Gå til innhold

6 mnd og får ikke sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjære hi,har du fått deg lege og sjukemelding enno?

lurer på kven dei er alle desse tullingane,som set seg over din vurdering utan å ha vore i din kropp?

syns det er respektlaust å anta at hi ikkje klarer å vurdera at grensa er nådd. eg Rekner med at ho ikkje ville gått til legen elles.

å bruka hi til å fremma saken om å få ned sjukefråvær og gå til livs dei utan arbeidsmoral er, i det minste, ufint.

hi, eg føreslår at du tar taxi-pengane og går til ein privat lege og får den hjelpa du og lille og familien din treng. du kan ha mesteparten av oppfølginga hos jordmor.

riktig god betring, Hugs premien i enden gjer det verd det-sjølv om det er falt når det står på. klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel Hi, her kommer et innlegg fra ei med ekstrem høy terskel for fravær. Jeg kjenner ikke deg og ikke vet jeg derfor om du ofte er borte fra jobb. Kanskje er du en med lav arbeidsmoral, som ser enhvert svangerskap som en mulighet til å kunne være borte fra jobb. I dag har jeg vært på jobb med 39 i feber, droppet i det minste å jobbe overtid. Det er nok ikke det smarteste man gjør å dra på jobb i denne tilstanden. Da jeg var gravid var jeg også mye syk. hadde mange diffuse plager, i likhet med deg 4 Uvi. Den siste utviklet seg til en nyrebekkenbetennelse og truende prematurt fødsel uke 28.Jeg var i full jobb frem til fødsel, plaget med kynnere, kroppen verket, tennene blødde (kraftig gingivitt) og bekkenet var helt ute av drift. Stresset som oppstod førte til slutt til at lillegullet ble født prematurt og alt for lite i uke 32. Jeg har ofte tenkt på at jeg ikke burde ha presset meg, burde ha sagt i fra til lege at jeg følte meg sliten. Jeg har angret mye på det i ettertiden, får ofte dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å gjennomføre et normalt svangerskap. Det jeg ønsker å si til deg i innlegget, er at dersom du virkelig føler deg dårlig, utmattet og syk i svangerskapet- forsøk på nytt å ta opp med fastlege muligheten for en delvis sykemelding. Fa slipper du i det minste å slite med dårlig samvittighet i ettertiden.

Anonymous poster hash: 1c56a...fc9

Skrevet

Sitter helt helt svett etter å ha lest gjennom svarene i denne tråden.. Her i Norge er tydeligvis enhver borger en potensiell snylter inntil det motsatte er bevist. På enkelte her inne høres det ut som om vi lever i et slavesamfunn der folk som ikke klarer å yte 100% ikke har livets rett.

Og som om ikke det var nok, så har halvparten her inne hengt seg opp i hvordan HI har formulert seg. Hvis hun er såpass i ørska på grunn av utmattelse, så sitter hun vel for fanken ikke og skriver en akademisk avhandling om hvordan hun ble mottatt av legen?

Anonymous poster hash: 6ae80...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...