Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det med spark varierer jo fra person til person :) Det er i alle fall en deilig følelse å kjenne spark :)

 

Jeg er også veldig glad i muggoster, men har faktisk ikke savnet det mens jeg har vært gravid. Hadde dilla på brie før jeg ble gravid, men nå har jeg fått aversjon mot det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjenner jeg kun spark når jeg er i ro, var i selskap idag, da kjente jeg noen svake dult. Mest kjenner jeg når jeg ligger i senga om morgenen, da er han skikkelig aktiv! Kjente det for første gang på utsiden idag, de var ikke kjempekraftige da. Er 19+5 idag.

 

Tenk at jeg er halvveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første jordmor kontroll! Flik jordmor og masse av tid. Måtte tilbake for glukosebelastning grunnet alder og veldig vekt økning i tidl sv skap..... Ser ikke frem til det gitt!!

Men ellers var alt i skjønneste orden, frøkna sparket til dopplerern og hjertet slo finfint💗.

 

Grattis vaskedama med halvveis gått sv skap. Det er noe magisk med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg kjent mest dulting om morgenen, og i går kjente samboer det for første gang på utsiden  :strix:   Og til onsdag har han fri og sa han vil gå og kikke litt på barnemøbler mens bilen blir vasket! Uten meg - det er ikke akkurat typisk han å gå i en butikk uten å måtte, så her smeltet hjertet mitt litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...når dere snakket om muggoster....jeg har faktisk spist Tine Camembert. Den er laget av pastereurisert melk, så min jordmor-mor mente det skulle gå greit (i små mengder). Det var GODT altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Har vært lite på nettet i det nydelige sommerværet!

Er det noen som er/har vært plaget med bekkenløsning/låsning eller isjias og kan fortelle litt om dette? Lurer på om jeg har en av disse greiene på gang... Liker det ikke nå som endelig kvalmen var borte og jeg skulle begynne å "leve livet" igjen!

 

Her var vi på ul før helgen og inni magen er en liten gutt! Veldig overraskende og veldig kjekt! Og det beste var jo at alt så fint ut der inne <3 Kjekt å lese at så mange andre har kost seg med ultralyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan spise den grønne runde kirsebær osten?? Den er såå god, og jeg har bare sååå lyst på :D

 

vi har vært på ul og sett knerten vår♡ så fin:) vi hadde ikke lyst å vite kjønn så gleder meg til septemper.. for jeg tror det er en liten guttebass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Har vært lite på nettet i det nydelige sommerværet!

Er det noen som er/har vært plaget med bekkenløsning/låsning eller isjias og kan fortelle litt om dette? Lurer på om jeg har en av disse greiene på gang... Liker det ikke nå som endelig kvalmen var borte og jeg skulle begynne å "leve livet" igjen!

 

Her var vi på ul før helgen og inni magen er en liten gutt! Veldig overraskende og veldig kjekt! Og det beste var jo at alt så fint ut der inne <3 Kjekt å lese at så mange andre har kost seg med ultralyden :)

Bekkenløsning på vei her! Kjennes godt ved bevegelse, inni bekkenet og inn dypt i rumpeballene. Smerter når en går normalt, som om alt er litt slarkete og løst.... Jeg fortsetter å gjøre enkle pilates øvelser og tøyer litt, bare for å opprettholde muskler rundt bekkenet, men dette hjelper dessverre ikke for løsningen. Men gjør heller ingenting skade. Krysser fingre for at du ikke har en løsning på gang, og ikke isjas heller for den saks skyld. ( isjas er smertefullt nedover i benet)

Bekkenlåsning kan jo behandles til en viss grad. 😉.

 

Grattis med en liten pjokk i magen!! Stas 💙!!

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj bekkenløsning er noe dritt!

Var sterkt plaget med det med første og det kom TIDLIG nå med andre.

Må til fysio for behandling ukentlig, hvis ikke sliter jeg med store smerter uansett om jeg ligger, sitter, står eller går.

Håper på med behandling at jeg slipper invalidiserende bekkenløsning. Var veldig nær å få det sist, men da fikk jeg behandling sent.

 

Smertene sitter ved rompa og frem rundt hoftene. Når det blir værre (om jeg ikke tar hensyn eller går for lenge uten behandling) sprer smertene seg nedover i spiraler på lårene og opp langs ryggen.

 

 

Ost! Har SÅÅÅ lyst på ost!

Mener å ha lest på matportalen, men har også fått streng beskjed av legen min, at selv om osten er pasturisert så har det ingenting å si om osten i tillegg er muggen. Mugg er ikke bra.

 

Men gjett om jeg skal ha deilig Brie og spekeskinke når jeg kommer hjem fra barsel! Og fenalår! Og spekepølser!

*sikle*

 

 

Noen som har tatt seg i rare graviditetslyster? Sambo satt og humret godt av meg og mini så bare rart på meg ved middagen i dag. Hadde ikke tenkt over det og lo godt da jeg oppdaget det selv.

Jeg hadde syntes sausen var så god at jeg satt å spiste den ut av kjelen med risskjeen. Ups! Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar vedr bekken :) Jeg har smerter i nedre del rygg, rompeballene og nedenover lår og bein. Av og til kjennes det ut som hekseskudd og beina svikter helt under meg.. Uff nei, tror det er på tide å benytte helseforsikringen for det den er verdt og ta en tur til kiropraktor. Og sånn ellers er det vel legen som gir henvisning til fysio? God bedring til alle dere med vondt bekken eller andre plager! Måtte det snart bli bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er hemmelig den gruppa, men om du blar litt ned på siden til 2 trimester så finner du ett emne om den. Så sender du pm til hun som har opprettet den med navnet ditt, så legger hun deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Marianne1986 du sender melding til (her på forumet) for å bli lagt til i fb-gruppa. Det er vel rundt 140 medlemmer nå, så det er også laget en rekke lokale grupper med tanke på treff osv. :)

 

Herregud, nå har det jammen dukket opp januargruppe på 1. trimester. Det går unna nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det der med januargruppen, sier litt om hvor langt vi er kommet.. Men har nå et stykke igjen ennå, men herfra kommer det til å gå fort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg i uke 21 og jeg synes tiden flyr avgårde, før jeg vet ordet av det sitter jeg med en baby i armene :) Kjente spark for første gang i uke 20 + 2 og siden har hun sparket jevnlig hver dag, så det er stas :)

Jeg synes spesielt hun sparker etter inntak av mat :)

 

Til dere som trener: Hvordan trener dere? Jeg spurte legen min om trening tidlig i svangerskapet og hun sa at jeg kunne trene akkurat slik jeg ville, med mindre jeg merket ubehag. Jeg trener styrke og kondisjon, men klarer ikke like mye armhevinger som før, noe som ikke er rart, ettersom korsettet blir slappere.

 

Noen her som skal på 3D ultralyd? Vi skal mellom uke 24 og 34, da får vi bl.a vite helt sikkert hvordan kjønn det er, blir lettere å handle babyklær da :) Foreløpig har vi ikke handlet inn noe babyutstyr.

 

Ønsker god bedring til dere som plages med bekkenløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

Lenge siden jeg har skrevet nå, men er innom å leser!! Er så koselig å følge med dere!!

Har vært på oul i dag, alt så bra ut og vi skal få ei lita jente!! Termin satt til 28.sept som er det samme som menstermin!

 

Var også en tur til legen og fikk henvisning til fysio pga bekken. Begynner å bli skikkelig vondt nå, særlig når jeg står og går mye.. Skal bli godt å få behandling, skal ringe litt i morgen for å få meg time.

 

Synes tiden går litt sakte, men håper det blir bedre fremover med mer utevær og dager uten kvalme. Og ikke minst sommerferie med gutta mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia, grattis med jenta! Håper du blir bedre av behandling, jeg merket stor forskjell allerede etter første gang. Her murrer det fortsatt litt i bekkenet i blant, men så lenge jeg er aktiv ser det i hvert fall ut til at det ikke låser seg igjen. Krysser fingre for at jeg klarer fjelltur i sommer!

Sliter du fortsatt med kvalme? :(

 

A_87: Jeg trener styrke som før, men med lettere vekter fordi jeg rett og slett ikke klarer å løfte mer. Styrken er for så vidt fortsatt der, men jeg blir så mye fortere sliten. Har også av og til merket kynnere hvis jeg tar i for hardt, så prøver å ikke ta'n helt ut. :) Har også kuttet ut å trene rette magemuskler nå, det har vel liten hensikt framover. Har kjørt litt sideplanke og sånn liggende rumpeløft (jeg kaller det jukking i mitt stille sinn :fnise: ) i stedet.

Kondisjonsmessig har det dessverre blir litt labert, jeg løper ikke pga bekkenlåsningen, men prøver å få gått en del, gjerne med litt tempo. (Jeg har egentlig bare en ganghastighet, og det er bånn gass, hehe.) Gå i bratt oppoverbakke på tredemølle får jo også pulsen greit opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klager kommer her😢!!! Full av bihulebettenelse!!!!! Shit!!! Dette er no' dritt, etter å ha hostet meg igjennom påske og finvær så begynte jeg å bli litt oppesen og så BANG bihulen streiker.

Nå tar jeg på meg redningsvest hiver innpå med saltvannspray og drukner i den.

 

Beklager klaging.... 😢😢😢.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...