mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #26 Skrevet 2. februar 2014 Sa til hans lærer at det selvsagt hadde vært ok hvis han hadde spurt:-)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #27 Skrevet 2. februar 2014 Jeg vil annta at alle unger gjør ting på ett eller annet tidspunkt som ikke er lov..og denne gangen var det gutten min. Jeg fatter bare ikke hvorfor enkelte klarer å vri å vrenge på alt som blir skrevet:-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #28 Skrevet 2. februar 2014 Hvorfor det? Som jeg skrev over...lærer kom,vi snakket...han hadde våte utetøy...jeg var hjemme... Tror du det er med på å lære han at det ikke er bra å stikke av fra skolen, når du lager kosestund ut av det? Her sender du i det minste ut doble signaler til gutten, med ord sier du det ikke var greit, mens handlingene dine sier at det var koselig han kom hjem så dere kunne kose dere sammen. Er enig med hun som sa du burde fulgt tilbake, spesielt barn med spesielle behov som din trenger rammer og konsekvenser. Ikke at han med smil og søte ord kan gjøre som han vil. Én ting er at du gir lærerne en tung jobb med en som tar seg til rette og er vant til å snurre mamma rundt lillefingeren. En annen ting er jo at det kunne skjedd han noe, trafikkuhell e.l. Anonymous poster hash: 9b212...fe7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #29 Skrevet 2. februar 2014 Igjen.... Selvsagt skulle ikke dette skjedd med tanke på trafikk osv... Jeg smilte ikke forran han..og det var ikke en hyggestund,men en ramme rundt en lang og god prat. At lærerene får en tung jobb pga meg....den kommentaren faller på sin egen urimelighet
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #30 Skrevet 2. februar 2014 Igjen.... Selvsagt skulle ikke dette skjedd med tanke på trafikk osv... Jeg smilte ikke forran han..og det var ikke en hyggestund,men en ramme rundt en lang og god prat. At lærerene får en tung jobb pga meg....den kommentaren faller på sin egen urimelighet Tviler ikke på at du vil det beste for gutten, men det skader ikke å ta et kritisk blikk på egne handlinger iblant. Anonymous poster hash: 9b212...fe7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #31 Skrevet 2. februar 2014 Erfaringsmessig får jeg mest ut av samtaler av alvorlig karakter med min sønn når det er en god ramme rundt..når han får være med å stelle istand noe feks... Dette fungerer for oss:-)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #32 Skrevet 2. februar 2014 Skal dessuten ta en prat med skolen på mandag:-)
Gjest Julia1984 Skrevet 2. februar 2014 #33 Skrevet 2. februar 2014 Et skolebarn skal vite at det ikke er akseptabelt, uansett om han kan veien osv. Men er det snakk om et barn med spesielle behov, må man spørre seg hvordan dette kunne skje? Hvor var barnets assistent osv. Anonymous poster hash: ccb4a...5b7 Hvor var barnets assistent? Hva tror du om økonomien i norske skoler? En assistent har oftest flere elever hun følger opp!!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #34 Skrevet 2. februar 2014 Selvsagt....hun er ikke kun på mitt barn...i en stor akebakke kan man ikke følge med på alle heele tiden
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #35 Skrevet 2. februar 2014 Et skolebarn skal vite at det ikke er akseptabelt, uansett om han kan veien osv. Men er det snakk om et barn med spesielle behov, må man spørre seg hvordan dette kunne skje? Hvor var barnets assistent osv. Anonymous poster hash: ccb4a...5b7 Hvor var barnets assistent? Hva tror du om økonomien i norske skoler? En assistent har oftest flere elever hun følger opp!! Så en assistent er utelukkende en dame? Anonymous poster hash: a3ccd...ca3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #36 Skrevet 2. februar 2014 Nei det er det selvsagt ikke...har mannlige assistenter på skolen og.... men la oss ikke gjøre dette til en slik tråd
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #37 Skrevet 2. februar 2014 Hadde en av mine funnet på noe sånt hadde de blitt sendt tilbake umiddelbart og ganske bryskt, med beskjed om å be veldig pent om undskyldning for å ha stukket av. Å stikke av fra skolen er ikke OK og bør ikke premieres med hverken smil, tørre klær eller god mat. At jeg kunne ledd litt i smug er en annen sak. Anonymous poster hash: 24e63...58b
Musemorbr / Skrevet 2. februar 2014 #38 Skrevet 2. februar 2014 Makan til kverulanteri her inne... Jeg synes det høres ut som at du gjorde ting på en fin måte. Jeg fikk gjerne en varm dusj, etterfulgt av toast og kakao, og så snakket vi om hva enn som var galt den dagen. Og jeg gjorde mye galt i den alderen. Ikke fikk man noen hjelp eller forståelse heller, siden jenter nemlig ikke kunne ha adhd. I den tiden vanket det mye kjeft, men min mor utviklet seg heldigvis til å bli litt mer pedagogisk og det hjalp på. I dag vet man mer om hva som fungerer. Ja, sånn bortsett fra blant en del av klientellet her inne da, som fortsatt tror at adhd kan og bør kureres med skyllebøtter. Og alt er naturligvis foreldrenes feil.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #39 Skrevet 2. februar 2014 Min sønn ble på ingen måte premiert.... Men sendte han ikke ut våt og kald...
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #40 Skrevet 2. februar 2014 Makan til kverulanteri her inne... Jeg synes det høres ut som at du gjorde ting på en fin måte. Jeg fikk gjerne en varm dusj, etterfulgt av toast og kakao, og så snakket vi om hva enn som var galt den dagen. Og jeg gjorde mye galt i den alderen. Ikke fikk man noen hjelp eller forståelse heller, siden jenter nemlig ikke kunne ha adhd. I den tiden vanket det mye kjeft, men min mor utviklet seg heldigvis til å bli litt mer pedagogisk og det hjalp på. I dag vet man mer om hva som fungerer. Ja, sånn bortsett fra blant en del av klientellet her inne da, som fortsatt tror at adhd kan og bør kureres med skyllebøtter. Og alt er naturligvis foreldrenes feil. Tuuuusen takk for svar:-) du skjønner hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #41 Skrevet 2. februar 2014 Min sønn ble på ingen måte premiert.... Men sendte han ikke ut våt og kald... Tørre klær, varm te og rundstykker samme en koselig hyggestund med mamma i stedenfor å bli sendt tilbake på skolen er premiering. Anonymous poster hash: 24e63...58b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #42 Skrevet 2. februar 2014 Takk guuud for at vi ser verden forskjellig:-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #43 Skrevet 2. februar 2014 Enig! Håper dette er trolleri !! Anonymous poster hash: de1ac...886
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #44 Skrevet 2. februar 2014 Hvorfor i alle dager skulle jeg med nick trolle om mitt eget barn???
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #45 Skrevet 2. februar 2014 Fordi det høres helt vanvittig ut... Du kan jo ikke sende ut sånne signaler til gutten din. Han blir premiert for å stikke av fra skolen. Det er jo ikke veldig rart om han gjør det igjen. Og nei.....jeg mener ikke at han skulle hatt straff, men blitt fulgt tilbake - og bedt om unnskyldning. .. Anonymous poster hash: de1ac...886
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #46 Skrevet 2. februar 2014 Det var ikke noe alternativ å sende han tilbake,som skrevet før kom lærer hit,vi snakket. Ungens klær var klissvåte,sko osv... Hvorfor i alle dager sku jeg sendt han ut i våte klær?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #47 Skrevet 2. februar 2014 Det var ikke noe alternativ å sende han tilbake,som skrevet før kom lærer hit,vi snakket. Ungens klær var klissvåte,sko osv... Hvorfor i alle dager sku jeg sendt han ut i våte klær? Fordi det kunne ha lært ham at det ikke hjelper å stikke av fra skolen. Hadde han bedt om å få gå hjem og skifte ville selvfølgelig saken ha vært en annen. Nå oppnådde han jo akkurat det han ønsket med å være ulydig. Hvorfor skulle han gjøre det på noen annen måte en annen gang? Anonymous poster hash: 24e63...58b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #48 Skrevet 2. februar 2014 Nå har vi snakket om dette...det var første gang,og han har fått tydelig beskjed om at det ikke er lov
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #49 Skrevet 2. februar 2014 Unnskyld meg! Men ble faktisk provosert av hva noen av dere skriver. Tenk å si noe sånt! Dere må da aksepere at alle har forskjellige meninger om hvordan man skal oppdra et barn. Jeg hadde faktisk smilt litt selv hvis min egen sønn haddr sakt akkurat det samme! Og hadde gjort akkurat det samme satt meg ned å pratet ordentlig med han sånn at han skjønner kosekvensene av det han har gjort. Det jeg er mest bekymret for er faktisk lærerne som ikke hadde kontroll. Hva om han ikke hadde funnet veien hjem? Anonymous poster hash: 4dda1...3c6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #50 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde IKKE sendt tilbake med våte klær. Te og rundstykker hadde han ikke fått hvis dette var noe som skjedde ofte. Dette var første gang og HI kommer neppe til å proppe ham full av gode ting hvis han begynner å komme hver dag. Anonymous poster hash: e518c...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå