Vicky Pollard Skrevet 13. april 2014 #51 Skrevet 13. april 2014 Kanskje han har mer lyst på å tilbringe tid med pappan sin enn stemor, i stedet for en sykel??
Superdolly Skrevet 13. april 2014 #52 Skrevet 13. april 2014 Herregud for noen sure skinnhellige damer som er her. Bare fordi han er "bonusbarn" er det synd på ham, og han kan oppføre seg som han vil? Jeg skjønner deg veldig godt, Hi. Sett klarere grenser for ham, og forlang at far kommer mer på banen! Dessuten synes jeg du må prioritere din egen datter mer. Gutten har en egen far og mor. Han høres ut som en bortskjemt drittunge, synes jeg. Anonymous poster hash: 16665...167 Ingen sier at en elleveåring skal få oppføre seg som han vil. Men flere av oss har litt empati til overs for et barn som ikke har et hjem, men to adresser. Som må flytte hver eneste uke. Og i det ene hjemmet har han en pappa som overlater mesteparten av ansvaret til en stemor. Fordi pappa må jobbe så mye at han ikke har tid til å følge opp samværet med sitt eget barn. Ville du syntes det var greit å måtte flytte hver eneste uke? Å tilbringe livet med alltid å være "på besøk" hos først den ene, så den andre? Jeg hadde ikke orket det... Ja, gutten har en far og en mor. En far som ikke har tid til ham, kan vi vel tilføye. Bortskjemt drittunge? Mulig. Eller kanskje han er et rotløst barn som strever med å finne sin plass i livet.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #53 Skrevet 13. april 2014 Kanskje han har mer lyst på å tilbringe tid med pappan sin enn stemor, i stedet for en sykel?? Kan du lese? Har du lest noen av svarene HI har kommet med? Anonymous poster hash: b68b2...d0c
Vicky Pollard Skrevet 13. april 2014 #54 Skrevet 13. april 2014 (endret) Kanskje han har mer lyst på å tilbringe tid med pappan sin enn stemor, i stedet for en sykel??Kan du lese? Har du lest noen av svarene HI har kommet med? Anonymous poster hash: b68b2...d0c Jeg leser i allefall bedre enn hva HI skriver.... Spørsmålet er fremdeles åpent selv om HI mener og tror at gutten heller vil være sammen med henne enn faren....Det er faktisk kun hennes perspektiv og meninger i denne tråden " Himlermedøynene"... Endret 13. april 2014 av Vicky Pollard
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #55 Skrevet 13. april 2014 Huff,føler virkelig med deg 😟 Stebroren min var akkurat slik,er forsåvidd enda slik nå som 32år gammel..... Mamma gjorde alt for han slik som du,og han var frekk osv.. Hun sa ifra til mannen om følelsene sine,og helvetet brøt løs 😒 anbefales ikke!! Stakkars mamma,skjedde ikke mere en masse krangel og uglesett ble hun 😟😟 Skjønner frustrasjonen din!! Noen er virkelig ufordragelig 😔 Anonymous poster hash: a9846...cd2
Gjest Antarctica Skrevet 13. april 2014 #56 Skrevet 13. april 2014 Hva stakkars barn? Er da ikke synd i ham.. Jeg gjør jo alt for han. Og vil han skal ha det bra. Er bare lei av all surmuling og egoismen hans! Faren jobber hele tiden. Stortsett jeg som har begge når de er hos oss. Anonymous poster hash: 6f47d...961 Og her setter du et tredje barn til verden som kan bli ignorert av far? I tillegg til at de to elleveåringene får lov å bli prioritet nr 3 og 4 i hjemmet...? Mannen din MÅ på banen, og du må slutte å "ønske" deg diverse andre egenskaper hos din stesønn.
najs Skrevet 13. april 2014 #57 Skrevet 13. april 2014 Kanskje han nettopp trenger at du stiller de samme kravene som du ville gjort for din egen datter. Synes dere som mener at hun er en dårlig stemor skal klappe sammen - dere har ingen anelse om hvordan det er å ha bonusbarn. Tror hun faktisk gjør en bedre jobb enn de fleste her inne ville gjort. Jeg misliker til tider oppførsel av mine egne barn men misliker ikke dem - jeg elsker dem over jord!!
humlemamma Skrevet 14. april 2014 #58 Skrevet 14. april 2014 Hvis ungene fungerer dårlig sammen så ha de annenhver uke da? Begge er jo hos dere 50% sier du. Muligens at de trenger litt alenetid med de voksne innimellom? Selvsagt er det fint å ha noen dager sammen, men det kan enkelt løses ved at den ene har "flyttedag" på feks. mandager, den andre på torsdager. Halv uke alene, halv uke som søsken. Da får dere prioritert den som er der uten at de må dele på oppmerksomheten, og du kan få litt mindre dårlig samvittighet ovenfor din datter.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #59 Skrevet 14. april 2014 Kanskje han vil bo mest mulig hos dere fordi det er mest behagelig for han? Kanskje har han plikter og regler hjemme hos mor og stefar. Kanskje ser han at du er enklere å manipulere enn faren. Nei, vær der for datteren din, krev det samme av stesønnen som av henne, og ta deg en alvorsprat med mannen din. Anonymous poster hash: ae3ec...3dc
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #60 Skrevet 14. april 2014 Kanskje den beste løsningen er å få en avlastningsfamilie til ham, siden han er en byrde for alle parter? Anonymous poster hash: d5e54...412
38_Bergen Skrevet 14. april 2014 #61 Skrevet 14. april 2014 Hva stakkars barn? Er da ikke synd i ham.. Jeg gjør jo alt for han. Og vil han skal ha det bra. Er bare lei av all surmuling og egoismen hans! Faren jobber hele tiden. Stortsett jeg som har begge når de er hos oss. Anonymous poster hash: 6f47d...961 Hvis far jobber hele tiden hadde det vært best for barnet med fulltidssamvær med mor og helg/en dag i uken med far....Skal love deg at dette barnet føler seg usett av far. Jeg skal ta tilbake min sønn nå fulltid for min sønn føler nettopp dette og han er ti. Skulle faktisk aldri hatt 50/50 ordning i det hele tatt...men med min datter går det veldig bra...sant det at barn er forskjellig og takler ting anderledes. Dere skulle sett på en ny mekling med mor. Det er for sønnens beste og ikke fars bidragsytelser. Det er dyrere å ha et barn enn å betale bidrag om far har den tanken!.....
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #62 Skrevet 14. april 2014 Hi her. Vi hadde oss en lang prat i går kveld. Meg og faren. Han ser helt klart problemet med at han er på jobb så mye. Så han skal nå jobbe mindre når sønnen er her.. Når det er sagt så får jeg barn med ham pga jeg elsker han. Og han er en god far.. Det at han har måttet jobbe så mye siste halvåret er forde vi sammen har bestemt at han skulle satse på et eget firma. Og at vi visste første året ville bli tøft ihvertfall. Noe vi var inforstått med. Dette ordner seg nok! Men takk for gode råd og svar fra enkelte her inne. Godt å se ikke alle tror jeg hater han. Men som forstår forskjellen. Jeg er veldig glad i han. Og vi må få til noen nye rutiner slik at dette blir litt lettere for foreldre og barn. Ha en fin dag. Hi Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #63 Skrevet 14. april 2014 Det er ikke så rart at han oopfører aeg dårlig når dere lar ham gjøre det. Barn trenger å bli stilt krav til for å lære. Jenta de vet at du forventer at hun gjør som du ber om. Gutten vet at han har et reelt valg og at han slipper om han sier nei. Anonymous poster hash: eafa6...955
mamma_bergen Skrevet 14. april 2014 #64 Skrevet 14. april 2014 Kanskje den beste løsningen er å få en avlastningsfamilie til ham, siden han er en byrde for alle parter? Anonymous poster hash: d5e54...412 Herlighet, du evner ikke å se hva hi skriver? Det er merkelig hvordan ting kan bli vridd her inne..
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2014 #65 Skrevet 14. april 2014 (endret) Du HI er virkelig imponert over egen innsats, ingen tvil om det iallfall!!! Anonymous poster hash: d5e54...412 Det inntrykket sitter jeg igjen med også. Ikke en plass ser jeg at du tar selvkritikk. Hverken mor eller far prioriterer barnet sitt, det overlater de til stemor. Stemor har en datter som får lite negative tilbakemeldinger og som blir prioritert av mamma'n sin. Stesøster får bo sammen med hans pappa hele tiden mens han må flytte mellom to hjem. Selv om du selv mener at han ikke legger merke til irritasjonen din kan jeg love at der tar du feil. Barn er rå på å fange opp signaler. Det er også noe med at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Jeg er enig med de som sier at her svikter far på det groveste og jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel fra en voksen mann. Det er ikke rart at den lille gutten er gretten og utilpass. Endret 14. april 2014 av *Miss Marple*
mamma_bergen Skrevet 14. april 2014 #66 Skrevet 14. april 2014 Du HI er virkelig imponert over egen innsats, ingen tvil om det iallfall!!! Anonymous poster hash: d5e54...412 Det inntrykket sitter jeg igjen med også. Ikke en plass ser jeg at du tar selvkritikk. Hverken mor eller far prioriterer barnet sitt, det overlater de til stemor. Stemor har en datter som får lite negative tilbakemeldinger og som blir prioritert av mamma'n sin. Stesøster får bo sammen med hans pappa hele tiden mens han må flytte mellom to hjem. Selv om du selv mener at han ikke legger merke til irritasjonen din kan jeg love at der tar du feil. Barn er rå på å fange opp signaler. Det er også noe med at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Jeg er enig med de som sier at her svikter far på det groveste og jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel fra en voksen mann. Det er ikke rart at den lille gutten er gretten og utilpass. Mulig jeg tar feil, men datteren bodde der også bare halve tiden?..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #67 Skrevet 14. april 2014 Jeg synes både synd i stesønnen og stemoren i dette tilfelle jeg... Tror uansett veien å gå er kommunikasjon.Her må både far og sønn få en liten oppstramming, fordi du som stemor kjenner på ubehaglige følelser. Problemet må jo løses, og det er fullt mulig. Anonymous poster hash: 1c5ea...12f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #68 Skrevet 14. april 2014 Min datter er her halve tiden også.. Mye dere tar feil av her. Jeg har snakket med faren og gutten. Han vet at han må følge samme regler som min datter. Han har selv valgt hvordan han vil bo. Han har fått valget selv hvor mye han vil være hos hvem. Hi Anonymous poster hash: 6f47d...961
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #69 Skrevet 14. april 2014 Min datter er her halve tiden også.. Mye dere tar feil av her. Jeg har snakket med faren og gutten. Han vet at han må følge samme regler som min datter. Han har selv valgt hvordan han vil bo. Han har fått valget selv hvor mye han vil være hos hvem. HiAnonymous poster hash: 6f47d...961 Men er ikke det et veldig stort ansvar å gi en tiåring? Han velger altså å være halvparten hos hver av foreldrene sine (kan det være fordi han vil være rettferdig og ikke skuffe noen av de?), men når han er hos pappa'n sin ser han lite til han likevel. Tror du ikke det er veldig sårt for han når han ser hvor god tid du har til din datter? Tror du ikke han føler seg satt i annen rekke av pappa'n sin? Er mannen din flink til å gjøre ting sammen bare han og gutten? Uten stesøster? Jeg vet at du prøver å forklare, men det blir bare mer og mer klart hvorfor dette barnet strever med å oppføre seg stakkar liten. Anonymous poster hash: 8372c...ab1
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2014 #70 Skrevet 14. april 2014 Du HI er virkelig imponert over egen innsats, ingen tvil om det iallfall!!!Anonymous poster hash: d5e54...412 Det inntrykket sitter jeg igjen med også.Ikke en plass ser jeg at du tar selvkritikk. Hverken mor eller far prioriterer barnet sitt, det overlater de til stemor. Stemor har en datter som får lite negative tilbakemeldinger og som blir prioritert av mamma'n sin. Stesøster får bo sammen med hans pappa hele tiden mens han må flytte mellom to hjem. Selv om du selv mener at han ikke legger merke til irritasjonen din kan jeg love at der tar du feil. Barn er rå på å fange opp signaler. Det er også noe med at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Jeg er enig med de som sier at her svikter far på det groveste og jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel fra en voksen mann. Det er ikke rart at den lille gutten er gretten og utilpass. Mulig jeg tar feil, men datteren bodde der også bare halve tiden?.. Ok, det fikk jeg ikke med meg. Men han er vel aldri alene hjemme hos faren sin? Jeg tenker at det er veldig mye å holde styr på for en liten gutt.
Helene Harepus Skrevet 14. april 2014 #71 Skrevet 14. april 2014 Kom igjen! Er det virkelig NOEN her som liker kontrollerende, bortskjemt og utakknemlig oppførsel hos barn?? Forventer dere virkelig at andre aksepterer slik oppførsel fra deres store barn? Eller er det virkelig så sterk uvilje mot stemødre her inne at slik oppførsel er plutselig helt akseptabel og alle må bare finne seg i det? Jeg synes all den stakkarsliggjøring rundt skilsmissebarn er å undervurdere barn sterkt og ja, jeg selv var et skilsmissebarn, og jeg vet faktisk hva det vil si å ha en ekskluderende stemor, noe HI åpenbart ikke er. For jeg kan love dere at da ville gutten ikke ønsket å tibringe tid sammen med henne!
mamma_bergen Skrevet 14. april 2014 #72 Skrevet 14. april 2014 Kom igjen! Er det virkelig NOEN her som liker kontrollerende, bortskjemt og utakknemlig oppførsel hos barn?? Forventer dere virkelig at andre aksepterer slik oppførsel fra deres store barn? Eller er det virkelig så sterk uvilje mot stemødre her inne at slik oppførsel er plutselig helt akseptabel og alle må bare finne seg i det? Jeg synes all den stakkarsliggjøring rundt skilsmissebarn er å undervurdere barn sterkt og ja, jeg selv var et skilsmissebarn, og jeg vet faktisk hva det vil si å ha en ekskluderende stemor, noe HI åpenbart ikke er. For jeg kan love dere at da ville gutten ikke ønsket å tibringe tid sammen med henne! Jeg er helt enig med deg! Min datter har en stemor som jeg ikke går overens med, noe som gjør at jeg kanskje har piggene litt ute når det er snakk om stemor, og jeg klarer å se hva hi prøver å formidle her.. Gutten virker rett og slett til å trenge oppdragelse og regler, ikke å bli strøket med hårene hele tiden. Han kommer til å ende opp som en bortskjemt fyr som forventer å få alt som han vil. Ja, kanskje han savner far, men som hi skriver, skal far nå komme mer på banen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #73 Skrevet 14. april 2014 Hi igjen Han har alene tid med faren ja. Det har jeg med min datter også. Pluss at samboer er med min datter. Og jeg med hans sønn. Vi har jo ikke milevis med tid. Men vi prøver så godt vi kan.. jeg har bedre tid nå som jeg er sykemeldt.. Han har fått valget flere ganger. Og han vil bo 50/50. Vi har sagt ingen blir sur eller skuffet ene eller andre veien. Vi bor nærme moren hans. Han kan sykkle der på 15 min. Ingen hovedvei. Men jeg pleier å hente han når han skal på fotball. Den ligger nærmest oss. Andre veien. Så det er ikke slik at han har to vidtforskjellige værdener. Anonymous poster hash: 6f47d...961
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2014 #74 Skrevet 14. april 2014 Kom igjen! Er det virkelig NOEN her som liker kontrollerende, bortskjemt og utakknemlig oppførsel hos barn?? Forventer dere virkelig at andre aksepterer slik oppførsel fra deres store barn? Eller er det virkelig så sterk uvilje mot stemødre her inne at slik oppførsel er plutselig helt akseptabel og alle må bare finne seg i det? Jeg synes all den stakkarsliggjøring rundt skilsmissebarn er å undervurdere barn sterkt og ja, jeg selv var et skilsmissebarn, og jeg vet faktisk hva det vil si å ha en ekskluderende stemor, noe HI åpenbart ikke er. For jeg kan love dere at da ville gutten ikke ønsket å tibringe tid sammen med henne! Jeg er helt enig med deg! Min datter har en stemor som jeg ikke går overens med, noe som gjør at jeg kanskje har piggene litt ute når det er snakk om stemor, og jeg klarer å se hva hi prøver å formidle her.. Gutten virker rett og slett til å trenge oppdragelse og regler, ikke å bli strøket med hårene hele tiden. Han kommer til å ende opp som en bortskjemt fyr som forventer å få alt som han vil. Ja, kanskje han savner far, men som hi skriver, skal far nå komme mer på banen. Selvsagt trenger han oppdragelse og regler på lik linje med alle andre barn. Det jeg reagerer på er at hi ikke virker til å ta innover seg hvorfor barnet oppfører seg som det gjør. For å endre uønsket adferd må man først tenke hvor oppførselen kommer fra. Er dette et barn som opplever å bli sett og prioritert av den personen han setter høyest (sammen med moren selvsagt)? Eller kommer 'drittungeoppførselen' som et forsøk på å hevde seg i en familie han ikke føler seg helt inkludert i? Jeg har ingen erfaringer med steforeldre i det hele, men reagerer på at det kun blir fokusert på hvordan han oppfører seg og ikke hvorfor. Nå skal tydeligvis far endelig på banen mtp både nærvær og oppdragelse, og det er bra. På høy tid, men bra
Englenemine Skrevet 14. april 2014 #75 Skrevet 14. april 2014 Vet du HI jeg støtter deg. Men her inne er det ikke lov å ikke elske bonusbarn like mye som egne for buhu de er skillsmissebarn.... Han er uopdragen og Far burde oppdra han så han ikke blir verre. Og hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk satt opp noen regler og stått litt opp for datteren din de gangene den med skarpest albuer skal bestemme lek. Filmee, kino ol! Seriøst du får pes fordi du er stemor for de er jo alltid onde ifølge de her inne, hadde dette vært helsøsken og du hadde skrevet det samme ville pipa hatt en annen lyd. Det er stakkars skillsmiassebarne kortet som kommer nå ,men de glemmer jo tydeligvis at det er jo datteren din også stakkars......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå