Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei:) da har jeg vært inne og kikket på dere i hele dag :) og kan da tørre og melde meg inn i gruppen:) hvor langt jeg er på vei veit jeg ikke helt :) skal på første ultralyden nå endten til fredag eller neste uke:) håper at denne gangen så sitter den lille etter 2 SA. I oktober og en i november :/

Men er det flere av dere som har hatt stikkninger under navelen? Og litt på venstre side?

Reagerte på min første lukt allerede langt før jul Hehe :) så hvis noen vil hjelpe oss med og finne ut Ca hvor langt jeg er på vei blir jeg kjempe glad :) håper alle har hatt en fin dag :)

 

 

Hei! Denne stikkingen er helt normal... Hatt det på alle mine svangerskap. Kalles vel ligamentsmerter. Ubehagelig til tider ja,men helt normalt :) Er livmorbånd (om jeg ikke husker feil)som strekker og tøyer på seg

Så bra:) vært litt små redd :) men prøver og ikke tenke på det :) men er det sånn at det til tider gjør vondt? Eller er det bare meg?

Jeg får kjempevondt til tider! Kommer det en overraskende nys på meg,så får jeg kjempestrekk på både høyre og venstre siden av magen, og detter sammen i smerter :P (da er det morsomt å nyse!)

Forstår det Hehe :) har mistet 2 ifra før så vil på en måte ikke miste igjen, så alle tegn er kjempe skumle Hehe :) så gleder meg til og reise på ultralyd, for endten er jeg 8-9 uker på vei.

Eller så er jeg 5 Hehe ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen av dere fortalt noe til noen andre enn far til baby at dere er gravide?

Jeg er så glad og lykkelig, og har bare lyst til å rope ut i verden at jeg er gravid. Men vi har bestemt oss for å vente til uke 12... Det er leeeenge til.

 

I kveld var jeg på en hyggelig sammenkomst hos min mor, hvor flere jenter/damer også var invitert. Samtalen kom inn på en kollega som var blitt bestemor for andre gang og de av damene som var bestemødre snakket om hvor fantastisk barnebarn var og alle var med på å diskutere den "perfekte" alderen mellom søsken.

Min mor var den eneste med bare ett barnebarn og hun sa hun ville ha fler. Da så alle på meg og alle var enige om at jeg måtte bli gravid snart for da ville jeg få perfekt alder mellom barna. Det var flere kommentarer om at jeg måtte løpe hjem til sambo osv.

Hadde lyst til å bare blunke og si de trengte ikke mase. Hehe.

Vet mamma hadde daua i ren lykke og ikke vist hvor hun skulle gjort av seg. Hehe.

Bare 4+6 enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Lovise!

 

Ligamenter er det som vanligvis holder ting sammen. Det er fks det en strekker hvis en tråkker over, og det jo ganske vondt! Så ikke rart om det gjør vondt når de strekker seg i magen og bekkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør man seg klar til første legekontrollen :) noen som veit hva som skjer på første kontrollen uten blodprøver tydeligvis?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere fortalt noe til noen andre enn far til baby at dere er gravide?

Jeg er så glad og lykkelig, og har bare lyst til å rope ut i verden at jeg er gravid. Men vi har bestemt oss for å vente til uke 12... Det er leeeenge til.

 

I kveld var jeg på en hyggelig sammenkomst hos min mor, hvor flere jenter/damer også var invitert. Samtalen kom inn på en kollega som var blitt bestemor for andre gang og de av damene som var bestemødre snakket om hvor fantastisk barnebarn var og alle var med på å diskutere den "perfekte" alderen mellom søsken.

Min mor var den eneste med bare ett barnebarn og hun sa hun ville ha fler. Da så alle på meg og alle var enige om at jeg måtte bli gravid snart for da ville jeg få perfekt alder mellom barna. Det var flere kommentarer om at jeg måtte løpe hjem til sambo osv.

Hadde lyst til å bare blunke og si de trengte ikke mase. Hehe.

Vet mamma hadde daua i ren lykke og ikke vist hvor hun skulle gjort av seg. Hehe.

Bare 4+6 enda :)

Har fortalt det til de i familien vi er nære og det samme med nærmeste venner, hvis det ikke skulle gå bra er det de jeg vet er der for meg og tenker at de er gode støttespillere å ha fra starten av. Klarte ikke å holde det skjult lenge hverken forrige svangerskap eller nå! Men har forståelse for at mange ikke vil si noe før uke 12, hadde nok holdt det skjult hvis jeg hadde mistet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste symptomet jeg har hatt er veldig ømme pupper. De er plutselig ikke vonde lenger i dag. Noen fler som har opplevd dette? Uff, bekymrer meg alt for mye for hver minste lille ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fortalte vi det 5+3 til mine aller nærmeste. I uke 8 til den ene broren til sambo da han var her på besøk en uke og jeg gjorde ikke noe annet enn å sove og spy. Han var VELDIG "overrasket" da vi fortalte det. Haha ironi.

Mens resten fikk vite det i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da skal jeg til fastlegen i morgen og få henvisning til ekstra kontroll og blodfortyning. Husker ikke når jeg hadde siste mens og ikke el ble bare plutselig gravid etter litt kos i romjula. Så vi får se om ikke de kan se det når jeg skal på ekatra kontroll og få medisin

Kan jeg spørre hvorfor du skal få blodfortynnende??

har hatt blodpropp i hjernen som 5 åring.. legene erklærte meg grønnsak men foreldrene mine trente meg opp så er helt frisk i dag bare litt nedsatt fllelse i hele venstre side og spasmer, :) så da tar de ikke noe sjangser på nytt tilbakefall av blodpropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo vil vente med å si noe etter ordinær UL milde måne !

Jeg sliter med å holde munn bigg time *flau* Føles jo som en hel evighet å vente til vi er 18-20 uker på veg før vi sier noe.

Dagen jeg tok testen *kremt* ringte jeg en som kan tie, og ha pokerfjes *skammermeg* Bror til sambo som endelig blir onkel :D

Ellers så sa jeg det også til de to eldste. Fy meg :knegg: sambo tror jeg har klart å holde tett hehe

Endret av Lykkespiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da skal jeg til fastlegen i morgen og få henvisning til ekstra kontroll og blodfortyning. Husker ikke når jeg hadde siste mens og ikke el ble bare plutselig gravid etter litt kos i romjula. Så vi får se om ikke de kan se det når jeg skal på ekatra kontroll og få medisin

Kan jeg spørre hvorfor du skal få blodfortynnende??
har hatt blodpropp i hjernen som 5 åring.. legene erklærte meg grønnsak men foreldrene mine trente meg opp så er helt frisk i dag bare litt nedsatt fllelse i hele venstre side og spasmer, :) så da tar de ikke noe sjangser på nytt tilbakefall av blodpropp :)

For noen fantastiske foreldre du har som ikke ga opp bare pga legens ord.

Bra å ta sine forhåndsregler da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo vil vente med å si noe etter ordinær UL milde måne !

Jeg sliter med å holde munn bigg time *flau* Føles jo som en hel evighet å vente til vi er 18-20 uker på veg før vi sier noe.

Dagen jeg tok testen *kremt* ringte jeg en som kan tie, og ha pokerfjes *skammermeg* Bror til sambo som endelig blir onkel :D

Ellers så sa jeg det også til de to eldste. Fy meg :knegg: sambo tror jeg har klart å holde tett hehe

det var jo forferdelig selvpinnende å vente sååååååå lenge da... mannen her har allerede klart å si det til sin familie selvom jeg ville vente til uke 12.. hehe... men mine foreldre vet ingenting enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi se ei lita spire på 1 cm med bankende hjerte i dag:-) er overlykkelig:-)

såååå moro;) hvor langt er du på vei igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med samboren til fredag på tirlig ul han gruer seg da får å se at en anna mann putter noe inn der bare han skal ha tilgang hehehrhx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi se ei lita spire på 1 cm med bankende hjerte i dag:-) er overlykkelig:-)

Åh, Hurra, hurra, hurra. Nydelige lille bankehjerte. Gratulerer masse og så bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke å holde det hemmelig så lenge. Vi fortalte det denne uka. Selvom det var veeeldig tidlig, men vi gleder oss veldig til nr2 kommer :-) 

 

når er det best å ta en tidlig UL for at vi skal ha best utbytte av det? Er nå 4+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da fikk vi se ei lita spire på 1 cm med bankende hjerte i dag:-) er overlykkelig:-)

såååå moro;) hvor langt er du på vei igjen?

Så kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke å holde det hemmelig så lenge. Vi fortalte det denne uka. Selvom det var veeeldig tidlig, men vi gleder oss veldig til nr2 kommer :-) 

 

når er det best å ta en tidlig UL for at vi skal ha best utbytte av det? Er nå 4+4.

På veldig tidlig ultralyd som oss prøverørsdamer tar, så ser en ikke mye bortsett fra ett bankende hjerte. Og, hvis en som meg, har satt inn flere egg, om det er to eller en. 

Jeg har ikke gjort det så tidlig bortsett fra hvis jeg har vært engstelig. Hvis noe har virket veldig feil (i mitt tilfelle blødninger uke etter uke), for en ser som sagt veldig lite bortsett fra hjerteslagene. Men det er jo verdens vakreste syn da. Jeg skal ta en sånn nå neste uke, og da er jeg i uke 8. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Pia: Å så gøy! Jeg har også veldig lyst på tidlig ultralyd. Tror det hele vil bli mye mer virkelig da, pluss at man kanskje blir litt mindre bekymret for at barnet skal ha det godt.

 

Idag har jeg avtalt tidlig samtaletime hos legen (siden jeg er bekymret for SA) 18. januar (uke 7+4) og skal ha den ordinære legesjekken 14. mars. Da er jeg i uke 14, men legesekretæren mente de måtte være HELT sikker på at jeg var forbi uke 12 av en eller annen grunn, så derfor ble det så sent... Vet dere hvorfor? Er det noen andre som har bestilt time hos lege/jordmor? I hvilken uke er dere da?

jeg ringte legen i forrige uke og jeg fikk time 3. feb. da er jeg i uke 9. Du kan jo høre med legen når du er på samtale hvorfor din er sen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...