Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #76 Skrevet 6. april 2014 Rekonstruksjon kan folk betale selv med mindre det er medisinske årsaker til at man skal rekonstruere. Det andre du skriver blir bare søkt for man kan ikke alltid relatere matvaner og kosthold til helse. Det kan ikke direkte påvises slik røyking kan føre til lungekreft eller at en overvektig velger operasjon fremfor å endre dårlige vaner. Det er mange som lever sunt og trener som plutselig blir uforklarlig syke så da kan man vel heller ikke forklare usunt kosthold og lite aktivitet som en årsak til sykdom. Mange overvektige og usunne lever hele livet uten noen form for sykdom eller skader. Er mer gener som spiller inn her og de kan man ikke holdes ansvarlig for. Anonymous poster hash: 22489...117 Her avslører du hvor lite du vet Genene gir bare en økt risiko. Men de sykdommene jeg viste til er i all hovedsak livsstilsbetinget, det har forskning påvist opp og ned og i mente. Det er svært få overvektige eller personer med veldig usunn livsstil som går gjennom livet uten livsstilsbetingede sykdommer. Og du - den siste setningen din.... den biter deg selv i leggen, du er klar over det? Er mer gener som spiller inn her og de kan man ikke holdes ansvarlig for. Er det ikke dette du bl.a. bruker som argument for å forby ivf? Og du - det er mange som må ha ivf fordi de f.eks. har endometriose, pcos eller lignende. De bør da ikke holdes ansvarlige for det de, bør de det, da? Jeg er ikke HI, og jeg har heller ikke sagt at det skal forbys så tror du blander. Har heller ikke sagt at det skal forbys pga gener? Det var det noen andre som skrev. Jeg skrev at man skal betale for behandlingen selv, ikke at det skulle forbys på noen måte. Anonymous poster hash: 22489...117 Beklager, da blandet jeg nok anonymkodene Anonymous poster hash: 8630f...0dc
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #77 Skrevet 6. april 2014 Jeg mener det at når man ikke blir gravid på den naturlige måten så får man bare innfinne seg med det. Naturen går sin gang og den skal man ikke klusse med. Ja jeg skjønner det er fælt når man ikke kan bli gravid, men slik er det desverre. Ivf burde som sagt bli forbudt. Anonymous poster hash: 4528a...a89 Dette innlegget er veldig simpelt og fordummende, og tyder på at det er skrevet av en person som egentlig ikke har så stor innsikt og rekkevidde. Det triste er at det finnes mange som deg, og i tillegg uttaler de seg om flere ting som de også ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 7a6c0...abd
Hjertefru Skrevet 6. april 2014 #78 Skrevet 6. april 2014 Jeg mener det at når man ikke blir gravid på den naturlige måten så får man bare innfinne seg med det. Naturen går sin gang og den skal man ikke klusse med. Ja jeg skjønner det er fælt når man ikke kan bli gravid, men slik er det desverre. Ivf burde som sagt bli forbudt. Anonymous poster hash: 4528a...a89 Dette innlegget er veldig simpelt og fordummende, og tyder på at det er skrevet av en person som egentlig ikke har så stor innsikt og rekkevidde. Det triste er at det finnes mange som deg, og i tillegg uttaler de seg om flere ting som de også ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 7a6c0...abd Har merket meg at det har vært flere innlegg med samme stil og tone de siste dagene...?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #79 Skrevet 6. april 2014 Takk for meininga di. Reknar med at du ikkje klussar med naturen når du får sjukdom, det vere seg kreft eller beinbrot, men berre aksepterar skjebna di. Det er jo noe helt annet. Man gir medisiner og hjelp til mennesker som allerede lever. Det finnes så mange barn som trenger foreldre, enten via adopsjon eller via fosterforeldre. Kan man ikke få barn så får man bli det isteden. Det er egoistisk å gå igjennom ivf kun for å få egne barn. Det er naturens måte å ordne slik at ikke verden blir overbefolket. Anonymous poster hash: 4528a...a89 Hva tror du da sykdom er? Det er mennesker som deg som ikke burde fått barn. Alltid greit med empati og vett når en oppdrar barn.Noe du åpenbart mangler. Anonymous poster hash: ecea4...f1b
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2014 #80 Skrevet 6. april 2014 Er ikke ivf at de befrukter et egg med sperm, og setter inn i livmoren? Da er jeg imot det.Anonymous poster hash: cc482...881 Hva skulle de ellers befrukte et egg med?
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. april 2014 #81 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være. Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv. Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel sant? Jeg er faktisk enig. Man skal ikke lage barn i laboratorier.Anonymous poster hash: cc482...881 Vet du ikke hva ivf er for noe du kanskje?Hadde vært morsomt å høre hvordan vedkommende tror det foregår egenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er... Egenandelen kan bli så høy som 15.000-20.000, og det er ikke lite penger. Å sammenlikne dette med ED i utlandet blir litt spesielt.
Shamy Skrevet 6. april 2014 #82 Skrevet 6. april 2014 Er ikke ivf at de befrukter et egg med sperm, og setter inn i livmoren? Da er jeg imot det.Anonymous poster hash: cc482...881 Hva skulle de ellers befrukte et egg med? Hjerneceller kanskje? Tydeligvis flere i denne diskusjonen som mangler det...
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. april 2014 #83 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være.Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv.Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om.Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel sant? Jeg er faktisk enig.Man skal ikke lage barn i laboratorier.Anonymous poster hash: cc482...881 Vet du ikke hva ivf er for noe du kanskje?Hadde vært morsomt å høre hvordan vedkommende tror det foregår egenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er... Det bør ikke være egenandel, men fullt betalt av de som gjennomfører IVF. Betaler man alt selv så kan man gjerne ta 10 IVF for min meg, men jeg har ingen interesse av å sponse en slik behandling når det er så mange andre bedre måter å bruke pengene på. Anonymous poster hash: 1ecb3...4e5 Synes du ikke det er samfunnsnyttig at det skapes flere barn i Norge? Siden du snakker om at du sponser denne behandlingen bør du være klar over at det vil føre til positiv gevinst, siden man skaper en fremtidig skattebetaler.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #84 Skrevet 6. april 2014 Tipper HI er av de som mangler mann, jobb, penger og fikk baksmell på skatten. Trenger noen og ta det ut på, og det eneste hun har fått til er å få barn. Hurra! Har en liten fra IVF, har høy utdannelse, nytt hus, nok penger, mann og feriehus i syden. Blir ikke provosert i det hele, koser meg litt. Taper er det du er HI ;-) Anonymous poster hash: 4589b...ae0
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. april 2014 #85 Skrevet 6. april 2014 Jeg mener det at når man ikke blir gravid på den naturlige måten så får man bare innfinne seg med det. Naturen går sin gang og den skal man ikke klusse med.Ja jeg skjønner det er fælt når man ikke kan bli gravid, men slik er det desverre. Ivf burde som sagt bli forbudt.Anonymous poster hash: 4528a...a89 Jeg er på en måte enig med deg. Kristen er jeg, og skjuler det ikke. Og jeg vil ikke engang ta P-piller, hormonspiral eller P-stav, for det blir å klusse noe ekstremt med kroppen, og er ihvertfall ikke naturlig. Selv er jeg også imot IVF, for det er så unaturlig det går an å bli. Det blir å "velge" hvilket egg å befrukte utenfor kroppen.. Men selv har jeg en tilstand hvor det omtrent er umulig for meg å kunne få egne barn på naturlig måte. Og om aller siste mulighet er å ta IVF, så ville jeg ikke nølt med å gjort det. Selv om det trosser alt av natur. Jeg støtter deg, men av min egen tilstand og av andres kvinner med samme grunn som meg, så "heia" vitenskapen i denne duren.. Anonymous poster hash: 2f596...383 Hvilke argumenter har du når du kaller IVF å "trosse alt av natur"?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #86 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være. Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv. Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel sant egenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er... Egenandelen kan bli så høy som 15.000-20.000, og det er ikke lite penger. Å sammenlikne dette med ED i utlandet blir litt spesielt. Med tanke på at et forsøk koster totalt ca 90 000,- kr, så er egenandelen lav. Jeg mener fortsatt at IVF er noe en bør betale for selv. Til dere som måtte mene at adopsjon er et bedre alternativ, så bør dere oppdateres litt. Det er nå så lange ventetider på utenlandsadopsjon at det faktisk ikke er et alternativ for de aller fleste. Anonymous poster hash: 7e948...a8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #87 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være.Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv.Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om.Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel sant? Jeg er faktisk enig.Man skal ikke lage barn i laboratorier.Anonymous poster hash: cc482...881 Vet du ikke hva ivf er for noe du kanskje?Hadde vært morsomt å høre hvordan vedkommende tror det foregår egenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er...Det bør ikke være egenandel, men fullt betalt av de som gjennomfører IVF. Betaler man alt selv så kan man gjerne ta 10 IVF for min meg, men jeg har ingen interesse av å sponse en slik behandling når det er så mange andre bedre måter å bruke pengene på. Anonymous poster hash: 1ecb3...4e5 Synes du ikke det er samfunnsnyttig at det skapes flere barn i Norge? Siden du snakker om at du sponser denne behandlingen bør du være klar over at det vil føre til positiv gevinst, siden man skaper en fremtidig skattebetaler. Helseøkonomi handler ikke om noe annet enn å flytte på penger og gjøre prioriteringer. Pengene som i dag brukes til IVF kunne med stor fordel brukes på andre områder innen helse. Anonymous poster hash: 7e948...a8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #88 Skrevet 6. april 2014 Jeg syns egenandelen er lite sammenlignet med det private, men selv det private går hvis man bare prioriterer og sparer fornuftig. Mener fortsatt at man skal betale for forsøkene i sin helhet privat. Anonymous poster hash: 22489...117 Mener du da at de som får komplikasjoner etter kosmetiske inngrep også skal betale de reelle kostnadene når det offentlige må redde dem? Anonymous poster hash: 8630f...0dc Ja selvfølgelig. Er de så dumme at de går gjennom operasjon for å endre utseende får de ta konsekvensene av det. Syns også overvektige bør betale slankeoperasjon selv og røykere bør betale for alle røykerelaterte sykdommer osv Anonymous poster hash: 22489...117 Hva med rekonstruksjon av kvinnebryst etter brystkreft, det er jo ikke virkelig nødvendig. Bør ikke disse betale det selv også? Og mener du selvfølgelig også at alle som skader seg pga trening, og de som får slitasjeskader fordi de ikke trener, de aller fleste med hjerte-kar-sykdommer, kreft og diabetes, de fleste med muskel-skjelettplager.... bare for å nevne noe..... også bør betale alt selv? Hva med de som spiser drittmat og ikke trener, er normalvektige, og har fravær fra jobb pga betennelser, dårlig rygg, migrene osv.... bør ikke de betale all behandling selv også - og nektes sykepenger? Det betyr selvfølgelig at alle med livsstilssykdommer eller som på annen måte er skyld i egne skader også bør betale all behandling selv og nektes sykepenger, sant? Anonymous poster hash: 8630f...0dc Hva rekonstruksjon av bryst etter kreftoperasjon er det viden kjent at pengene til dette kom fra budsjettet for operasjon av hareskår. Er det bedre at ungdom må gå gjennom hele ungdomstiden i påvente av kosmetisk korrigering av håreskår? Alt handler om prioriteringer. Og IVF er ikke noe som bør prioriteres av det offentlige. Anonymous poster hash: 7e948...a8b
Helene Harepus Skrevet 6. april 2014 #89 Skrevet 6. april 2014 Jeg mener det at når man ikke blir gravid på den naturlige måten så får man bare innfinne seg med det. Naturen går sin gang og den skal man ikke klusse med. Ja jeg skjønner det er fælt når man ikke kan bli gravid, men slik er det desverre. Ivf burde som sagt bli forbudt. Anonymous poster hash: 4528a...a89 Jeg burde vært vant til det nå, men allikevel slutter det aldri å forbause meg hvor mange ignorante og bakstreverske fjols det fremdeles finnes anno 2014 i Norge..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #90 Skrevet 6. april 2014 Jeg som trodde det het "assistert befruktning", ikke "unaturlig befruktning". Anonymous poster hash: 4b8aa...1c2
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. april 2014 #91 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være.Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv.Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel sant egenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er...Egenandelen kan bli så høy som 15.000-20.000, og det er ikke lite penger. Å sammenlikne dette med ED i utlandet blir litt spesielt. Med tanke på at et forsøk koster totalt ca 90 000,- kr, så er egenandelen lav. Jeg mener fortsatt at IVF er noe en bør betale for selv. Til dere som måtte mene at adopsjon er et bedre alternativ, så bør dere oppdateres litt. Det er nå så lange ventetider på utenlandsadopsjon at det faktisk ikke er et alternativ for de aller fleste. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Det koster nok ikke så mye for et forsøk. I det private betalte vi 37000 per forsøk og da med bedre og bredere behandling enn i det offentlige. Tror ikke det er så mye dyrere ved offentlige klinikker. Så at man betaler nærmere halvparten selv i det offentlige er da en betydelig større egenandel enn ved de fleste andre behandlinger man får ved offentlige sykehus (mellom 300-400 kr). Denne diskusjonen er egentlig basert på tull.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #92 Skrevet 6. april 2014 Forbudt burde det selvsagt ikke være.Finansieringen er det en burde se på. Jeg mener at det er helt feil å bruke offentlige penger på dette. Har en behov for IVF så er dette noe en burde dekke selv.Vi har prøvd i over 2 år uten resultat. I tilfelle noen ville si at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Du vet at det er egenandel santegenandelen er ikke stor i det hele tatt! Ei jeg kjenner produserer ikke egg og kan derfor ikke få hjelp i Norge. Det de bruker pr forsøk (utenom prisen på selve eggene) er mangedobbelt det egenandelen er...Egenandelen kan bli så høy som 15.000-20.000, og det er ikke lite penger. Å sammenlikne dette med ED i utlandet blir litt spesielt. Med tanke på at et forsøk koster totalt ca 90 000,- kr, så er egenandelen lav. Jeg mener fortsatt at IVF er noe en bør betale for selv. Til dere som måtte mene at adopsjon er et bedre alternativ, så bør dere oppdateres litt. Det er nå så lange ventetider på utenlandsadopsjon at det faktisk ikke er et alternativ for de aller fleste. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Det koster nok ikke så mye for et forsøk. I det private betalte vi 37000 per forsøk og da med bedre og bredere behandling enn i det offentlige. Tror ikke det er så mye dyrere ved offentlige klinikker. Så at man betaler nærmere halvparten selv i det offentlige er da en betydelig større egenandel enn ved de fleste andre behandlinger man får ved offentlige sykehus (mellom 300-400 kr). Denne diskusjonen er egentlig basert på tull. Prisen er 88 000 kr for å være nøyaktig: http://www.nrk.no/livsstil/sa-mye-koster-det-a-lage-et-barn-1.11582949 Anonymous poster hash: 7e948...a8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #93 Skrevet 6. april 2014 Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4
Shamy Skrevet 6. april 2014 #94 Skrevet 6. april 2014 Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4 Hva er da vitsen med å skrive at det er "å tukle med naturen" for de som trenger assistert befruktning? Dette er jo et forum for de med barn og fordi som prøver, så selvfølgelig blir noen provosert av sånne mennesker som mener at de får bare finne seg i å være barnløse hvis de ikke klarer å få det til på egenhånd.. Greit at det er deres mening, men da kan de da enten holde det for seg selv eller hvertfall komme med saklige grunner som kan diskuteres. Hilsen ung jente som ikke kan få barn uten IVF
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #95 Skrevet 6. april 2014 Håper dette bare er et tragisk forsøk på å starte noe her inne. Er dog litt usikker. Kan ikke annet en å flire av deg HI. Enten mangler du totalt humor eller så er du lettere hjerneskadet. God bedring. Anonymous poster hash: 2ace2...168
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #96 Skrevet 6. april 2014 Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4 Hva er da vitsen med å skrive at det er "å tukle med naturen" for de som trenger assistert befruktning?Dette er jo et forum for de med barn og fordi som prøver, så selvfølgelig blir noen provosert av sånne mennesker som mener at de får bare finne seg i å være barnløse hvis de ikke klarer å få det til på egenhånd.. Greit at det er deres mening, men da kan de da enten holde det for seg selv eller hvertfall komme med saklige grunner som kan diskuteres. Hilsen ung jente som ikke kan få barn uten IVF Jeg synes det har kommet mange saklige grunner her. Og jeg har selv barn, så den argumentasjonen holder heller ikke mål. Skal alle holde alt som potensielt kan støte noen for seg selv går vi mot et sensursamfunn. Det ønsker iallfall ikke jeg å være en del av. Hvis du tenker deg om er det sikkert noe du er imot som betyr noe for andre du også? Anonymous poster hash: afc9f...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #97 Skrevet 6. april 2014 Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4 Hva er da vitsen med å skrive at det er "å tukle med naturen" for de som trenger assistert befruktning? Dette er jo et forum for de med barn og fordi som prøver, så selvfølgelig blir noen provosert av sånne mennesker som mener at de får bare finne seg i å være barnløse hvis de ikke klarer å få det til på egenhånd.. Greit at det er deres mening, men da kan de da enten holde det for seg selv eller hvertfall komme med saklige grunner som kan diskuteres. Hilsen ung jente som ikke kan få barn uten IVF Det er jo faktisk å tukle med naturen å få barn via IVF. Anonymous poster hash: 7e948...a8b
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #98 Skrevet 6. april 2014 (endret) Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4 Hva er da vitsen med å skrive at det er "å tukle med naturen" for de som trenger assistert befruktning?Dette er jo et forum for de med barn og fordi som prøver, så selvfølgelig blir noen provosert av sånne mennesker som mener at de får bare finne seg i å være barnløse hvis de ikke klarer å få det til på egenhånd.. Greit at det er deres mening, men da kan de da enten holde det for seg selv eller hvertfall komme med saklige grunner som kan diskuteres. Hilsen ung jente som ikke kan få barn uten IVF Det er jo faktisk å tukle med naturen å få barn via IVF. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Men er det eit relevant argument? Keisesnitt er ikkje ein naturlig måte å føde på, likevel er det vel brei enighet om at det er eit fantastisk framskritt for dei som faktisk ikkje kan føde naturlig. Og det er mange slike eksempel å dra fram. Vi tuklar med naturen heile tida. Endret 6. april 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #99 Skrevet 6. april 2014 Jaja,dagens troll prøver å egge til bråk. Går dere virkelig på limpinnen?? Anonymous poster hash: ba375...88b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #100 Skrevet 6. april 2014 Dere har ikke akkurat evne til å respektere at andre har andre synspunkter. Å kalle andre for tapere, at de skulle vært abortert ?! som foster o.l fordi de er imot ivf er slemt! Men det er vel så mye følelser involvert at det er vanskelig å forholde seg saklig? Er dere like ekle på alle områder dere møter motstand? Anonymous poster hash: afc9f...dc4 Hva er da vitsen med å skrive at det er "å tukle med naturen" for de som trenger assistert befruktning?Dette er jo et forum for de med barn og fordi som prøver, så selvfølgelig blir noen provosert av sånne mennesker som mener at de får bare finne seg i å være barnløse hvis de ikke klarer å få det til på egenhånd.. Greit at det er deres mening, men da kan de da enten holde det for seg selv eller hvertfall komme med saklige grunner som kan diskuteres. Hilsen ung jente som ikke kan få barn uten IVF Det er jo faktisk å tukle med naturen å få barn via IVF. Anonymous poster hash: 7e948...a8b Men er det eit relevant argument? Keisesnitt er ikkje ein naturlig måte å føde på, likevel er det vel brei enighet om at det er eit fantastisk framskritt for dei som faktisk ikkje kan føde naturlig. Og det er mange slike eksempel å dra fram. Vi tuklar med naturen heile tida.[/quote Men er det sammenlignbart? Er det det samme å bruke teknologi for å redde et menneske som å lage et menneske? Anonymous poster hash: afc9f...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå