Iiiiik Skrevet 16. desember 2013 #51 Skrevet 16. desember 2013 Jeg synes ikke jakkene er så fine, liker ikke å gå i det "alle" skal ha og synes ikke prisen står i samsvar med behovet. Synes imidlertid det er nokså rart å bruke produsentens egen omtale som sannhetsvitne om hvorvidt dyremishandling forekommer eller ikke. Hvilken produsent vil vel si at jo, vi plager dyr og driter i om de lider? Aner ikke jeg altså, hva som er riktig, men akkurat HIs innlegg veier ikke tungt for meg.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #52 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det.Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du virker jo ikke bry deg noe særlig om at dyrene lider du heller da siden du synes det er greit at dyrene blir spist opp innenfra av parasitter, smitter de andre dyrene og blir drevet til smerter og galskap av rabies. Det er helt ok det? Hvordan kan du trekke så gjennomført stupide konklusjoner om mine standpunkt om for stor coyotepopulasjon? Har du vurdert alminnelig høflighet? Du kunne spurt meg hvordan jeg så for meg at deg problemet kunne håndteres. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du forventer høflighet men skal ikke utvise det selv?? Det står deg fritt å fortelle hvirdandu ser ror deg løsningen på overpopulasjonen og rabies og parasitt problematikken.
Våryr ✿ Skrevet 16. desember 2013 #53 Skrevet 16. desember 2013 Du forventer høflighet men skal ikke utvise det selv?? Det står deg fritt å fortelle hvirdandu ser ror deg løsningen på overpopulasjonen og rabies og parasitt problematikken. At det er problemer med overpopulasjon, rabies osv, betyr ikke at dyrene ikke fortjener en bedre måte å dø på. http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker
Voilà Skrevet 16. desember 2013 #54 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke noe i mot jakkene, og har fint råd til å kjøpe, men jeg får meg ikke til å kjøpe så dyre plagg samme hvor mye jeg har å rutte med. Men alle dere som har så mye i mot dyreplageriet; spiser dere kylling? Gjør dere det, så skal dere ikke hyle så høyt om de som bruker CG jakker eller pels generelt. Jeg spiser kylling selv, kunne også brukt pels. Men jeg vet såpass mye om begge disse produksjonene til å si at kyllingproduksjon er mye verre enn pelsdyrproduksjon. Bare fordi kyllingen ikke har store triste øyne, og siden kylling er noe mange har vanskeligheter med å avstå fra, så slipper denne næringen utrolig billig unna. Noe både mattilsyn og slakterier er veldig glade for, for kommer denne næringen under lupen på samme måte som pelsdyrnæringen, så har de et stort problem. Anonymous poster hash: 865d1...d26 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg spiser selvfølgelig ikke kylling! Grusom næring det også, som jeg har sett med egne øyne. Heldigvis er det blitt mer fokus på den næringen også etter hvert, så vi er heldigvis på vei inn i en positiv retning. Vi har likevel en lang vei å gå. At noen pelsmotstandere spiser kylling er helt ok for meg, så lenge de kan begrunne hvorfor de spiser kylling. Mat må man i det minste ha, mens disse jakkene er det ingen som MÅ ha. Jeg har heldigvis funnet andre kilder til næring enn dyr, og jeg lærer mer enn gjerne bort denne kunnskapen til andre
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #55 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke noe i mot jakkene, og har fint råd til å kjøpe, men jeg får meg ikke til å kjøpe så dyre plagg samme hvor mye jeg har å rutte med. Men alle dere som har så mye i mot dyreplageriet; spiser dere kylling? Gjør dere det, så skal dere ikke hyle så høyt om de som bruker CG jakker eller pels generelt. Jeg spiser kylling selv, kunne også brukt pels. Men jeg vet såpass mye om begge disse produksjonene til å si at kyllingproduksjon er mye verre enn pelsdyrproduksjon. Bare fordi kyllingen ikke har store triste øyne, og siden kylling er noe mange har vanskeligheter med å avstå fra, så slipper denne næringen utrolig billig unna. Noe både mattilsyn og slakterier er veldig glade for, for kommer denne næringen under lupen på samme måte som pelsdyrnæringen, så har de et stort problem. Anonymous poster hash: 865d1...d26 Ja, jeg spiser kylling. Og høne. Og hane. De tusler rundt i hagen og går ut og inn av hønsegården som de vil. De lever fine liv til de ender som middag. Forøvrig er det helt idiotisk å hevde at man ikke kan kritisere en urett dersom man ikke er oppmerksom på alle andre uretter. Anonymous poster hash: e04f3...112 Jeg snakket da selvsagt her om kyllingprodusjon i større skala enn de som går i din egen hage. Akkurat som om jeg har en følelse av at du visste det ;-) Helt i orden og kritisere hvilken urett som helst. Men det er forskjell på kritikk og hets. Og nesten forlange og forvente at alle andre skal boikotte CG for at en selv har hengt seg slik opp i dette. Etter min mening blir det å hetse de som velger en CG, mens en selv fråtser i kyllingfilèt kjøpt i butikken litt som å kaste stein i glasshus. Og det er det nok mange som gjør her. Konstruktiv kritikk, pålitelig informasjon og bevisstgjøring av hva vi egentlig har på oss og trykker i oss har jeg kjempesans for. Men denne svartmalings/proparganda aksjonen som pågår mot alt av pelsdyrnæring går over alle støvleskaft, og er svært lite nyansert. Derfor ser jeg det på som min plikt i slike tråder å informere om at det ikke skader å lette litt på CG. Og igjen, bare for å være helt tydelig; jeg har ikke og kommer ikke til noen gang gå til anskaffelse av en CG jakke. Anonymous poster hash: 865d1...d26
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #56 Skrevet 16. desember 2013 Gidder ikke å legge 5-8 000 i ei jakke når jeg holder meg like god og varm i min Bergans kjøpt på tilbud til en tusenlapp. Ser ikke poenget med å gå rundt i wanna-be-klær. Jeg har selvtillit nok til å gå i det jeg selv lyster. ;-) Anonymous poster hash: 9a220...a63 Jeg kjøpte selv en Bergans dunjakke fordi det ble sagt at den var så varm og god. Vel den var ikke varm nok for jeg frøs i den også jeg. Ikke bruk deg selv og din kroppstemperatur som mal for alle andres. Fint for deg at du funnet varme nok klær. Jeg hadde kjøpt CG om den ikke hadde pelskant også, det er ikke pelskanten som gjør jakken varm. Jeg driter i om noen synes den er stygg. Jeg bruker den ikke for å vare fin, hverken fir meg selv eller andre.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #57 Skrevet 16. desember 2013 *lette litt på CG skylappene" skulle det være :-) Anonymous poster hash: 865d1...d26
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #58 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det.Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du virker jo ikke bry deg noe særlig om at dyrene lider du heller da siden du synes det er greit at dyrene blir spist opp innenfra av parasitter, smitter de andre dyrene og blir drevet til smerter og galskap av rabies. Det er helt ok det?Hvordan kan du trekke så gjennomført stupide konklusjoner om mine standpunkt om for stor coyotepopulasjon?Har du vurdert alminnelig høflighet? Du kunne spurt meg hvordan jeg så for meg at deg problemet kunne håndteres. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du forventer høflighet men skal ikke utvise det selv?? Det står deg fritt å fortelle hvirdandu ser ror deg løsningen på overpopulasjonen og rabies og parasitt problematikken. Det er litt trist hvis du ikke takler svar som ikke er gjennomført høflige når de er en respons på din mangel på takt og tone. Jeg kan hvertfall være ærlig nok til å innrømme at jeg må moderere meg når jeg svarer deg. Gjennom flere år har jeg blitt temmelig provosert av måten du tillater deg å svare folk her inne på. Organisert, offentlig jakt med humane metoder, utført av profesjonelle jegere med gode ferdigheter hadde vært et bedre alternativ. Anonymous poster hash: e04f3...112
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #59 Skrevet 16. desember 2013 Jeg synes ikke jakkene er så fine, liker ikke å gå i det "alle" skal ha og synes ikke prisen står i samsvar med behovet. Synes imidlertid det er nokså rart å bruke produsentens egen omtale som sannhetsvitne om hvorvidt dyremishandling forekommer eller ikke. Hvilken produsent vil vel si at jo, vi plager dyr og driter i om de lider? Aner ikke jeg altså, hva som er riktig, men akkurat HIs innlegg veier ikke tungt for meg. Det er jeg forøvrig enig med deg i. Men bevisbyrden i det dem sier kan fint kontrolletes og det er ikke funnet noen holdepunkter for at det ikke stemmer. Dem er ikke så dumme at de komner med uttalelser som kan bli avslørt som løgn. Dem ville jo tape stort på det. Men uansett. Dette burde gjelde den andre veien også. Videoer lagt ut på you tube kjøpt og betalt av konkurrerende selskaper. Hva er sant og hva er propaganda. Jeg gikk utenom begge deler og det jeg fant ut gjør at jeg fint kan leve med den pelskanten. Jeg har andre hjertesaker jeg brenner sterkere for.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #60 Skrevet 16. desember 2013 Organisert, offentlig jakt med humane metoder, utført av profesjonelle jegere med gode ferdigheter hadde vært et bedre alternativ.Anonymous poster hash: e04f3...112 Og hvordan skulle dette foregå i praksis.? Hvordan ville man effektivt kunna klare å felle et slikt stort antall coyote på den måten? Vi snakker ikke akkurat om små bestander av ulv eller rev som vi har her i Norge, hvor det holder å skyte vekk noen få dyr. Her snakker vi om flere tusen dyr i en raskt voksende populasjon.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #61 Skrevet 16. desember 2013 Ler av all uvitenheten.At jaktmetoden er OK i Canada betyr der ikke at dyrene ikke lider! Canada er kjent for å ha en trist dyrevernslov... Og at de støtter isbjørnene? Det blir som "Jeg vet at jeg slo deg til blods, men HEY, jeg har plaster!" Og gummidekkende feller er ikke mye bedre enn disse vanlige fellene. Greit at de ikke lager store sår på de stakkars dyrenes føtter, men dyret kjemper like fult for livet sitt, i flere døgn om det er uheldig. Alle som har kjempet for sitt eget liv vet hvordan det føles å være totalt fanget. Å avsi at det er en trend blir også feil. De fleste jeg vet om som har disse jakkene er tenåringer, som maser seg til noe "alle andre" har. Selvfølgelig er det på grunn av merket. Jeg kommer aldri til på kle meg i døde dyr. Hvert fall ikke når det er så mange bedre alternativer! Men det er jo der det blir feil. Jegerne plikter å sjekke fellene 2 ganger i døgnet, det sier seg selv at dyret ikke kan bli værende i fellene flere døgn da. Der hvor det har skjedd er det i så fall feller lagt ut av de private, og mest sannsynlig på privat eiendom, og da er vi to helt enige ifht dyremishandling. Med disse må ses separat og ikke blandes med jegerne som er der for å holde nede bestanden av myndighetene, og det er altså disse aktørene CG får pelsen sin fra. Selvsagt blir et vilt dyr som blir fanget redd, men det er feil at dem kjemper så voldsomt. De legger seg som regel ned fordi det gjør vondt hvis dem dem drar og rykker. Inger dyr påfører seg selv smerte hvis dem ikke trenger. Det er først når jegerne dukker opp for å skyte dyret dem blir panisk og det er fordi dem er redd mennesket og instinkter sier dem skal flykte. Det er snakk om maks noen minutter før dyret er avlivet. Jeg respekterer dog valget ditt om å ta avstand fra pels. Du er ihvertfall ei av de jeg så langt ser virker ha relativt med kunnskap rundt temaet.Jeg trur selvfølgelig som deg at de ungdommer som har disse jakkene har dem Pga mote, og ikke fordi de har så voldsomt mye bruk for det. Men jeg nekter å tru det er majoriteten hos voksne med behov for en varm jakke. Jeg har større tro til mine medmennesker en det.Altså, at non plikter å gjøre noe betyr ikke at de følger det opp. At jegere i Canada IKKE følger opp fellene sine er et kjent og utbredt problem. At du ikke vil høre om det betyr ikke at det er sant. Men ha på deg cgjakken din du.ikke ta noe ansvar for dyrs lidelse. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du virker jo ikke bry deg noe særlig om at dyrene lider du heller da siden du synes det er greit at dyrene blir spist opp innenfra av parasitter, smitter de andre dyrene og blir drevet til smerter og galskap av rabies. Det er helt ok det?Hvordan kan du trekke så gjennomført stupide konklusjoner om mine standpunkt om for stor coyotepopulasjon?Har du vurdert alminnelig høflighet? Du kunne spurt meg hvordan jeg så for meg at deg problemet kunne håndteres. Anonymous poster hash: e04f3...112 Du forventer høflighet men skal ikke utvise det selv?? Det står deg fritt å fortelle hvirdandu ser ror deg løsningen på overpopulasjonen og rabies og parasitt problematikken. Det er litt trist hvis du ikke takler svar som ikke er gjennomført høflige når de er en respons på din mangel på takt og tone. Jeg kan hvertfall være ærlig nok til å innrømme at jeg må moderere meg når jeg svarer deg. Gjennom flere år har jeg blitt temmelig provosert av måten du tillater deg å svare folk her inne på. Organisert, offentlig jakt med humane metoder, utført av profesjonelle jegere med gode ferdigheter hadde vært et bedre alternativ.Anonymous poster hash: e04f3...112 Nå er det jo du som klager på mangel av høflighet ikke jeg.
Daquiry Skrevet 16. desember 2013 #62 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er fullstendig i mot hvordan disse dyrene blir behandlet, skadedyr eller ei. Hadde de blitt skutt slik som vanlig jakt foregår, ingen problem. Disse dyrene gnager av seg beinet for å komme fri. At canadiske myndigheter bruker en "godkjent" fangstmetode betyr ikke at dyrene lider mindre. At mennesker i dag med åpne øyne kjøper pels de ikke vet hvor kommer fra, er over min fatteevne.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #63 Skrevet 16. desember 2013 Kan ikke folk få i de jakkene de trives best i? Har ikke Gåsejakke selv, men barna har! Som Cat skriver, det er trendy å hate pels m.m Anonymous poster hash: 2a407...fbf
Iiiiik Skrevet 16. desember 2013 #64 Skrevet 16. desember 2013 Er det trendy å hate pels? Mulig det. Det er trendy å si at barn skal bruke sikkerhetsbelte i baksetet også og det er trendy å ikke røyke i svangerskapet. Det kan jo ikke være sånn at det som nærmer seg å bli allment anerkjent skal avfeies med at det er trendy?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 16. desember 2013 #65 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har ikke CG jakke, og har ingen intensjon om å anskaffe meg det. Prøver generelt å unngå pels på mine klær At det er den eneste jakken på markedet som kan holde oss varme, er jo selvfølgelig relativt usant.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #66 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har ikke CG jakke, og har ingen intensjon om å anskaffe meg det. Prøver generelt å unngå pels på mine klær At det er den eneste jakken på markedet som kan holde oss varme, er jo selvfølgelig relativt usant. Det er det sikkert. Jeg har bare ikke funnet noen ,før nå. Og jeg har prøvd en god del opp igjennom mine 45 år.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #67 Skrevet 16. desember 2013 Cat: Fjellreven har flere år på rad blitt kåret som varmeste jakke på markedet. Dette merket brukes også under Finnmarksløpet. Jeg holder meg varm i en slik, og jeg kan sitte i ullgenser når det er 25 varmegrader. Anonymous poster hash: 51420...ef2
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #68 Skrevet 16. desember 2013 Cat: Fjellreven har flere år på rad blitt kåret som varmeste jakke på markedet. Dette merket brukes også under Finnmarksløpet. Jeg holder meg varm i en slik, og jeg kan sitte i ullgenser når det er 25 varmegrader.Anonymous poster hash: 51420...ef2 Mulig det, jeg har aldri sett noen slik test. Fikk anbefalt CG og siden den brukes av polfarere tenkte jeg at da må den jo vare varm. Og det stemmer. Kjøpte den og er fornøyd. Fjellreven koster jo omtrent like mye også.
Lulle369 Skrevet 16. desember 2013 #69 Skrevet 16. desember 2013 Er innleggene mine borte? Blir ALT fjernet ved moderwring her inne??
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #70 Skrevet 16. desember 2013 Cat: Fjellreven har flere år på rad blitt kåret som varmeste jakke på markedet. Dette merket brukes også under Finnmarksløpet. Jeg holder meg varm i en slik, og jeg kan sitte i ullgenser når det er 25 varmegrader.Anonymous poster hash: 51420...ef2 Mulig det, jeg har aldri sett noen slik test. Fikk anbefalt CG og siden den brukes av polfarere tenkte jeg at da må den jo vare varm. Og det stemmer. Kjøpte den og er fornøyd. Fjellreven koster jo omtrent like mye også. Nei, men dette er vel en etisk diskusjon, ikke en prisdiskusjon. Jeg er opptatt av dyrevelferd, så jeg gå heller varm i en jakke hvor jeg vet at dyr ikke har hatt lidelse. Det er en enkel sak å finne anbefalinger til varme jakker som ikke bruker pels. Anonymous poster hash: 51420...ef2
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #71 Skrevet 16. desember 2013 Cat: Fjellreven har flere år på rad blitt kåret som varmeste jakke på markedet. Dette merket brukes også under Finnmarksløpet. Jeg holder meg varm i en slik, og jeg kan sitte i ullgenser når det er 25 varmegrader.Anonymous poster hash: 51420...ef2 Mulig det, jeg har aldri sett noen slik test. Fikk anbefalt CG og siden den brukes av polfarere tenkte jeg at da må den jo vare varm. Og det stemmer. Kjøpte den og er fornøyd. Fjellreven koster jo omtrent like mye også. Nei, men dette er vel en etisk diskusjon, ikke en prisdiskusjon. Jeg er opptatt av dyrevelferd, så jeg gå heller varm i en jakke hvor jeg vet at dyr ikke har hatt lidelse. Det er en enkel sak å finne anbefalinger til varme jakker som ikke bruker pels. Anonymous poster hash: 51420...ef2 Så du mener jeg bør kjøpe enda en dyr jakke isteden for å nå bruke den jeg har bare fordi den har en pelskant. Du må før all del være opptatt av hva du vil, men du bør ikke forvente at alle ser likt på verlden som deg. Jeg er også for dyrevelferd, og at Coyoten pines til døde av rabies og parasittesykdommer fordi ingen skal jakte på dem er ikke dyrevelferd i mine øyne. Jeg vet at det er jaktmetoden det reageres på men den er jo ikke så ille som dere skal ha det til. Og så lenge dem ikke har noen annen effektiv måte å jakte dem på så er det nå slik at dem må jaktes på lell. Vil dere virkelig at hele dyrekroppen bare skal kasseres isteden? Er det en god håndtering av problemet?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #72 Skrevet 16. desember 2013 Liker pels, jeg.Gir en lang faen i alle dem som sutrer over dyrevern. 90% av dem har fått det fortalt av noen andre. Uff, det er så fælt. All pels i hele verden er et produkt av mishandling!! Det er "in" å hate pels.Jeng driter i hva som er in, jeg. Jeg bruker pels hvis jeg vil det. Jeg har jobbet frivillig med både dyrevern og mennesker i nød, så ikke gi meg bullshit om at det bare er jævlige egoister som bruker pels.Grow up, hippies. Bry dere om noe viktigere, som for eksempel miljøvern og hvordan andre mennesker har det. Verden er mer enn bare dyr som lider under useriøse pelsfarmer. Noen av oss makter i alle fall å overse pelsfarmer som driver innenfor en viss standard, og heller rette snuten mot mennesker som lider betraktelig mer.Anonymous poster hash: 65b14...161 lol, tl;dr... Bruken ingenting fra dyr, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør "noe feil". Anonymous poster hash: 46661...125 Eventuelt bare.. ta et standpunkt lissom.. les litt om kinapels vs. norsk pels..Eller, ok.. Skjønner. Det blir for mye å forholde seg til. Lettere å bare ÆÆÆÆÆ PELS ER DRITT ÆÆÆ!!! DE KULE SA DET! OG DET NYE! Æææ pels ass.Anonymous poster hash: 65b14...161 Hehe, eventuelt syns jeg det er barbarisk å kle seg i døde ting, og vil heller være føre var med tanke på fremgangsmåtene Anonymous poster hash: 46661...125 Hva med å spise døde dyr da, gjør du det? Ellers kan det være d samme.... Anonymous poster hash: c0fa8...f2e Nei, jeg spiser ikke kjøtt. Menfor den reven/coyoten/minken er det ikke det samme, bare så det er sagt Anonymous poster hash: 46661...125
Katteskinnet Skrevet 16. desember 2013 #73 Skrevet 16. desember 2013 Nå er jeg kanskje stygg her, men ser jeg folk i pels tenker jeg at de enten er litt dumme, eller at de rett og slett mangler empati. Snakker vi om oldemors gamle pelskåpe blir det selvfølgelig noe annet, men å aktivt støtte dyreplageri nå som man vet mer er for meg en gåte.
Cat.68 Skrevet 16. desember 2013 #74 Skrevet 16. desember 2013 Nå er jeg kanskje stygg her, men ser jeg folk i pels tenker jeg at de enten er litt dumme, eller at de rett og slett mangler empati. Snakker vi om oldemors gamle pelskåpe blir det selvfølgelig noe annet, men å aktivt støtte dyreplageri nå som man vet mer er for meg en gåte. Og jeg tenker det samme om de som dømmer andre mennesker uten å kjenne dem. Det synes jeg vitner om lite empatiske evner
Katteskinnet Skrevet 16. desember 2013 #75 Skrevet 16. desember 2013 Nå er jeg kanskje stygg her, men ser jeg folk i pels tenker jeg at de enten er litt dumme, eller at de rett og slett mangler empati. Snakker vi om oldemors gamle pelskåpe blir det selvfølgelig noe annet, men å aktivt støtte dyreplageri nå som man vet mer er for meg en gåte. Og jeg tenker det samme om de som dømmer andre mennesker uten å kjenne dem. Det synes jeg vitner om lite empatiske evner Og det står du selvfølgelig fritt for å føle. Det er likevel slik at hva mennesker velger å bruke penger på gjenspeiler hva slags mennesker de er, og hva slags verdier de har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå