Gå til innhold

ta bussen alene:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

74 jeg kunne velge å la det du skriver,måten du vrenger alt og spydigheten din provosere meg,men vet du..

Jeg velger å la være:-)

Takk for innspill og god kveld

Selvfølgelig gjør du det. Det er jo din måte å prøve å provosere på, men jeg gir blanke f'en i hvordan du reagere. Jeg ville bare si min mening.

Ha en god kveld du også 😃

Anonymous poster hash: 073b9...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg provoserer ved å svare folk hyggelig ,samt oppføre meg som folk....vet du..det lever jeg godt med:-)

Skrevet

Det er så enkelt...er det tørt eller kjedelig, om blir dere provosert av det hun skriver og hva nicket hennes står for...dropp å les de da? Og tror jaggu det ikke er lett å leve med en gutt med slike adferdsvansker og mangel på impulskontroll, når folk stresser med "vanlige" raserianfall på sine "normale" barn

ADHD er forårsaket av ubalanse i hjernens signalsystemer, handler ikke om hvilke oppdragelse man får. En slik oppførsel går utover hvert eneste medlem i familien og jeg kan ikke i min villeste fantasi gå inn å føle på hva en slik oppførsel gjør mot en hel familie og hvordan det skal takles. Synes hun holder hodet godt over vannet, hvor andre gjerne ville ha kapitulert for lengst og det gir jeg henne stor kredit for som sikkert mange ganger har hatt lyst, men faktisk ikke har gitt opp.

Dritslengingen mellom folk her vitner om dårlig sosial kompetanse og når det gjelder barnevernet så er de til for å hjelpe til familien som en helhet og investigere om det faktisk foreligger noe neglekt. Det er vel heller de som har anmeldt til barnevernet her som mangler pedagogisk kompetanse og nok informasjon om hva ADHD omhandler i det vie og breie, uten at jeg vet for mye om hva sakene egentlig dreier seg om. Men det har vist seg mange ganger også at barnevernet har tatt feil.

Virker på meg som om barnevernet ikke har gått videre med noen av sakene, så da er det vel ingen diskusjon å hente om den saken.

Det å ta bussen for denne gutten helt alene er sikkert kjempestort og selvfølgelig står mor og far klar på hver sin kant å følger med. Det vil for ham være en mye større deal, som oppfatter omgivelser, beskjeder og reaksjoner annerledes enn barn uten en ADHD diagnose og for foreldre er det uforutsigbart og aner vel aldri hvilken reaksjon som vil komme frem. Nå vet jeg ikke om han går på medisiner for sin ADHD, men bare det vil for denne gutten gjøre at han føler seg anderledes. Jeg er sikker på at denne moren gir begge sine sønner like mye kjærlighet...de er to personer og fordeler sikkert ansvaret for hvem som tar seg av hvem de enkelte dagene, da andremann også trenger sin alenetid og finne seg selv med en voksen.

Det er ingen som vet hva som foregår mellom de fire vegger, men de virker som dedikerte foreldre som vil sine barn godt, det er noe jeg ikke har noe med eller gidd å spekulere i og det er det vel heller ingen andre som burde gjøre før de har opplevd det å leve og oppdra et barn med ADHD og som jeg har forstått er det noe man lever med videre som voksen., så det er noe som må kontinuerlig jobbes med.

Husker også mine barns første busstur, en spent mamma og stolte barn som som følte de hadde prestert og mestret noe nytt:-)

Skrevet

#78...tusen millioner takk...du aner ikke hvor godt det var å lese det du skrev...du aner virkelig ikke...tårer i øynene

Skrevet

Kanskje vi kan få noen oppdateringer om den yngste sønnen din, altså han som ikke har en diagnose?

Btw en blogg hadde vært noe for degAnonymous poster hash: 073b9...b80

En blogg!!!! Hadde en blogg vært en god ide??? DEN var jo helt ny her inne :P

Hvorfor, hvorfor, HVORFOR går dere inn på tråder som bare irriterer dere???Anonymous poster hash: 40120...c77

Irriterer meg ikke, bare provoserer meg en blogg hadde vært noe for henne.

Da kunne hun ha oppdatert bloggen sin om når sønnen stikker av og blir belønnet med rundstykker, eller hvordan hun bare ler av sønnens ufordragelige oppførsel der han skriker til blomsterdamen eller bare oppdatere om hvor fantastisk søt, flink og grei han er. Og kanskje, bare kanskje kunne hun ha skrevet et innlegg om den yngste sønnen hennes.Anonymous poster hash: 073b9...b80

Latterlige, lille menneske. Nå syns jeg bare synd på deg. Trist å vite at noen sliter som deg.

De beste ønsker til deg. Håper du får det bedre snart.

Anonymous poster hash: 40120...c77

Skrevet

#78...tusen millioner takk...du aner ikke hvor godt det var å lese det du skrev...du aner virkelig ikke...tårer i øynene

Bare hyggelig det, ser det fra din side også:-) Mange som sliter med de samme problemene og du har valgt å være åpen om det..noen takler det og andre ikke...jeg ser ikke noe galt i det:-)

Skrevet

74 jeg kunne velge å la det du skriver,måten du vrenger alt og spydigheten din provosere meg,men vet du..

Det du Kansje burde ta inn over deg er at det faktisk er slik mange av oss oppfatter sønnen din. Det er sikkert det du ønsker å formidle, men i og med at ud skriver såpass mye om denne gutten, og ingenting om den yngste, sitter vi igjen med et merklig bilde av dem.

Du bør også tenke over hvilket inntrykk guttene og deres venner, kommer til å sitte igjen med når de leser dette om 10 år, for det må du regne med at de kommer til å gjøre. Tror du eldste kommer til å bli glad for å lese om hvor sen han har vært til ting og hvor umulig han var og tror du yngste kommer til å like å lese bare om storebror som om han ikke fantes?

Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Skrevet

Det du Kansje burde ta inn over deg er at det faktisk er slik mange av oss oppfatter sønnen din. Det er sikkert det du ønsker å formidle, men i og med at ud skriver såpass mye om denne gutten, og ingenting om den yngste, sitter vi igjen med et merklig bilde av dem.

Du bør også tenke over hvilket inntrykk guttene og deres venner, kommer til å sitte igjen med når de leser dette om 10 år, for det må du regne med at de kommer til å gjøre. Tror du eldste kommer til å bli glad for å lese om hvor sen han har vært til ting og hvor umulig han var og tror du yngste kommer til å like å lese bare om storebror som om han ikke fantes?

Dette siste avsnittet her bør HI tenke litt på, da hun er blitt gjenkjent her inne..

For all del, folk må få gjøre som de vil, men litt nettvett for egen og andres del er ikke dumt.

Anonymous poster hash: 63fd1...6e8

Skrevet

Hvis gutta mine i 15-17 års alderen sitter med kompisene sine på dib og leser ,tror jeg de begge føler seg så elsket og forstått av mamman sin at jeg neppe tror det byr på de største utfordringene

Skrevet

Hvis gutta mine i 15-17 års alderen sitter med kompisene sine på dib og leser ,tror jeg de begge føler seg så elsket og forstått av mamman sin at jeg neppe tror det byr på de største utfordringene

Jeg vet bare at jeg hadde mislikt det sterkt om jeg hadde fått lese noe tilsvarende om meg, og jeg vet hvor hardt det sved hos min søster da hun oppdaget at det fantes mange fler bilder av meg enn av henne. Du tror det Kansje ikke nå, men dette kan bli veldig vondt for barna dine.

Skrevet

Barnet mitt som går i 2. klasse både går til stoppet og tar bussen alene HI. Det har gått helt fint, og er da virkelig ikke noe problem :). Noen flere barn i nabolaget som også er 7 tar i blant den samme bussen ned til skolen.

Synes virkelig dere her inne får skjerpe dere og slutte å skulle "ta HI" her!

Anonymous poster hash: b3af6...0a8
Skrevet

Jeg vet bare at jeg hadde mislikt det sterkt om jeg hadde fått lese noe tilsvarende om meg, og jeg vet hvor hardt det sved hos min søster da hun oppdaget at det fantes mange fler bilder av meg enn av henne. Du tror det Kansje ikke nå, men dette kan bli veldig vondt for barna dine.Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Hvordan skal man vite hvem som har skrevet dette? Har hun gitt ut noe informasjon her inne som man kan google seg frem til?

Anonymous poster hash: fc123...81c

Skrevet

Jeg er en av dem som har sittet hjemme og himlet litt med øynene av alle småtingene HI velger å dele på et åpent forum. Har allikevel tenkt at det er ikke mitt problem og at det er enkelt å overse trådene. Men nå tenker jeg at hun har nok en glede av å hisse opp "massene". Ser for meg en nokså kverulerende dame som slett ikke kan gi seg hvis det er noen andre som ber henne om det, som drives av motstanden. Kanskje har også gutten fått en smule manglende frontallappsaktivitet fra moren sin? Hvis du HI synes at motstanderne blir ufine (det er de virkelig), kan det nok være greit å overse dem. Ved å svare og ved å liksom være hyggelig, men samtidig poengtere at de er teite og du er grei, så holder du liv i flammene. Men det har du kanskje ikke noe imot? 

Anonymous poster hash: 17087...735
Skrevet

Jeg vet bare at jeg hadde mislikt det sterkt om jeg hadde fått lese noe tilsvarende om meg, og jeg vet hvor hardt det sved hos min søster da hun oppdaget at det fantes mange fler bilder av meg enn av henne. Du tror det Kansje ikke nå, men dette kan bli veldig vondt for barna dine.Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Hvordan skal man vite hvem som har skrevet dette? Har hun gitt ut noe informasjon her inne som man kan google seg frem til?

Hun er blitt gjenkjent av en annen mor på skolen til sønnen tror jeg det var, i en annen tråd..Hun ble gjenkjent fordi hun deler for mye. Og det kan umulig være bra..

Skrevet

Hvordan skal man vite hvem som har skrevet dette? Har hun gitt ut noe informasjon her inne som man kan google seg frem til?Anonymous poster hash: fc123...81c

Hun er blitt gjenkjent av en annen mor på skolen til sønnen tror jeg det var, i en annen tråd..Hun ble gjenkjent fordi hun deler for mye. Og det kan umulig være bra.. Anonymous poster hash: 63fd1...6e8

Skrevet

Jeg er en av dem som har sittet hjemme og himlet litt med øynene av alle småtingene HI velger å dele på et åpent forum. Har allikevel tenkt at det er ikke mitt problem og at det er enkelt å overse trådene. Men nå tenker jeg at hun har nok en glede av å hisse opp "massene". Ser for meg en nokså kverulerende dame som slett ikke kan gi seg hvis det er noen andre som ber henne om det, som drives av motstanden. Kanskje har også gutten fått en smule manglende frontallappsaktivitet fra moren sin? Hvis du HI synes at motstanderne blir ufine (det er de virkelig), kan det nok være greit å overse dem. Ved å svare og ved å liksom være hyggelig, men samtidig poengtere at de er teite og du er grei, så holder du liv i flammene. Men det har du kanskje ikke noe imot? 

Anonymous poster hash: 17087...735

"Kanskje har også gutten fått en smule manglende frontallappsaktivitet fra moren sin?" Og det synes du er en oppegående grei kommentar? Slik en kan se det, så svarer damen med ironi og en evne til å heve seg over bombanderingen...det er hennes tråd og skal ikke hun få lov å svare for seg?

Skrevet

Hvordan skal man vite hvem som har skrevet dette? Har hun gitt ut noe informasjon her inne som man kan google seg frem til?Anonymous poster hash: fc123...81c

Hun er blitt gjenkjent av en annen mor på skolen til sønnen tror jeg det var, i en annen tråd..Hun ble gjenkjent fordi hun deler for mye. Og det kan umulig være bra.. Anonymous poster hash: 63fd1...6e8

Sier hun ja! Trenger jo overhodet ikke å være sant.

Skrevet

Sier hun ja! Trenger jo overhodet ikke å være sant.

