Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #76 Skrevet 14. april 2014 Vet du HI jeg støtter deg. Men her inne er det ikke lov å ikke elske bonusbarn like mye som egne for buhu de er skillsmissebarn.... Han er uopdragen og Far burde oppdra han så han ikke blir verre. Og hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk satt opp noen regler og stått litt opp for datteren din de gangene den med skarpest albuer skal bestemme lek. Filmee, kino ol! Seriøst du får pes fordi du er stemor for de er jo alltid onde ifølge de her inne, hadde dette vært helsøsken og du hadde skrevet det samme ville pipa hatt en annen lyd. Det er stakkars skillsmiassebarne kortet som kommer nå ,men de glemmer jo tydeligvis at det er jo datteren din også stakkars...... Det er ikke synd på hi's stesønn for at han er skilsmissebarn, men datteren hennes er 'stakkars' ??? Det barna en snodig konklusjon. Og jo, det ER synd på alle barn som ikke finner sin plass i den nye mine-dine-våre barn situasjonen som de helt uskyldig har havnet i! Anonymous poster hash: 8372c...ab1
Englenemine Skrevet 14. april 2014 #77 Skrevet 14. april 2014 Det var ironi.. Hennes datter er også skillsmissebarn. Mange av dere her ser ut til å glemme det.
Englenemine Skrevet 14. april 2014 #78 Skrevet 14. april 2014 Og.. Datteren hennes sliter nok også av å måtte alltid tape i spill for stebror, aldri få velge filmer og måtte hjelpe til å se på han slipper unna med det. Så joda hun sliter nok men gauler ikke høyest om det.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #79 Skrevet 14. april 2014 Jeg må helt ærlig si at mine barn aldri har jublet på noen måte når de må gå ut med søpla. De gjør det jeg ber de om, men surmule gjør de om de ikke har spesielt lyst. Det er heller ikke alltid de er overlykkelig iver å måtte rydde og dekke bord og andre oppgaver jeg gir de. Eldste på 14 med hormoner i sving kan til og med sette seg ned og nekte å hjelpe til. De er likevel ikke uoppdragne. Synes det er litt merkelig når barn er "over måte" pliktoppfyllende og aldri klager på noe de får beskjed om eller noe de må gjøre. Vedr lek, så er gutter generelt mindre interessert i jentelek enn jenter er i guttelek. De er også mindre tålmodige. Så når de leker sammen, så blir det ofte til at guttene ikke orker jenteleken over lang tid. Jeg har en gutt og en jente og det er sånn her også. Gutteleker blir lekt mest og jeg tenker at så lenge jenta aksepterer det, så har hun ikke noe i mot det heller. Når det gjelder hva vi skal se på kino, så er det jeg som betaler og jeg som bestemmer. Jeg bestemmer også hvem som skal være med og ikke. Nå er jeg alene, så jeg har veto, men vil tro at det er de voksne som bestemmer slikt i et hjem og ikke barna? Anonymous poster hash: 45eae...032
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #80 Skrevet 14. april 2014 Han blir prioritert og sett i aller høyeste grad. Det gjør også min datter. Og når det er blitt slik at begge har foreldre som ikke bor sammen. Så gjør vi det beste utav situasjonen. Noe annet kan man heller ikke gjøre.. Barna kommer først. Dette har jo eskalert litt urav sammenheng. Jeg er ingen ond stemor. Og ei en dårlig mamma. Vi gjør så godt vi kan. Og de er begge fornøyde barn. Bortsett ifra at han kan irritere vettet av oss med uforskammet oppførsel.. Han er snart 12 år. Og jeg forlanger at han kan oppføre seg. Når han ikke gjør det blir jeg uggen og missliker han iblant. Brtyr ikke at ingen stiller opp for han eller at han lider av den grunn.. Han er fornøyd han. Bortsett ifra at han er lat og alltid må ha det på sin måte. Jeg setter selvsagt ned foten ang at han alltid må bestemme kino o.l men er ikke alltid enkelt i en travel hverdag. Han vil være med min datter. Er ingen som tvinger de til å leke sammen heller. De har begge venner på hver sin side. Og noen sammen.. de går på samme skole. Hi.. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #81 Skrevet 14. april 2014 Han blir prioritert og sett i aller høyeste grad. Det gjør også min datter. Og når det er blitt slik at begge har foreldre som ikke bor sammen. Så gjør vi det beste utav situasjonen. Noe annet kan man heller ikke gjøre.. Barna kommer først. Dette har jo eskalert litt urav sammenheng. Jeg er ingen ond stemor. Og ei en dårlig mamma. Vi gjør så godt vi kan. Og de er begge fornøyde barn. Bortsett ifra at han kan irritere vettet av oss med uforskammet oppførsel.. Han er snart 12 år. Og jeg forlanger at han kan oppføre seg. Når han ikke gjør det blir jeg uggen og missliker han iblant. Brtyr ikke at ingen stiller opp for han eller at han lider av den grunn.. Han er fornøyd han. Bortsett ifra at han er lat og alltid må ha det på sin måte. Jeg setter selvsagt ned foten ang at han alltid må bestemme kino o.l men er ikke alltid enkelt i en travel hverdag. Han vil være med min datter. Er ingen som tvinger de til å leke sammen heller. De har begge venner på hver sin side. Og noen sammen.. de går på samme skole. Hi.. Anonymous poster hash: 6f47d...961 Må bare nevne det... Som alenemor til 3 barn, hvor 2 av de er 100% hos meg og jeg annenhver helg får besøk av sønnen til han jeg var gift med, så vet jeg alt om travel hverdag. Men det er fortsatt enkelt å legge ned veto når det gjelder kino o.l. Og det kan ikke glippe noen gang, for da blir det kaos. Anonymous poster hash: 45eae...032
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #82 Skrevet 14. april 2014 Kino er en ting. Hva med hver gang de skal spille ett spill. Leke en lek. Velge seg kostymer. Spise frukt. Ta seg en yoghurt. Velge kanal på tv. Bære poser osv. Hvordan skal man kunne plukke opp alt? Når han da som regel tar den største fruktbiten. Bærer den letteste posen. Beslaglegger fjernkontrollen. Osv. Kan ikke henge over de 100 % av tiden. Jeg har husvask og matlaging også. Og de er store og selvstendige barn. Skulle gjerne ønsket han kunne vært litt mindre egoistisk. Men ser vi det eller hører det. Får han beskjed... Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #83 Skrevet 14. april 2014 Kino er en ting. Hva med hver gang de skal spille ett spill. Leke en lek. Velge seg kostymer. Spise frukt. Ta seg en yoghurt. Velge kanal på tv. Bære poser osv. Hvordan skal man kunne plukke opp alt? Når han da som regel tar den største fruktbiten. Bærer den letteste posen. Beslaglegger fjernkontrollen. Osv. Kan ikke henge over de 100 % av tiden. Jeg har husvask og matlaging også. Og de er store og selvstendige barn. Skulle gjerne ønsket han kunne vært litt mindre egoistisk. Men ser vi det eller hører det. Får han beskjed... Anonymous poster hash: 6f47d...961 Jeg har da også alle de andre oppgavene. Ville hengt meg mindre opp i om han tar den største fruktbiten. Det er jo ikke så viktig? Heller ikke at han bærer den letteste posen. Han bærer i alle fall, så dette blir bagateller. Lag alle fruktbitene like store da. Og alle posene like tungenom du anser dette som er problem. At han beslaglegger fjernkontrollen løses lett men at de ikke kan se tv om de ikke er enige om hva de skal se på. Om spill, så finnes det alltid dårlige tapere og da er det lett å si at om han ikke tåler å tape, kan han ikke spille. Anonymous poster hash: 45eae...032
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #84 Skrevet 14. april 2014 Ja frukt er bagateller. Men er helheten selvsagt. Handler jo ikke bare om frukt eller tv. Nå gidder jeg faktisk ikke følge tråden lengre. Blir litt for dumt at jeg skal bli hengt for at jeg blir irritert og har lyst å gjemme meg under dyna noen ganger.. Folk er visst perfekte her.. Nå er han på bowling med faren. Mens jeg og min datter planter urter i hagen. Dere får ha en fin dag alle som en.. Til og med dere som aldri har en negativ tanke om ditt eget stebarn noensinne. Og som finner dere ioat unger oppfører seg uufordragelig og egoistisk. For min egen del. Orker jeg ei det lengre. Hi Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #85 Skrevet 14. april 2014 Kom igjen! Er det virkelig NOEN her som liker kontrollerende, bortskjemt og utakknemlig oppførsel hos barn?? Forventer dere virkelig at andre aksepterer slik oppførsel fra deres store barn? Eller er det virkelig så sterk uvilje mot stemødre her inne at slik oppførsel er plutselig helt akseptabel og alle må bare finne seg i det? Jeg synes all den stakkarsliggjøring rundt skilsmissebarn er å undervurdere barn sterkt og ja, jeg selv var et skilsmissebarn, og jeg vet faktisk hva det vil si å ha en ekskluderende stemor, noe HI åpenbart ikke er. For jeg kan love dere at da ville gutten ikke ønsket å tibringe tid sammen med henne! AMEN! Anonymous poster hash: 16665...167
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #86 Skrevet 14. april 2014 Ja frukt er bagateller. Men er helheten selvsagt. Handler jo ikke bare om frukt eller tv. Nå gidder jeg faktisk ikke følge tråden lengre. Blir litt for dumt at jeg skal bli hengt for at jeg blir irritert og har lyst å gjemme meg under dyna noen ganger.. Folk er visst perfekte her.. Nå er han på bowling med faren. Mens jeg og min datter planter urter i hagen. Dere får ha en fin dag alle som en.. Til og med dere som aldri har en negativ tanke om ditt eget stebarn noensinne. Og som finner dere ioat unger oppfører seg uufordragelig og egoistisk. For min egen del. Orker jeg ei det lengre. Hi Anonymous poster hash: 6f47d...961 Du må jo tåle at noen mener du tar feil? Jeg er langt i fra perfekt, men jeg forsøker å hjelpe deg ved å si at du må velge dine kamper og ikke la irritasjonsmoment ta over. Jeg kan bli mektig irritert når barna mine gjør noe de ikke får lov til eller oppfører seg dårlig. Men jeg går ikke rundt og lar det surre under huden. Som en her sa: du tar ikke selvkritikk under hele tatt og forsvarer alt du sier. Alle vil gjemme seg under dyna i blandt. Både pga egne og andres barn. Anonymous poster hash: 45eae...032
smiia Skrevet 14. april 2014 #87 Skrevet 14. april 2014 Du HI er virkelig imponert over egen innsats, ingen tvil om det iallfall!!! Anonymous poster hash: d5e54...412 Det inntrykket sitter jeg igjen med også. Ikke en plass ser jeg at du tar selvkritikk. Hverken mor eller far prioriterer barnet sitt, det overlater de til stemor. Stemor har en datter som får lite negative tilbakemeldinger og som blir prioritert av mamma'n sin. Stesøster får bo sammen med hans pappa hele tiden mens han må flytte mellom to hjem. Selv om du selv mener at han ikke legger merke til irritasjonen din kan jeg love at der tar du feil. Barn er rå på å fange opp signaler. Det er også noe med at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Jeg er enig med de som sier at her svikter far på det groveste og jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel fra en voksen mann. Det er ikke rart at den lille gutten er gretten og utilpass. Akkurat hva mener du hun skal ta selvkritikk på egentlig? Så vidt jeg ser har hun tatt til seg råd og tilbakemeldinger, og tatt en lang prat med mannen etter å ha lagt ut denne tråden. At HI prioriterer datteren skjønner ikke jeg hvor du tar fra. Hun skriver derimot at hun sitter en og en halv time med lekser med stesønnen, på bekostning av å kunne hjelpe datteren. Hvis du leser ordnentlig gjennom ser du at datteren også bare er der 50%, så at det bare er gutten som kommer og går, og dermed blir mer utenfor enn datteren stemmer heller ikke. "Stakkars liten gutt" synes jeg også blir en drøy påstand når det gjelder en 12-åring som man kun forventer en smule mer høflighet og oppdragelse fra. Som du selv sier har du ingen erfaring som Stemor, og da synes jeg du burde uttale deg litt mindre bastant og mer ydmykt ovenfor de som faktisk har dette som sin hverdag.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #88 Skrevet 14. april 2014 Takk for den Smiia Greit reflektert og oppsummert. Og at jeg ikke tar selvkritikk stemmer da ikke.. Jeg passer på han.hjelper han og støtter han. Og ugreie følelser er det ingen som ønsker å ha! Hvorfor tror dere jeg lå ut tråden? Forde jeg er perfekt og syns det er helt ok og føle slik jeg gjør? Niks! Men arrogante og utakknemlige , egoistiske barn takkler jeg ikke.. Hi. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Gjest Moonstruck Skrevet 14. april 2014 #89 Skrevet 14. april 2014 Gutten er garantert lei seg for at pappa'n hans ikke er der.... Han vil være hos dere 50% men, sannsynligvis ikke for å være sammen med deg og din datter! Ikke rart han blir litt vanskelig... Pappa'n må på banen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #90 Skrevet 14. april 2014 Jeg har skrevet tidligere at gutten foretrekker å holde seg med meg. Derfor har vi hatt denne ordningen frem til nå også. Faren stiller opp han også. Høres jo ut som om han aldri er tilstede eller følger han opp. Dette stemmer ikke. Selv om det er jeg som har vært mest med han siste halvår.. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #91 Skrevet 14. april 2014 Mrs Marple. Hva ville du gjort annerledes i min situasjon da som er så mye bedre enn hva jeg har fått til? Selvkritikk tar jeg. Mye av. Men det var ikke det denne tråden handlet om.. Der kunne jeg laget en ny tråd på hvor dorlig samvittighet jeg har osv. Takker for svar.. Anonymous poster hash: 6f47d...961
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2014 #92 Skrevet 14. april 2014 (endret) Mrs Marple. Hva ville du gjort annerledes i min situasjon da som er så mye bedre enn hva jeg har fått til? Selvkritikk tar jeg. Mye av. Men det var ikke det denne tråden handlet om.. Der kunne jeg laget en ny tråd på hvor dorlig samvittighet jeg har osv. Takker for svar..Anonymous poster hash: 6f47d...961 Det jeg leser av innleggene dine er hvor flink du er med han. Du tar han med på trening, du hjelper han med lekser, du lager mat og du stuller og du steller. Jeg ser veldig lite forståelse for at gutten kan føle at han er i en vanskelig situasjon med to familier, lojalitetskonflikter, en pappa som har lite tid til han (det inntrykket er det du som har gitt oss i denne tråden og ikke noe vi har funnet på selv). Du påstår at du er mildheten selv og at du aldri viser irritasjon eller oppgitthet. Sorry, men det tror jeg ikke på. Jeg tror ikke at noen klarer å la være å bli, og vise, at de er irriterte på barna til tider. Men om han irriterer deg mer enn man kan forvente i en familie så kan jeg love at han legger merke til det. Det er ikke vanskelig, hverken for barn eller voksne, å merke hvem som liker en og ikke. Jeg er 100 % enig i