Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 6+2 med tvillinger og det synes ikke i det hele tatt, merker ikke noe forskjell. Men det kommer vel;) Nå når jeg er så kvalm så får jeg i meg mindre også, så det kan jo bidra.

Sluttet også med kaffe (koffein) med tanke på at det øker spontan abortrisken, så magen er dessverre treigere:/ Frukt og fiber som man får kjøpt på helsekost skal jeg fungere bra har jeg hørt, må handle inn det til uka.

Snurrballong: det høres sååå deilig ut med en tur! Kunne ønske jeg orket meg ut.. I morgen kanskje :) Kos deg iallefall :)

Fortsetter under...

💚

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll, Lano-mamma

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh, Bambi- Bolla:-), Bifrost

21. MaySun

22.

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto

28.

29.

30.

31.

Er 6+2 med tvillinger og det synes ikke i det hele tatt, merker ikke noe forskjell. Men det kommer vel;) Nå når jeg er så kvalm så får jeg i meg mindre også, så det kan jo bidra.

Sluttet også med kaffe (koffein) med tanke på at det øker spontan abortrisken, så magen er dessverre treigere:/ Frukt og fiber som man får kjøpt på helsekost skal jeg fungere bra har jeg hørt, må handle inn det til uka.

Snurrballong: det høres sååå deilig ut med en tur! Kunne ønske jeg orket meg ut.. I morgen kanskje :) Kos deg iallefall :)

Kjenner meg veldig igjen i et du skriver om kvalmen og krefter. Jeg orker ingenting! Holdt på å besvime på vei til do i dag. Kjennet jeg er i ferd med å bli deppa nå. Jeg prøvde å gå tur forrige søndag, men ble rett og slett sjuk av det... lå i senga resten av dagen. Kaffe orker jeg ikke, så det gjør seg selv;) Uff da! Dette ble bare klaging! Krysser fingrene for snarlig bedring:) Men jeg er jo heldig som har kunnet får sykemelding. Lykke til med siste studieinnspurt!

Så heldig du er!!! Kan ikke forstå hvordan jeg skal holde ut.... krefter sier du, jeg har ingen, orker ingen ting. Skulle ha lest til en prøve i dag, jada 10 sider ble det, resten av tiden har jeg ligget på sofaen og sett film...

Synes vi kan få klage litt her :P gubben er allerede lei av klaginga mi :P haha

Ja, jeg krysser fingrene for oss alle :) måtte tiden til uke 12 gå fort som fy :D

Nå skal jeg se en film til og håpe at dagen i morgen bringer nye krefter og ingen kvalme :)

Ha en fin fredags kveld alle sammen :)

Du vet du er gravid når du sovner i frisørstolen  :fnise: Har vanligvis stooore problemer med å sovne sittende, så dette er nok ikke tilfeldig! God bedring til dere som sliter med kvalme!  :klem1:

Jeg har ikke vært kvalm en eneste gang enda, krysser alt jeg har, men plutselig får vel jeg også dritet! Er derimot så ekstremt trøtt at jeg mååå sove etter jobb, selv om jeg har sovet 9 timer om natta  :P

Så heldig du er!!! Kan ikke forstå hvordan jeg skal holde ut.... krefter sier du, jeg har ingen, orker ingen ting. Skulle ha lest til en prøve i dag, jada 10 sider ble det, resten av tiden har jeg ligget på sofaen og sett film...

Synes vi kan få klage litt her :P gubben er allerede lei av klaginga mi :P haha

Ja, jeg krysser fingrene for oss alle :) måtte tiden til uke 12 gå fort som fy :D

Nå skal jeg se en film til og håpe at dagen i morgen bringer nye krefter og ingen kvalme :)

Ha en fin fredags kveld alle sammen :)

Hi, hi! Ja, vi får bruke hverandre! Gubbene kan jo faktisk ikke helt forstå hvordan det føles...:) Kos deg med film og ha en så god helg som det lar seg gjøre! :tommelopp:

Annonse

trøtt som ei strømpe her. ingen energi eller overskudd til noe som helst. har ikke klart å gjøre skolearbeid på tre-fire uker. jeg føler meg ræva og mislykka rett og slett. men jeg _klarer_ ikke å komme i gang. sover kjempedårlig om natten, så bruker morningen på å sove, derav starter dagen sent.
har sinnsykt mye mareritt også. Heldigvis har jeg null kvalme, har ikke hatt det heller. er 7+2 nå. 

💚

1. Sunnisol, mipmipmip, Anonym bruker

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

12. AKO91, frø-i-magen

17.

18. Sminth, Ina-83

21. MaySun

22.

24. Krepsen79

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto, MartheK

28.

29.

30.

31.

Velkommen til de nye : ) vi begynner å bli MANGE november barn! Så gøy! : ) er d november som blir baby boom mnd i år kanskje ; )

Dere med kvalme og tretthet, håper d går over etterhvert! Kjedelig : - /

Har vært veldig heldig..lite kvalm og har en del energi! Dvs, mindre enn normalt...men j er fullstendig avhengig av å trene..kjenner d at j har dager hvor j heller vil ligge å dra meg! Men j tvinger kroppen opp og tar meg treningsøkt, da er energien tipp topp etterpå ; ) i går jogga j 8km, dro på trx ( slynge time ), dro hjem og vasket ALLE vinduene i huset, utvendig of innvendig ( d er 23 stk !!! ) og avsluttet kvelden med en heidundrendes jentekveld på feltet her j bor ; ) klarte å lure alle med den alkoholfri rosévinen min : p

Chip og hoi, j misunner ikke dere med mye kvalme og tretthet...god bedring med d! : ) for meg hjelper d å komme seg ut å bruke litt energi, brukt energi avler ny energi.

trøtt som ei strømpe her. ingen energi eller overskudd til noe som helst. har ikke klart å gjøre skolearbeid på tre-fire uker. jeg føler meg ræva og mislykka rett og slett. men jeg _klarer_ ikke å komme i gang. sover kjempedårlig om natten, så bruker morningen på å sove, derav starter dagen sent.

har sinnsykt mye mareritt også. Heldigvis har jeg null kvalme, har ikke hatt det heller. er 7+2 nå. 

Jeg har det litt sånn også noen dager. Tenker det er hormonene som kan for det der. Synes fryktelig synd på meg selv når kroppen verker nesten som influensa. Det hører visst med til hele pakken ;)

Jeg synes det hjelper å tøye litt - så du kan jo prøve det?

B

Wow, jeg er imponert MaySun -så utrolig flink du er!! Skal ikke skryte på meg å være like flink altså, holder å gå turer med vofsen og delta på noen spinningtimer for min del ;-) men du, jeg skulle også ha vasket vinduene her, og har lurt så fælt på hvordan vaskemiddel jeg skal bruke (pleier å bruke salmiakk, men det er vel neppe så lurt nå) -hva brukte du???

Annonse

Wow, jeg er imponert MaySun -så utrolig flink du er!! Skal ikke skryte på meg å være like flink altså, holder å gå turer med vofsen og delta på noen spinningtimer for min del ;-) men du, jeg skulle også ha vasket vinduene her, og har lurt så fælt på hvordan vaskemiddel jeg skal bruke (pleier å bruke salmiakk, men det er vel neppe så lurt nå) -hva brukte du???

Er helt avhengig av å få trent, ellers trur j mann og barn rømmer huset ; ) turer og spinning er da bra d! : ) bare å stå på, svangerskap er ingen unnskyldning, tvert i mot ; ) på veg til spenst kick off nå ( er spinning instruktør på spenst ), to timer trening før festen ; ) litt usikker hvilken "nei til alkohol" unnskyldning j skal bruke ; )

J brukte jif vindusvask blandet med eddik faktisk..d gir blanke fine vinduer ; ) 1 dl eddik per 5 liter vann 😉👍 funker som bare rakkeren!

Da har "endelig" kvalmen tatt meg igjen.. Fysj og fysj, har fått noen skikkelige flashbacks fra forrige gang. Spilte av iPoden min i bilen, og plutselig kom det en gammel Lady Gaga sang på, og den var ny og veldig populær når jeg var gravid sist. Og magen min vrengte seg og jeg gulpet faktisk litt, og det bare fordi jeg husket at jeg lå på baderomsgulvet mens den sagen ble spilt på radioen.

Dette kan bli moro!

Huff da RosaParasoll. Kjenner at kvalmen ikke er så langt unna her også. Gruer meg til den dagen kvalmen kommer for fult... jeg VET den kommer. Husker sist, da måtte jeg spise på noe HELE tiden, for å ikke få den vonde smaken i munn, OG holde den verste kvalmen i strekk. Men var perioder jeg ikke fikk i meg noe :- (
God bedring!

Ser ut som vi kan ha termin samme dag, omtrent? Hvor langt er du på vei nå?

Hvis jeg ikke tar feil, er jeg 5+4 i dag..

Huff da RosaParasoll. Kjenner at kvalmen ikke er så langt unna her også. Gruer meg til den dagen kvalmen kommer for fult... jeg VET den kommer. Husker sist, da måtte jeg spise på noe HELE tiden, for å ikke få den vonde smaken i munn, OG holde den verste kvalmen i strekk. Men var perioder jeg ikke fikk i meg noe :- (

God bedring!

Kvalmen er foreløpig slik at jeg takler den, men det var sånn det begynte sist og. Endte med to opphold på Ahus og sykemelding i 2,5 mnd. Jeg spiser så og si hele tiden, i dag har jeg vel spist en stor skål med havregrøt, 4 brødskiver 5 smultringer og middag. Og jeg sto opp seint i dag, haha, så dette er veldig ulikt meg.

Jeg får litt forskjellig termin, men har jo prøvd i en lang periode nå, så kjenner syklusene mine godt. Så i følge min egen beregning så har jeg termin 19 november.

💚

1. Sunnisol, mipmipmip, Anonym bruker

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

12. AKO91, frø-i-magen

17. VurdererBaby

18. Sminth, Ina-83

21. MaySun

22.

24. Krepsen79

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto, MartheK

28.

29.

30.

31.

Nå har kvalmen tatt meg også, fyttikatta jeg hadde glemt hvor fælt det var å kaste opp.... :( Har dere noen tips til hva man kan spise om morgenen som ikke r kvalmende?

En annen ting, jeg er veldig glad i å trene bodypump, men nå tør jeg liksom ikke fordi jeg er usikker på hvilke øvelser jeg skal unngå... Har dere noe peil?

Nå har kvalmen tatt meg også, fyttikatta jeg hadde glemt hvor fælt det var å kaste opp.... :( Har dere noen tips til hva man kan spise om morgenen som ikke r kvalmende?

En annen ting, jeg er veldig glad i å trene bodypump, men nå tør jeg liksom ikke fordi jeg er usikker på hvilke øvelser jeg skal unngå... Har dere noe peil?

I dag var frokosten min en rista brødskive med smør, det gikk ganske bra.

Når det gjelder trening så kan du gjøre akkurat som vanlig enda, når du blir strørre og tyngre vil du kjenne dine egne begrensninger. Det er og noen idretter/sporter man bør unngå i graviditeten, sånn som kampsporter, ridning og andre hvor risikoen for fall, slag og spark er tilstedet.

Rista brød ja, takk for tips :-)
Har cillinøtter liggene på bordet, og det "hjelper" meg litt.
Så kjøpte jeg sånn chocopops i går, og flattbrød. Og Hatting rundstykker med magerost på.
Flattbrød, chocopops og hatting rundstykker har vi så si aldri i hus... :-)

God bedring!

Kvalmen er foreløpig slik at jeg takler den, men det var sånn det begynte sist og. Endte med to opphold på Ahus og sykemelding i 2,5 mnd. Jeg spiser så og si hele tiden, i dag har jeg vel spist en stor skål med havregrøt, 4 brødskiver 5 smultringer og middag. Og jeg sto opp seint i dag, haha, så dette er veldig ulikt meg.

Jeg får litt forskjellig termin, men har jo prøvd i en lang periode nå, så kjenner syklusene mine godt. Så i følge min egen beregning så har jeg termin 19 november.

Huff da.

Men bor du på Aurskog? :-) Har du barn fra før?

Man veit man er gravid når man etter jobb sovner på sofaen med ytterjakka på. Og jammen har ikke kvalmen begynt å melde seg også! Har ikke merket så mye symptomer enda, men nå kommer både det ene og det andre. Er ca 7+0 på vei. Hadde en blødning for en ukes tid siden, var en betydelig mengde, men hadde ikke no vondt og har ikke kommet no mer etterpå. Flere som har hatt blødning(er)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...