Det er helt sant, men hva om det sant? Rykter løper fort, og om det stemmer at hun er gjenkjent så kan hvem som helst i hennes krets vite ganske mye om henne og familien..

Skrevet

Jeg er en av dem som har sittet hjemme og himlet litt med øynene av alle småtingene HI velger å dele på et åpent forum. Har allikevel tenkt at det er ikke mitt problem og at det er enkelt å overse trådene. Men nå tenker jeg at hun har nok en glede av å hisse opp "massene". Ser for meg en nokså kverulerende dame som slett ikke kan gi seg hvis det er noen andre som ber henne om det, som drives av motstanden. Kanskje har også gutten fått en smule manglende frontallappsaktivitet fra moren sin? Hvis du HI synes at motstanderne blir ufine (det er de virkelig), kan det nok være greit å overse dem. Ved å svare og ved å liksom være hyggelig, men samtidig poengtere at de er teite og du er grei, så holder du liv i flammene. Men det har du kanskje ikke noe imot?  Anonymous poster hash: 17087...735

Nå var du virkelig ufin

Skrevet

Hun er blitt gjenkjent av en annen mor på skolen til sønnen tror jeg det var, i en annen tråd..Hun ble gjenkjent fordi hun deler for mye. Og det kan umulig være bra..

Men jeg lurer også på HVORDAN guttene hennes kan Google seg frem til disse trådene? Hun legger jo aldri ut navn på noen?

Tror du denne damen som 'kjenner henne igjen' (har mine tvil om det stemmer også da, er mange som liker å 'skremme' andre med akkurat den frasen) legger ut navnet hennes?

Når det er sagt er det liten tvil om at hi gjør sitt beste for at trådene ikke skal dø ut da hun stadig sørger for å dytte dem opp.

Skrevet

Haha! 5 sider med svar på at en gutt tar bussen alene? Jøss, dib i et nøtteskall ;)

Anonymous poster hash: 12add...e71
Skrevet

Den enkleste måten et barn skal få se noe sånt på er at de titter over skulderen til mor og ser hvilket nick hun bruker.

I tillegg må vi regne med at det i fremtiden kommer programmer som gjør det enkelt å finne hvilke nick folk bruker, spessielt om man har tilgang til maskinen det skrives fra.

Skrevet

Hvis HI hadde begynt å skrive blogg, hadde iallefall jeg lest den!

Anonymous poster hash: 8b7c7...735

Gjest cd0da
Skrevet

Den enkleste måten et barn skal få se noe sånt på er at de titter over skulderen til mor og ser hvilket nick hun bruker.

I tillegg må vi regne med at det i fremtiden kommer programmer som gjør det enkelt å finne hvilke nick folk bruker, spessielt om man har tilgang til maskinen det skrives fra.

Tror muligens HI har kjøpt ny pc innen 7-åringen hennes blir 15-16

Skrevet

Men jeg lurer også på HVORDAN guttene hennes kan Google seg frem til disse trådene? Hun legger jo aldri ut navn på noen?

Tror du denne damen som 'kjenner henne igjen' (har mine tvil om det stemmer også da, er mange som liker å 'skremme' andre med akkurat den frasen) legger ut navnet hennes?

Når det er sagt er det liten tvil om at hi gjør sitt beste for at trådene ikke skal dø ut da hun stadig sørger for å dytte dem opp.

Hva om denne damen virkelig kjenner henne igjen og at denne damen er en sladrekjærring? Da vil rykter løpe fordi denne damen har en hel haug med skyts mot HI. Jeg fatter bare ikke hvorfor ikke HI tenker seg litt om..Jeg ville IKKE likt at andre foreldre på skolen hadde visst så mye om meg, og hvor mye jeg hadde delt om det ene barnet mitt med en diagnose og hvor mye hets jeg hadde fått på nettet. Hetsen er jo selvsagt ikke HIs feil, men hun underbygger det da hun drar frem tråder og starter nye tråder..

Men dette er mine meninger, HI står fritt til å gjøre som hun vil, selv om jeg syns det begynner å bli veldig tankeløst. Jeg er ganske sikker på at hun gjør dette fordi hun ser hvor mye oppmerksomhet hun får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...