Gå til innhold

Dere som har så mye imot CG jakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ikke noe skrivepoliti og skriver selv som en sleivulf, men da er det i det minste tastefeil....

Der heter coyoter, ikke coyotes. (For å være helt korrekt heter det prærieulv)

Anonymous poster hash: c591b...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker endrer sine holdninger for å forsvare sine handlinger... Anonymous poster hash: faa77...645

Eller de finner ssnnheten bak all feilpropaganda og tar et standpunkt utfra det.

eller de tror på alt de aktuelle sier for å redde seg selv, for det er enklere. Anonymous poster hash: 88bf6...fe0

Snakk for deg selv. Jeg har ikke søkt fakta basert på uttalelser fra CG. Jeg har satt meg inn i Canadisk naturforvaltning.Jakt og løyver fundt dette, problematikken rundt overbestanden av Coyote for Canadisk villmark og dess fauna. Samt hva denne overbestanden vil føre med seg på sikt hvis ikke bestsnden holdes nede.. Noen har som hjertesak å verne om alt liv samme om det vil føre med seg store trussler for fauna. Det aksepterer jeg. Jeg har andre hjertesaker.

Skrevet

Mennesker endrer sine holdninger for å forsvare sine handlinger... Anonymous poster hash: faa77...645

Eller de finner ssnnheten bak all feilpropaganda og tar et standpunkt utfra det.

eller de tror på alt de aktuelle sier for å redde seg selv, for det er enklere. Anonymous poster hash: 88bf6...fe0
Snakk for deg selv. Jeg har ikke søkt fakta basert på uttalelser fra CG. Jeg har satt meg inn i Canadisk naturforvaltning.Jakt og løyver fundt dette, problematikken rundt overbestanden av Coyote for Canadisk villmark og dess fauna. Samt hva denne overbestanden vil føre med seg på sikt hvis ikke bestsnden holdes nede.. Noen har som hjertesak å verne om alt liv samme om det vil føre med seg store trussler for fauna. Det aksepterer jeg. Jeg har andre hjertesaker.
Ja, for det er jo det alle sier her, at de vil redde coyoten på tross av at den er en stor trussel for faunaen?!

INGEN har sagt det i denne tråden, snakk om å dikte i sitt eget hode for å legitimere egne valg..

Anonymous poster hash: fc7bc...71f

Skrevet

Det at dyr ikke påfører seg smerte dersom de ikke "trenger" er ikke riktig. Dyr i panikk skader seg dessverre ofte. Jeg har blandt annet holdt på med hest i mange år og en hest i panikk som setter seg fast vil slite, hale og dra helt til den kommer seg løs. Har i den sammenhengen sett ufattelig mye stygge skader, noen så ille at det ikke var annet å gjøre enn å avlive.

Så jeg er 100% overbevist om at ville dyr som fanges i feller vil bli utsatt for frykt, stress og panikk. Det at fellene sjekkes to ggr per døgn betyr at de i verste fall kan sitte fast i disse fellene i 12 timer. Ikke greit i mine øyne!

Jeg er helt klart enig i at en overbestand ikke er bra, men da må de finne på andre metoder å tynne ut bestanden på.

Anonymous poster hash: 354c7...2e0

Skrevet

Ja, for det er jo det alle sier her, at de vil redde coyoten på tross av at den er en stor trussel for faunaen?!

INGEN har sagt det i denne tråden, snakk om å dikte i sitt eget hode for å legitimere egne valg..Anonymous poster hash: fc7bc...71f

Problemet er at det foregår feilpropaganda rundt fellene som brukes, og et urealistisk syn på direkte jakt på en så stor bestand. Samt at mange mener at fordi dette er en hjertesak for dem så skal de vare det for alle. Jeg har tatt mitt valg, utfra den fakta jeg har. Ingen har klart å bevise for meg at CG kjøper pels fra annet en dyr fanget i gummierte feller, og der har jeg satt min grense for hva jeg godtar for å fremme balans i naturen. Andre har andre grenser. Ikke heller finnes det noen bevis for at de bruker dun fra levende gess. Jeg kjemper som sagt andre kamper.

Skrevet

Det at dyr ikke påfører seg smerte dersom de ikke "trenger" er ikke riktig. Dyr i panikk skader seg dessverre ofte. Jeg har blandt annet holdt på med hest i mange år og en hest i panikk som setter seg fast vil slite, hale og dra helt til den kommer seg løs. Har i den sammenhengen sett ufattelig mye stygge skader, noen så ille at det ikke var annet å gjøre enn å avlive.

Så jeg er 100% overbevist om at ville dyr som fanges i feller vil bli utsatt for frykt, stress og panikk. Det at fellene sjekkes to ggr per døgn betyr at de i verste fall kan sitte fast i disse fellene i 12 timer. Ikke greit i mine øyne!

Jeg er helt klart enig i at en overbestand ikke er bra, men da må de finne på andre metoder å tynne ut bestanden på. Anonymous poster hash: 354c7...2e0

Hvis du lest alle innleggene mine så ser du at jeg skriver at de kan skade seg i panikk. Det skjer som regel når jegerne nærmer seg fellen og skal skyte dyret. dem er redd mennesker og dyret får panikk og et behov for å flykte. Før den tid har det jo vist seg at dyr i slike feller forholder seg ganske rolige. Forskjellen på oss er at jeg er rimelig sikker på at hadde det vært en bedre og effektivere måte å fange slikt stort antall dyr som må til, så hadde dem gjort det. Jegere er ikke barbariske,heller tversimot. Jegere verner veldig om natur og dyr.

Skrevet

Gidder ikke å legge 5-8 000 i ei jakke når jeg holder meg like god og varm i min Bergans kjøpt på tilbud til en tusenlapp. Ser ikke poenget med å gå rundt i wanna-be-klær. Jeg har selvtillit nok til å gå i det jeg selv lyster. ;-)

Anonymous poster hash: 9a220...a63

Men når man har lyst å gå i en jakke til 6-8000 da? Har man automatisk dårlig selvtillit da?

Det er det dummeste argumentet jeg hører.

Skrevet

Innlegg med krenkende utsagn og svar på dette er slettet.

Himmel og hav

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...