FruLulle Skrevet 21. februar 2014 #1126 Del Skrevet 21. februar 2014 girasol: det er så hyggelig å fortelle nyheten til andre!! selv om det er litt rart å si at du er gravid høyt til andre Med meg syns jeg kvalmen er blitt verre men verst på ettermiddag og kvelden..trøttheten virker heller ikke til å forsvinne..jaja..det går vel over en eller annen gang :/ var hos legen i dag pga en hoste jeg har hatt noen uker..hun fant ikke ut av hosten men jeg spurte om hun hadde et stetoskop som kunne høre hjertelyd hos fosteret. hun prøvde, men kunne ikke finne den på meg..men det betydde ingenting sa hun da..så jeg føler meg ikke bekymret selv om det hadde vært kjekt å bare høre hjertet slå hun sa at det var tidlig og morkaken kan gjøre at man ikke hører..tror ikke jeg kan kjenne livmoren ennå..ville vel visst det. er 11+3 idag ellers føler jeg meg tygd og spyttet ut igjen..gleder meg til gløden kommer Ha en strålende helg! jeg skal nyte min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 21. februar 2014 #1127 Del Skrevet 21. februar 2014 9+0 i dag, og merker det har skjedd mye i løpet av den siste uken. For det første har jeg blitt så ekstremt sulten, det er helt latterlig hvor ofte jeg må spise! Så har jeg hatt litt brun utflod nesten hver dag, og samtidig en del voksesmerter, og nå de siste dagene har det tatt av med tissing også, så jeg tror det vokser fælt inni der. Merker også at det begynner å bli vanskelig å holde inn magen om kvelden ... Tre uker igjen til ultralyd! (Det som ikke er så gøy er at jeg de siste dagene har fått ganske sterke smerter bak i bekkenet ... Håper det bare er en "kink" og går over av seg selv, at det ikke er begynnelsen på noe bekkentrøbbel. ) Lulle: Masse lykke til på jobbintervju! Personlig ville jeg ikke sagt noe om graviditeten før jeg eventuelt hadde blitt ansatt, det angår jo ikke dem i det hele tatt. Ser argumentet om nystartet bedrift og at det kan bli "vanskelig" med folk som forsvinner ut igjen etter kort tid, men har du kompetansen de trenger og de vil ha deg, så tror jeg de kan leve med at du er i permisjon en stund. Tipptopp: Håper dette betyr begynnelsen på slutten kvalmemessig. Dere andre kvalme: Herregud, jeg føler sånn med dere. De få, få dagene jeg har vært kvalm har vært ille, og jeg fatter ikke hvordan jeg skulle holdt ut å ha det sånn hver dag. Håper flere av dere snart merker litt bedring! Hold ut! Premien venter i det fjerne. Og til slutt til alle sammen: God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pion Skrevet 21. februar 2014 #1128 Del Skrevet 21. februar 2014 Hei kjære dere! Takk for gode tanker:-) Dessverre fant legentto døde fostre i magen.... De døde i uke 7.... Veldig trist men gidt å få noen svar!!! De mente at dopler noen ganger slår inn mors hjerte dobbelt slik at det kan se ut som barnets.., dette skjedde i mitt tilfelle.... Huff, hadde dårlig magefølelse og den stemte! Men selv om det er trist er jeg ved godt mot og nyter datteren min:-) det finnes verre ting så vi skal ikke klage.... Vi kan prøve igjen med en gang jeg slutter å blø sa legen og da er sjansen stor for å bli raskt gravid pga hcg:-) så er vi heldige blir det et nyttårsbarn isteden... Rart at det var tvillinger for det sa heg helt i starten at jeg følte... :-)) Ja ja jeg starter med tabletter for å sette igang imorgen og fikk ned morfin tabletter... Håper det blir en rask abort uten grusomme smerter... Lykke til videre alle søte damer:-))) vi er jammen heldige som bor i Norge og får så god oppfølging! <3 Stor klem!! Å nei.......Så innmari trist å lese Håper at det går smertefritt og fort over med tablettene, og at du blir fortfort gravid igjen, jeg krysser fingre og tær!!! Så godt du har en datter å kose med, det må nok hjelpe litt Vi er litt i samme båt dessverre.. Jeg var på Ul i dag og fikk samme beskjed av legen, fra vi så hjertelyd i uke 7, til at det lille har sluttet å leve nå i uke 8... Jeg skal inn på mandag for utskraping, har ikke noen blødning, så da må kroppen få litt hjelp til å ordne opp. Jeg har gjort det en gang før (Ma mai 2011), og da var det fort gjort og forholdsvis smertefritt.. Så får vi brette opp erma og danse mot vår, nå må det snart være vår tur!! Masse lykke til Go´klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 21. februar 2014 #1129 Del Skrevet 21. februar 2014 En liten sidegreie til alle dere som er kvalme. Jeg småleser en litt alternativ gravid/småbarnbok her, som heter The Nourishing Traditions Book of Baby & Child Care her, og i et kapitel om gravide og kvalme, så var det faktisk positivt å være litt kvalm, siden en da naturlig skyr mat en ikke burde spise (bedervet, etc). De i boka snakket om at oddsene for at gravidteten var bedre hvis en var kvalm. Kjente jeg nesten fikk lyst til å ha mer kvalme bare pga det kapitelet (men egentlig ikke - å være kvalm er ille). Kjenner jeg tar mye av det jeg leser i boka med en stor klype salt dog, for den er som sagt alternativ. Men det står og masse interessant der og. Den er veldig spesiell på mat især, og jeg følger jo ikke det de synes er bra, så jeg kjenner piggene står litt ut når de sier ting som at fødselen blir mye lettere og at barnet blir friskere hvis en følger opplegget deres. Men på den andre siden har de masse spennende teorier på graviditet og kroppen, og det blir og understøttet av historier fra ulike land. Så er jo litt spennende for meg å lese, siden jeg bare har født her i Norge og vet hvordan de gjør det her. Men et tips de har (siden de som sagt er veldig spesielle på mat) er å fryse ned mat til perioden like etter fødselen. Noe jeg har planlagt å gjøre siden nr en var IKKE sovebaby. Så var litt morsomt å lese at andre har tenkt som meg. At jeg ikke er helt gal, men praktisk. Som jeg leste i en litt alternativ bok da, kanskje jeg ikke er gal, men bare har funnet likesinnede- tihi. Håper at nedfrysning av proviant ikke trengs da, og at nr to blir en sunn sovebaby og at jeg denne gangen har mer overskudd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 21. februar 2014 #1130 Del Skrevet 21. februar 2014 Pion: så først nå innlegget ditt. Så utrulig trist at dere mistet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 21. februar 2014 #1131 Del Skrevet 21. februar 2014 Pion: så først nå innlegget ditt. Så utrulig trist at dere mistet. Signerer Måtte neste spire komme fort, klore seg fast, komme vellskapt, og sunn etter 9 herlige mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 21. februar 2014 #1132 Del Skrevet 21. februar 2014 Blir rent deppa av å lese om dere som mister. Kjempetrist Pion! Håper du kommer deg gjennom dette uten for store smerter og plager, og at en ny liten tass flytter inn veldig snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 21. februar 2014 #1133 Del Skrevet 21. februar 2014 Beklager så mye, Pion. Håper ny spire sitter fort etter utskrapning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 21. februar 2014 #1134 Del Skrevet 21. februar 2014 Hei kjære dere! Takk for gode tanker:-) Dessverre fant legentto døde fostre i magen.... De døde i uke 7.... Veldig trist men gidt å få noen svar!!! De mente at dopler noen ganger slår inn mors hjerte dobbelt slik at det kan se ut som barnets.., dette skjedde i mitt tilfelle.... Huff, hadde dårlig magefølelse og den stemte! Men selv om det er trist er jeg ved godt mot og nyter datteren min:-) det finnes verre ting så vi skal ikke klage.... Vi kan prøve igjen med en gang jeg slutter å blø sa legen og da er sjansen stor for å bli raskt gravid pga hcg:-) så er vi heldige blir det et nyttårsbarn isteden... Rart at det var tvillinger for det sa heg helt i starten at jeg følte... :-)) Ja ja jeg starter med tabletter for å sette igang imorgen og fikk ned morfin tabletter... Håper det blir en rask abort uten grusomme smerter... Lykke til videre alle søte damer:-))) vi er jammen heldige som bor i Norge og får så god oppfølging! <3 Stor klem!! Å nei.......Så innmari trist å lese Håper at det går smertefritt og fort over med tablettene, og at du blir fortfort gravid igjen, jeg krysser fingre og tær!!! Så godt du har en datter å kose med, det må nok hjelpe litt Vi er litt i samme båt dessverre.. Jeg var på Ul i dag og fikk samme beskjed av legen, fra vi så hjertelyd i uke 7, til at det lille har sluttet å leve nå i uke 8... Jeg skal inn på mandag for utskraping, har ikke noen blødning, så da må kroppen få litt hjelp til å ordne opp. Jeg har gjort det en gang før (Ma mai 2011), og da var det fort gjort og forholdsvis smertefritt.. Så får vi brette opp erma og danse mot vår, nå må det snart være vår tur!! Masse lykke til Go´klem til deg Ånei kjære deg!!!! Jeg føler virkelig med deg ...... Jeg kom akkurat hjem fra sykehuset nå og har vært der siden 23 igår kveld... Ble satt igang idag og det var dessverre verre enn å føde..... Holdt på i 12 timer og nå har jeg etterier som er fra en annen verden... Har fått morfin men det tok ikke hele smerten.... Fikk pressetrang og mye kom ut da, resten kom her hjemme... Og da kom det følelsesmessige og.... Hormoner er løpske :-)) Nå ser jeg fremover og prøver igjen så snart blødningen stopper opp!! Krysser alt for at spirer for oss sitter straks og at de blir der 😘😘 Masse lykke til på utskrapni g kjære deg! Heldigvis er det en rask affære!!!'men likevel en stor påkjenning!!! Stor klem og varme til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trondheimsjente Skrevet 21. februar 2014 #1135 Del Skrevet 21. februar 2014 Trist å lese om dere som har mistet. Imponert over positiviteten og hvordan dere ser fremover. Ønsker dere alle masse lykke til! Håper ny spire sitter raskt, og vokser seg så stor og sterk at h*n er klar til å møte verden. Her har det vært en god dag. Jeg har sett en aktiv, sprellende krabat, som så ut til å ha det veldig fint. Utrolig lettet, da jeg tidligere aldri har kommet så langt som nå, er 11+3. Vanskelig å sette ord på det, men det føltes litt som et vendepunkt idag, at jeg kan slappe av litt mer, og begynne å glede meg. Har jo sett den lille flere ganger nå, men de andre gangene har jeg kommet kortere en tidligere så da har jeg ikke klart å glede meg på samme måte som idag. Samboeren og jeg dro rett ut å "feiret" med en koselig cafetur, før vi dro innom butikken og kjøpe en bitteliten body, sokker og en navnebok :-) Eneste vi har kjøpt foreløpig, og det blir nok med det for en stund, men veldig koselig å ha noe som gjør ting litt mer virkelig og nært. Har dere kjøpt noe enda? Ønsker dere en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trondheimsjente Skrevet 21. februar 2014 #1136 Del Skrevet 21. februar 2014 Uff, så trist at du skulle få så vondt April2011mamma :-( God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. februar 2014 #1137 Del Skrevet 21. februar 2014 En liten sidegreie til alle dere som er kvalme. Jeg småleser en litt alternativ gravid/småbarnbok her, som heter The Nourishing Traditions Book of Baby & Child Care her, og i et kapitel om gravide og kvalme, så var det faktisk positivt å være litt kvalm, siden en da naturlig skyr mat en ikke burde spise (bedervet, etc). De i boka snakket om at oddsene for at gravidteten var bedre hvis en var kvalm. Kjente jeg nesten fikk lyst til å ha mer kvalme bare pga det kapitelet (men egentlig ikke - å være kvalm er ille). Kjenner jeg tar mye av det jeg leser i boka med en stor klype salt dog, for den er som sagt alternativ. Men det står og masse interessant der og. Den er veldig spesiell på mat især, og jeg følger jo ikke det de synes er bra, så jeg kjenner piggene står litt ut når de sier ting som at fødselen blir mye lettere og at barnet blir friskere hvis en følger opplegget deres. Men på den andre siden har de masse spennende teorier på graviditet og kroppen, og det blir og understøttet av historier fra ulike land. Så er jo litt spennende for meg å lese, siden jeg bare har født her i Norge og vet hvordan de gjør det her. Men et tips de har (siden de som sagt er veldig spesielle på mat) er å fryse ned mat til perioden like etter fødselen. Noe jeg har planlagt å gjøre siden nr en var IKKE sovebaby. Så var litt morsomt å lese at andre har tenkt som meg. At jeg ikke er helt gal, men praktisk. Som jeg leste i en litt alternativ bok da, kanskje jeg ikke er gal, men bare har funnet likesinnede- tihi. Håper at nedfrysning av proviant ikke trengs da, og at nr to blir en sunn sovebaby og at jeg denne gangen har mer overskudd etterpå. Uff, kjenner på det med baby som ikke vil sove.. Nr 2 her hadde absolutt lakenskrekk.. En periode hadde jeg 3 timer søvn på 3 døgn!! Håper denne babyen behandler moren bedre enn storebroren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 21. februar 2014 #1138 Del Skrevet 21. februar 2014 Uff, så trist at du skulle få så vondt April2011mamma :-( God bedring Takk kjære deg... Ja det ble mer smerte enn forventet!!.... <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betta84 Skrevet 22. februar 2014 #1139 Del Skrevet 22. februar 2014 Heisann damer! Da melder jeg meg inn her jeg også er 12+2 nå, termin 7 september med mitt/vårt 4 barn Har 3 jenter, ei på snart 7,ei på snart 6 og ei på 4 mnd,så kan vel trygt si at denne graviditeten var lite planlagt merkes godt at kroppen ikke fikk kommet til hektene igjen ja.. men men.. det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 22. februar 2014 #1140 Del Skrevet 22. februar 2014 Så vondt å lese om dere som mister og må gjennom fysisk smerte i tillegg for at kroppen skal kvitte seg med det Varme klemmer til dere!!! Håper dere snart blir gravide igjen og at spira sittergodt fast neste gang Betta84: Du har en liten på 4mnd og er så langt på vei allerede - oj! Det hørtes litt voldsomt ut. Men det går nok bra allikevel Velkommen hit! Trondheimsjente: gratulerer med gode nyheter! Vi har ikke kjøpt noe enda, prøver å holde meg noen uker til Er 9+6 i dag Kaksy: Det hørtes ut som en litt spennende bok Har også hørt at kvalme er bra, så jeg trøster meg med det nå som det ser ut til å bli verre her i huset. Men kunne fint vært uten kvalme, så dere som slipper er heldige! Og de av dere som har det hele dagen hver dag i ukesvis - føler med dere! Det med å fryse ned mat, var det så en skal slippe å lage mat etter fødsel? Hva slags mat foreslår de? Kjøttmeis: Jeg merket også at veldig mye mer skjedde fra uke 8. Gøy å kjenne at det vokser syns jeg, selv om det er litt ubehagelig av og til. Og sulten har økt her også. Har en plan om å bake rundstykker i helga. Begynner å bli lei brødskiver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. februar 2014 #1141 Del Skrevet 22. februar 2014 9+6, kjenner ikke noe til livmoren ennå.. Men har jo litt flesk der også.. Alltid disse bekymringene i 1 trimester! Og ul er 2 lange uker unna ennå.. Men har symptomer ellers da, kunne ønske velkommen til halsbrannen igår! Det har jeg kun når jeg er gravid. Bare håper alt er som det skal der inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 22. februar 2014 #1142 Del Skrevet 22. februar 2014 Gratulerer og velkommen, Betta84! Blir nok hektisk for dere i noen år, ja. April2011mamma, må bare gi deg en til, det hørtes ikke noe særlig ut! Jeg har også tenkt på å gjøre klar en del mat til etter fødsel, spesielt litt å servere til de som sikkert kommer på besøk. Har to frysere, så det burde ikke være noe problem, hehe. Prøvde nettopp å kjenne etter livmoren igjen, og syntes plutselig det var litt annerledes nedi der enn for en uke siden. Kjenner den nok ikke helt, men kan ane noe hardt litt sånn akkurat utenfor rekkevidde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr Mcstuffins Skrevet 22. februar 2014 #1143 Del Skrevet 22. februar 2014 Ikke noe vits å lage mat for å servere gjester som kommer på barselbesøk. Reglene er nemlig slik at det er de som kommer på barselbesøk som skal ha med seg kaker etc. Ikke meningen at de skal bli vartet opp av en nybakt mor. Syns det høres ut som en grei regel jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 22. februar 2014 #1144 Del Skrevet 22. februar 2014 Egentlig helt enig, men tror ikke alle tenker så mye over det - dessuten baker jeg bedre kaker enn de fleste jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 22. februar 2014 #1145 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) 9+6, kjenner ikke noe til livmoren ennå.. Men har jo litt flesk der også.. Alltid disse bekymringene i 1 trimester! Og ul er 2 lange uker unna ennå.. Men har symptomer ellers da, kunne ønske velkommen til halsbrannen igår! Det har jeg kun når jeg er gravid. Bare håper alt er som det skal der inne.. Har aldri klart å kjenne livmoren, jeg, og jeg har null magefett (samler opp andre steder istedenfor ) Endret 22. februar 2014 av Lulle369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 22. februar 2014 #1146 Del Skrevet 22. februar 2014 11+5 og livmoren begynner kjennes bedre og bedre. Før kunne jeg kjenne den rett over skambenet når jeg sto oppreist, nå er den større, er kommet lengre opp og er så tydelig at jeg kan kjenne den også når jeg ligger. Utrolig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 22. februar 2014 #1147 Del Skrevet 22. februar 2014 Man skal være forsiktig med å snakke om sola. Plutselig skinner den! Startet dagen med hodet godt ned i bøtta og vrengte ut magen. Bøtta er fremdeles ved min side da jeg reagerer på alt av lukter og kan begynne å brekke meg helt ut av det blå, til tross for null lukt. Er sulten som fy, men tør ikke spise da selv vann har kommet opp igjen. Uff! Gleder meg veldig til mars og 2 trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 22. februar 2014 #1148 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg er dritkvalm selv, Tipptopp. Har kommet denne uka. Og jeg som skal i intervju på mandag. Har aldri vært så kvalm som denne gangen. Har til og med vært flink og kuttet sukker før graviditeten var et faktum, men nå er det ingenting sunt som frister. Typisk, for jeg blir stor som en hval uansett hva jeg spiser når jeg går gravid, men det hadde vært fint å vite at jeg tross alt gjorde det beste jeg kunne og levde sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 22. februar 2014 #1149 Del Skrevet 22. februar 2014 Kvalmen begynner å bli min vante følgesvenn. Den siste uken kommer den heldigvis kun i perioder av dagen, og er ikke konstant slik som tidligere. Men nå reagerer jeg forferdelig ekstremt på lukter og tanken på matvarer. Tanken på kjøttdeig, diverse grønnsaker, saus med mye mer får det til å vrenge seg i magen min. Jeg kan brekke meg akutt dersom jeg lukter hvitløk. Og jeg som er så glad i hvitløk ellers....hadde gleden av å havne ved siden av noen med (sikker egentlig ganske svak) hvitløksånde to ganger på buss i går, og måtte dra skjerfet mitt over nesen. På vei hjem fra jobb måtte jeg faktisk gå av bussen og brekke meg. Stakkars medpassasjerer, de må jo tro jeg er verdens mest fisefine, uhøflige person. Om kvalmen skal sikre at jeg ikke får i meg noe dårlig mat, må jeg si den fungerer mindre bra her i gården. Den har så langt sikret at jeg bare får i meg junk-food og null grønnsaker. En dag fikk jeg faktisk bare i meg to knekkebrød og to poser micropopcorn. Snakker om knall ernæring. Tar en del kosttilskudd slik at jeg ikke skal få skjørbuk. Men jeg gleder meg virkelig til jeg får suget etter en deilig grønnsakswok tilbake. Nå er det eneste jeg har lyst på burger fra Mac Donalds. (Som jeg vanligvis bare har lyst på når jeg er veldig fyllesyk). Men jeg føler meg som en skikkelig dritt som klager over mine svangerskapssymptomer når jeg leser om alle dere som mister. Jeg er så lei på deres vegne, og håper spirene sitter på neste forsøk! Om jeg nå opplever å miste etter all denne kvalmen, kommer jeg ikke bare til å bli veldig lei meg, men også skikkelig SUR. Da vil alt føles så forgjeves. Krysser fingre for at våre resterende spirer har planlagt å bli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip pip Skrevet 22. februar 2014 #1150 Del Skrevet 22. februar 2014 Ååå når skal man kunne slutte å bekymre seg? Nå hsr jeg akkurat kommet meg gjennom de 12 første ukene, var på ultralyd o forrige uke og alt så bra ut. Nå oppdaget jeg litt blod/rosa på papiret. Det er 3 gangen det har skjedd gjennom alle ukene. Merket bare blodet forsvant fra hodet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå