Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #26 Skrevet 16. desember 2013 Med fare for å virke skikkelig politisk ukorrekt her...Så kjenner jeg faktisk ingen med CG/PJS jakke som tjener så innmari grovt. Jakkene ses på i hovedsak hjelpepleiere, butikkansatte, sekretærer ol. Juristene og veterinærene jeg kjenner går i jakker fra The North Face, Didrikssons og Fjällreven. Og fastlegen min har jakke fra HM for det har jeg sett Anonymous poster hash: 929c1...53c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #27 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har ikke noe i mot at folk kjøper seg slike jakker. Men jeg synes det er formye og bruke så mye penger på en jakke. Jeg kjenner meg selv og vet at jeg vil fornye meg og det hadde jeg ikke kunnet det med en så dyr hakke! Anonymous poster hash: 1d73f...bfb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #28 Skrevet 16. desember 2013 Med fare for å virke skikkelig politisk ukorrekt her...Så kjenner jeg faktisk ingen med CG/PJS jakke som tjener så innmari grovt. Jakkene ses på i hovedsak hjelpepleiere, butikkansatte, sekretærer ol. Juristene og veterinærene jeg kjenner går i jakker fra The North Face, Didrikssons og Fjällreven. Og fastlegen min har jakke fra HM for det har jeg sett Anonymous poster hash: 929c1...53c Det samme tenker jeg. Dette er jakken for de som prøver, men ikke helt får det til. Alle ungjentene på blogg.no feks. Er voksen og har god økonomi, men synes ikke jakken er fin for fem flate øre. Og argumentet til Cat om at dette er den ENESTE jakken på markedet som man holder varmen i, det kjøper jeg bare ikke. Tvilsomme fangstmetoderog ekte pels trekker også ned. Nei, ellers takk. Anonymous poster hash: a6840...7df
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #29 Skrevet 16. desember 2013 Med fare for å virke skikkelig politisk ukorrekt her...Så kjenner jeg faktisk ingen med CG/PJS jakke som tjener så innmari grovt. Jakkene ses på i hovedsak hjelpepleiere, butikkansatte, sekretærer ol. Juristene og veterinærene jeg kjenner går i jakker fra The North Face, Didrikssons og Fjällreven. Og fastlegen min har jakke fra HM for det har jeg sett Anonymous poster hash: 929c1...53c Det samme tenker jeg. Dette er jakken for de som prøver, men ikke helt får det til. Alle ungjentene på blogg.no feks. Er voksen og har god økonomi, men synes ikke jakken er fin for fem flate øre. Og argumentet til Cat om at dette er den ENESTE jakken på markedet som man holder varmen i, det kjøper jeg bare ikke. Tvilsomme fangstmetoderog ekte pels trekker også ned. Nei, ellers takk. Anonymous poster hash: a6840...7df Det gjør du rett i for den er ikke det Fjällreven og et annet amerikansk merke har vunnet flere ganger. Og Fjällreven er jo hovedsponsor og bidragsyter til Finnmarksløpet bla. Og da snakker vi nok 40-50 minus Anonymous poster hash: 929c1...53c
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #30 Skrevet 16. desember 2013 Jeg nekter å støtte den dyremishandlingen som coyotene blir utsatt for - og da spiller det ingen rolle om det er de kanadiske myndighetene eller klesindustrien som står bak, kjøper du en CG-jakke gir du et signal om at dette er ok. Det er det ikke. Vil legge til at jeg tror jeg har et rimelig nyansert bilde på dyr og dyremishandling (jeg er veterinær selv), jeg har ingenting i mot jakt for eksempel (der dyret skytes) og jeg synes stort sett dyrevelferden i norske slakterier er ok (unntak: slaktekylling!). Jeg spiser kjøtt og bruker skinn. Anonymous poster hash: 29d1f...cd8 For å være veterinær er du"rimelig kunnskapsløs. Siden disse " gummiserte" fellene som brukes for å fange Coyote ofte brukes av netopp veterinærer for å fange villdyr for merking og undersøkelser, hvor man ønsker å bruke minimum av sedater da det er mer skadelig for dyret en fellene. Det er jo blitt vurdert brukt i Norge også ,og mange jegere vil ta dem i bruk her. Dere motstandere lar dere blendes av tvilsomne filmer på you tube hvor det er brukt feller av private enkelt mennesker som fanger coyote med ymse ofte hjemnesnekra feller og så presenteres det som fasit for en hel næring. Tåpelig og ikke hente inn mer kunnsjap selv en å stole blindt på filmer slm ikke oppgir kilden bak fellene. Må være deilig å bare lukke øynene for det forferdelige som skjer mot dyrene, for du må jo ha den jakka, for ingenting holder deg varm utenom den... Også skylder du på at du er revmatiker, som om alle da skal tenke at da går det jo greit å gå med cg jakke! Bor sammen med en med revmatisme, og han bruker ikke CG jakke, og han fryser ikke. Jeg er møkk lei folk som deg, så lenge jeg får det jeg vil ha så driter jeg i hvordan jeg får det eller hvordan kommer meg dit. Empati, er et fint ord, slå det opp i ordboka, siden du tydeligvis ikke aner hva det er!!Anonymous poster hash: 64947...938 Det der er det dummeste jeg hører, og ikke annet en et dårlig forsøk på hersketeknikk. Du er ikke på en millimeter bedre en meg, heller tversimot siden du har et slikt behov å prøve å gjøre meg liten og deg selv større. Den som blunder og følger flokken av oss to er du. Jeg har satt meg godt inn i dette, akkurat pga all kontrovers rundt denne jakken, og akkurat fordi jeg skulle kunna gjøre et bevisst valg rundt kjøpet. Jeg vil si jeg at satt meg grundigere inn i dette en de fleste. De fellene det rettes kritikk mot er ikke de fellene Canadiske myndigheter bruker ved jakt av Coyote. Coyotene blir heller ikke jaktet på pga pelsen, men pga av overpopulasjon som truer faunaen. Dyrene lider noe helt ufattelig av innbyrdes sykdommer slik som parasitter og rabies og det innebærer en langsom og smertefull død for dyrene. At jeg synes det er bedre at dem bruker noe av dyreskrotten isteden for å bare kassere dyret gjør meg hverken hjerteløs eller lite empatisk. Hva din mann angår, hvor tar du fra at revmatikere er like? At han ikke er en frysepinn betyr vel ikke at ikke jeg er det. Jeg bruker det ikke som unnskyldning det er fakta. Når jeg fryser blir sykdommen min verre. Det er ganske vanlig hos revmatikere, at du ikke trur på det, det driter jeg i. Jeg er møkk lei av folk som deg jeg, så det jevner fint ut seg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #31 Skrevet 16. desember 2013 Med fare for å virke skikkelig politisk ukorrekt her...Så kjenner jeg faktisk ingen med CG/PJS jakke som tjener så innmari grovt. Jakkene ses på i hovedsak hjelpepleiere, butikkansatte, sekretærer ol. Juristene og veterinærene jeg kjenner går i jakker fra The North Face, Didrikssons og Fjällreven. Og fastlegen min har jakke fra HM for det har jeg sett Anonymous poster hash: 929c1...53c Det samme tenker jeg. Dette er jakken for de som prøver, men ikke helt får det til. Alle ungjentene på blogg.no feks. Er voksen og har god økonomi, men synes ikke jakken er fin for fem flate øre. Og argumentet til Cat om at dette er den ENESTE jakken på markedet som man holder varmen i, det kjøper jeg bare ikke. Tvilsomme fangstmetoderog ekte pels trekker også ned. Nei, ellers takk.Anonymous poster hash: a6840...7df Det gjør du rett i for den er ikke det Fjällreven og et annet amerikansk merke har vunnet flere ganger. Og Fjällreven er jo hovedsponsor og bidragsyter til Finnmarksløpet bla. Og da snakker vi nok 40-50 minus Anonymous poster hash: 929c1...53c Hvor finner du de testene? Anonymous poster hash: 6afa9...be6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #32 Skrevet 16. desember 2013 Jeg nekter å støtte den dyremishandlingen som coyotene blir utsatt for - og da spiller det ingen rolle om det er de kanadiske myndighetene eller klesindustrien som står bak, kjøper du en CG-jakke gir du et signal om at dette er ok. Det er det ikke. Vil legge til at jeg tror jeg har et rimelig nyansert bilde på dyr og dyremishandling (jeg er veterinær selv), jeg har ingenting i mot jakt for eksempel (der dyret skytes) og jeg synes stort sett dyrevelferden i norske slakterier er ok (unntak: slaktekylling!). Jeg spiser kjøtt og bruker skinn. Anonymous poster hash: 29d1f...cd8 For å være veterinær er du"rimelig kunnskapsløs. Siden disse " gummiserte" fellene som brukes for å fange Coyote ofte brukes av netopp veterinærer for å fange villdyr for merking og undersøkelser, hvor man ønsker å bruke minimum av sedater da det er mer skadelig for dyret en fellene. Det er jo blitt vurdert brukt i Norge også ,og mange jegere vil ta dem i bruk her. Dere motstandere lar dere blendes av tvilsomne filmer på you tube hvor det er brukt feller av private enkelt mennesker som fanger coyote med ymse ofte hjemnesnekra feller og så presenteres det som fasit for en hel næring. Tåpelig og ikke hente inn mer kunnsjap selv en å stole blindt på filmer slm ikke oppgir kilden bak fellene.Må være deilig å bare lukke øynene for det forferdelige som skjer mot dyrene, for du må jo ha den jakka, for ingenting holder deg varm utenom den... Også skylder du på at du er revmatiker, som om alle da skal tenke at da går det jo greit å gå med cg jakke! Bor sammen med en med revmatisme, og han bruker ikke CG jakke, og han fryser ikke. Jeg er møkk lei folk som deg, så lenge jeg får det jeg vil ha så driter jeg i hvordan jeg får det eller hvordan kommer meg dit. Empati, er et fint ord, slå det opp i ordboka, siden du tydeligvis ikke aner hva det er!!Anonymous poster hash: 64947...938 Det der er det dummeste jeg hører, og ikke annet en et dårlig forsøk på hersketeknikk. Du er ikke på en millimeter bedre en meg, heller tversimot siden du har et slikt behov å prøve å gjøre meg liten og deg selv større. Den som blunder og følger flokken av oss to er du. Jeg har satt meg godt inn i dette, akkurat pga all kontrovers rundt denne jakken, og akkurat fordi jeg skulle kunna gjøre et bevisst valg rundt kjøpet. Jeg vil si jeg at satt meg grundigere inn i dette en de fleste. De fellene det rettes kritikk mot er ikke de fellene Canadiske myndigheter bruker ved jakt av Coyote. Coyotene blir heller ikke jaktet på pga pelsen, men pga av overpopulasjon som truer faunaen. Dyrene lider noe helt ufattelig av innbyrdes sykdommer slik som parasitter og rabies og det innebærer en langsom og smertefull død for dyrene. At jeg synes det er bedre at dem bruker noe av dyreskrotten isteden for å bare kassere dyret gjør meg hverken hjerteløs eller lite empatisk. Hva din mann angår, hvor tar du fra at revmatikere er like? At han ikke er en frysepinn betyr vel ikke at ikke jeg er det. Jeg bruker det ikke som unnskyldning det er fakta. Når jeg fryser blir sykdommen min verre. Det er ganske vanlig hos revmatikere, at du ikke trur på det, det driter jeg i. Jeg er møkk lei av folk som deg jeg, så det jevner fint ut seg. Du må sette deg mer inn i ting. Det eneste du gjør er å komme med produsentens propaganda om egen jakke. Faktum er at disse coyotene lider og du driter i det fordi du vil bruke dem type jakke. Det er ingenting annet enn egoisme og mangel på empati. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #33 Skrevet 16. desember 2013 Produsentens fakta? Det er ikke jeg som skrevet hi. Gå inn på på de forskjellige Canadiske sidene for naturvern, hvilke retningslinjer som gjelder for jakt av Coyote hos myndighetene , og problematikken knyttet opp mot overpopulasjon av Coyote. Sett deg mer inn i ting selv du, eventuelt kom med et bevis for at fellene du har sett videoer på kommer fra feller satt av Canadiske myndigheter, og ikke private aktører. Du vet at jegerne plikter å sjekke fellene sine 2 ganger i døgnet. Du vet at det er store problemer knyttet til dyrevelferd og naturforvaltning pga overpopulasjonen av Coyote, eller driter du bare i slik fakta? At dyrene lider slik mye mer av sykdommer i flokkene er et faktum du glatt velger å overse?
Voilà Skrevet 16. desember 2013 #34 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #35 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe Å så TØFF og så MODIG og så KLOK du er, og så DUMME, FEIGE og STSKKARSLIGE alle andre er. Ev er du så misunnelig at det lyser av deg Latterlige og patetiske menneske. Anonymous poster hash: ddcb9...f53
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #36 Skrevet 16. desember 2013 Produsentens fakta? Det er ikke jeg som skrevet hi. Gå inn på på de forskjellige Canadiske sidene for naturvern, hvilke retningslinjer som gjelder for jakt av Coyote hos myndighetene , og problematikken knyttet opp mot overpopulasjon av Coyote. Sett deg mer inn i ting selv du, eventuelt kom med et bevis for at fellene du har sett videoer på kommer fra feller satt av Canadiske myndigheter, og ikke private aktører. Du vet at jegerne plikter å sjekke fellene sine 2 ganger i døgnet. Du vet at det er store problemer knyttet til dyrevelferd og naturforvaltning pga overpopulasjonen av Coyote, eller driter du bare i slik fakta? At dyrene lider slik mye mer av sykdommer i flokkene er et faktum du glatt velger å overse? Jeg er svært sikker på at jeg vet veldig mye mer enn deg om jakt og fangst i Canada. Så mitt råd til deg er å lære mer. Og jeg tror ikke du skrev hovedinnlegget. Anonymous poster hash: e04f3...112
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #37 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe Å så TØFF og så MODIG og så KLOK du er, og så DUMME, FEIGE og STSKKARSLIGE alle andre er. Ev er du så misunnelig at det lyser av deg Latterlige og patetiske menneske. Anonymous poster hash: ddcb9...f53 Det er vel du som er den patetiske her Anonymous poster hash: 929c1...53c
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #38 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #39 Skrevet 16. desember 2013 Produsentens fakta? Det er ikke jeg som skrevet hi. Gå inn på på de forskjellige Canadiske sidene for naturvern, hvilke retningslinjer som gjelder for jakt av Coyote hos myndighetene , og problematikken knyttet opp mot overpopulasjon av Coyote. Sett deg mer inn i ting selv du, eventuelt kom med et bevis for at fellene du har sett videoer på kommer fra feller satt av Canadiske myndigheter, og ikke private aktører. Du vet at jegerne plikter å sjekke fellene sine 2 ganger i døgnet. Du vet at det er store problemer knyttet til dyrevelferd og naturforvaltning pga overpopulasjonen av Coyote, eller driter du bare i slik fakta? At dyrene lider slik mye mer av sykdommer i flokkene er et faktum du glatt velger å overse? Jeg er svært sikker på at jeg vet veldig mye mer enn deg om jakt og fangst i Canada. Så mitt råd til deg er å lære mer. Og jeg tror ikke du skrev hovedinnlegget.Anonymous poster hash: e04f3...112 Ja det er jo veldig lett for deg å si anonymt. Hva gjør deg så kvalifisert på temaet da.?Så langt har du ikke kommet med noe som helst vettugt, annet en å si at du vet så mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #40 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #41 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det. Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du virker jo ikke bry deg noe særlig om at dyrene lider du heller da siden du synes det er greit at dyrene blir spist opp innenfra av parasitter, smitter de andre dyrene og blir drevet til smerter og galskap av rabies. Det er helt ok det?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #42 Skrevet 16. desember 2013 Produsentens fakta? Det er ikke jeg som skrevet hi. Gå inn på på de forskjellige Canadiske sidene for naturvern, hvilke retningslinjer som gjelder for jakt av Coyote hos myndighetene , og problematikken knyttet opp mot overpopulasjon av Coyote. Sett deg mer inn i ting selv du, eventuelt kom med et bevis for at fellene du har sett videoer på kommer fra feller satt av Canadiske myndigheter, og ikke private aktører. Du vet at jegerne plikter å sjekke fellene sine 2 ganger i døgnet. Du vet at det er store problemer knyttet til dyrevelferd og naturforvaltning pga overpopulasjonen av Coyote, eller driter du bare i slik fakta? At dyrene lider slik mye mer av sykdommer i flokkene er et faktum du glatt velger å overse?Jeg er svært sikker på at jeg vet veldig mye mer enn deg om jakt og fangst i Canada. Så mitt råd til deg er å lære mer. Og jeg tror ikke du skrev hovedinnlegget.Anonymous poster hash: e04f3...112 Ja det er jo veldig lett for deg å si anonymt. Hva gjør deg så kvalifisert på temaet da.?Så langt har du ikke kommet med noe som helst vettugt, annet en å si at du vet så mye bedre. Like arrogant som alltid. Jeg ikke sagt noe mindre vettugt enn deg Cat. Du kommer med feil informasjon om fangtforholdene i Canada og jeg opplyser deg om det. Din reaksjon er å si at jeg ikke kommer med noe vettugt. Det fabelaktige med det er at du tidligere i tråden forsøkte å arrestere enn annen for bruk av hersketeknikker. Pot, meet kettle. Her i landet har vi en svært streng lovgivning når deg kommer til dyrevelferd, matproduksjon, jakt osv. Det er likevel utstrakt misbruk og vanskjøtsel av dyr. Canada har svært annerledes lovgivning og kontrollsystem og tillater jakt- og fangstmetoder som Norge finner uetisk og har forbudt. Anonymous poster hash: e04f3...112
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #43 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det.Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du virker jo ikke bry deg noe særlig om at dyrene lider du heller da siden du synes det er greit at dyrene blir spist opp innenfra av parasitter, smitter de andre dyrene og blir drevet til smerter og galskap av rabies. Det er helt ok det? Hvordan kan du trekke så gjennomført stupide konklusjoner om mine standpunkt om for stor coyotepopulasjon? Har du vurdert alminnelig høflighet? Du kunne spurt meg hvordan jeg så for meg at deg problemet kunne håndteres. Anonymous poster hash: e04f3...112
Lulle369 Skrevet 16. desember 2013 #44 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Ser jeg noen dra misunnelseskortet én gang til så spyr jeg i vinkel. Se gjerne denne også. Den gir et greit innblikk i begrepet "jelly", og hvordan dette brukes så fort man slipper opp for argumenter: http://m.youtube.com/watch?v=p9Iz2r0lvhI Jeg kjøper ingen produkter hvor dyremishandling har vært tema. Jeg kjøper heller ikke skinn som sier "made in China", da jeg KAN risikere å gå med flådd hund. Synes better safe than sorry prinsippet er en grei regel å følge for å forsikre seg om at dyra ikke har lidd unødig. Jeg ser heller ikke argumentet om å kjøpe verdens varmeste jakke. Hvorfor i helvete skal jeg ha verdens varmeste jakke? Jeg bor i Norge, ikke på Svalbard. Så lenge det faktisk ikke blir 50 stive her jeg bor, og 50 minus er en temperatur jeg trives med å rusle rundt i, så ser jeg INGEN grunn til å ha en slik jakke. Det kaldeste som har blitt målt her jeg bor er vel ned mot -30, og da er ingen ute. Mitt neste argument er prisen. Jeg har jobbet som regnskapsfører i noen år, og vet at avansen på klær er på rundt 70 %. Dette gidder jeg ikke å støtte, og går heller for rimelige klær. Og hvem ser FINE ut i jakker som får enhver idiot til å likne Michelin-mannen?? Ingen er fine i vinterklær. Ingen! Spar heller pengene og kjøp noen jævla dyre sommersko eller en lekker kjole. Et eller annet som tar statusen til nye høyder ettersom dette er så viktige for dere. Usikre idioter hele merke-jippo-folket. Takke meg til H2O-jakka mi som jeg fikk på salg til 625 kroner. Nedsatt med 75%. Jeg fikk en fin jakke til lavere enn innkjøpspris. Den likner kanskje litt på CG i snittet, men den har ingen pels på kragen. Jeg føler meg ikke spesielt fin, men det spiller liten rolle så lenge jeg holder meg varm. Så satser jeg heller på å være fin når jeg tar AV meg klærne Endret 16. desember 2013 av Lulle369
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #45 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke noe i mot jakkene, og har fint råd til å kjøpe, men jeg får meg ikke til å kjøpe så dyre plagg samme hvor mye jeg har å rutte med. Men alle dere som har så mye i mot dyreplageriet; spiser dere kylling? Gjør dere det, så skal dere ikke hyle så høyt om de som bruker CG jakker eller pels generelt. Jeg spiser kylling selv, kunne også brukt pels. Men jeg vet såpass mye om begge disse produksjonene til å si at kyllingproduksjon er mye verre enn pelsdyrproduksjon. Bare fordi kyllingen ikke har store triste øyne, og siden kylling er noe mange har vanskeligheter med å avstå fra, så slipper denne næringen utrolig billig unna. Noe både mattilsyn og slakterier er veldig glade for, for kommer denne næringen under lupen på samme måte som pelsdyrnæringen, så har de et stort problem. Anonymous poster hash: 865d1...d26
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #46 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe Trur du på fullt alvor at alle kjøper denne jakken fordi alle andre har?? Du trur ikke kvaliteten og at den er den desidert varmeste jakken på markedet som har noe å si? Jeg driter fullstendig i mote og trender og kan ikke si jdg ser så mange med disse jakkene. For folk flest med en noelunde normal kroppstemperatur er disse jakkene for varme. ja det tror jeg.Det gjelder ikke alle,men fryktelig mange. En stygg jakke som er laget av døde dyr og levende dyr som blir pint til halvdøde for at DU skal holde deg varm. Fint det cat68, om du vil bli med på noe sånt... Anonymous poster hash: 100c2...afe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #47 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke noe i mot jakkene, og har fint råd til å kjøpe, men jeg får meg ikke til å kjøpe så dyre plagg samme hvor mye jeg har å rutte med. Men alle dere som har så mye i mot dyreplageriet; spiser dere kylling? Gjør dere det, så skal dere ikke hyle så høyt om de som bruker CG jakker eller pels generelt. Jeg spiser kylling selv, kunne også brukt pels. Men jeg vet såpass mye om begge disse produksjonene til å si at kyllingproduksjon er mye verre enn pelsdyrproduksjon. Bare fordi kyllingen ikke har store triste øyne, og siden kylling er noe mange har vanskeligheter med å avstå fra, så slipper denne næringen utrolig billig unna. Noe både mattilsyn og slakterier er veldig glade for, for kommer denne næringen under lupen på samme måte som pelsdyrnæringen, så har de et stort problem. Anonymous poster hash: 865d1...d26 Ja, jeg spiser kylling. Og høne. Og hane. De tusler rundt i hagen og går ut og inn av hønsegården som de vil. De lever fine liv til de ender som middag. Forøvrig er det helt idiotisk å hevde at man ikke kan kritisere en urett dersom man ikke er oppmerksom på alle andre uretter. Anonymous poster hash: e04f3...112
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #48 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe Å så TØFF og så MODIG og så KLOK du er, og så DUMME, FEIGE og STSKKARSLIGE alle andre er. Ev er du så misunnelig at det lyser av deg Latterlige og patetiske menneske. Anonymous poster hash: ddcb9...f53 rette RÆVA som feis!!!!! Anonymous poster hash: 100c2...afe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #49 Skrevet 16. desember 2013 Gidder ikke å legge 5-8 000 i ei jakke når jeg holder meg like god og varm i min Bergans kjøpt på tilbud til en tusenlapp. Ser ikke poenget med å gå rundt i wanna-be-klær. Jeg har selvtillit nok til å gå i det jeg selv lyster. ;-) Anonymous poster hash: 9a220...a63
Lulle369 Skrevet 16. desember 2013 #50 Skrevet 16. desember 2013 Gidder ikke å legge 5-8 000 i ei jakke når jeg holder meg like god og varm i min Bergans kjøpt på tilbud til en tusenlapp. Ser ikke poenget med å gå rundt i wanna-be-klær. Jeg har selvtillit nok til å gå i det jeg selv lyster. ;-) Anonymous poster hash: 9a220...a63 Nei, det kan ikke være derfor. Det MÅ være fordi du er misunnelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå