Gjest Kira Skrevet 17. desember 2013 #76 Skrevet 17. desember 2013 Er innleggene mine borte? Blir ALT fjernet ved moderwring her inne?? Det er ikke moderert bort noe i denne tråden. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #77 Skrevet 17. desember 2013 Er det fordi dere ikke har råd til det selv? At dere liksom må finne en unnskyldning? Det holder å si at du ikke tar deg råd til det vet du. CG støtter opp om isbjørner: With over two-thirds of the world’s polar bear population in Northern Canada and the Arctic habitat in jeopardy, Canada Goose is a proud Platinum sponsor to Polar Bears International (PBI). PBI is a not-for-profit organization devoted to preserving the habitat of polar bears around the world through research and education. Dun fyllet er like humant som det som er i dyna di! Canada Goose is deeply committed to the preservation of our global environment and the humane treatment of animals. We never use down from live-plucking and only purchase down that comes as a by-product from the poultry industry. All the down insulation that Canada Goose uses is Canadian by content and sourced globally. We purchase all of our down from Feather Industries Canada Ltd., a Canadian down-procurement company. All feathers and down procured by Feather Industries are purchased from approved vendors, and these suppliers are fully aware of our policies and share the same philosophical and ethical position. Om pels We have chosen to use coyote fur because it is highly abundant. In fact, in many regions of North America, coyotes are considered a pest as they attack livestock, endangered prey species, pets and sometimes people. Canada Goose only purchases fur from certified Canadian trappers, and the trapping of fur-bearing animals is strictly regulated by the provincial and territorial wildlife departments in Canada. In fact, Canada is the world leader in humane trapping methods, providing the scientific basis for the Agreement on International Humane Trapping Standards (AIHTS), which establishes the required standards for approval and certification of animal trapping devices. We also take pride in the fact that by supporting this sustainable industry we are supporting aboriginal communities of the Canadian North and their ways of life. We strongly identify with the values of these communities, which are based on a profound respect for and harmony with nature. We know that whether or not people want to wear fur is a personal choice, and we respect that. In turn, we hope that people will respect our ethical and responsible use of fur. Anonymous poster hash: ebdb2...12c Skjønner ikke greia. "Alle" har jo den jakken! Synes dere ikke det er litt kjedelig? Anonymous poster hash: 710c5...469
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #78 Skrevet 17. desember 2013 Nå er jeg kanskje stygg her, men ser jeg folk i pels tenker jeg at de enten er litt dumme, eller at de rett og slett mangler empati. Snakker vi om oldemors gamle pelskåpe blir det selvfølgelig noe annet, men å aktivt støtte dyreplageri nå som man vet mer er for meg en gåte. Og jeg tenker det samme om de som dømmer andre mennesker uten å kjenne dem. Det synes jeg vitner om lite empatiske evner Anonymous poster hash: 46661...125
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #79 Skrevet 17. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. At de sjekker fellene 2 ganger pr døgn hjelper ikke, det er snakk om 12 timer + i levende tilstand i den fellen, med enorme smerter.. Se det slik: Hadde du syntes det var ok å få en reve-/bjørnesaks over benet og sitte med den i 12 timer? Selv bruker jeg det ikke pga fange metoden av dyrene, prisen og at de er ufattelig stygge. Har selv store smerter når det er kulde ute, men CG må nok vike for Fjällreven her i gården.
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #80 Skrevet 17. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. At de sjekker fellene 2 ganger pr døgn hjelper ikke, det er snakk om 12 timer + i levende tilstand i den fellen, med enorme smerter.. Se det slik: Hadde du syntes det var ok å få en reve-/bjørnesaks over benet og sitte med den i 12 timer? Selv bruker jeg det ikke pga fange metoden av dyrene, prisen og at de er ufattelig stygge. Har selv store smerter når det er kulde ute, men CG må nok vike for Fjällreven her i gården. Nå er det jo slik at det brukes "gummi bekledde" feller av myndighetene og ikke disse bjørne og revesaksene som det florerer bilder av. Det er enkelte privatpersoner som bruker disse for å fange Coyotes på privat eiendom, og disse fellene har ikke jeg heller noe til overs for. De gummikledde fellene slår ikke opp sår på potene, og en Coyote som går i fellen vil legge seg ned da det vil gjøre vondt å rykke å dra i poten. Den vil heller ikke vare fysisk plaget av å ligge ved fellen. Hvis det oppstår skader vil det være i det øyeblikket jegeren dukker opp for å skyte dyret, og deres naturlige redsel for mennesket gjør at de prøver å flykte, de er snakk om maks mi tuter før dyret er avlivet. Dere sier at dere vil at de skal avlives ved skyting under jakt, men hvor mange dyr under flykt trur du det vil være mulig for jegere å ta. Samme om de ligger på post vil 1 skudd være nok til at resten legger på sprang. Bestandene er så vanvittig mye større en de bestanden av rev og ulv vi har her at det er ikke en effektiv måte å få holde ner bestanden på. Hvis dette hadde vært reelt mulig, trur dere virkelig ikke at jegerne hadde anvendt seg av den metoden da. Canadiske jegere er ikke mer barbarisk en andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #81 Skrevet 17. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. At de sjekker fellene 2 ganger pr døgn hjelper ikke, det er snakk om 12 timer + i levende tilstand i den fellen, med enorme smerter.. Se det slik: Hadde du syntes det var ok å få en reve-/bjørnesaks over benet og sitte med den i 12 timer? Selv bruker jeg det ikke pga fange metoden av dyrene, prisen og at de er ufattelig stygge. Har selv store smerter når det er kulde ute, men CG må nok vike for Fjällreven her i gården. Nå er det jo slik at det brukes "gummi bekledde" feller av myndighetene og ikke disse bjørne og revesaksene som det florerer bilder av. Det er enkelte privatpersoner som bruker disse for å fange Coyotes på privat eiendom, og disse fellene har ikke jeg heller noe til overs for. De gummikledde fellene slår ikke opp sår på potene, og en Coyote som går i fellen vil legge seg ned da det vil gjøre vondt å rykke å dra i poten. Den vil heller ikke vare fysisk plaget av å ligge ved fellen. Hvis det oppstår skader vil det være i det øyeblikket jegeren dukker opp for å skyte dyret, og deres naturlige redsel for mennesket gjør at de prøver å flykte, de er snakk om maks mi tuter før dyret er avlivet. Dere sier at dere vil at de skal avlives ved skyting under jakt, men hvor mange dyr under flykt trur du det vil være mulig for jegere å ta. Samme om de ligger på post vil 1 skudd være nok til at resten legger på sprang. Bestandene er så vanvittig mye større en de bestanden av rev og ulv vi har her at det er ikke en effektiv måte å få holde ner bestanden på. Hvis dette hadde vært reelt mulig, trur dere virkelig ikke at jegerne hadde anvendt seg av den metoden da. Canadiske jegere er ikke mer barbarisk en andre mennesker. Du er så lite intelligent at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Bare gi deg du... Dette er flaut!! Anonymous poster hash: 46661...125
Katteskinnet Skrevet 17. desember 2013 #82 Skrevet 17. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. At de sjekker fellene 2 ganger pr døgn hjelper ikke, det er snakk om 12 timer + i levende tilstand i den fellen, med enorme smerter.. Se det slik: Hadde du syntes det var ok å få en reve-/bjørnesaks over benet og sitte med den i 12 timer? Selv bruker jeg det ikke pga fange metoden av dyrene, prisen og at de er ufattelig stygge. Har selv store smerter når det er kulde ute, men CG må nok vike for Fjällreven her i gården. Nå er det jo slik at det brukes "gummi bekledde" feller av myndighetene og ikke disse bjørne og revesaksene som det florerer bilder av. Det er enkelte privatpersoner som bruker disse for å fange Coyotes på privat eiendom, og disse fellene har ikke jeg heller noe til overs for. De gummikledde fellene slår ikke opp sår på potene, og en Coyote som går i fellen vil legge seg ned da det vil gjøre vondt å rykke å dra i poten. Den vil heller ikke vare fysisk plaget av å ligge ved fellen. Hvis det oppstår skader vil det være i det øyeblikket jegeren dukker opp for å skyte dyret, og deres naturlige redsel for mennesket gjør at de prøver å flykte, de er snakk om maks mi tuter før dyret er avlivet. Dere sier at dere vil at de skal avlives ved skyting under jakt, men hvor mange dyr under flykt trur du det vil være mulig for jegere å ta. Samme om de ligger på post vil 1 skudd være nok til at resten legger på sprang. Bestandene er så vanvittig mye større en de bestanden av rev og ulv vi har her at det er ikke en effektiv måte å få holde ner bestanden på. Hvis dette hadde vært reelt mulig, trur dere virkelig ikke at jegerne hadde anvendt seg av den metoden da. Canadiske jegere er ikke mer barbarisk en andre mennesker. Mener du helt seriøst at et dyr som er fanget vil ligge pent og pyntelig uten å kjempe seg løs og uten å kjenne smerte og redsel? Altså... *Målløs*
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #83 Skrevet 17. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. At de sjekker fellene 2 ganger pr døgn hjelper ikke, det er snakk om 12 timer + i levende tilstand i den fellen, med enorme smerter.. Se det slik: Hadde du syntes det var ok å få en reve-/bjørnesaks over benet og sitte med den i 12 timer? Selv bruker jeg det ikke pga fange metoden av dyrene, prisen og at de er ufattelig stygge. Har selv store smerter når det er kulde ute, men CG må nok vike for Fjällreven her i gården. Nå er det jo slik at det brukes "gummi bekledde" feller av myndighetene og ikke disse bjørne og revesaksene som det florerer bilder av. Det er enkelte privatpersoner som bruker disse for å fange Coyotes på privat eiendom, og disse fellene har ikke jeg heller noe til overs for. De gummikledde fellene slår ikke opp sår på potene, og en Coyote som går i fellen vil legge seg ned da det vil gjøre vondt å rykke å dra i poten. Den vil heller ikke vare fysisk plaget av å ligge ved fellen. Hvis det oppstår skader vil det være i det øyeblikket jegeren dukker opp for å skyte dyret, og deres naturlige redsel for mennesket gjør at de prøver å flykte, de er snakk om maks mi tuter før dyret er avlivet. Dere sier at dere vil at de skal avlives ved skyting under jakt, men hvor mange dyr under flykt trur du det vil være mulig for jegere å ta. Samme om de ligger på post vil 1 skudd være nok til at resten legger på sprang. Bestandene er så vanvittig mye større en de bestanden av rev og ulv vi har her at det er ikke en effektiv måte å få holde ner bestanden på. Hvis dette hadde vært reelt mulig, trur dere virkelig ikke at jegerne hadde anvendt seg av den metoden da. Canadiske jegere er ikke mer barbarisk en andre mennesker. Det er fortsatt slik at det kan gi langvarig smerte før de avlives, med eller uten gummi. Man har ikke garanti for at dyret legger seg ned. Ja, bestanden må nok bekjempes, men det bør finnes en bedre måte å gjøre det på.
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #85 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve... Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #86 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve... Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ? Din overbevisning om at disse fellene ikke innebærer enorme lidelser og stress for dyrene vitner om naivitet. Hårreisende naivitet. Organisert jakt med øyeblikkelig avliving er vesentlig bedre. H orgie det ikke gjøres? For å siste penger selvfølgelig. Åpne øynene Cat. Du er ikke dum, kjenn litt på virkeligheten. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #87 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve...Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ?Din overbevisning om at disse fellene ikke innebærer enorme lidelser og stress for dyrene vitner om naivitet. Hårreisende naivitet.tyOrganisert jakt med øyeblikkelig avliving er vesentlig bedre. H orgie det ikke gjøres? For å siste penger selvfølgelig. Åpne øynene Cat. Du er ikke dum, kjenn litt på virkeligheten.Anonymous poster hash: e04f3...112 Hvordan i svarte skal dem greie å felle flerfoldige tusen dyr ved direkte jakt. De vil klare å felle 1 maks 2 dyr for resten av flokken flyr og de må spore på nytt for nye 2 dyr osv. Da har fort bestanden økt mer en man klarer å ta unna. Man klarer jo ikke ta unna nok som det er nå engang. Vi kan ikke sammenligne med jakt i Norge fordi vi har ikke så stor bestand av hverken rev eller ulv. Og hvor det holder med bare noen få dyr for å holde sjakk på bestanden.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #88 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve...Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ?Din overbevisning om at disse fellene ikke innebærer enorme lidelser og stress for dyrene vitner om naivitet. Hårreisende naivitet.tyOrganisert jakt med øyeblikkelig avliving er vesentlig bedre. H orgie det ikke gjøres? For å siste penger selvfølgelig. Åpne øynene Cat. Du er ikke dum, kjenn litt på virkeligheten.Anonymous poster hash: e04f3...112 Hvordan i svarte skal dem greie å felle flerfoldige tusen dyr ved direkte jakt. De vil klare å felle 1 maks 2 dyr for resten av flokken flyr og de må spore på nytt for nye 2 dyr osv. Da har fort bestanden økt mer en man klarer å ta unna. Man klarer jo ikke ta unna nok som det er nå engang. Vi kan ikke sammenligne med jakt i Norge fordi vi har ikke så stor bestand av hverken rev eller ulv. Og hvor det holder med bare noen få dyr for å holde sjakk på bestanden. Selvfølgelig kan de klare det med nok jegere. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #89 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve...Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ?Din overbevisning om at disse fellene ikke innebærer enorme lidelser og stress for dyrene vitner om naivitet. Hårreisende naivitet.tyOrganisert jakt med øyeblikkelig avliving er vesentlig bedre. H orgie det ikke gjøres? For å siste penger selvfølgelig. Åpne øynene Cat. Du er ikke dum, kjenn litt på virkeligheten.Anonymous poster hash: e04f3...112 Hvordan i svarte skal dem greie å felle flerfoldige tusen dyr ved direkte jakt. De vil klare å felle 1 maks 2 dyr for resten av flokken flyr og de må spore på nytt for nye 2 dyr osv. Da har fort bestanden økt mer en man klarer å ta unna. Man klarer jo ikke ta unna nok som det er nå engang. Vi kan ikke sammenligne med jakt i Norge fordi vi har ikke så stor bestand av hverken rev eller ulv. Og hvor det holder med bare noen få dyr for å holde sjakk på bestanden. Selvfølgelig kan de klare det med nok jegere. Anonymous poster hash: e04f3...112 Å kjære vene. Og dere kaller meg naiv...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #90 Skrevet 17. desember 2013 cat: du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser. betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #91 Skrevet 17. desember 2013 cat:du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser.betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Trur du virkelig det er pelsen på kragen som gjorde at jeg kjøpte jakken? Det er jo ikke pga de syke dyrene man jakter på coyoten , men fordi det er en enorm overpopulasjon av Coyotes i Canada. Disse sykdommene er et resultat av overbestanden. Det sier seg selv at dem ikke bare feller syke dyr.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #92 Skrevet 17. desember 2013 cat:du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser.betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Trur du virkelig det er pelsen på kragen som gjorde at jeg kjøpte jakken? Det er jo ikke pga de syke dyrene man jakter på coyoten , men fordi det er en enorm overpopulasjon av Coyotes i Canada. Disse sykdommene er et resultat av overbestanden. Det sier seg selv at dem ikke bare feller syke dyr. Jeg skjønner jo selvsagt at de ikke kun fanger syke dyr, men det er dette du argumenterer for hele veien. De syke dyrene. Man klarer å fange, merke, felle dyr på mer human måte andre steder i verden. Man klarer å merke, veie, måle for forskning, følge dyr. Det må da gå an å fange disse dyrene uten at de lider med enorme smerter. Og dunen de bruker. ribbede gess som lider enormt! Nei, kall det hva du vil... støtting av dyremisshandling kaller nå jeg det. Man kan prøve og forsvare det ved neste evne, men dyrene lider. Det er fakta! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #93 Skrevet 17. desember 2013 Naiviteten lenge leve...Hvordan skal dem bekjempes da mener du?. Og hvorfor blir det ikke gjort slik du eventuelt ser for deg det burde gjøres? Hva er det som et naivt egentlig. ?Din overbevisning om at disse fellene ikke innebærer enorme lidelser og stress for dyrene vitner om naivitet. Hårreisende naivitet.tyOrganisert jakt med øyeblikkelig avliving er vesentlig bedre. H orgie det ikke gjøres? For å siste penger selvfølgelig. Åpne øynene Cat. Du er ikke dum, kjenn litt på virkeligheten.Anonymous poster hash: e04f3...112 Hvordan i svarte skal dem greie å felle flerfoldige tusen dyr ved direkte jakt. De vil klare å felle 1 maks 2 dyr for resten av flokken flyr og de må spore på nytt for nye 2 dyr osv. Da har fort bestanden økt mer en man klarer å ta unna. Man klarer jo ikke ta unna nok som det er nå engang. Vi kan ikke sammenligne med jakt i Norge fordi vi har ikke så stor bestand av hverken rev eller ulv. Og hvor det holder med bare noen få dyr for å holde sjakk på bestanden.Selvfølgelig kan de klare det med nok jegere. Anonymous poster hash: e04f3...112 Å kjære vene. Og dere kaller meg naiv... Det er et rent økonomisk spørsmål Cat. Det burde du klare å forstå. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #94 Skrevet 17. desember 2013 cat:du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser.betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Trur du virkelig det er pelsen på kragen som gjorde at jeg kjøpte jakken? Det er jo ikke pga de syke dyrene man jakter på coyoten , men fordi det er en enorm overpopulasjon av Coyotes i Canada. Disse sykdommene er et resultat av overbestanden. Det sier seg selv at dem ikke bare feller syke dyr. Jeg skjønner jo selvsagt at de ikke kun fanger syke dyr, men det er dette du argumenterer for hele veien. De syke dyrene. Man klarer å fange, merke, felle dyr på mer human måte andre steder i verden. Man klarer å merke, veie, måle for forskning, følge dyr. Det må da gå an å fange disse dyrene uten at de lider med enorme smerter. Og dunen de bruker. ribbede gess som lider enormt! Nei, kall det hva du vil... støtting av dyremisshandling kaller nå jeg det. Man kan prøve og forsvare det ved neste evne, men dyrene lider. Det er fakta! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Dem bruker ikke dun av levende gess. Det er jo avkreftet for lengs. Mange forskere bruker jo faktisk disse gummierte fellene ved merking av og undersøkelser villdyr.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #95 Skrevet 17. desember 2013 cat:du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser.betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Trur du virkelig det er pelsen på kragen som gjorde at jeg kjøpte jakken? Det er jo ikke pga de syke dyrene man jakter på coyoten , men fordi det er en enorm overpopulasjon av Coyotes i Canada. Disse sykdommene er et resultat av overbestanden. Det sier seg selv at dem ikke bare feller syke dyr. Jeg skjønner jo selvsagt at de ikke kun fanger syke dyr, men det er dette du argumenterer for hele veien. De syke dyrene. Man klarer å fange, merke, felle dyr på mer human måte andre steder i verden. Man klarer å merke, veie, måle for forskning, følge dyr. Det må da gå an å fange disse dyrene uten at de lider med enorme smerter. Og dunen de bruker. ribbede gess som lider enormt! Nei, kall det hva du vil... støtting av dyremisshandling kaller nå jeg det. Man kan prøve og forsvare det ved neste evne, men dyrene lider. Det er fakta! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Dem bruker ikke dun av levende gess. Det er jo avkreftet for lengs. Mange forskere bruker jo faktisk disse gummierte fellene ved merking av og undersøkelser villdyr. så de bruker samme feller for å merke dyr og så slippe de fri igjen? de samme fellene som knekker, skader og får enkelte dyr til å gnaga av seg labben? merkelig at de bruker disse da, når man IKKE skal skade dyrene man merker, for man skal forske på hvordan de lever, hvor de bosetter seg, flokk, unger, vandring osv... Anonymous poster hash: 88bf6...fe0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #96 Skrevet 17. desember 2013 Er det fordi dere ikke har råd til det selv? At dere liksom må finne en unnskyldning? Det holder å si at du ikke tar deg råd til det vet du. CG støtter opp om isbjørner: With over two-thirds of the world’s polar bear population in Northern Canada and the Arctic habitat in jeopardy, Canada Goose is a proud Platinum sponsor to Polar Bears International (PBI). PBI is a not-for-profit organization devoted to preserving the habitat of polar bears around the world through research and education. Dun fyllet er like humant som det som er i dyna di! Canada Goose is deeply committed to the preservation of our global environment and the humane treatment of animals. We never use down from live-plucking and only purchase down that comes as a by-product from the poultry industry. All the down insulation that Canada Goose uses is Canadian by content and sourced globally. We purchase all of our down from Feather Industries Canada Ltd., a Canadian down-procurement company. All feathers and down procured by Feather Industries are purchased from approved vendors, and these suppliers are fully aware of our policies and share the same philosophical and ethical position. Om pels We have chosen to use coyote fur because it is highly abundant. In fact, in many regions of North America, coyotes are considered a pest as they attack livestock, endangered prey species, pets and sometimes people. Canada Goose only purchases fur from certified Canadian trappers, and the trapping of fur-bearing animals is strictly regulated by the provincial and territorial wildlife departments in Canada. In fact, Canada is the world leader in humane trapping methods, providing the scientific basis for the Agreement on International Humane Trapping Standards (AIHTS), which establishes the required standards for approval and certification of animal trapping devices. We also take pride in the fact that by supporting this sustainable industry we are supporting aboriginal communities of the Canadian North and their ways of life. We strongly identify with the values of these communities, which are based on a profound respect for and harmony with nature. We know that whether or not people want to wear fur is a personal choice, and we respect that. In turn, we hope that people will respect our ethical and responsible use of fur. Anonymous poster hash: ebdb2...12c Du virker jo smart:) Min dyne er ikke fylt med dun. Jeg har råd til CG jakke. Jeg er ikke misunnelig. Jeg ville likevel aldri kjøpe en CG jakke. Anonymous poster hash: dcaf1...15d
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #97 Skrevet 17. desember 2013 cat:du skriver mye om rabies og parasitter hos dyrene. de setter opp feller for å fjerne dyrene med dsse problemene, slik at problemet ikke vokser.betyr det at det KUN er dyr med rabies og parasittsykdommer som går i disse fellene da? og at ingen friske dyr gjør det. og om det er gummi på fellene, klemmer de tydeligvis nokså hardt siden dyret ikke klarer å komme seg ut av fellen. og OM de blir sjekket 2 ganger i døgnet, så betyr det at de kan faktsik risikere å ligge ned knekt pot i 12 timer før de blir funnet. og om det fatkisk er bedre for dyrene og GNAGE AV SEG SIN EGEN FOT, som noen av de gjør, må da fellene forårsake enorme smerter! men jaggu godt det er litt pels på kragen! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Trur du virkelig det er pelsen på kragen som gjorde at jeg kjøpte jakken? Det er jo ikke pga de syke dyrene man jakter på coyoten , men fordi det er en enorm overpopulasjon av Coyotes i Canada. Disse sykdommene er et resultat av overbestanden. Det sier seg selv at dem ikke bare feller syke dyr. Jeg skjønner jo selvsagt at de ikke kun fanger syke dyr, men det er dette du argumenterer for hele veien. De syke dyrene. Man klarer å fange, merke, felle dyr på mer human måte andre steder i verden. Man klarer å merke, veie, måle for forskning, følge dyr. Det må da gå an å fange disse dyrene uten at de lider med enorme smerter. Og dunen de bruker. ribbede gess som lider enormt! Nei, kall det hva du vil... støtting av dyremisshandling kaller nå jeg det. Man kan prøve og forsvare det ved neste evne, men dyrene lider. Det er fakta! Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Dem bruker ikke dun av levende gess. Det er jo avkreftet for lengs. Mange forskere bruker jo faktisk disse gummierte fellene ved merking av og undersøkelser villdyr. så de bruker samme feller for å merke dyr og så slippe de fri igjen? de samme fellene som knekker, skader og får enkelte dyr til å gnaga av seg labben? merkelig at de bruker disse da, når man IKKE skal skade dyrene man merker, for man skal forske på hvordan de lever, hvor de bosetter seg, flokk, unger, vandring osv... Anonymous poster hash: 88bf6...fe0 Men det er jo det som er poenget. De fellene coyoten har gått i på disse fæle you tube filmene er ikke decsamme fellene som brukes av myndigetene ved jakt av Coyote. Filmene er enten fra tiden for nan byttet felle type, eller feller som er brukt ved privat jakt, da dem dessverre ikke er ulovlige. CG kjøper pelsen av jakt drevet av myndighetene.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #98 Skrevet 17. desember 2013 Mennesker endrer sine holdninger for å forsvare sine handlinger... Anonymous poster hash: faa77...645
Cat.68 Skrevet 17. desember 2013 #99 Skrevet 17. desember 2013 Mennesker endrer sine holdninger for å forsvare sine handlinger... Anonymous poster hash: faa77...645 Eller de finner ssnnheten bak all feilpropaganda og tar et standpunkt utfra det.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #100 Skrevet 17. desember 2013 Mennesker endrer sine holdninger for å forsvare sine handlinger... Anonymous poster hash: faa77...645 Eller de finner ssnnheten bak all feilpropaganda og tar et standpunkt utfra det. eller de tror på alt de aktuelle sier for å redde seg selv, for det er enklere. Anonymous poster hash: 88bf6...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå