Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Eller, han tar noen uker av den nå i sommer når han egentlig uansett skal ha ferie. Jeg er også hjemme da, så det blir vel jeg som styrer med lillebror hele tiden mens han farter rundt og gjør andre ting. Mao alt som før. Jobben kan unnvære han, men han kan ikke unnvære jobben. Jobb først! Jeg blir misunnelig på dere som har mannfolk som gleder seg til å være mange uker sammen med barnet, bare de to. Jeg blir varm i hjertet når jeg er ser en mann i pappaperm ute på farten med småen. Det er herlig å se! Anonymous poster hash: e9c1d...9c3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Huffda,føler med deg! trodde alle menn så fram til permisjonen,for og bånde mer med barnet uten at mor er tilstede! Hadde vært skikkelig skuffa hadde jeg vært i dine sko :-( Anonymous poster hash: 65e12...0a7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Jeg er veldig skuffet. Veldig, veldig skuffet:( Men det er dessverre ingenting jeg kan gjøre. Skulle bare ønske jeg kunne overta ukene som han kaster bort, men der setter reglene en stopper. Anonymous poster hash: e9c1d...9c3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Det er da plenty du kan gjøre. Som å gå tilbake til jobb og overlate ansvaret for babyen til faren. Klarer han ikke ta ansvaret, bør du ikke oppdra barn sammen med ham. Anonymous poster hash: 749bf...084
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Veldig spesielt spør du meg. Tror ikke jeg hadde fått noen flere barn med en som har den holdningen... Anonymous poster hash: 85dba...324
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Sånn er min samboer også! :/ Han begynner med permisjonen i morgen og snakker hver eneste dag hvor mye han gruer seg og at han kommer til å være drittlei. Han har 14 uker perm, men når jeg jobber turnus (en uke av og en uke på) så blir det jo ikke 14 uker, men i ca 6-7 uker og likevel er det helt forferdelig for han. Kjenner jeg blir skuffet over han, og syns synd i ungen som har en far som egentlig ikke vil være med henne. Anonymous poster hash: 29eb1...81c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Må enda tilføye, han klarer seg heller ikke uten jobben. Han blir sikkert borte de ukene jeg har fri, jobber med ett eller annet (nei, ikke jobbe for å få lønn, men skru/snekker ol,). Anonymous poster hash: 29eb1...81c
Saud Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Sånn er min samboer også! :/ Han begynner med permisjonen i morgen og snakker hver eneste dag hvor mye han gruer seg og at han kommer til å være drittlei. Han har 14 uker perm, men når jeg jobber turnus (en uke av og en uke på) så blir det jo ikke 14 uker, men i ca 6-7 uker og likevel er det helt forferdelig for han. Kjenner jeg blir skuffet over han, og syns synd i ungen som har en far som egentlig ikke vil være med henne.Anonymous poster hash: 29eb1...81c Kanskje han er kjemperedd for å feile
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Jeg tror det er mange menn som føler det slik. Deres tør bare å si det høyt! Dette burde de få velge helt selv, også skulle mor fått de ukene far eventuellt ikke har. Det betyr ikke at fedrene ikke liker å være sammen med barna sine, men at menn og kvinner er forskjellig! De fleste menn jeg kjenner digger små barn de kan samtale med, men babystadiet kunne de glatt hoppet over! Ikke alle er som Audun Lysbakken. Og gudskjelov for det!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Nei, det orker ikke min heller. Men vet du hva? Han tar permisjon selvom, for det handler om plikt, det å gidde å være en pappa, og i det minste LATE som at man er det spor interessert i avkommet sitt. Ingen respekt til fedre som ikke gidder å ta perm. Anonymous poster hash: 3acc6...7d1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Jeg tror det er mange menn som føler det slik. Deres tør bare å si det høyt! Dette burde de få velge helt selv, også skulle mor fått de ukene far eventuellt ikke har. Det betyr ikke at fedrene ikke liker å være sammen med barna sine, men at menn og kvinner er forskjellig! De fleste menn jeg kjenner digger små barn de kan samtale med, men babystadiet kunne de glatt hoppet over! Ikke alle er som Audun Lysbakken. Og gudskjelov for det! Flere burde være som A. Lysbakken. Anonymous poster hash: b6101...b1e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Jeg tror det er mange menn som føler det slik. Deres tør bare å si det høyt! Dette burde de få velge helt selv, også skulle mor fått de ukene far eventuellt ikke har. Det betyr ikke at fedrene ikke liker å være sammen med barna sine, men at menn og kvinner er forskjellig! De fleste menn jeg kjenner digger små barn de kan samtale med, men babystadiet kunne de glatt hoppet over! Ikke alle er som Audun Lysbakken. Og gudskjelov for det! Flere burde være som A. Lysbakken. Anonymous poster hash: b6101...b1e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg tror det er mange menn som føler det slik. Deres tør bare å si det høyt! Dette burde de få velge helt selv, også skulle mor fått de ukene far eventuellt ikke har. Det betyr ikke at fedrene ikke liker å være sammen med barna sine, men at menn og kvinner er forskjellig! De fleste menn jeg kjenner digger små barn de kan samtale med, men babystadiet kunne de glatt hoppet over! Ikke alle er som Audun Lysbakken. Og gudskjelov for det! Det handler om å stille opp, om å bidra, ta ansvar og velge å være sammen med ungen sin selvom den ikke kan prate. Anonymous poster hash: 3acc6...7d1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Mannen min er heller ikke hjemmetype, men liker å komme seg ut å gå på jobb. Vi løste det slik at han var hjemme en dag i uka som jeg jobbet. Han er kjempe flink med barna, men bare ikke typen til å være hjemme i 14 uker i strekk. Syns det var helt greit Anonymous poster hash: 9c71d...d33
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 HI her. Vi har 3 barn sammen og han er veldig glad i barna sine. Men jobben vil alltid være han nærmest hjertet, dessverre. Skulle gjerne gått ut i jobb og tvunget han til å være alene, men da får ikke vi noe felles ferie sammen. Med de to eldste hadde han ikke krav på pappaperm fordi jeg var student. Tror ikke han tok det så tungt gitt! Det er virkelig en skam at han ikke velger å benytte seg av å være hjemme med sønnen sin, men uansett hva jeg har sagt så har han en eller annen unnskyldning. Anonymous poster hash: e9c1d...9c3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Og jeg har forresten også foreslått 1 dag fri i uka istedet for å ta hele i strekk, men det blir visstnok for ustabilt for jobben. Men det er bare tull, det vet jeg. Anonymous poster hash: e9c1d...9c3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Min gleder seg enormt, og er kjempelei seg for at jeg får være hjemme så lenge mens han må jobbe. Anonymous poster hash: 7accb...484
Madolyn Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 HI her. Vi har 3 barn sammen og han er veldig glad i barna sine. Men jobben vil alltid være han nærmest hjertet, dessverre. Skulle gjerne gått ut i jobb og tvunget han til å være alene, men da får ikke vi noe felles ferie sammen. Med de to eldste hadde han ikke krav på pappaperm fordi jeg var student. Tror ikke han tok det så tungt gitt! Det er virkelig en skam at han ikke velger å benytte seg av å være hjemme med sønnen sin, men uansett hva jeg har sagt så har han en eller annen unnskyldning. Anonymous poster hash: e9c1d...9c3 Du skriver jo at han kommer til å farte rundt og gjøre andre ting i sommerukene med pappaperm, så han har jo uansett ikke tenkt å være sammen med dere.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Min mann har store ryggproblemer, og han er ikke i stand til å ta seg av baby en hel dag alene. (Kan ikke løfte og bære i flere timer, noe det fort kan bli med en liten baby som ikke kan gå selv). I tillegg tjener han såpass godt at han taper penger på å ha pappapermisjon. Derfor tok han pappaperm fordelt over ett år, og var hjemme med poden en dag i uka fra han var 2 til 3 år (du kan jo ta perm helt til barnet har fylt 3 år). Anonymous poster hash: f5e95...f5e
*piami* Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Mannen min er heller ikke hjemmetype, men liker å komme seg ut å gå på jobb. Vi løste det slik at han var hjemme en dag i uka som jeg jobbet. Han er kjempe flink med barna, men bare ikke typen til å være hjemme i 14 uker i strekk. Syns det var helt greit Anonymous poster hash: 9c71d...d33 Vi gjorde som dere. Bare at han hadde to dager i uken. Dette fungerte perfekt:) Med første hadde han 12 uker.. De 12 ukene tok nesten knekken på forholdet vårt. Han elsker barna over alt på jord, men å gå hjemme i 3 mnd med baby passer ikke han. Det blir for ensformig i lengden, mens andre elsker den tilværelsen. Slik som meg Men vi er alle forskjellige, og det må vi nesten respektere. Er det noe han kan gå med på da tror du? Så slipper dere og miste alle de dyrebare ukene?
☆☆☆ Skrevet 3. april 2014 #21 Skrevet 3. april 2014 Og kor fant du dette prakteksemplaret? Ja, permisjon er langsomt, ensformig og ofte kjedelig. Men å snyte barnet for heimetid fordi ein ikkje har lyst til å vere saman med knøttet? Uakseptabelt her i heimen i alle fall..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #22 Skrevet 3. april 2014 Uff, trist å lese om fedre som ikke vil tilbringe lengre tid alene med barnet sitt. Her har kommende far gitt klar beskjed om at han ønsker mer enn de 14 ukene som er tiltenkt far. Jeg syns det er fint, selv om jeg også kjenner at jeg ønsker mest mulig selv, hehe. Men jeg tror det er viktig for både barn og far at de har tid med hverandre. Kanskje du kan forsøke gjøre litt som din mann i sommer, farte rundt og gjøre andre ting som du skriver, mens han må ta vare på lillebror. Anonymous poster hash: 26329...de6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 Det er nok mer vanlig enn du tror Derfor jeg synes det er så dumt at regjeringen skal bestemme hvor mange uker hver enkelt må ta. Det er jo bevist at MANGE menn bruker pappapermen på alt annet enn å være sammen med barnet: barnet er hos bestemor, i barnehage, mens mannen pusser opp, går på jakt, reiser osv. Er vel ikke helt det som er tanken med pappaperm?! Anonymous poster hash: be1f3...d23
Novemberdama Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Mannen min syntes 14 uker er ALT for lenge, og det kan jeg godt skjønne at mange syntes. Han skal jo ta de 14 ukene, men dele de opp litt. Å se ned på noen fordi de ikke trives med å være hjemmeværende med en baby er jo bare tragisk og har ikke noe å gjøre med hvor glad man er i barnet. Mannen min stortrives i jobben sin og han jobber veldig mye. Skjønner godt at han kommer til å kjede seg litt når han bare skal være hjemme, jeg.
Madolyn Skrevet 3. april 2014 #25 Skrevet 3. april 2014 Det er nok mer vanlig enn du tror Derfor jeg synes det er så dumt at regjeringen skal bestemme hvor mange uker hver enkelt må ta. Det er jo bevist at MANGE menn bruker pappapermen på alt annet enn å være sammen med barnet: barnet er hos bestemor, i barnehage, mens mannen pusser opp, går på jakt, reiser osv. Er vel ikke helt det som er tanken med pappaperm?! Anonymous poster hash: be1f3...d23 All statistikk viser at jo mer pappaperm mennene får, jo mer velger de å ta. Det er MYE lettere å informere arbeidsgiver om at man skal ta ut 3 måneder pappaperm når man faktisk får betalt for dem og har krav på det. Om pappaen ikke har rett på permisjon så vil det også være mye vanskeligere for ham å få det av arbeidsgiveren. Og da er vi plutselig flere tiår tilbake i tid, hvor det kun var kvinner som dugde i heimen. Vil vi virkelig tilbake dit? Nå for tiden så er det jo faktisk mennene selv som stikker pinnene i hjulet fordi de ikke gidder å være sammen med barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå