Gå til innhold

JULI 2014 babyer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forige gang jeg var gravid tok jeg første hcg prøve 16 dpo! Den var på 77, og det sa de var normalt! Da steg den fint i starten, før den sluttet og stige og jeg mista! I går ( 16 dpo) hadde jeg vist 274! Etter hcg tabellene er jo dette ganske høyt, men hva har dere hatt på 16 dpo?

Satt du inn ett eller to egg?

Jeg tok bp på rd 11 sist. Da hadde jeg fått satt inn ett ferskt egg. Hadde da hcg på 111.

Nå var den på 150 på rd 11, men etter innsett av fryseegg legger de på 2 dager, så blir 15 dpo.

Og nå er det tvillinger.

Så hadde egentlig lavere hcg nå, selv om det er to.

Ikke lett å skjønne seg på disse tallene. Kroppen holder på som den vil.

274 var jo uansett et flott tall da:-))

hmm mine hcg verdier 17 dpo var 713. Ekstremt høyt det da:s

Forige gang jeg var gravid tok jeg første hcg prøve 16 dpo! Den var på 77, og det sa de var normalt! Da steg den fint i starten, før den sluttet og stige og jeg mista! I går ( 16 dpo) hadde jeg vist 274! Etter hcg tabellene er jo dette ganske høyt, men hva har dere hatt på 16 dpo?

Jeg tok bp på rd 11 sist. Da hadde jeg fått satt inn ett ferskt egg. Hadde da hcg på 111.

Nå var den på 150 på rd 11, men etter innsett av fryseegg legger de på 2 dager, så blir 15 dpo.

Og nå er det tvillinger.

Det viker som mine hcg verdier har vært litt lave, så tror ikke du skal måle deg etter mine altså.

Ble du gravid naturlig eller ved assistert?

Hvordan er det med deg Lovise??

Da er jeg kommet hjem igjen, mer forvirret enn noen gang :P

Ultralyden gikk greit, og til min gode overraskelse var det nå et lite embryo der på mellom 3 og 4 mm.

bildene var mye mer grumsete denne gangen, og var bedre og klarere der jeg var på fredag. Og på fredag var det jo kun en plommesekk der. Nå kunne både jeg og gynekologen på Volvat se at det var både plommesekk og et embryo i livmoren. Dette tyder jo på at utviklingen ikke har stoppet opp!! Og uansett har jeg hverken BO, eller e.xu :) :)

Men, hun sa at embryoets størrelse tilsvarte uke 5.

Dumme meg glemte å be henne spesifisere om hun da mente 5+0 eller om det kunne likegjerne være 5+6 (bare det var innenfor uke 5 liksom)...siden han på fredag mente jeg var 5+1 på fredag.

Hvis hun mente at jeg var 5+0 har jeg fått positiv grav.test akkurat da jeg ble gravid. Og det går jo ikke. Og da har jo utviklingen i såfall stoppet opp siden han sa jeg var 5+1 på fredag. Men da var det jo ikke noe embryo der...og det var det jo nå. Og nå var i tillegg bildene dårligere enn på fredag.

Må sende henne en mail og spørre om jeg kan være 5+5 eller 5+6 i dag, og at hun ikke mente at jeg var 5+0

Tok blodprøver i dag, og skal ta ny på torsdag og lørdag.

Så i neste uke vil jeg kunne se om HCG utvikler seg normalt.

Skal på Haukeland mandag 02 desember og sjekke en cyste jeg hadde på eggstokken i august. Så da får jeg se om det er hjerteslag å oppdrive. Hvis ikke, så er jeg i det minste på sykehuset og kan få abortpiller eller time til abort med engang.

Nei, må vel bare smøre meg med tålmodighet i 13 dager til :/ Blæh! Noen som har vært på ultralyd i slutten av uke 5 og fått vite at embryoet var mellom 3 og 4 mm?

Står på babyverden sin ukekalender at embryoet er 4-8mm mellom 6+0 og 6+6. Vet ikke hvor riktig det er, mye ulik info på slike sider, men ville tippe du hvertfall er i slutten av den uka :)

min lege har forresten denne gongen via ultralyd estimert med til å vera 6 dagar kortare enn eg er  ved hjelp av ultralyd. ho tar feil. då måtte spermen ha levd i 7 døgn. eg skal til mortensen på fredag og håpar at han vil korrigera det. det gjorde han i det svangerskapet eg har hatt som gjekk bra. viss du tar ein ny ultralyd om ei veke så vil det gje det endelege svaret. syns det er unødvendig pinefullt å venta to veker.

Stol heller på ultralyd, legen baserer seg bare på standard sykler og tar ikke stilling til om eggløsning var forsinket. Offisiell oppdatering får du på 18 ukers ultralyden, slik at du får riktig termin i forhold til overtid.

Her heller jeg i meg laktulose to ganger om dagen, og det virker som om det fungerer; er ikke så vanvittig oppblåst at det er smertefullt i det minste :) mye luft, men bedre det enn at ingenting sirkulerer inni der. Må få beveget meg mer også - ruslet en tur i kulda i dag og det var deilig :) kulda holdt kvalmen i sjakk også :)

Gleder meg sånn til sommeren jeg folkens ;)

Annonse

Og nå er det tvillinger.

Det viker som mine hcg verdier har vært litt lave, så tror ikke du skal måle deg etter mine altså.

Ble gravid naturlig og ingen tvillinger i verken min eller hans familie. Tok ny hcg prøve på fredag så det blir spennende å høre om det er stigning, evt. hvor mye.

Og nå er det tvillinger.

Ble gravid naturlig og ingen tvillinger i verken min eller hans familie. Tok ny hcg prøve på fredag så det blir spennende å høre om det er stigning, evt. hvor mye.

Jeg har jo kun målt én gang ved alle mine graviditeter, så aner ikke forskjell på doblingen med én forhold til 2. Hadde vært interessant å vite.

Får du svaretpå mandag eller? Spennende da:-)

min lege har forresten denne gongen via ultralyd estimert med til å vera 6 dagar kortare enn eg er ved hjelp av ultralyd. ho tar feil. då måtte spermen ha levd i 7 døgn. eg skal til mortensen på fredag og håpar at han vil korrigera det. det gjorde han i det svangerskapet eg har hatt som gjekk bra. viss du tar ein ny ultralyd om ei veke så vil det gje det endelege svaret. syns det er unødvendig pinefullt å venta to veker.

Stol heller på ultralyd, legen baserer seg bare på standard sykler og tar ikke stilling til om eggløsning var forsinket. Offisiell oppdatering får du på 18 ukers ultralyden, slik at du får riktig termin i forhold til overtid.[/qu

hei knøttet mitt :)

kunne ikkje ta den ultralyden på alvor,då det erfaringsmessig er eit dårlig apparat. gjekk til mortensen i går og det viste seg at den forrige legen bomma med ni dagar(!) så no har eg fått termin hos han,4. juni. han er overlege på haukeland i tillegg til at han driv privat. terminen han har satt blir ståande uavhengig av oul. veldig fornøgd med terminen. han sa for ultralyden at han rekna med at det var eg som hadde rett. både fordi eg kjenner kroppen min/ eggl test,og at Spermen som eg påpekte,ikkje kunne leve i pkt døgn,og fordi apparatet til den legen er utdatert.

anbefaler mortensen til alle! :)

Andre som er "støle" helt ned i beina?

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Jeg er skikkelig støl i ene leggen så og si hele tiden, og har masse herlige kramper :P Var til legen for å utelukke at det var noe farlig + få noen tips til å roe det ned. Var i alle fall ikke propp, for da hadde det vært hovent og helt hardt. Men han kunne ikke gi noen råd.. må sove med pute under knea :P 

Store klemmer til Lovise og Sienna!! Krysser fingrene for deg,Sienna, selv om du nok har vanskelig for å tenke positivt selv akkurat nå.

Tenkte å ta en UL ca uke 12, bare for å se om det er liv å begge to før jul. Noen som vet om den tas innvendig eller utvendig?

Annonse

så det er ikke sånn enten eller :P det var jo bra :D da prøver de utvendig først da :)

spiser lollipop og fyrer :P hehe... eneste som frister for øyeblikket ;) nå hr jeg htt "omganssjuken" i 4 uker, håper det roer seg litt snart :hjertesmil:  det måtte jo bare bli sånn når jeg endelig ble gravid :P hehe

men snart begynner advendtstiden :tree:  gleder meg til jul med voksende mage! det har vært drømmen i 5år :kalle: Jeg er heldig jeg :nigo: 

Hvordan går det, og hvordan er symptomene deres nå?

Er det bare jeg som ikke kaster opp?! Er kvalm og uggen store deler av dagen, og det er mange typer mat jeg ikke orker tanken på, men har ikke kastet opp enda.

Omfavner og elsker hvert eneste symptom :) :)

Hei alle sammen :)
Hvordan går det med dere? Jeg har vært på reise, og slitt veldig med å skjule graviditeten med masse unnskyldninger… :P 
Nå er jeg etter mine beregninger 8+5 - tida går helt sykt fort… 1,5 uke til første legetime og ul...

Jeg vil vite at alt er bra før jeg drar hjem til jul og ikke kan skjule det noe mer. Lag på lag/ løse topper eller gensre blir nok mine "favorittplagg" frem til jul..

Lovise og Sienna - sender dere varme gode tanker!! 

Er det bare jeg som ikke kaster opp?! Er kvalm og uggen store deler av dagen, og det er mange typer mat jeg ikke orker tanken på, men har ikke kastet opp enda.

jeg er og en del kvalm, men har kastet opo bare en gang. Da drev jeg på med husvask og opphenging av nye gardiner. Det ble litt for mye opp og ned og mange lukter på en gang. Resulterte i at jeg hang rundt doskåla:p er 8+2, så kan ikke klage:-D

Jeg også elsker tanken på å bli mamma igjen i juli og synes vi er vanvittig heldige som får det til relativt raskt og enkelt. Når det gjelder graviditeten så kan jeg ikke si at jeg elsker symptomene... Desverre. Jeg synes det er fryktelig tungt og vondt, hater kvalmen, misliker sterkt å være så trøtt at jeg føler jeg skal besvime, hater å ikke greie å være 100% tilstede for sønnen min, er så oppblåst at magen kjennes ut som om skal sprekke, misliker å spy selv om det ofte er bedre å spy enn å bare være ekstremt uggen. Jeg er livredd for at noe skal skje med lillespire og elsker allerede det lille frøet, men graviditet er et nødvendig onde for min del. Antagelig kommer vi til å kjøre enda en runde - og det er virkelig et tegn på hvor herlige disse små er når man med vitende og vilje setter seg i denne situasjonen gang på gang ;) er nå sykemeldt på 4. Uka og er 8+3 i dag... Kjeder meg på et vis, men når det å dusje er et dagsprosjekt så har jeg niks på jobb å gjøre. Er i hemmelighet dritmisunnelig på alle friske gravide som står på som bare det med jobb, hobbyer, trening +++ men når sommeren kommer - ja da skal jeg kooooose meg med baby i armene heeeeelt kvalmefri :) :) :) baby er best utenpå :)

Fiikk litt brunligrosa i trusen isted og har svake murringer, bittelitt bekymret :sukk:

Sjekket i dagboken jeg skrev her inne da jeg var gravid med nr1, og da hadde jeg litt brunlig utflod i samme uke, men det gikk bra. Er 9 uker idag.

uff, får vel bare vente og se hva som skjer :sad:

har mistet symptomer og liker det ikke! Er 8 uker. Har fått tidelig ultralyd når jeg er 11+6. Håper alt er bra. Kvalmen er borte, og har nesten ikke ømme bryst lenger og nesten ikke noe mensmurringer lenger, bare 1 gang i blandt med noen dagers mellomrom, før var det hver dag og mange ganger! Men våkner hver natt og må tisse da. Det har jeg ikke gjort før jeg ble gravid. Gleder/gruer meg til ultralyden. Er alt bra, blir det verdens beste julepresang!! :)

Krysser fingre for at du bare har en liten symptompause før de kommer tilbake Malintdo :) tissing høres bra ut :) og husk! De fleste som mister har blødning og smerter - mest sannsynlig er alt bra :) når det er sagt: jeg misliker symptomene mine sterkt, men som hos deg ville jeg savnet dem dypt om de ble borte nå...

Krysser fingre for at du bare har en liten symptompause før de kommer tilbake Malintdo :) tissing høres bra ut :) og husk! De fleste som mister har blødning og smerter - mest sannsynlig er alt bra :) når det er sagt: jeg misliker symptomene mine sterkt, men som hos deg ville jeg savnet dem dypt om de ble borte nå...

ja håper det er en naturlig forklaring :) har lest litt rundt og det er mange som har opplevd at symptomer har forsvunnet rundt uke 7 - 10 og alt var bra. Så får håpe det! Er alene, da samboeren min dro fra meg da jeg ble gravid, så jeg kan liksom ikke bare prøve på nytt om det skulle gå galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...