Gå til innhold

plutselig stod 7 åringen på døra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flaut? For hvem?

Jeg syntes det var flott gjort av henne jeg.

Jeg kunne og sagt før helgen at min sønn aldri kunne stukket fra skolen fordi han da aldri hadde gjort det før.

men unger er unger,slik kan skje...

Jeg gjør det jeg synes er best for min sønn:-)

Jeg synes det er flott at du legger vekt på å se det gode i din sønn, og at du ønsker å "ta han med det gode".

Det som imidlertid er viktig å huske på, er at en av de viktigste oppgavene for oss foreldre er å sosialisere barna inn i et samfunn med andre.

I den forbindelse er det viktig å huske på at ikke andre ser på påfunnene deres med våre lyserosa mammabriller, ogat de rett og slett må få hgrei beskjed om å forholde seg til gjeldende regelsett.

Jeg får virkelig følelsen av at du elsker sønnen din, ser på han som den lille engelen din, er stolt av han og ser på påfunnene hans som egentlig ganske flotte initiativ til selvstendig tenkning, trenger bare litt veiledning.

Vel... er du sikker på at du ikke lærer han at egne regler gjelder for han, det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse - og at han ender opp med å bli et irritasjonsmoment for andre?

Det er jo ikke bra for gutten din, hvis du skal tenke på han ute i den store verden.

Anonymous poster hash: 9b212...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har høye krav til gutten min,men ikke umulige...

Lærer han selvsagt det han trenger ang oppførsel,høfflighet og at dårlig oppførsel får konsekvenser.

Jeg velger kampene mine,og fører dialog i stedet for kjefting.

Har en kjempedialog med skole,bupa osv,ingen har noe å utsette på min omsorgsevne...

Jeg vet at jeg gjør alt i min makt for min sønn,og folk her inne får mene akkurat hva de vil om meg.

Skrevet

Er dette en big deal?! Virkelig?!

Oh Lord

Skrevet

Syns faktisk ikke at dere skal rive hodet av HI bare for at hun vil ha rammer i rundt en situasjon.
Det får gå grenser.
Hvor mange av dere som kristiserer Hi her har barn med spesielle behov og vet hva det vil si og hva det krever?

Gå inn i dere selv litt og tenk etter.
Hvis barnet deres hadde kommet hjem fra skolen blaut og kald, hadde dere virkelig kommet til og sendt en blaut og kald unge tilbake for og be om unnskyldning?
Du hadde snakket med læreren for og si fra at han var kommet hjem og læreren avtaler å komme bort til dere, hadde dere fortsatt dratt ungen ut og tilbake i våte klær mens det var kald?
Hadde dere ikke villet at barnet deres skulle fått noe lunsj, og kanskje noe varmt og varme seg på slik at det fikk tilbake varmen i kroppen?

Skjønner Hi godt i måten hun gjorde ting på.
Det er ikke lett og få barn med AD/HD til og være konsentrert, og mulig det var akkurat rette måten og gjøre ting på denne gangen slik at barnet kunne sitte der og høre på hva hun sa?

Mulig litt rotete forklart, å sikkert noen og/å skrivefeil her og der.
Men nå er jeg både trøtt og provosert og da gidder jeg ikke tenke over rettskriving på og/å, osv...

Skrevet

Det virker som det mange dibere tror,er at det finnes en fasit på oppdragelse..

Det finnes ingen fasit på det, alle barn er forskjellige individer :)

Synes du gjorde en flott jobb her jeg :)

Syns ikke du skal ha behov for å måtte fortsette og forsvare deg.

Skrevet

Nei i utgangspunktet skulle jeg ikke behøvd å forsvare meg,men prøver etter beste evne å svare på spm og innspill:-)

Prøver også å være saklig og ikke gå i anngrep:-)

Skrevet

Det virker som det mange dibere tror,er at det finnes en fasit på oppdragelse..

Det finnes ingen fasit på det, alle barn er forskjellige individer :)

Synes du gjorde en flott jobb her jeg :)

Syns ikke du skal ha behov for å måtte fortsette og forsvare deg.

Jeg går ut ifra at man starter en tråd her for å få igang en diskusjon, eller..?

Synes ingen angriper HI heller jeg, man er bare uenig. Er ingen som kritiserer omsorgsevne heller.

Starter man en tråd/diskusjon så ønsker man vel at folk engasjerer seg?

Det finnes også et alternativ til å forsvare seg, og det er å si "hmm.. ja der har du faktisk et poeng".

Synes det er rart å starte en tråd når man egentlig ikke ønsker folks meninger, og føler seg angrepet/såret når folk er uenige med en selv.

Skrevet

Hvis han gjør det igjen,løser jeg den situasjonen når eller hvis det skjer:-)

Hvis han ikke blir påkjørt på veien da. Hjelper det snakke da?

Anonymous poster hash: 3dfea...26b

Skrevet

Folk som kommer med saklige kommentarer,det er selvsagt ok.

Selvsagt skal alle som kommer med innspill få si sitt.

I denne situasjonen føler jeg at jeg løste det på en måte som var rett for mitt barn:-)

Skrevet

Hvis han gjør det igjen,løser jeg den situasjonen når eller hvis det skjer:-)

Hvis han ikke blir påkjørt på veien da. Hjelper det snakke da?Anonymous poster hash: 3dfea...26b

Nei selvsagt hjelper ikke det å snakke da...

Men om han skulle velge å gjøre det igjen,da må jeg ta det som kommer da.

Hvilke valg har jeg da...jeg kan kun lære han at det er farlig og ikke lov

Skrevet

Lærer han selvsagt det han trenger ang oppførsel,høfflighet og at dårlig oppførsel får konsekvenser.

Har en kjempedialog med skole,bupa osv,ingen har noe å utsette på min omsorgsevne...

Jeg vet at jeg gjør alt i min makt for min sønn,og folk her inne får mene akkurat hva de vil om meg.

Vi vet jo alle at folk omtaler gutten din som vill eller gal eller hva det vaf. Tydelig at han trenger litt rammer og oppdragelse...

Skrevet

Vi vet jo alle at folk omtaler gutten din som vill eller gal eller hva det vaf. Tydelig at han trenger litt rammer og oppdragelse...Anonymous poster hash: 3dfea...26b

Ja som alle andre trenger og får min sønn kontinuerlig oppdragelse og rammer

Skrevet

Vi vet jo alle at folk omtaler gutten din som vill eller gal eller hva det vaf. Tydelig at han trenger litt rammer og oppdragelse...Anonymous poster hash: 3dfea...26b

Ut fra det du skriver i ulike tråder er det vel mest dulling du driver med. Han unnskyldes altid med at han har en diagnose og må få særbehandling... er det rette måten? Han kommer til å slite når han blir eldre...

Skrevet

Da får du mene det.

Han unnskyldes på ingenmåte alltid pga adhd

Skrevet

Ut fra det du skriver i ulike tråder er det vel mest dulling du driver med. Han unnskyldes altid med at han har en diagnose og må få særbehandling... er det rette måten? Han kommer til å slite når han blir eldre...

Han kommer til å slite med mennesker som har samme holdninger som deg ja. Takk og lov at han har en mor som evner å se tingene på en bedre måte.

Skrevet

Da får du mene det.

Du definerer han jo med diagnosen hans. Det viser du jo i nicket ditt. Han er først og fremst adhd gutt, ikke en gutt som tilfeldigvis har litt ekstra utfordringer og en diagnose. Tror du skal tenke gjennom hvordan du ser ha, og hvertfall signaler du gir andre når det gjelder ham.

Skrevet

Jeg tror min sønn har de beste forutsetninger til å lykkes på alle plan med støtte og veiledning:-)

Skrevet

Da får du mene det.

Du definerer han jo med diagnosen hans. Det viser du jo i nicket ditt. Han er først og fremst adhd gutt, ikke en gutt som tilfeldigvis har litt ekstra utfordringer og en diagnose. Tror du skal tenke gjennom hvordan du ser ha, og hvertfall signaler du gir andre når det gjelder ham.Anonymous poster hash: 3dfea...26b

Min sønn blir på ingen måte definert av adhd:-)

Skrevet

Sååå bra at det gikk bra. Ignorer de kjipe kommentarene her inne. Dette lærer han av.

Skrevet

Hvis voksne kaller min sønn gal så er det mere de som har ett problem som baksnakker ett barn enn min sønns oppdragelse

Skrevet

#82 skriver at ingen går til personangrep på HI, det er jo helt feil! Jeg sitter her med klump i halsen, dette er jo gått fra å være en diskusjonstråd til å bli en kjeftetråd..... HI ville nok få en diskusjon, kanskje andres historier om opplevelser fra lignende situasjoner, men jeg tror absolutt ikke det var ment å fremme hetsing av henne som mor, og absolutt ikke hetsing av sønnen hennes, sønnen hennes som de aller fleste her kun kjenner via noen ord som er skrevet på et forum, via en mors muligens frustrerte ord om sin sønns oppførsel. Det at hun forteller sin historie er ikke ensbetydig med at det er fritt frem å kritisere henne som mor!!! Jeg har lest hele tråden, og sitter her helt nummen, kan ikke fatte at folk kan være så slemme!

Anonymous poster hash: f9b9f...e37
Skrevet

Sååå bra at det gikk bra. Ignorer de kjipe kommentarene her inne. Dette lærer han av.

Folk får mene hva de vil:-) meg knekker de ikke:-) takk for støtte

Skrevet

#82 skriver at ingen går til personangrep på HI, det er jo helt feil! Jeg sitter her med klump i halsen, dette er jo gått fra å være en diskusjonstråd til å bli en kjeftetråd..... HI ville nok få en diskusjon, kanskje andres historier om opplevelser fra lignende situasjoner, men jeg tror absolutt ikke det var ment å fremme hetsing av henne som mor, og absolutt ikke hetsing av sønnen hennes, sønnen hennes som de aller fleste her kun kjenner via noen ord som er skrevet på et forum, via en mors muligens frustrerte ord om sin sønns oppførsel. Det at hun forteller sin historie er ikke ensbetydig med at det er fritt frem å kritisere henne som mor!!! Jeg har lest hele tråden, og sitter her helt nummen, kan ikke fatte at folk kan være så slemme!

Anonymous poster hash: f9b9f...e37

#82 her, enig i at tråden har tatt en negativ vending.

Skrevet

Hoved faktoren er nok at du lagde det om til en kosestund. Det er ikke vanskelig å være en omsorgsfull forelder uten å ta i bruk belønning og kos i oppdragelsen. Spesielt ikke i etterkant av en atferd som i utgangspunktet ikke bør belønnes. 

Ord er mindreverdige for barn. Det er så mye mer som snakker til dem. Etter min mening gir du motstridende signaler ved å snakke om at det ikke aksepteres, men samtidig belønne han med kos. 

Skrevet

Joda, gutten burde ikke stukket av fra skolen.....Men her er det da virkelig læreren og evt assistenter som har sviktet.

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...