Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs litt hvor langt du er på veg og hvor raskt du produserer hcg..d er så forskjellig fra person til person. Samme var d med meg..de var like "svake" begge to..men hos legen var testen positiv uten tvil, med økende hcg på blodprøver.

Men ta en til på feks lørdag, og se hvordan den er..

Annonse

Takker for respons! Skal ta ny test om en uke og se :)

Jeg har en datter fra før på 8 år og hun har mast og mast og mast om søsken siden hun var 4 år. Vi snakker HVER DAG ja! Hun laget navneliste da hun var 6, hehe! 

Vet at denne nyheten vil gjøre henne så inderlig glad og vi vurderer å fortelle henne det i dag, men da springer jo hun rundt og forteller ALLE så klart - og det er ikke helt optimalt akkurat.

Hun har bursdag på lørdag, så det hadde vært en artig anledning :)

micke78: æææææ SÅ GØY!  :strix:

Vi forteller det til våre foreldre og mine storesøsken når vi er 3 fullgåtte måneder - altså etter 13+2 uker.

Nieser og lillesøster skal jeg vente til ordinærultralyd, så det blir i månedskifte mai/juni, fordi vi ikke ønsker at det kommer ut på bygda før nødvendig. Og de små munnene klarer ikke være stille  :fnise:

7 uker i dag, nå vil jeg få den ul-timen i posten snart  :pisk:

Hei, da melder jeg meg på her. Har termin 24. november etter å ha hatt innsett av to blastocyster 8. mars. Gjennomgått IVF i Tyskland.

Har omtrent alle symptomer som dere har snakket om her inne. Småkvalm/uggen, supertrøtt, stikninger i magen og utrolig ømme pupper.

Har to gutter fra før på 13 og 9 år.

Endret av Krepsen79

Tvillinger!!! Vi skal ha tvillinger!! Var på ultralyd i dag 6+1 og det var 2 dunkende hjerter der!!!! Herregud.........

Oj så spennende! Gratulerer så mye :) Tenkte du at det kunne være en mulighet før UL også eller kom det som et stort sjokk? :) 

Når har dere tenkt å fortelle til nærmeste familie og egne barn?

Vi har bare fortalt det til en. Men, vi kommer til å nesten bli nødt til å si det til folk i April. Da kommer familien til kjæresten min, og kjæresten min har disputas da, og alle kommer til å skjønne det når jeg ikke drikker vin til maten.. (Jeg sier aldri nei takk til vin såå blir ganske avslørt uansett.. ) Vi skal på UL på mandagen så da håper jeg vi ser at alt er i orden, og kanskje jeg blir litt mere rolig og kan bli mere trygg på at alt kommer til å gå bra :) 

Annonse

💚

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll, Lano-mamma

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh, Bambi- Bolla:-), Bifrost

21. MaySun

22.

23. lykkeligravid2

24. Krepsen79

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto

28.

29.

30.

31.

Når har dere tenkt å fortelle til nærmeste familie og egne barn?

Har sagt det til et vennepar (blir jevnlig invitert på mat og vin, noe jeg ALDRI pleier å si nei til + at jeg er verdens dårligste løgner) Har tenkt å prøve å vente med resten til vi nærmer oss uke 12.

Vi har ikke fortalt det til noen enda, vil vente til uke 12. Jeg vrir hjernen min for unnskyldninger jeg kan bruke når vi skal i bryllup tidlig i april. Alle venner kommer jo til å være der, og jeg vil jo ikke på noen måte stjele noe av oppmerksomheten på den store dagen fra brudeparet.

Tenker og at jeg muligens blir nødt til å fortelle mine foreldre det i påsken ettersom vi mest sannsynlig skal bo i campingvogn med dem i noen dager. Men er jo "bare" 9 uker på vei da.

Ja, jeg visste det kunne bli to, satte inn 2 eggdonasjons egg. Med donor egg er det 65% sjanse å bli gravid når man setter inn 2 og det er 50% sjanse at begge tar seg. Men jeg er litt i sjokk allikevel, det er som en drøm:) 

Nå er det bare å forsøke slappe av og nyte og håpe alt går bra:) Siden jeg er så redd av meg (har forsøkt i mange år å bli gravid), så får jeg komme til legen hver uke, så jeg skal tilbake om en uke. Veldig takknemmelig for det :)

Til dere som blør litt og er redde. Min slimhinne tåler ikke så mye og det kommer litt blod nesten hver dag. Legen min sa at det er ikke noe farlig og han så absolutt ikke noe blod "där inne", så dvs det er slimhinna bare og det er forholdsvis normalt at den kan blø litt.

Jeg har allerede begynt å fortelle det til mine nærmeste. Jeg tenker at om det skjer noe, så er de der for meg i sorg også om så det skulle være. Pluss at jeg har drømt i mange år om det her og klarer ikke holde meg lenger :)

Gratulerer med tvillinger! Vi har også satt inn to egg, får vite 2.april om begge har satt seg :-)

Vi har forøvrig fortalt det til mange, vi har vært åpne om prøverørsforsøkene våre, og da ble det unaturlig å skulle holde resultatet hemmelig for de som visste vi hadde hatt forsøk. Med andre ord vet familie, nære venner og noen kolleger det :-)

Vi har fortalt det til mine foreldre og til noen av de nærmeste vennene våre. Går det galt, så trenger vi noen å dele det med også tenker jeg. Dessuten er jeg dårlig og sykemeldt 100%, så da måtte vi gi en forklaring... Jeg aner jo egentlig ikke hvor langt på veg jeg er heller, he, he.

Da jeg gikk gravid forrige gang var vi en gruppe på 8-11 mammaer som opprettet en lukket gruppe på facebook. Det var veldig hyggelig, vi hadde cafébesøk i de siste mnd vi gikk gravide og hadde barseltreff hos hverandre i permisjonstida. Vi møtes fortsatt til trivelige middager uten barn, selv om det nå er over 2 år siden barna kom til verden.

Men, vi var nok godt over i 2. trimester før den gruppen ble lagd.

D vil bli lukket gruppe ja, j vil heller ikke at noen skal vite noe før d er litt mer sikkert!

Men vi venter til ut i 2.trimester..

Jeg er med, uansett når denne gruppen skulle blitt opprettet :)

Hei damer. Melder meg inn her. Prøvere siden Desember 2013, etter uttak av hormonspiral. 

Fikk idag positiv graviditetstest :D trodde ikke det skulle gå så fort, og har antatt termin den 23 Novemer om alt går bra.

Men jeg lurer litt da magen min er ganske tydelig allerede, er bare 5 uker imorgen, kanskje det er flere der inne?! Har ett barn fra før som starter på skolen fra høsten av. 

Jeg er 28år, blir 29 i september :)

Da jeg gikk gravid forrige gang var vi en gruppe på 8-11 mammaer som opprettet en lukket gruppe på facebook. Det var veldig hyggelig, vi hadde cafébesøk i de siste mnd vi gikk gravide og hadde barseltreff hos hverandre i permisjonstida. Vi møtes fortsatt til trivelige middager uten barn, selv om det nå er over 2 år siden barna kom til verden.

Men, vi var nok godt over i 2. trimester før den gruppen ble lagd.

D vil bli lukket gruppe ja, j vil heller ikke at noen skal vite noe før d er litt mer sikkert!

Men vi venter til ut i 2.trimester..

Jeg er med, uansett når denne gruppen skulle blitt opprettet :)

Så bra : ) j er selv litt redd og nervøs pga blødninger j har hatt, så venter noen uker til før j tør opprette noe ; )

Ja, jeg visste det kunne bli to, satte inn 2 eggdonasjons egg. Med donor egg er det 65% sjanse å bli gravid når man setter inn 2 og det er 50% sjanse at begge tar seg. Men jeg er litt i sjokk allikevel, det er som en drøm:)

Nå er det bare å forsøke slappe av og nyte og håpe alt går bra:) Siden jeg er så redd av meg (har forsøkt i mange år å bli gravid), så får jeg komme til legen hver uke, så jeg skal tilbake om en uke. Veldig takknemmelig for det :)

Til dere som blør litt og er redde. Min slimhinne tåler ikke så mye og det kommer litt blod nesten hver dag. Legen min sa at det er ikke noe farlig og han så absolutt ikke noe blod "där inne", så dvs det er slimhinna bare og det er forholdsvis normalt at den kan blø litt.

Jeg har allerede begynt å fortelle det til mine nærmeste. Jeg tenker at om det skjer noe, så er de der for meg i sorg også om så det skulle være. Pluss at jeg har drømt i mange år om det her og klarer ikke holde meg lenger :)

Gratulerer så mye med tvillinger! Så stas!! : ) spennende!

Og takk for beroligende ord da d gjelder blødninger! J har blødd litt og blir livredd! : - /

Gratulerer så mye med tvillinger! Så stas!! : ) spennende!

Og takk for beroligende ord da d gjelder blødninger! J har blødd litt og blir livredd! : - /

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...