Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:) Har vel konkludert med at jeg skal ha en liten en til i midten av Juni:) Gleder meg veldig! Men fra å ha ett svangerskap bak meg uten et eneste symptom omtrent til å nå være kvalm hver dag er ganske rart! Gleder meg til kvalmen blir borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer minibolla2:) føler ned deg. Har vært kvalm i 4 uker nå, sykmeldt i 3, og er sykmeldt i ti til. Er rimelig lei kvalmen, å ikke ha energi, ikke lyst på noe mat eller drikke, bare tvinger i meg for dempe kvalmen, brekker meg hele tiden. Og så lei jeg er av å være hjemme...... Når skal dette gi seg? Er 9+5 idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "heldigvis" ikke så sterkt angrepet! Kommer meg på jobb og orker å spise, men sliter med konstant kvalme. Høres kanskje rart ut... Men klarer å få i meg mat selv om jeg er kvalm. Men føler absolutt med deg A_K!! Håper du blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvf ikke sykmeldt i ti men i to uker til:) takk, det må jo gå over etter hvert. Er i hvert fall heeelt sikker på at dette blir det siste barnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrtille: Så godt at alt sto bra til med deg og at alt var som det skulle. :) Det er litt mer enn at det ikke er noen symptomer som spiller en rolle i min situasjon, og jeg synes at når man er så redd, nervøs og at ingenting stemmer overens, så bør man få sjekke det ut, selv om det er normalt å ikke ha symptomer :)

Oj, kansje jeg misforsto litt. Jeg leste at du fikk time førstkommende mandag, men at det gikk greit for deg å vente. Jeg mente egenlig bare å støtte deg mens du venter. Har de ikke tid denne uken så har de ikke tid. Jeg krysser uansett fingrene for deg og spiren din!  Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selvf ikke sykmeldt i ti men i to uker til:) takk, det må jo gå over etter hvert. Er i hvert fall heeelt sikker på at dette blir det siste barnet:)

 Hos meg gikk det over i uke 19 forrige gang :-) Er også sykemeldt nå, men ikke fullt så dårlig som sist. Får i meg littegranne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8+1 i dag... og kvalmen har roet seg litt. Er fortsatt veldig trøtt og øm i puppene.. men jeg trenger vel ikke bekymre meg over at jeg ikke er kvalm hele tiden? :P Blir så bekymret for alt. Noen andre som har dager som går opp og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er selvf ikke sykmeldt i ti men i to uker til:) takk, det må jo gå over etter hvert. Er i hvert fall heeelt sikker på at dette blir det siste barnet:)

 Hos meg gikk det over i uke 19 forrige gang :-) Er også sykemeldt nå, men ikke fullt så dårlig som sist. Får i meg littegranne

 

 

Uke 19?!?! Åh hjelp, håper at det går over fortere hos meg! Jeg er snart i uke 9, og gråter innvendig av tanken på kanskje 3 uker til med kvalme og oppkast.

I dag fant kroppen ut at den ikke lenger orker lukten av kaffe. Flaks for meg, som har plassen nærmest kaffeautomaten på kontoret!  :grine:

Har holdt ut hittil med kvalmen, men nå begynner det å synge på siste verset her. Tror det ligger en halv brødskive med leverpostei igjen i magen min akkurat nå, alt annet jeg har spist i dag har havnet i do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det håper jeg og, at dette gir seg tidligere enn uke 19... Håper det gir seg i løpet av en uke el to nå, er så leiiiiiii!!! Og det tror jeg stakkars kjæresten min også er. Han har litt å gjøre om dagen med en aktiv toåring og syk samboer. Jeg har dessverre så lite overskudd til henne. Merker hun er litt fornærmet og straffer meg, og har blitt veldig pappajente bare i løpet av tre-fire uker hvor jeg har vært litt fraværende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi straffer oss også. Begynte å ha avføring i trusa, så vi var nødt til å fortelle henne det i går! Uke 8, jey liksom.. Hun har begynt å rekke tunge til meg, og være ganske spydig mot meg. Så er vel greit at hun fikk vite det nå :-)

 

Jepp, uke 19, gikk ned 10 kg på noen uker. Men kunne ikke jobbe hele det sv.skapet. Så denne gangen tror jeg blir bedre altså!

 

Supermjau: også ved kaffeautomaten! stakkars :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blitt hjemme fra jobb, er fremdeles superkvalm og spyr opp alt jeg spiser. Merker at det sitter langt inne å ikke gå på jobb, sitter her med kjempedårlig samvittighet :( 

 

Og så har jeg begynt å spotte igjen! SÅ dårlig gjort, kvalme som liksom skal være et bra tegn? Så skal jeg begynne å spotte de dagene kvalmen står på som verst?! 

To uker igjen til UL nå, er så redd for at den viser at jeg har hatt enda en MA :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har legen skrevet henvisning til sykehuset om tidlig ul basert på at jeg i første svangerskap fødte i uke 32+0, og andre fødsel ble satt i gang i uke 37 pga lav fødselsvekt og mistanke om morkakesvit. I tillegg er jeg nesten 38 når jeg forhåpentlig vis får siste :P Men vet jo ikke om jeg får tidlig ul, har ikke fått noe svar fra sykehuset enda. Har uansett bestilt privat ul i uke 12, så det blir garantert tidlig ul! 

Det er noe rart med det, men jeg tror man blir mer bekymret for alt som kan gå galt for hver gang man er gravid!!! Føler det i alle fall litt sånn denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen alle sammen. skal på ul igjen i morgen. ca 9 uker. fortsatt motbydelig kvalm. håper virkelig dette går over snart for det er helt forferdelig. har nesten ikke vært ute av huset på halvannen mnd... : ( brekker meg av den minste lille ting. hvordan er egentlig sexlivet til folk her? haha-- her er det dårlig om dagen. fikk samleieforbud etter blødning for to uker siden. sikkert ikke no farlig nå..men byr meg imot. huff stakkars mann. enda bra at det her går over : ))) er det flere som har det sånn eller er det bare meg??? : S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Ingen sex om dagen, er for kvalm... Dessuten brekker jeg meg av alle lukter, inkludert duften av kjæresten. Det er ille! Hvorfor skal det være slik? Håper det går over etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha nei si det... det håper jeg å. huttetu... bra jeg ikke var alene da ; )) men heldigvis så virker det som min forstår det veldig godt.  håper han holder ut ; P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonusmamma - er det blødninger du har? i så fall litt rart at du ikke fikk ul... jeg dro til legen med blødninger, ble sendt til ul på sykehuset med en gang, for hun skjønte at man naturlig nok blir redd i slike tilfeller.

 

har hatt blødninger/spotting i over 1 uke nå. plutselig er det der, så er det ikke der.... går veldig opp og ned. men var på ul på fredag og den lille hadde det bra og hjertet slo, så får vel bare leve med små blødningene. er 8+0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tidlig ultralyd i dag og alt så fint ut! :D

Fikk også vite at jeg skal til Trondheim på fosterdiagnostikk siden jeg har epilepsi og går på medisiner. Den medisinen jeg går på er heldigvis en av de mildeste medisinene man kan gå på og sjangsene for at det skal være noe galt med fosteret er små. :) Veldig glad for at jeg får så mye oppfølging, heller for mye enn for lite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie: Jeg har småblødninger innimellom bare, men ikke konstant og ikke friskt, fortalte det til jordmor men hun sa det var normalt, så det var ingenting å sjekke opp.. :P
Men jeg har veldig mye utflod (ååååeæeææ unnskyld!!!), pleier ikke å ha noe omtrent, nå bare tar det helt av, og det har en sterk lukt!!! Æh.. HUff. Jeg skal hvertfall fortelle legen på mandag aaaaalt jeg har på hjertet, så får jeg bare høre hva hun sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dåke som har blødningar/spotting og er redd det er noko gale.

 

Eeendeli kom eg meg på privat ul etter drøye 4 veker med blødningar/spotting! Nåken gonga friskt, nåken gonga ikkje og av og til med slim. (Hadde tre dagar denne helga uten blødningar einaste)

I tillegg så e kvalmen eg har hatt våte drømmar om at skulle gi seg, gitt seg, og då va plutselig det gale og. Ikkje va eg oppblåst, ikkje va puppene såre lenger.. Jah. Følte meg rett og slett ikkje gravid.

Men jaggu! Her e da liv!! 10+1 i dag, og alt såg bra ut. Sa alt e muli!

 

Fy søren ko velanvendte penger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusmamma: Veldig uriktig av jordmora di. Blødningar skal alltid sjekkast opp. Det skal det vera policy på. 

 

Katta 82: Så fantastisk! :)

 

Ang sex: Ingen sex her heller :)

 

Første dag med mann i nordsjøen er overstått :) Gjekk bra! Har vore i begravelse, elendig då eg kom tilbake, men etter å ha kvilt har eg hatt ein god kveld, med nesten fråverande kvalme(!)

 

Elles litt lei meg pga svigermor som atter ein gong han uttalt at sønnen min på 14 mnd burde vore i bhg. (istaden for sammen med meg) Føler meg ekstra vergelaus når mannen er vekke. I morgon skal ho trilla tur med han- pga kvalmen min. ikkje ofte ho har han, men blir alltid fyllt med ubehag. ubehageleg å levera barnet mitt til ei dame som ikkje respekterer meg som mor.- og umuleg å klara å hindra det fullstendig også. til helga skal kanskje foreldra mine koma og hjelpa meg. 

 

Jaja, damer, håpar de har det bra alle sammen. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Katta!!!! Og lykke til hos legen bonusmamma. Utflod er veldig vanlig når du er gravid.

Så fint at dagen har gått bra lilla. Føler med deg!

Her går bare dagene...på sofaen eller i sengen, over doskåla eller spisende.... Kjeder vettet av meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som snakker om at tiden går sakte.....jeg er ikke enig.

Dette er mitt siste svangerskap og jeg vil at det skal vare......selvfølgelig ikke evig (hehe)

 

Synes nettopp jeg fikk positiv test og i dag er jeg allerede 9 + 3.

Er supertakknemlig for at jeg ikke har spottet eller lignende. Det gjorde jeg hele forrige svangerskap og det var utrolig slitsomt å bekymre seg konstant.

 

Magen har for lengst begynt å komme og vi har ultralyd om to uker. Prøver å gå med store gensere og lignende for at de tre barna vi har ikke skal lukte lunta. Vil helst ikke fortelle noe før etter ultralyd i uke tolv.

 

Formen er bra, men merker at det er tyngre for kroppen å være gravid når man samtidig har tre som krever sitt etter jobb. Utrooooolig sliten heeeeeeeeele tiden.

 

Andre som skal ha ultralyd rundt uke tolv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...