet ste/ bonus inn først er det buhu stakkars lille .... Og dette holder på i årevis . Som 16 åringer er det også buhu stakkars. Dere gjør dem en bjørnetjeneste med de rosa putene under armene... Som 25 år gammel jobbsøkere er det ingen ekstraforpleining fordi de er stakkars skillsmissebarn ...

 

Anonymous poster hash: c58c1...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om Mor faktisk driver å lurer dem så er det helt ok og noe de må tåle. De er jo kun far og stemor...... Altså glemmer dere det faktum at mor kanskje misbruker tilliten og tjener på dette? Alle kaster seg over stemødrene med en gang uansett hva de skriver. Svar nå på saken og da. En ting er bytting av dager / hjelp av og til men om mor har forandret på stilling/ arb tider må hun forandre på samvær . Noe hun nekter..... Tror mor også er noe å snakke om her jeg, noen som vil ha bidraget og tjene ekstra cash gitt , hvordan er det hun gjør bra for barna da? Hadde en mor her klaget på 4 åring i senga ville pipa vært helt annerledes men kommer ordet ste/ bonus inn først er det buhu stakkars lille .... Og dette holder på i årevis . Som 16 åringer er det også buhu stakkars. Dere gjør dem en bjørnetjeneste med de rosa putene under armene... Som 25 år gammel jobbsøkere er det ingen ekstraforpleining fordi de er stakkars skillsmissebarn ...

 

Anonymous poster hash: c58c1...ac3

Nei, det er nok best å herde de i ung alder sånn at de skjønner at de kommer som en god nr to hos begge familiene sine. Det skulle tatt seg ut at man tar hensyn til at de lever et urolig liv med to hjem, steforeldre, halvsøsken og faen og hans oldemor.

 

En fireåring som trenger tryggheten det er å ligge i foreldrenes seng bør få lov til det, samme om det er egne eller stebarn. Om man skaffer seg en partner med barn får man svelge kameler til man gulper så lenge det går på barnas trygghet og behov for å bli sett.

 

Det betyr ikke at de ikke skal ha regler og grenser, men de skal slippe å ses på som uønsket bagasje og de skal få lov å ha en pappa som setter pris på ekstra tid sammen med dem! Og de burde slippe å ha en sånn som hi i livet sitt.

 

Faren for hi er jo at mannen ser holdningene hennes ovenfor barna hans og kaster henne på dør - og plutselig er også hennes gullunge en annens bagasje.

Endret av *Miss Marple*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i et forhold med en mann i 2 år nå. Han har 2 barn, på 4 og 7 år. Jeg har nå fått en liten selv, og er stort sett veldig fornøyd. Det eneste er at vi må ha hans barn på vanlig samvær, samt når barnas mor er på nattevakt. I det siste har det blitt mye nattvakter. Jeg mistenker at hun lyver, bare for å ordne seg lettvint barnevakt. Slik ble det i påsken også. Jeg er fryktelig lei nå, og vurderer å ringe til hennes arbeidsplass, for å dobbeltsjekke at hun faktisk er på jobb. Blir bare litt vanskelig å ta det opp med samboer, da han er godtroende, og tenker kun det beste om sin eks.... Ah, irriterende å gå å legge meg nå, da jeg vet at 4åringen ligger i sengen vår. Bagasjebarn!!!!Anonymous poster hash: f1232...81f

 

På ekte stemors vis. Ungene var der først. Hilsen en som ble psykisk og fysisk mishandlet av sin bagasjemor pga samme sjalusien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært i et forhold med en mann i 2 år nå. Han har 2 barn, på 4 og 7 år. Jeg har nå fått en liten selv, og er stort sett veldig fornøyd. Det eneste er at vi må ha hans barn på vanlig samvær, samt når barnas mor er på nattevakt. I det siste har det blitt mye nattvakter. Jeg mistenker at hun lyver, bare for å ordne seg lettvint barnevakt. Slik ble det i påsken også. Jeg er fryktelig lei nå, og vurderer å ringe til hennes arbeidsplass, for å dobbeltsjekke at hun faktisk er på jobb. Blir bare litt vanskelig å ta det opp med samboer, da han er godtroende, og tenker kun det beste om sin eks.... Ah, irriterende å gå å legge meg nå, da jeg vet at 4åringen ligger i sengen vår. Bagasjebarn!!!!Anonymous poster hash: f1232...81f

På ekte stemors vis. Ungene var der først. Hilsen en som ble psykisk og fysisk mishandlet av sin bagasjemor pga samme sjalusien.

Hvor står det at jeg er sjalu? Irritert ja, sjalu, nei.. Vil bare ha forutsigbarhet! Hadde barna vært her på sine samvær, helt ok. Men, når de er her i tide og utide, så blir jeg irritert.

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har vært i et forhold med en mann i 2 år nå. Han har 2 barn, på 4 og 7 år. Jeg har nå fått en liten selv, og er stort sett veldig fornøyd. Det eneste er at vi må ha hans barn på vanlig samvær, samt når barnas mor er på nattevakt. I det siste har det blitt mye nattvakter. Jeg mistenker at hun lyver, bare for å ordne seg lettvint barnevakt. Slik ble det i påsken også. Jeg er fryktelig lei nå, og vurderer å ringe til hennes arbeidsplass, for å dobbeltsjekke at hun faktisk er på jobb. Blir bare litt vanskelig å ta det opp med samboer, da han er godtroende, og tenker kun det beste om sin eks.... Ah, irriterende å gå å legge meg nå, da jeg vet at 4åringen ligger i sengen vår. Bagasjebarn!!!!Anonymous poster hash: f1232...81f

 

 

 

På ekte stemors vis. Ungene var der først. Hilsen en som ble psykisk og fysisk mishandlet av sin bagasjemor pga samme sjalusien.

Hvor står det at jeg er sjalu? Irritert ja, sjalu, nei.. Vil bare ha forutsigbarhet! Hadde barna vært her på sine samvær, helt ok. Men, når de er her i tide og utide, så blir jeg irritert. Anonymous poster hash: f1232...81f

 

Ja de er jo tross alt bare på besøk..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor står det at jeg er sjalu? Irritert ja, sjalu, nei.. Vil bare ha forutsigbarhet! Hadde barna vært her på sine samvær, helt ok. Men, når de er her i tide og utide, så blir jeg irritert.

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

 

Men da må du jo ta det opp med mannen din og ikke la irritasjonen gå ut over små uskyldige barn.

 

Ser du ingen fordel med at han er en god pappa som ønsker å være mest mulig sammen med egne barn? Hadde ikke du også ønsket det om du ikke kunne bo sammen med ditt barn hele tiden?

 

Hva er det du ikke kan gjøre når barna er hos dere som du ellers gjør?

 

At du sitter alene kl 01.30 fordi mannen har lagt seg er vel ikke så unaturlig heller - veldig få med små barn (har ikke dere en baby?) kan sitte oppe til langt på natt uansett antall barn i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde/har en stemor som deg, HI.

Du tror kanskje barna ikke merker hvordan du er, men der tar du nok feil.

Det er veldig vondt å føle seg "i veien" i noe som også skal være "sitt eget hjem".

Håper dere finner en avklaring raskt, og at du ikke finner andre ting å irritere deg over, som barna liksom ikke merker, hvis dere får det samværet du snakker om at dere bør ha.

Snu på det når du tenker på problemstillingen. Hvordan ville du som fireåring hatt det hvis du hadde hatt en stemor som deg?

 

Anonymous poster hash: 968d4...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du stemor skal forsvinne ut av livet deres jeg? Bli alenemor, og at mannan din får seg en ny som behandler din unge som dritt?? Neppe intr kan jeg tenke meg. Men tenk litt over den problemstillingen der. For den kan fort komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler mannen din det samme ovenfor ditt barn også?Anonymous poster hash: cb64b...fb1

Håper ikke det, da det er hans barn også :)Anonymous poster hash: f1232...81f

Vel de andra barna er også hans barn og allikevel har du store problemer med at han stiller opp for de. Samtidig som du sannsynligvis forventer intet mindre enn gull og grønne skoger for ditt eget barn. Er han en god far vil han uansett ikke forskjellsbehandle sine egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mannen din er en skikkelig mann. Han er glad i barna sine og tar all ekstra tid med dem med glede, uten å la seg påvirke av sin nye dame. Og uten å telle kroner i forhold til bidrag. Dere har det romslig økonomisk, så da burde det ikke være et tema synes jeg. Det kommer barna til gode om mora deres ikke må streve for å få endene til å møtes. 

 

Forholdet til barna er jo det viktigste man har. Og barna blir formet av oppveksten man gir dem og man danner grunnlaget for hva slags samfunnsborgere de blir. Så det er rett og slett til alles beste at du legger dine egoistiske behov til sides og gir barna den tryggheten og bekreftelsen de trenger. Kanskje du da kan lære å bli oppriktig glad i dem. 

 

Jeg fikk en stemor som var veldig opptatt av å sette sitt eget forhold til min far foran mitt. Og min far var ikke så flink til å prioritere riktig ovenfor meg. Det holdt på å ødelegge forholdet vårt, men heldigvis bedret det seg etter et par år. 

 

Som voksen har man et ansvar ovenfor barn. Du har valgt din situasjon selv om du ikke har valgt antall dager med barna. Barna har ingenting de skulle sagt. De lever på deres voksnes nåde. De må ta det de får. Nå møter i tillegg din kalde skulder og irritasjon for en situasjon de ikke kan endre. 

 

Håper du klarer å sette deg inn i de to barnesinnene du har i livet ditt og kjenner på hvor selvsentrert du er akkurat nå. Og sett pris på mannen din, virker som han er MANN, med alt det ansvaret det innebærer. 



Anonymous poster hash: 40d49...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kanskje dere da heller skal utvide samværet slik at dere har en fast ordning med større samværsprosent, slik at mor lettere kan ta nattevaktene i de periodene hun ikke har barna. Selv om det blir mer tid med disse barna så er det bedre enn den stadige irritasjonen ved det uforutsette.

Har dere barna mer enn avtalt samvær så bør jo dette også få noe å si for det bidraget han betaler.

Ellers så tenker jeg at velger man en mann med bagasje så må man også forholde seg til den bagasjen. Her er det snakk om uskyldige små barn - ikke "bagasje"!

Og fireåringen bør vel ha sin egen seng - eller gjør det stadig usikre livet fireåringen usikker slik at h*n trenger mer nærkontakt med pappaen sin?Anonymous poster hash: 12db5...662

Som sagt, jeg ønsker også å heller øke samværsprosenten.. 4 åringen har egen seng ja, men ligger mest hos oss. Og det er fryktelig irriterende, det kan ingen krangle på!

Da jeg traff mannen, hadde han barna kun to ganger i uken, en overnatting i måneden. Dette passet meg ypperlig. Samværet er gradvis blitt endret, noe jeg har vært ueinig i.. Derav, bagasjebarn!Anonymous poster hash: f1232...81f

Det passer deg ypperlig med en natt i mnd?

Og samværet er vel ikke satt for å tilfredsstille deg- tanken bak er tid for barn og far. Anonymous poster hash: b5355...8e2

Det var kun svar ift at jeg har valgt en mann med bagasje. Da jeg valgte, hadde han Bagasjen en natt i måneden, ikke annenhver helg +++Anonymous poster hash: f1232...81f

Har det falt deg inn at mannen er like glad i sine to andre barn ,som i deres felles?

Kjære tid, får helt vondt av å lese.

Bonusjenta mi kom inn til oss lenge, hun var nok 6-7 år før det var ferdig.

Det gjør også våre felles barn.

Det en trygghet og kos for barna og en kamp om å sove for foreldrene.

Vi har alltid hatt en ekstra seng, madrass eller noe og flykte til.

Far kapitulerer gjerne først og vi jentene sover i et sammensurium av armer og bein.

 

Er det et sted hvor vi må dele rom , så er det alle oss jentene i en dobbeltseng og snorkepappa alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde håpet på at din mann ikke ville ta noe mer ansvar for sine barn en en natt i måneden?

 

Wow, jeg blir sjokkert!

 

Stakkars uskyldige barn som har deg som stemor.

 

Anonymous poster hash: f4d0e...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som din mann.

Han er en super pappa for sine to barn fra første ekteskap og sitt ene barn fra det neste forholdet :)

Han elsker alle ungene sine og har de så mye som mulig. Tar gjerne alle tre med på lange ferier i inn og utland.

 

Kanskje din mann/samboer om ikke så alt for lenge?



Anonymous poster hash: d15c2...709
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og dette, mine damer og herrer, er grunnen til at jeg vil ha alle barna med samme far og pleie forholdet vårt for alltid! Tanken på at noen skulle tenke sånn om mine to små skjærer i hjertet. Dette burde du tenkt nøye på før du gikk inn i et forhold der far hadde barn fra før. Det er to små mennesker det er snakk om og de er akkurat like viktige og mye verdt som deres felles barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det samme vil din nye kjæreste kalle ditt søte, lille nurk etter at din nåværende mann har forlatt deg pga holdningen til hans flotte, førstefødte barn.Anonymous poster hash: 00de6...81b

Les innlegget til HI 1 gong til før du glefser. Eller er du ho som jobber kun nattevakter ?

 

Anonymous poster hash: c70ea...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Føler mannen din det samme ovenfor ditt barn også?Anonymous poster hash: cb64b...fb1

Håper ikke det, da det er hans barn også :)Anonymous poster hash: f1232...81f
Flaks for deg, da, eller hva?

 

 

Anonymous poster hash: cb64b...fb1

Flaks nei, jobber for forholdet jeg, slik at mitt barn skal slippe å bli noen andres bagasjebarn

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

 

 

Eh. Du skjønner ikke at et lykkelig familieliv innebærer at du MÅ jobbe med egne holdninger og utvikle noe følelser for barna han har fra før også?

 

Anonymous poster hash: 4e16e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og det samme vil din nye kjæreste kalle ditt søte, lille nurk etter at din nåværende mann har forlatt deg pga holdningen til hans flotte, førstefødte barn.Anonymous poster hash: 00de6...81b

Les innlegget til HI 1 gong til før du glefser. Eller er du ho som jobber kun nattevakter ?

 

Anonymous poster hash: c70ea...e14

 

 

Her er det vel du som ikke har lest hele tråden. Det er gjennomgripende dårlige holdninger til barna her.

 

Anonymous poster hash: 4e16e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og det samme vil din nye kjæreste kalle ditt søte, lille nurk etter at din nåværende mann har forlatt deg pga holdningen til hans flotte, førstefødte barn.Anonymous poster hash: 00de6...81b

Les innlegget til HI 1 gong til før du glefser. Eller er du ho som jobber kun nattevakter ?Anonymous poster hash: c70ea...e14

 Her er det vel du som ikke har lest hele tråden. Det er gjennomgripende dårlige holdninger til barna her. Anonymous poster hash: 4e16e...694

Og når svarte ho over meg? Før du uttaler deg.

 

Anonymous poster hash: c70ea...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde/har en stemor som deg, HI.

Du tror kanskje barna ikke merker hvordan du er, men der tar du nok feil.

Det er veldig vondt å føle seg "i veien" i noe som også skal være "sitt eget hjem".

Håper dere finner en avklaring raskt, og at du ikke finner andre ting å irritere deg over, som barna liksom ikke merker, hvis dere får det samværet du snakker om at dere bør ha.

Snu på det når du tenker på problemstillingen. Hvordan ville du som fireåring hatt det hvis du hadde hatt en stemor som deg?

 

Anonymous poster hash: 968d4...a55

 

Godt skrevet.

 

Har selv hatt en slik stemor som ikke hadde annet enn kjærlighet til egne barn, og bare ga kritikk og en følelse av at vi bonusbarn var uønsket. Jeg og min bror måtte bo fast hos pappa og konen, da moren vår ble veldig syk. Vi kom inn i familien med en del vondt bak oss, men møtte aldri noe omtanke fra vår stemor der.

Slikt kan skje HI. Og det høres dessverre ut som om du hadde taklet slikt like dårlig...

 

Slike som deg burde aldri gå inn i forhold til noen som har barn fra før- enkelt og greit.

 

 

Anonymous poster hash: 4e16e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Og det samme vil din nye kjæreste kalle ditt søte, lille nurk etter at din nåværende mann har forlatt deg pga holdningen til hans flotte, førstefødte barn.Anonymous poster hash: 00de6...81b

Les innlegget til HI 1 gong til før du glefser. Eller er du ho som jobber kun nattevakter ?Anonymous poster hash: c70ea...e14
 Her er det vel du som ikke har lest hele tråden. Det er gjennomgripende dårlige holdninger til barna her. Anonymous poster hash: 4e16e...694

Og når svarte ho over meg? Før du uttaler deg.

 

Anonymous poster hash: c70ea...e14

 

 

Hva i alle dager snakker du om? Når hun svarte er da helt irrelevant. Det er heller ikke snakk om en mor som bare jobber nattevakter og mange slike.

 

Anonymous poster hash: 4e16e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...