Gå til innhold

ta bussen alene:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik du har beskrevet gutten tidligere synes jeg det er fulstendig uansvarlig å sende ham alene med bussen, selv om han teknisk sett vet hva han skal gjøre. Du kan jo ikke stole på at han ikke finner på å dra et annet sted enn han skal og han oppfører seg gjerne ufint mot fremmede.

Hvorfor tror du det er greit å la ham ta bussen alene når han ikke en gang kan gå til skolen?Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Kjære vene...han kan ikke gå til skolen pga utrygg skolevei...

Men veien er trygg der bussen kjører og der han kan komme til å ende opp? Det høres bare merklig ut. Å sitte på bussen er jo ikke farlig, men han må jo av og på.

Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les tråden ordentlig...han blir fulgt på og jeg venter på han der han går av

Skrevet

Akkurat det er jo ikke noe problem, men det er vel bare en del av opplæringen for at han skal gjøre det alene. Hva er ellers poenget?

Når du skriver om å ta buss alene regner jeg med at det betyr å gå til bussen, vente til riktig buss kommer, betale, gå av på riktig sted og gå dit man skal, ikke bare å bli plassert på et bussete og så bli hentet der han skal av. Om det er det siste du mener så går det sansynlig vis fint om det ikke er for langt, men da skjønner jeg ikke vitsen.

Anonymous poster hash: eb9e7...c7a

Skrevet

Er 5 min...er for øving...ikke vite? Skjønner du det virkelig ikke?

Skrevet

Hva er vitsen med å ta bussen 5 minutter? Kan han ikke lære seg å gå dit han skal?

Jeg synes heller du bør bruke tiden på å lære han å besøke kompiser, få selvtillit på det enn å ta en buss som egentlig ikke er nødvendig.

Ja jeg kommer med meninger i og med du poster det her inne. Dette er et forum for å utveksle meninger, ideer osv.

Anonymous poster hash: 3fd23...a97

Skrevet

Hva er vitsen med å ta bussen 5 minutter? Kan han ikke lære seg å gå dit han skal?

Jeg synes heller du bør bruke tiden på å lære han å besøke kompiser, få selvtillit på det enn å ta en buss som egentlig ikke er nødvendig.

Ja jeg kommer med meninger i og med du poster det her inne. Dette er et forum for å utveksle meninger, ideer osv. Anonymous poster hash: 3fd23...a97

Den første gangen er det en kort busstur,så øker vi etterhvert...

Føler ikke at det ene skal utelate det andre

Skrevet

Ja jeg kommer med meninger i og med du poster det her inne. Dette er et forum for å utveksle meninger, ideer osv. Anonymous poster hash: 3fd23...a97

Det går faktisk an å - hold deg fast - øve på flere ting! Om man øver på å ta buss betyr da ikke det at man ikke kan trene på andre ting en annen gang? Å få selvtillit ved å takle f.eks å ta buss kan også komme tilgode når det gjelder andre ting som kan være en utfordring.

Og hva vet du om hvor nødvendig det er for de å bruke buss?

Skrevet

Det eneste jeg stusser på er hvordan du kan følge han på, for så stå å vente på han der han går av. Kjører du etter bussen?

Anonymous poster hash: 16ac9...1a7

Skrevet

Det eneste jeg stusser på er hvordan du kan følge han på, for så stå å vente på han der han går av. Kjører du etter bussen?Anonymous poster hash: 16ac9...1a7

Han blir fulgt på av pappan

Skrevet

Hun er nok et stort troll ja. Igår i en almen tråd husket hun jo ikke hvorfor hun vr meldt til barnevernet engang. Påstohun ikke hadde vært meldt pga sønnen sin oppførsel, men pga andre ting. Når noen fant frem linken til der hun skrev om melding grunnet sønnen sin oppførsel, hadde hun jammen vært meldt 2 ganger. Og enda sa hun at h

Anonymous poster hash: ce96b...839

Skrevet

Hun er nok et stort troll ja. Igår i en almen tråd husket hun jo ikke hvorfor hun vr meldt til barnevernet engang. Påstohun ikke hadde vært meldt pga sønnen sin oppførsel, men pga andre ting. Når noen fant frem linken til der hun skrev om melding grunnet sønnen sin oppførsel, hadde hun jammen vært meldt 2 ganger. Og enda sa hun at h

Anonymous poster hash: ce96b...839

Og det værste er at hun har mange støttekontakter her inne som helliggjør henne

Anonymous poster hash: aecf9...b42

Skrevet

Om dere ikke hadde vært så opptatt av å snakke nedsettende til henne så kanskje dere hadde sett at det faktisk er rom til mer enn en mennesketype her.

Noen av oss er synes respekt, høflighet og normal folkeskikk er verdier som fortsatt burde stå høyt i kurs, og da blir det jo gjerne sånn at man beskytter de som blir tråkket på.

Anonymous poster hash: d907b...205

Gjest lillehi
Skrevet

Lykke til til gutten din😃 husker da datteren min tok bussen alene for første gang, det var stort for henne å klare det helt alene, og jeg tror hun vokste mentalt flere cm og år den dagen👍😃 må få høre hvordan det gikk!

Skrevet

Lykke til til gutten din husker da datteren min tok bussen alene for første gang, det var stort for henne å klare det helt alene, og jeg tror hun vokste mentalt flere cm og år den dagen må få høre hvordan det gikk!

Tusen takk:-) han kommer nok til å sprekke av stolthet tenker jeg:-)

Skrevet

Håper du snart kan skrive dagbok eller lage deg en blogg...... Du må jo snart forstå at dette er et fora for diskusjoner, ikke et sted der du skal fortelle om alt du opplever ( så klart er det koselig en gang i blant at folk vil fortelle noe, men nå er det nok!!!!!!)

Anonymous poster hash: 83930...603

Skrevet

Håper du snart kan skrive dagbok eller lage deg en blogg...... Du må jo snart forstå at dette er et fora for diskusjoner, ikke et sted der du skal fortelle om alt du opplever ( så klart er det koselig en gang i blant at folk vil fortelle noe, men nå er det nok!!!!!!)

Anonymous poster hash: 83930...603

Moderator har skrevet i en trådpå Ris & Ros at det er helt greit med slike innlegg som MTADHDG skriver

Anonymous poster hash: 2faa9...0fd

Skrevet

Blir både fascinert og sjokkert her jeg sitter og leser. Innleggene ramler inn hver gang dama oppretter en tråd. Har aldri sett mindre enn 40-50 svar til en tråd, så noe må hun gjøre riktig ;) 

Anonymous poster hash: f1bcd...508
Skrevet

Forresten morsomt at dere bitre kjerringer blir provosert av det

Anonymous poster hash: f1bcd...508
Skrevet

Forresten morsomt at dere bitre kjerringer blir provosert av det Anonymous poster hash: f1bcd...508

Enig!

Anonymous poster hash: d907b...205

Skrevet

Det er farligere å sende en unge på 20-bussen mellom fem holdeplasser i Oslo enn å sette han på ekspressbussen mellom Oslo og Trondheim. Du er uansvarlig.

Anonymous poster hash: 86da9...795

Skrevet

Det er farligere å sende en unge på 20-bussen mellom fem holdeplasser i Oslo enn å sette han på ekspressbussen mellom Oslo og Trondheim. Du er uansvarlig. Anonymous poster hash: 86da9...795

Leste du ordentlig du eller??

Skrevet

Kjenner ingen i verden som hadde sett for seg at 20 bussen er ett egnet sted å trene på å busse alene...

Skrevet

Gud bedre for en stolt liten prins jeg fikk hjem:-) han hadde storkosa seg:-) stolt mamma

Skrevet

Er jo helt sinnssjukt... tror virkelig at jeg har bedre ting å drive med enn å krangle med meg sjøl

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Jeg ønsker å oppfordre dere til å diskutere sak og ikke person.

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...