Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Er det fordi dere ikke har råd til det selv? At dere liksom må finne en unnskyldning? Det holder å si at du ikke tar deg råd til det vet du. CG støtter opp om isbjørner: With over two-thirds of the world’s polar bear population in Northern Canada and the Arctic habitat in jeopardy, Canada Goose is a proud Platinum sponsor to Polar Bears International (PBI). PBI is a not-for-profit organization devoted to preserving the habitat of polar bears around the world through research and education. Dun fyllet er like humant som det som er i dyna di! Canada Goose is deeply committed to the preservation of our global environment and the humane treatment of animals. We never use down from live-plucking and only purchase down that comes as a by-product from the poultry industry. All the down insulation that Canada Goose uses is Canadian by content and sourced globally. We purchase all of our down from Feather Industries Canada Ltd., a Canadian down-procurement company. All feathers and down procured by Feather Industries are purchased from approved vendors, and these suppliers are fully aware of our policies and share the same philosophical and ethical position. Om pels We have chosen to use coyote fur because it is highly abundant. In fact, in many regions of North America, coyotes are considered a pest as they attack livestock, endangered prey species, pets and sometimes people. Canada Goose only purchases fur from certified Canadian trappers, and the trapping of fur-bearing animals is strictly regulated by the provincial and territorial wildlife departments in Canada. In fact, Canada is the world leader in humane trapping methods, providing the scientific basis for the Agreement on International Humane Trapping Standards (AIHTS), which establishes the required standards for approval and certification of animal trapping devices. We also take pride in the fact that by supporting this sustainable industry we are supporting aboriginal communities of the Canadian North and their ways of life. We strongly identify with the values of these communities, which are based on a profound respect for and harmony with nature. We know that whether or not people want to wear fur is a personal choice, and we respect that. In turn, we hope that people will respect our ethical and responsible use of fur. Anonymous poster hash: ebdb2...12c
Cat.68 Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Godt å se at der finnes fler som ikke svelger all svertepropagandaen mot dem rått. Men klarer å se mer en filmer som er filmet sporadisk av feller som mest trolig er satt ut av private mennesker på egen eiendom. Dette er ikke av de Canadiske myndighetene hvor jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, og hvor det brukes feller som er bekledd med et gummistoff for å ikke skade dyret. Selvsagt kan det skje skader likevel, men dem blir fort fanget opp. Da lider dem mere og lenger med de sykdomner som florerer i flokkene som rabies og andre parasitt sykdommer. Det er segpining og langsom død for dyrene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 For det første så er jakkene dritstygge og ja har fint råd til å kjøpe en. Men støtter ikke opp dyreplageriet som har blitt oppdaget hos de. Selvfølgelig skriver de bare godt om seg selv, hadde de skrevet negativt om sitt eget produkt hadde de aldri solgt en eneste jakke. Anonymous poster hash: c7fb3...417
Voilà Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tar meg ikke råd til å kjøpe en slik jakke, uansett om den hadde kosten fem eller fem tusen kroner. Vet ikke hva de koster engang. 5-6000? Tror flesteparten av dem som kjøper disse jakkene synes briefingen er gøyere enn varmen den gir. Jeg kan godt innrømme at jakkene er fine, men det er nå jammen meg mye annet fint man heller kan kjøpe, der ingen dyr blir fanget i feller, pint og drept.
Cat.68 Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 For det første så er jakkene dritstygge og ja har fint råd til å kjøpe en. Men støtter ikke opp dyreplageriet som har blitt oppdaget hos de. Selvfølgelig skriver de bare godt om seg selv, hadde de skrevet negativt om sitt eget produkt hadde de aldri solgt en eneste jakke. Anonymous poster hash: c7fb3...417 Oppdaget av de??? Det er ikke dem som kjøper og betaler jegerne for pelsen. Det er de Canadiske myndighetene som jakter på coyote pga at det er overpopulasjon av dyrene som skader faunaen i den Canadiske villmarken. Dette ville skjedd uansett om noen lager jakker eller ikke. CG kjøper pelsen av myndighetene som ellers ville kassert kroppene uten å tilnyttegjøre noe av kroppen. Det er en ting å ikke ønske å si noe negativt om sitt eget produkt, men dette er jo tross alt utsagn som lett kan sjekkes ut og ikke er blitt tatt som løgn. Dem taper jo mer på å lyve og bli tatt i løgnen en å villa risikere det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Er misunnelse eneste grunnen du kan tenke deg, som mulig årsak til at man tar avstand fra dyre merkenlær? Eller pels? Anonymous poster hash: f7732...c61
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har råd til mange CG jakker i året, men jeg velger å bruke pengene på andre ting Fordi jeg synes de virker stive og alt for varme... Anonymous poster hash: d6ac4...380
Cat.68 Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tar meg ikke råd til å kjøpe en slik jakke, uansett om den hadde kosten fem eller fem tusen kroner. Vet ikke hva de koster engang. 5-6000? Tror flesteparten av dem som kjøper disse jakkene synes briefingen er gøyere enn varmen den gir. Jeg kan godt innrømme at jakkene er fine, men det er nå jammen meg mye annet fint man heller kan kjøpe, der ingen dyr blir fanget i feller, pint og drept. Alternativt lei av å fryse og måtte kjøpe nye jakker år etter år etter år som ikke holder på varmen. Jeg har aldri hatt en jakke jeg ikke fryst i untatt nå, og det er deilig å kunna være ute i vinterhalvåret uten å ødelegge en revmatikerkropp i kulda.
Elskerhøsten2014 Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Kunne fint kjøpt meg en slik jakke,men vil ikke mye pga hvordan dyrene blir behandlet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Liker pels, jeg. Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels. Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels. Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer. Anonymous poster hash: 65b14...161
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg. Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels. Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels. Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer. Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg.Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels.Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels.Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer.Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125 Eventuelt bare.. ta et standpunkt lissom.. les litt om kinapels vs. norsk pels.. Eller, ok.. Skjønner. Det blir for mye å forholde seg til. Lettere å bare ÆÆÆÆÆ PELS ER DRITT ÆÆÆ!!! DE KULE SA DET! OG DET NYE! Æææ pels ass. Anonymous poster hash: 65b14...161
Mia_73 Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Jeg kunne kjøpt en slik jakke hver måned hvis jeg ville, er ikke det det står på. Det sagt kjøper jeg aldri ei jakke med pels. Av prinsipp. Jeg har ikke mulighet å kontrollere hvor pelsen stammer fra. Dun er greit nok mtp at fjær er et overskuddsprodukt av matindustrien. Dessuten klarer jeg meg helt fin med superundertøy og fleece, jeg fryser ikke lett og har ikke behov for dunjakke. Canada goose jakker ser ikke fine ut, det er min helt personlig mening og smaken er som baken.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg.Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels.Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels.Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer.Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125 Eventuelt bare.. ta et standpunkt lissom.. les litt om kinapels vs. norsk pels.. Eller, ok.. Skjønner. Det blir for mye å forholde seg til. Lettere å bare ÆÆÆÆÆ PELS ER DRITT ÆÆÆ!!! DE KULE SA DET! OG DET NYE! Æææ pels ass. Anonymous poster hash: 65b14...161 Hehe, eventuelt syns jeg det er barbarisk å kle seg i døde ting, og vil heller være føre var med tanke på fremgangsmåtene Anonymous poster hash: 46661...125
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg.Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels.Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels.Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer.Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125 Eventuelt bare.. ta et standpunkt lissom.. les litt om kinapels vs. norsk pels.. Eller, ok.. Skjønner. Det blir for mye å forholde seg til. Lettere å bare ÆÆÆÆÆ PELS ER DRITT ÆÆÆ!!! DE KULE SA DET! OG DET NYE! Æææ pels ass. Anonymous poster hash: 65b14...161 Hehe, eventuelt syns jeg det er barbarisk å kle seg i døde ting, og vil heller være føre var med tanke på fremgangsmåtene Anonymous poster hash: 46661...125 Takk for at du syns jeg er kul da. Det varmer skikkelig Anonymous poster hash: 46661...125
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Har råd men vil ikke gå med en jakke halve byen går med. Anonymous poster hash: df287...b03
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Har råd men vil ikke gå med en jakke halve byen går med. Anonymous poster hash: df287...b03
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg.Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels.Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels.Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer.Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125 Eventuelt bare.. ta et standpunkt lissom.. les litt om kinapels vs. norsk pels..Eller, ok.. Skjønner. Det blir for mye å forholde seg til. Lettere å bare ÆÆÆÆÆ PELS ER DRITT ÆÆÆ!!! DE KULE SA DET! OG DET NYE! Æææ pels ass.Anonymous poster hash: 65b14...161 Hehe, eventuelt syns jeg det er barbarisk å kle seg i døde ting, og vil heller være føre var med tanke på fremgangsmåtene Anonymous poster hash: 46661...125 Hva med å spise døde dyr da, gjør du det? Ellers kan det være d samme.... Anonymous poster hash: c0fa8...f2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Jeg nekter å støtte den dyremishandlingen som coyotene blir utsatt for - og da spiller det ingen rolle om det er de kanadiske myndighetene eller klesindustrien som står bak, kjøper du en CG-jakke gir du et signal om at dette er ok. Det er det ikke. Vil legge til at jeg tror jeg har et rimelig nyansert bilde på dyr og dyremishandling (jeg er veterinær selv), jeg har ingenting i mot jakt for eksempel (der dyret skytes) og jeg synes stort sett dyrevelferden i norske slakterier er ok (unntak: slaktekylling!). Jeg spiser kjøtt og bruker skinn. Anonymous poster hash: 29d1f...cd8
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Jeg nekter å støtte den dyremishandlingen som coyotene blir utsatt for - og da spiller det ingen rolle om det er de kanadiske myndighetene eller klesindustrien som står bak, kjøper du en CG-jakke gir du et signal om at dette er ok. Det er det ikke. Vil legge til at jeg tror jeg har et rimelig nyansert bilde på dyr og dyremishandling (jeg er veterinær selv), jeg har ingenting i mot jakt for eksempel (der dyret skytes) og jeg synes stort sett dyrevelferden i norske slakterier er ok (unntak: slaktekylling!). Jeg spiser kjøtt og bruker skinn. Anonymous poster hash: 29d1f...cd8 For å være veterinær er du"rimelig kunnskapsløs. Siden disse " gummiserte" fellene som brukes for å fange Coyote ofte brukes av netopp veterinærer for å fange villdyr for merking og undersøkelser, hvor man ønsker å bruke minimum av sedater da det er mer skadelig for dyret en fellene. Det er jo blitt vurdert brukt i Norge også ,og mange jegere vil ta dem i bruk her. Dere motstandere lar dere blendes av tvilsomne filmer på you tube hvor det er brukt feller av private enkelt mennesker som fanger coyote med ymse ofte hjemnesnekra feller og så presenteres det som fasit for en hel næring. Tåpelig og ikke hente inn mer kunnsjap selv en å stole blindt på filmer slm ikke oppgir kilden bak fellene.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Vet ikke hva slags jakke det er snakk om en gang Anonymous poster hash: aca07...daf
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Jeg NEKTER å betale 8000 kr for en simpel,enkel og stygg jakke, KUN fordi "alle"har det. jeg er heldigvis modig nok til selv å velge hva jeg vil ha på meg,samme hva folk rundt meg har. Men det er kanskje ikke du..?Noen MÅ jo ha statussymboler for å fastslå ovenfor seg selv at de betyr noe de også... Anonymous poster hash: 100c2...afe Trur du på fullt alvor at alle kjøper denne jakken fordi alle andre har?? Du trur ikke kvaliteten og at den er den desidert varmeste jakken på markedet som har noe å si? Jeg driter fullstendig i mote og trender og kan ikke si jdg ser så mange med disse jakkene. For folk flest med en noelunde normal kroppstemperatur er disse jakkene for varme.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #24 Skrevet 16. desember 2013 Er det fordi dere ikke har råd til det selv? At dere liksom må finne en unnskyldning? Det holder å si at du ikke tar deg råd til det vet du. CG støtter opp om isbjørner: With over two-thirds of the world’s polar bear population in Northern Canada and the Arctic habitat in jeopardy, Canada Goose is a proud Platinum sponsor to Polar Bears International (PBI). PBI is a not-for-profit organization devoted to preserving the habitat of polar bears around the world through research and education. Dun fyllet er like humant som det som er i dyna di! Canada Goose is deeply committed to the preservation of our global environment and the humane treatment of animals. We never use down from live-plucking and only purchase down that comes as a by-product from the poultry industry. All the down insulation that Canada Goose uses is Canadian by content and sourced globally. We purchase all of our down from Feather Industries Canada Ltd., a Canadian down-procurement company. All feathers and down procured by Feather Industries are purchased from approved vendors, and these suppliers are fully aware of our policies and share the same philosophical and ethical position. Om pels We have chosen to use coyote fur because it is highly abundant. In fact, in many regions of North America, coyotes are considered a pest as they attack livestock, endangered prey species, pets and sometimes people. Canada Goose only purchases fur from certified Canadian trappers, and the trapping of fur-bearing animals is strictly regulated by the provincial and territorial wildlife departments in Canada. In fact, Canada is the world leader in humane trapping methods, providing the scientific basis for the Agreement on International Humane Trapping Standards (AIHTS), which establishes the required standards for approval and certification of animal trapping devices. We also take pride in the fact that by supporting this sustainable industry we are supporting aboriginal communities of the Canadian North and their ways of life. We strongly identify with the values of these communities, which are based on a profound respect for and harmony with nature. We know that whether or not people want to wear fur is a personal choice, and we respect that. In turn, we hope that people will respect our ethical and responsible use of fur. Anonymous poster hash: ebdb2...12c Altså, fangstmetodene som brukes i Canada er groteske. Det hjelper ikke at de er litt mindre groteske enn i mange andre land. Fangstmetodene er gjennomført uetiske og påfører dyrene store lidelser. At de støtter isbjørner endrer ikke det faktum at jakkene deres er laget på bekostning av dyrevelferd. Jeg kunne hatt skapet fullt av disse jakkene hvis jeg ønsket det, men jeg nekter å støtte dyremishandling. Akkurat som jeg ikke støtter pelsindustrien i Norge. Anonymous poster hash: e04f3...112
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #25 Skrevet 16. desember 2013 Jeg nekter å støtte den dyremishandlingen som coyotene blir utsatt for - og da spiller det ingen rolle om det er de kanadiske myndighetene eller klesindustrien som står bak, kjøper du en CG-jakke gir du et signal om at dette er ok. Det er det ikke. Vil legge til at jeg tror jeg har et rimelig nyansert bilde på dyr og dyremishandling (jeg er veterinær selv), jeg har ingenting i mot jakt for eksempel (der dyret skytes) og jeg synes stort sett dyrevelferden i norske slakterier er ok (unntak: slaktekylling!). Jeg spiser kjøtt og bruker skinn. Anonymous poster hash: 29d1f...cd8 For å være veterinær er du"rimelig kunnskapsløs. Siden disse " gummiserte" fellene som brukes for å fange Coyote ofte brukes av netopp veterinærer for å fange villdyr for merking og undersøkelser, hvor man ønsker å bruke minimum av sedater da det er mer skadelig for dyret en fellene. Det er jo blitt vurdert brukt i Norge også ,og mange jegere vil ta dem i bruk her. Dere motstandere lar dere blendes av tvilsomne filmer på you tube hvor det er brukt feller av private enkelt mennesker som fanger coyote med ymse ofte hjemnesnekra feller og så presenteres det som fasit for en hel næring. Tåpelig og ikke hente inn mer kunnsjap selv en å stole blindt på filmer slm ikke oppgir kilden bak fellene. Må være deilig å bare lukke øynene for det forferdelige som skjer mot dyrene, for du må jo ha den jakka, for ingenting holder deg varm utenom den... Også skylder du på at du er revmatiker, som om alle da skal tenke at da går det jo greit å gå med cg jakke! Bor sammen med en med revmatisme, og han bruker ikke CG jakke, og han fryser ikke. Jeg er møkk lei folk som deg, så lenge jeg får det jeg vil ha så driter jeg i hvordan jeg får det eller hvordan kommer meg dit. Empati, er et fint ord, slå det opp i ordboka, siden du tydeligvis ikke aner hva det er!! Anonymous poster hash: 64947...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå