Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Uff, Sienna, så kjipt! Er jo helt pinefult å sakte med sikkert føle at babyen glir bort :( husker sist SA, da det begynte å blø litt var det tortur - på en måte ble det en lettelse når smertene kom og det blødde som bare f... Det er så ille å gå rundt i uvisse! Blæh. Men det kan jo gå godt også... Uff, er glad jeg ikke har målt noen verdens ting! Kjenner jeg nesten gruer meg til ul om litt under to uker! Bedre å være lykkelig og uvitende gravid enn engstelig og ulykkelig. Uff, har ikke nok ord til oppmuntring jeg altså, hold ut! Baby blir det nok til slutt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt dette er nervepirrende og slitsomt, Sienna! Krysser fingrene for at det likevel går bra!

 

Jeg skal på ultralyd i morgen (da er jeg 7+3), og nervene er i helspenn!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forige gang jeg var gravid tok jeg første hcg prøve 16 dpo! Den var på 77, og det sa de var normalt! Da steg den fint i starten, før den sluttet og stige og jeg mista! I går ( 16 dpo) hadde jeg vist 274! Etter hcg tabellene er jo dette ganske høyt, men hva har dere hatt på 16 dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg-nivåene kan nok være veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Mange ting som spiller inn der tror jeg :)

Må være vanskelig å gå sånn i uvisse nå... :( går det bra så er det jo helt topp! Men gjør det ikke det så er det greit å vite det så fort som mulig så man kan starte på nytt igjen så fort som mulig. Det var derfor jeg tok tidlig ul selv.. For har opplevd å gå i over en måned uten å vite at det hadde gått galt. Ble heldigvis fort gravid igjen, og fikk en nydelig sønn :) krysser det jeg har for deg, sienna. Og håper du får noe svar før helgen så du slipper å bekymre deg så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennom snitt hcg 14 dpo er 100, dobles kvar andre dag i byrjinga,deretter litt Slakkare mot uke 10, før den går ned igjen til ca 20 000 for resten av svangerskapet.

 

sienna, eg ville tatt utgangspunkt i dagen du hadde tydelig g test, då må den ha vore i allefall 50, og rekna frå det.

 

når ein ikkje har ordinær sa, kan Hcg øke som vanlig. då eg mista 9,5 var min 85000 og stigande.

 

styr med Hcg, best med ultralyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forige gang jeg var gravid tok jeg første hcg prøve 16 dpo! Den var på 77, og det sa de var normalt! Da steg den fint i starten, før den sluttet og stige og jeg mista! I går ( 16 dpo) hadde jeg vist 274! Etter hcg tabellene er jo dette ganske høyt, men hva har dere hatt på 16 dpo?

Satt du inn ett eller to egg?

Jeg tok bp på rd 11 sist. Da hadde jeg fått satt inn ett ferskt egg. Hadde da hcg på 111.

Nå var den på 150 på rd 11, men etter innsett av fryseegg legger de på 2 dager, så blir 15 dpo.

Og nå er det tvillinger.

Så hadde egentlig lavere hcg nå, selv om det er to.

Ikke lett å skjønne seg på disse tallene. Kroppen holder på som den vil.

274 var jo uansett et flott tall da:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble ganske overasket! Men så gjenstår det bare å se hvordan den stiger....! Satte bare inn ett pga kun ett som ble befruktet! Håper og ber om at dette skal gå bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ultralyd og sett et nydelig bankende hjerte :) 140 slag i minuttet, og målingene stemmer med min utregning, så da stemmer det at jeg er 7+3 i dag. For en lettelse :) Og jeg hadde aldri trodd det skulle være så gøy å se noe så lite på en skjerm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg fint bare melle meg ut igjen! 3. Ivf forsøk rett i dass bokstavelig talt!!! :-( begynt å blø mye og har mensensmerter! Var for godt til å være sant med vår "flaks"!! Lykke til videre alle sammen! Måtte dere ha bedre lykke enn oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh nei Lovise83 :( det var skikkelig synd. Må være vanvittig frustrerende. God klem. håper dere får god hjelp neste gang og at de prøver ut noe nytt slik at spiren sitter.

 

Her er blodprøve resultatet klart.... venter bare på at gynekolog skal ringe meg å fortelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, gått i hele dag og ventet på at gynekologen skulle ringe meg ang resultatet på hcg nivået og om det har doblet seg slik det skal, etter at jeg skrev mail i dag formiddag og spurte om det var klart. Ikke hørt en drit, så jeg sendte en ny mail og spurte om når hun hadde tenkt å ringe fordi jeg ikke vil gå lenger i usikkerhet. får da svar av kundebehandleren om at hun er på kurs i dag, og er ikke tilbake før på mandag. Så jeg ringer for å spørre om en annen gynekolog kan ringe meg å si resultatet, men da var kl over 16 og alle var gått hjem for dagen, og de på lab'en har ikke lov til å gi ut resultatet. Hvorfor i alle dager kunne ikke hun kundebehandleren opplyst om at gynekologen ikke var der i første mail slik at jeg kunne ringt da, før de andre gitt hjem?

 

Hun på lab'en skulle spørre vakthavende lege der i helgen om hun hadde mulighet til å ringe meg....

 

så nå venter jeg....Faen, vil virkelig ikke gå hele helgen å lure på dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte vakthavende lege. Positive var at tirsdagens prøve ikke var på 1300 slik gynekologen sa til meg, men på 13051! Det er jo betraktelig høyere. Negative var at de på ca 40 timer bare har steget til 13775.... Og det betyr vel at det er dødt inni magen min.... :'( :'( har UL time mandag formiddag. Da får jeg det vel bekreftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit Sienna :(

Jeg er ingen kløpper på hcg regning, men hva burde det ha ligget på?

Hva sa legen om resultatet? Godt du har ul på mandag formiddag, så du får et inderlig svar.

 

Sender deg en stor klem, positive tanker og håper på et mirakel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at hcg skal dobles på 48-72 timer. Legen kunne ikke si noe annet enn resultatet, hun ba meg snakke med gynekologen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk lillababy, men tårene triller og det er ikke mye håp igjen i meg. Skal ta en blodprøve til i morgen. Har egentlig ultralyd time på mandag, men kjæresten kommer hjem fra nordsjøen på tirsdag og ville at jeg skulle vente slik at han kan være med meg. Masse lykke til på ultralyden i kveld, håper at du får se en liten sprellende baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk Sienna! sit her med alle nervene og venter. . .

 

kjære deg,håpet er ikkje ute pga Hcg-prøvene. godt mannen din kjem. ikkje lenge igjen. varme tankar frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg fint bare melle meg ut igjen! 3. Ivf forsøk rett i dass bokstavelig talt!!! :-( begynt å blø mye og har mensensmerter! Var for godt til å være sant med vår "flaks"!! Lykke til videre alle sammen! Måtte dere ha bedre lykke enn oss!

Hvor langt har du kommet?

Ville ikke gitt opp enda. Er noen som blør (mye) uten at det trenger å bety noe.

Du hadde jo også en nokså høy hcg, så det kan jo være det er/var to...!?

Ville hvertfall tatt en ul.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...