Gå til innhold

plutselig stod 7 åringen på døra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag hadde skolen aktivitetsdag i akebakken...

Klokka 12 ringte det på døra...der stod prisen...heeeeei mamma!!!

Han var våt og kald og sa...mamma...jeg kan jo veien!!! Og smilte sitt søteste smil:-)

Ringte en fortvilet lærer og sa at gutten var her...

Godt det endte bra:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å lære ungen at det er forbudt å gå fra skolen i skoletiden?

Anonymous poster hash: a3ccd...ca3

Skrevet

Selvsagt skal man ikke gå fra skolen i skoletiden,han vet egentlig det:-)

Skrevet

Og var jo flaks jeg var hjemme:-) han har jo ikke nøkkel:-)

Skrevet

Det er ikke greit

Anonymous poster hash: ded43...968

Skrevet

Hvorfor smiler du så veldig av det? Ja, det gikk bra, og ja det er sånt som kan skje. Men det er jo ikke akkurat kjempemorsomt? Spesielt ikke for de som lette etter han på skolen....

Anonymous poster hash: 153af...448
Skrevet

Nei selvsagt ikke...hans lærer kom opp etterpå og først blir man selvsagt fortvilet,og sinna og så lo vi litt begge 2..

Han vet joselvsagt at dette ikke er lov.

Må likevel smile litt av fantastiske lille når jeg ser for meg utrykket han da han sa...mamma!! Du må ikke bli redd for jeg kan veien og trafikken:-)

Smilte da selvsagt ikke av det til han da,til opplysning:-)

Skrevet

Et skolebarn skal vite at det ikke er akseptabelt, uansett om han kan veien osv. Men er det snakk om et barn med spesielle behov, må man spørre seg hvordan dette kunne skje? Hvor var barnets assistent osv.

Anonymous poster hash: ccb4a...5b7

Skrevet

Synes du det er greit at gutten stakk av fra skolen? Det virker litt sånn. Gav du han noe konsekvenser for han?

Hadde dette vært min unge så hadde jeg gitt konsekvenser. iPad, tv, pc osv ville blitt tatt vekk for helga og på mandag skulle han ha beklagt seg til lege (jeg hadde sendt melding og sjekket at det hadde blitt gjort)

Gutten din høres bortskjemt ut. Han smiler og sier mamma og så er det greit?

Anonymous poster hash: 54d45...dd0

Skrevet

Synes du det er greit at gutten stakk av fra skolen? Det virker litt sånn. Gav du han noe konsekvenser for han?

Hadde dette vært min unge så hadde jeg gitt konsekvenser. iPad, tv, pc osv ville blitt tatt vekk for helga og på mandag skulle han ha beklagt seg til lege (jeg hadde sendt melding og sjekket at det hadde blitt gjort)

Gutten din høres bortskjemt ut. Han smiler og sier mamma og så er det greit?

Anonymous poster hash: 54d45...dd0

Seriøst? Hvilken fot stod du opp med i morrest? Blir ikke dine barn glade når de ser deg? Hva FAEN har det med å være bortskjemt å gjøre? Alle unger gjør av og til noe de ikke tenker konsekvensene av - så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 6e04e...73a

Skrevet

Bare på DIB man kan vente å få seg en overhaling når en liten unge gjør noe den ikke burde.

Forstår deg så godt jeg HI - så klart det ikke er bra at han forlot akebakken, men samtidig så var det ikke verdens undergang. Gutten er impulsiv, og han forstår jo at det ikke er greit. Samtidig så smelter mammahjertet når barna ditt smiler til deg - helt forståelig.

Så kan man heller diskutere hvor lærerne og assistenten(e) var ettersom han fikk muligheten til dette.

Men å dra det dit hen at ungen er bortskjemt, og at han skal stå i giv-akt og be om unnskyldning blir å dra det alt for langt.

Skrevet

Har opplevd noe av det samme selv. Og klart det ikke er greit, man må ta seg en prat med ungen osv osv osv. Men jeg også måtte le litt av det i skjul, ungen virket jo så stolt der han stod på døra å hadde ruslet hjem selv alene for første gang, selv om det ikke var lov :)

Anonymous poster hash: e81aa...7b8
Skrevet

Jeg lærer og assistent skal snakke sammen på mandag.

Jeg tror rett og slett fristelsen ble for stor for han,våt og kald ville han bare hjem...

Jeg tror ikke på straff pga noe slikt,men dialog..snakke med ungen om konsekvenser som at de voksne blir redde osv.

Vi skiftet det våte tøyet,lagde varm te og rundstykker og tok en god lang prat..

Skrevet

Og nei han er på ingen måte bortskjemt:-)

Skrevet

Ville heller si at det er et problem hvis ikke de ansatte passer godt nok på barna så de bare kan gå sin vei.

Anonymous poster hash: 00e6d...d18
Skrevet

Lagde te og rundstykker?? Han burde vel bare blitt sendt tilbake!!!!

Anonymous poster hash: de1ac...886

Skrevet

Hvorfor det? Som jeg skrev over...lærer kom,vi snakket...han hadde våte utetøy...jeg var hjemme...

Skrevet

Det høres bare veldig rart ut, og jeg velger å tro at sette ikke er sant.. Du kan jo ikke mene at du står og smiler av at gutten har stukket av fra skolen -og i tillegg lager te og rundstykker. Regner med læreren snakket litt med deg også!!

Skrevet

Det høres bare veldig rart ut, og jeg velger å tro at sette ikke er sant.. Du kan jo ikke mene at du står og smiler av at gutten har stukket av fra skolen -og i tillegg lager te og rundstykker. Regner med læreren snakket litt med deg også!!Anonymous poster hash: de1ac...886

Nå smiler jeg av deg og:-) tro hva du vil..les tråden ordentlig:-)

Og jepp...jeg fikk en voldsom skyllebøtte av læreren...akkurat det som skjedde:-)

Skrevet

Joda, gutten burde ikke stukket av fra skolen.....Men her er det da virkelig læreren og evt assistenter som har sviktet.

Skrevet

Det høres bare veldig rart ut, og jeg velger å tro at sette ikke er sant.. Du kan jo ikke mene at du står og smiler av at gutten har stukket av fra skolen -og i tillegg lager te og rundstykker. Regner med læreren snakket litt med deg også!!

Herregud, HUN kunne jo like gjerne ha kjeftet på læreren for å ikke ha passet godt nok på gutten!

ELLER, hva med å heller samarbeide i fred og fordragelighet om å tenke fremover og forhindre at sånt skjer igjen...?

Anonymous poster hash: 8f35e...038

Skrevet

Nettopp det jeg står for,godt samarbeid,god dialog og åpenhet...hvor langt kommer man egentlig med kranglig?

Skrevet

Fikk du kjeft av læreren for at gutten din hadde stukket av?

Anonymous poster hash: e8fbb...149

Skrevet

Nei selvsagt ikke! Var ironisk i ett svar her:-)

Skrevet

Vi har støtt og stadig barn som kommer hjem for å skifte når de har aktivitetsdager på skolen, vi bor så nær skebakken de er i at det tar de to minutter å gå hjem. Vi har snakket med lærerne og sagt at det er greit at de går hjem for å skifte om de trenger det, eller ett annet barn trenger noe.

Men ungene vet at de ikke får gå hjem uten å ha snakket med læreren, gjør de ikke det får de ikke lov til dette lengre.

Her om dagen kom det ene barnet innom for å hente en ekstra utebukse. En i klassen hadde ikke vintbuke, hun frøys og det syns ikke jenta mi var koselig. Så hun gikk hjem og hentet en utebukse.

Anonymous poster hash: e0625...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...