Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

lykke til sienna:) jeg lurer på noe.. forrige onsdag,for seks dager siden viste clearblue ukesindikasjon 1-2 uker. I dag viste den 3+. Jeg er i dag 4+4 iforhold til å måle fra første dag i siste mens. Men det skulle jo vist 2-3 uker? Noen som har en logisk forklaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg sykemeldt ut neste uke.. og godt er det, har mer enn nok og komme meg gjennom dagen uten noe jeg må!

Fikk injeksjon nr 2 med B12 i dag, og håper den virker.. Men hadde visst lavt blodtrykk i tillegg, som OGSÅ gjør at man er slapp/sliten og svimmel.. Glemte selvfølgelig ta med urinprøven, men skulle se på den neste uke.

 

Skal jeg tippe kjønn i magen, tipper jeg jente, for jentene trøbler mer i magen ;) (hvis jeg legger til grunn erfaring fra siste jente i magen)

 

Men ellers gleder jeg meg over lille spire, og prøver leve med symptomene, 9 mnd er kort tid om man ser det i det i det lange perspektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louise: alle gode ting er jo 3, så denne gangen går det bra vettu :) men vi klarer nok ikke å slappe av før ungen er ute...

 

sienna: jeg håper sånn for deg!!!

 

Glalaksen: aldri opplevd, men det betyr jo at du har HØY hcg :D

 

Vanilla: Godt at du er sykemeldt. så får du kommet deg til hektene!!!aldri hørt at jenter lager trøbbel... trodde det var guttene, fordi de hat annet kromosom enn mor....

 

Jeg er sykemeldt selv jeg.. dagene er lange, men så lenge lillegull hgar det bra i magen min, så er det greit :D jeg skal også på ul 11/12 :D det blir ul nr 2 da... da er jeg i uke 11 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mista jeg motet litt allerede! Tidligere når jeg var på do, kom det bittelitt rosa på papiret! :-( vet at det kan være litinussensom gjør det, og at jeg går på klexane ( blodfortynnende) Men blod hat aldri vært noe bra tegn for meg! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mista jeg motet litt allerede! Tidligere når jeg var på do, kom det bittelitt rosa på papiret! :-( vet at det kan være litinussensom gjør det, og at jeg går på klexane ( blodfortynnende) Men blod hat aldri vært noe bra tegn for meg! :-(

uff :( håper det er lutinussen!! hadde du høy hcg på testdag? har du sjekket at det stiger som det skal?

jeg tar også lutinus og blodfortynnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Noen andre som har opplevd at puppene plutselig ikke er ømme lengre?! Tok en test nå nettopp, og den var positiv den. Men la plutselig merke til at puppene har blitt bedre over natta.. Det er vel ikke no godt tegn? Eller er det vanlig såpass tidlig?

Litt utpå dagen så slutter puppene mine å gjøre vondt, så da begynner jeg å bekymre meg. Men når jeg våkner om morgenen eller tar av bh-en etter en lang dag så kjennes det ut som de skal sprenge! Hvor langt er du på vei? For de sier jo det at mange "mister" voksesmertene i brystene litt ut i svangerskapet.

 

 

Hehe, trekker det litt tilbake. De ømme puppene kommer og går gjennom hele dagen kjenner jeg nå. Fikk bare iltt panikk i går når jeg ikke hadde vondt i de lengre. 

Jeg er ikke helt sikker, men ventet mensen sånn ca i dag, så 4 uker omtrent.. Er virkelig ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mange spørsmål jeg går å lurer på jeg.. 

Er det egentlig farlig å spise salami når man er gravid?! Det er favorittpålegget mitt, og spesielt nå når jeg er litt småkvalm så er det noe salt som salami jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise83: kan det stemme at du var med i mars 2014 termingruppen?

 

 

Nå er det bare 2,5 time igjen og jeg er så uggen at det halve kunne være nok. Gruer meg noe helt sinnsykt. Kjæresten er offshore, synes det er tungt at jeg må gjøre dette alene. Men er klar for å få det overstått.

Jeg var der ja! Fryseforsøk som bli avbrutt pga at ingen av eggene overlevde opptininga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På venterommet nå og holder på å dø av nerver. Er så sykt redd. Lenge siden jeg har kjent på slike nerver. Helt forferdelig

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mange spørsmål jeg går å lurer på jeg.. 

Er det egentlig farlig å spise salami når man er gravid?! Det er favorittpålegget mitt, og spesielt nå når jeg er litt småkvalm så er det noe salt som salami jeg har lyst på.

Dette lurer jeg og veldig på, har lest så mye forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Nå mista jeg motet litt allerede! Tidligere når jeg var på do, kom det bittelitt rosa på papiret! :-( vet at det kan være litinussensom gjør det, og at jeg går på klexane ( blodfortynnende) Men blod hat aldri vært noe bra tegn for meg! :-(

uff :( håper det er lutinussen!! hadde du høy hcg på testdag? har du sjekket at det stiger som det skal?

jeg tar også lutinus og blodfortynnende...

Har ikke fått beskjed om å ta blodprøve, men tenkte å gjør det i morgen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha spist salami, da det er en grunn til at mattilsynet fraråder dette. Skjønner at det er kjipt hvis man har skikkelig lyst på og som regel går det nok greit, men hvorfor ta sjansen disse 9 mnd det gjelder? Som gravid kan vi spise og drikke det aller meste, men de tingene som er frarådet gravide, er som sagt ikke gjort det for moroskyld.

Senere kan vi bade i salami, roastbiff og spekemat, men disse 9 mnd bør vi kose oss med noe annet godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste jo et halvt rundstykke med salami i dag, uuups  :huh:

Plutselig kom jeg på at jeg hadde hørt man ikke skulle spise det, så da ble det rundstykke med majones for min del ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste jo et halvt rundstykke med salami i dag, uuups  :huh:

Plutselig kom jeg på at jeg hadde hørt man ikke skulle spise det, så da ble det rundstykke med majones for min del ;p

Det går helt sikkert veldig fint :) Tenk så godt det blir med spekemat til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spiste jo et halvt rundstykke med salami i dag, uuups  :huh:

Plutselig kom jeg på at jeg hadde hørt man ikke skulle spise det, så da ble det rundstykke med majones for min del ;p

Det går helt sikkert veldig fint :) Tenk så godt det blir med spekemat til sommeren ;)

 

 

Sant! Ingenting er så godt som noe man har ventet lenge på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :-) da vil jeg også prøve å melde meg inn her, hadde siste mens 15.okt, så da blir foreløpig termin 24.7 :-) var egentlig ikke planlagt dette her, men har slurva litt med prevensjonen :-/.. Jeg blir 38 neste år så er i min beste alder.. Hehe. Har ei jente på 10 og en gutt på 6, så dette blir en skikkelig etternøler..... Sitter egentlig litt mellom barken og veden, skulle egentlig begynne på hormonbehanling denne mnd ( skal/ skulle donere egg til søsteren min som sliter med å bli gravid ) og plutselig er det jeg som sitter med en spire i magen... Blandet følelser akkurat nå... Fant det ut idag, så har ikke fått sagt noe til henne enda ( gruer meg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem igjen, mer forvirret enn noen gang :P

 

Ultralyden gikk greit, og til min gode overraskelse var det nå et lite embryo der på mellom 3 og 4 mm.

bildene var mye mer grumsete denne gangen, og var bedre og klarere der jeg var på fredag. Og på fredag var det jo kun en plommesekk der. Nå kunne både jeg og gynekologen på Volvat se at det var både plommesekk og et embryo i livmoren. Dette tyder jo på at utviklingen ikke har stoppet opp!! Og uansett har jeg hverken BO, eller e.xu :) :)

 

Men, hun sa at embryoets størrelse tilsvarte uke 5.

Dumme meg glemte å be henne spesifisere om hun da mente 5+0 eller om det kunne likegjerne være 5+6 (bare det var innenfor uke 5 liksom)...siden han på fredag mente jeg var 5+1 på fredag.

 

Hvis hun mente at jeg var 5+0 har jeg fått positiv grav.test akkurat da jeg ble gravid. Og det går jo ikke. Og da har jo utviklingen i såfall stoppet opp siden han sa jeg var 5+1 på fredag. Men da var det jo ikke noe embryo der...og det var det jo nå. Og nå var i tillegg bildene dårligere enn på fredag.

 

Må sende henne en mail og spørre om jeg kan være 5+5 eller 5+6 i dag, og at hun ikke mente at jeg var 5+0

 

Tok blodprøver i dag, og skal ta ny på torsdag og lørdag.

Så i neste uke vil jeg kunne se om HCG utvikler seg normalt.

 

Skal på Haukeland mandag 02 desember og sjekke en cyste jeg hadde på eggstokken i august. Så da får jeg se om det er hjerteslag å oppdrive. Hvis ikke, så er jeg i det minste på sykehuset og kan få abortpiller eller time til abort med engang.

 

Nei, må vel bare smøre meg med tålmodighet i 13 dager til :/ Blæh! Noen som har vært på ultralyd i slutten av uke 5 og fått vite at embryoet var mellom 3 og 4 mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på nettet av en annen som hadde vært på ultralyd "UL viste i alle fall et embryo på 3mm, noe som tilsvarte 5+6"

 

Og hvis jeg var 5+1 på fredag så er jeg 5+5 i dag. (mener selv jeg skulle vært 7+0, men men)

 

Men det er jo kjempe bra at embryo på 3 mm tilsier slutten av uke 5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem igjen, mer forvirret enn noen gang :P

 

Ultralyden gikk greit, og til min gode overraskelse var det nå et lite embryo der på mellom 3 og 4 mm.

bildene var mye mer grumsete denne gangen, og var bedre og klarere der jeg var på fredag. Og på fredag var det jo kun en plommesekk der. Nå kunne både jeg og gynekologen på Volvat se at det var både plommesekk og et embryo i livmoren. Dette tyder jo på at utviklingen ikke har stoppet opp!! Og uansett har jeg hverken BO, eller e.xu :) :)

 

Men, hun sa at embryoets størrelse tilsvarte uke 5.

Dumme meg glemte å be henne spesifisere om hun da mente 5+0 eller om det kunne likegjerne være 5+6 (bare det var innenfor uke 5 liksom)...siden han på fredag mente jeg var 5+1 på fredag.

 

Hvis hun mente at jeg var 5+0 har jeg fått positiv grav.test akkurat da jeg ble gravid. Og det går jo ikke. Og da har jo utviklingen i såfall stoppet opp siden han sa jeg var 5+1 på fredag. Men da var det jo ikke noe embryo der...og det var det jo nå. Og nå var i tillegg bildene dårligere enn på fredag.

 

Må sende henne en mail og spørre om jeg kan være 5+5 eller 5+6 i dag, og at hun ikke mente at jeg var 5+0

 

Tok blodprøver i dag, og skal ta ny på torsdag og lørdag.

Så i neste uke vil jeg kunne se om HCG utvikler seg normalt.

 

Skal på Haukeland mandag 02 desember og sjekke en cyste jeg hadde på eggstokken i august. Så da får jeg se om det er hjerteslag å oppdrive. Hvis ikke, så er jeg i det minste på sykehuset og kan få abortpiller eller time til abort med engang.

 

Nei, må vel bare smøre meg med tålmodighet i 13 dager til :/ Blæh! Noen som har vært på ultralyd i slutten av uke 5 og fått vite at embryoet var mellom 3 og 4 mm?

dette er gode nyheter! :) har hørt at embryo kan ta vokse pauser. Og dessuten er det litt vanskelig å regne eksakt så tidelig tror jeg :) å det er hvertfall et embryo der! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...