at gutten trenger regler og faste rammer, men husk at det er en gutt som kanskje sliter med å finne sin plass i denne nye (?) familiesammensetningen. Han er i tillegg kanskje sjalu, både på det tette forholdet du har med din datter (som bare er positivt, men som kan være sårt for en som føler seg litt oversett av sin egen forelder) og på den nye babyen. Gretne og late barn er det ingen som vil ha, men husk å vis at det er oppførselen hans du ikke liker, og ikke han som person. Jeg tror du gjør så godt du kan, men at det har blitt for mye for deg å ha nærmest alt ansvar alene. Derfor er det godt at far kommer på banen igjen. Endret 14. april 2014 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #93 Skrevet 14. april 2014 En interessant vinkling er å undersøke hvordan gutten oppfører seg når han er hos moren. Er han like krevende der? Eller er det kun hos faren han er krevende. Kan hende gutten savner både mor og far, men at han ikke ser det selv. Anonymous poster hash: c5d5e...012
Nodisc Skrevet 14. april 2014 #94 Skrevet 14. april 2014 Du HI er virkelig imponert over egen innsats, ingen tvil om det iallfall!!! Anonymous poster hash: d5e54...412 Det inntrykket sitter jeg igjen med også. Ikke en plass ser jeg at du tar selvkritikk. Hverken mor eller far prioriterer barnet sitt, det overlater de til stemor. Stemor har en datter som får lite negative tilbakemeldinger og som blir prioritert av mamma'n sin. Stesøster får bo sammen med hans pappa hele tiden mens han må flytte mellom to hjem. Selv om du selv mener at han ikke legger merke til irritasjonen din kan jeg love at der tar du feil. Barn er rå på å fange opp signaler. Det er også noe med at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Jeg er enig med de som sier at her svikter far på det groveste og jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel fra en voksen mann. Det er ikke rart at den lille gutten er gretten og utilpass. Akkurat hva mener du hun skal ta selvkritikk på egentlig?Så vidt jeg ser har hun tatt til seg råd og tilbakemeldinger, og tatt en lang prat med mannen etter å ha lagt ut denne tråden. At HI prioriterer datteren skjønner ikke jeg hvor du tar fra. Hun skriver derimot at hun sitter en og en halv time med lekser med stesønnen, på bekostning av å kunne hjelpe datteren. Hvis du leser ordnentlig gjennom ser du at datteren også bare er der 50%, så at det bare er gutten som kommer og går, og dermed blir mer utenfor enn datteren stemmer heller ikke. "Stakkars liten gutt" synes jeg også blir en drøy påstand når det gjelder en 12-åring som man kun forventer en smule mer høflighet og oppdragelse fra. Som du selv sier har du ingen erfaring som Stemor, og da synes jeg du burde uttale deg litt mindre bastant og mer ydmykt ovenfor de som faktisk har dette som sin hverdag. Takk gud, du sa akkurat det eg tenkte!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #95 Skrevet 14. april 2014 Bodd sammen i 3, 5 år. Så situasjonen er ikke ny for ham Han er like vrang hos moren. Ja jeg duller muliens med han til tider. Men jaggu sitter jeg ned foten også. Vi har gitt han flere beskjeder. Så du mener det er min feil at han ikke kan oppføre seg? Et eks. Nå kom de hjem og han var pottsur. Han ville på bowling i dag. Meg og min datter har plantet i hagen. Og nå er han forbannet forde vi har plantet jordbær. Selv om jeg sa jeg hadde spart en pk til han som vi kunne plante sammen i morgen. Det er visst ikke godt nok.. Men han valgte selv og gå på bowling med faren.. Så hva gjør jeg? Jo vi sente han på rommet og sa han fikk komme ut når han var ferdig å mulke.. Han blir liksom aldri fornøyd. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #96 Skrevet 14. april 2014 Barn er forskjellige, noen takler ting helr fint, andre kan bli usikkre. Mista gutten min på kjøpesenter, som går rett til informasjonen og sier hvem han er og hvem mor er, mitt nummer og ber om hjelp. Mista jenta mi på samme alder på ikea. Turde ingenting, var redd for å bli observert alene, ville ikke at noen skulle vite hun var alene, alt var flaur, så hun gjemte seg! Jippi! At hi sin datter takler 50-50 situasjonen betyr ikke at stesønnen gjør det. De er ikke så store når de er 12. Denne gutten takler det ikke! Dette må foreldrene ta tak i, og ikke la det være opp tul stemor, som umulig kan takle det uten hjelp fra foreldrene. Det blir for mye! Anonymous poster hash: dc82a...b17
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #97 Skrevet 14. april 2014 Miss Marple. Jeg kan forstå at det ikke er lett for noen å ha ^2 familier^ Men det gir vel ingen rett til å oppføre seg dårlig. Og lage sur stemmning alle steder.. Han får bare oppføre seg og være 11 år. Snart 12.. ikke være en trassig 4 åring. Faren er rimelig oppgitt her nå. Det er jeg og. Jeg kan ikke ha dårlig samvittighet for at vi plantet jordbær heller... Han fikk valget.. Han ville bowle. Så da skal jeg ikke ha noe surmuling etterpå heller.. nå sier faren han tapte 3 runder med bowlingen.og vant 1.. mulig det er derfor han var illsont når han kom hjem. . Tro meg! Vi prøver så godt vi kan.. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #98 Skrevet 14. april 2014 Høres jo ut som om jeg oppdrar og har han helt alene. Det har jeg vel aldri sagt. Vi er gode venner medmoren hans. Hun stikker gjerne innom på kaffe o.l Når han hadde bursdag i sommer feiret vi alle sammen her. Min familie. Fars familie og mors familie. . Bådemor og far er flinke med ham.. nå har jeg hatt han mest siste halvåret pga far jobber to timer ekstra hver dag. Er hjemme kl 17. Istedenfor 15. Pluss at jeg er sykemeldt. Så da er jeg hjemme før skolen og 3-4 timer etter skolen før far kommer hjem til middag. Så at de ikke bryr seg om han er jo total vridd uttav fakta.. Far og mor har aldri bodd sammen. Dette har jeg nevnt før. Mor har heller ingen ^ny^ Og som dere skjønner er ikke tid med faren det han higer mest etter. Han vil ha i pose og sekk. Og hus og hytte og heim.. og han blir skikkelig krevende og sur for det minste. Uansett hva jeg gjør. Sier eller forteller han er han ikke fornøyd. Slik er han med de fleste. Og nå er vi lei.. Anonymous poster hash: 6f47d...961
Gjest Moonstruck Skrevet 14. april 2014 #99 Skrevet 14. april 2014 Ok... Vi gjetter i opp og imot på hvorfor gutten ikke oppfører seg bra. Du forsvarer deg med at du gjør alt "riktig", og alle omstendigheter er tipp topp. Hva tror du selv er forklaringen på at han gjør som han gjør da?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #100 Skrevet 15. april 2014 Jeg skjønner det ikke er lett å være stemor, men du er den voksne og dumå fortelle guttungen hva du forventer av han. Enkelt og greit. Han er hos dere halvparten av tiden og skal ha plikter eller hjelpe til som en annen 11-åring. Alle har forskjellig personlighet og ikke alle har det naturlig i seg å hjelpe ekstra til. Hvertfall hvis man ikke er vant til det Kanskje ikke han er klar over at han ikke sier takk? Kanskje han oppfører seg slik siden ingen (deg/dere) har sagt noe om det? Barn tenker ulike ut slikt helt på egenhånd. Du må si til han hva du ønsker og hva du forventer av han. Enkelt og greit!) Anonymous poster hash: 35309...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå