Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #101 Skrevet 6. september 2013 Sammenligne med Dubai, go'dag mann økseskaft, jaja det underbygger desverre påstanden lenger oppe her... He he Anonymous poster hash: 7e9ef...264
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #102 Skrevet 6. september 2013 Spør igjen, nøyaktig HVA har de rødgrønne utrettet som ikke har gått på bekostning av et annet gode? Nøyaktig hvilken lovnad har de holdt?? Anonymous poster hash: f38f0...d97 Lav arbeidsledighet Lav inflasjon Utvidet foreldrepermisjon Jernbaneutbygging Forbedrede resultater i skolen Bedret kulturskoletilbud Mange fler enerom på institusjoner Lavere kreftdødlighet Tilnærmet full barnehagedekkning Og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Anonymous poster hash: ede4c...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #103 Skrevet 6. september 2013 Anonym bruker, on 06 Sept 2013 - 19:38, said: Anonym bruker, on 06 Sept 2013 - 19:17, said: Spør igjen, nøyaktig HVA har de rødgrønne utrettet som ikke har gått på bekostning av et annet gode? Nøyaktig hvilken lovnad har de holdt?? Anonymous poster hash: f38f0...d97 Lav arbeidsledighetLav inflasjon Utvidet foreldrepermisjon Jernbaneutbygging Forbedrede resultater i skolen Bedret kulturskoletilbud Mange fler enerom på institusjoner Lavere kreftdødlighet Tilnærmet full barnehagedekkning Og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Anonymous poster hash: ede4c...b3e Du vet det at alt det du lister opp er bare bullshit? Har blitt motbevist opptil flere ganger! Løgn på løgn Anonymous poster hash: f38f0...d97
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #104 Skrevet 6. september 2013 Spør igjen, nøyaktig HVA har de rødgrønne utrettet som ikke har gått på bekostning av et annet gode? Nøyaktig hvilken lovnad har de holdt?? Anonymous poster hash: f38f0...d97 Lav arbeidsledighet Lav inflasjon Utvidet foreldrepermisjon Jernbaneutbygging Forbedrede resultater i skolen Bedret kulturskoletilbud Mange fler enerom på institusjoner Lavere kreftdødlighet Tilnærmet full barnehagedekkning Og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Anonymous poster hash: ede4c...b3e Et par til foresten: Kortere sykhuskøer Ekstrem økning i levestandard (gjennomsnittlig lønnsvekst på over 4% for hvert eneste år) Mindre lønnsforskjell mellom menn og kvinner Anonymous poster hash: ede4c...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #105 Skrevet 6. september 2013 Anonym bruker, on 06 Sept 2013 - 19:38, said: Anonym bruker, on 06 Sept 2013 - 19:17, said: Spør igjen, nøyaktig HVA har de rødgrønne utrettet som ikke har gått på bekostning av et annet gode? Nøyaktig hvilken lovnad har de holdt?? Anonymous poster hash: f38f0...d97 Lav arbeidsledighetLav inflasjon Utvidet foreldrepermisjon Jernbaneutbygging Forbedrede resultater i skolen Bedret kulturskoletilbud Mange fler enerom på institusjoner Lavere kreftdødlighet Tilnærmet full barnehagedekkning Og mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Anonymous poster hash: ede4c...b3e Du vet det at alt det du lister opp er bare bullshit? Har blitt motbevist opptil flere ganger! Løgn på løgn Anonymous poster hash: f38f0...d97 Kan du vise til noen stetestikk som viser noe annet? Påstår du for eksempel at vi har hatt høy arbeidsledighet og inflasjon i Norge de siste årene? Påstår du at vi har fått kortere foreldrepermisjon? Anonymous poster hash: ede4c...b3e
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. september 2013 #106 Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg oppfordrer alle til å stemme og til å sette seg inn i hva de stemmer på, ikke bare se på et par-tre enkeltsaker, men vurdere de sakene man er strengt uenig i også. Det er det viktigste! Godt valg! Endret 6. september 2013 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #107 Skrevet 6. september 2013 KRF her Anonymous poster hash: d614c...bba Her også. Anonymous poster hash: 2c29e...822
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #108 Skrevet 6. september 2013 Da tipper jeg at du/dere har god inntekt. Hus gjerne hytte,lever vel og skulle så gjerne hatt enda litt til,til dere selv.. Kanskje litt mindre formueskatt?? Men det du ikke har tenkt på er at høgre som også betyr et sterkt Frp, sin politikk vil føre til renteoppgang. Tipper dere har lån og kommer til å sitte der med skjegget godt ned i postkassen når dere ser at det faktisk utgjør mange tusen i høyere utgifter per mnd og at den litt reduserte formueskatten kun ble et piss..... He he Anonymous poster hash: 7e9ef...264 Renteøkning er jeg ikke redd for. Har bundet renten i ti år på 3,3 % og når de ti årene er over så har jeg igjen ca 40.000 av lånet. Mao så blir nok ikke skjegget sittende dypt nede i postkassen.Dessuten så er det ikke min egen økonomi jeg stemmer høyre for. Den sittende regjering har feilet i forhold til å legge til rette for gründere og oppstartsbedrifter, og det er et stort problem. Vi må satse på forskning og etablering for å ha et bærekraftig land i fremtiden, og der er høyre gode og AP elendige. Blir også litt lattermild når det påstås at det er kun den sittende regjering som har bygget opp landet og etablert velferdsgodene. Dette har vært en prosess som alle de sittende regjeringer har vært med på bygge opp så å gi all æren til den sittende regjering vitner om liten politisk innsikt. Anonymous poster hash: e73ec...4d1 Jeg vingler faktisk mellom Høyre og AP... Høyre har mange gode ideer, og jeg er enig med mye av politikken, men! Siden vi kan risikere å få Frp med i en regjering må jeg stå over. Med AP som er et ok parti får vi SV og SP med, så da tror jeg at jeg lander på Venstre.... Råder alle til å følge både magefølelsen og "hodefølelsen", det går tross alt ganske bra med Norge A/S nå, men jeg tror mange nordmenn begynner å bli lei de rødgrønne... Anonymous poster hash: 386bc...2ca Samarbeider ikke venstre med FrP? Anonymous poster hash: c0707...3ba Nope, de prøver det de kan å unngå et samarbeid med FrP, og det har de stort sett gjort i alle år... Men, begge er jo "høyre partier" og i enkelte situasjoner må man svelge noen kameler. Anonymous poster hash: 386bc...2ca
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #109 Skrevet 6. september 2013 Einig i dette: "Jeg frykter det mørkeblå styret som vi kan risikere å sitte med etter valget. Jeg lager notat til meg selv: Husk å leve utrolig sunt, sørg for å ha friske barn og husk at du selv må gå på jobb selv om du egentlig er syk. Med karensdager vil ikke jeg ha råd til å ta sykedager når jeg egentlig har behov for det med en saftig forkjølelse og halsbetennelse. Og fri oss fra oppkastsyke! (Heldigvis er mine barn snart så store at de kan være alene hjemme,) men tenk så mye bedre det er for ungene å ha mor eller far hjemme når de må pendle mellom senga og doskåla. Mange foreldre vil ikke ha råd til å være hjemme med sykt barn hvis de mørkeblå får viljen sin. " *Og lurer på kor mykje støtte landbruket kjem ut til å få ved ei evt ny regjering? Anonymous poster hash: 6e773...28b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #110 Skrevet 6. september 2013 Det sterke offentlige helsevesenet og gode skolesystem??? Du er ikke kravstor, må jeg si.. Anonymous poster hash: f5cf6...4da
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #111 Skrevet 6. september 2013 Einig i dette: "Jeg frykter det mørkeblå styret som vi kan risikere å sitte med etter valget. Jeg lager notat til meg selv: Husk å leve utrolig sunt, sørg for å ha friske barn og husk at du selv må gå på jobb selv om du egentlig er syk. Med karensdager vil ikke jeg ha råd til å ta sykedager når jeg egentlig har behov for det med en saftig forkjølelse og halsbetennelse. Og fri oss fra oppkastsyke! (Heldigvis er mine barn snart så store at de kan være alene hjemme,) men tenk så mye bedre det er for ungene å ha mor eller far hjemme når de må pendle mellom senga og doskåla. Mange foreldre vil ikke ha råd til å være hjemme med sykt barn hvis de mørkeblå får viljen sin. " *Og lurer på kor mykje støtte landbruket kjem ut til å få ved ei evt ny regjering? Anonymous poster hash: 6e773...28b Har lest mange påstander om at de som stemmer rødgrønt er solidariske og tenker på samfunnet og at alle skal ha bra, men det gjelder visst bare privatpersoner. Blir du syk er det tre parter som blir rammet og det er deg, bedriften du jobber i og samfunnet. Man kan argumentere for at samfunnet har råd til å betale deg sykepenger fra første dag, men nå er det nå engang bedriften din som betaler de 16 første dagene. Det er en enorm kostnad for norske bedrifter og for små bedrifter kan det være en så stor byrde at de må avvikle eller at de som er eiere og som også jobber som en vanlig ansatt ikke kan ta ut full lønn til seg selv. Er det rett? Mener du virkelig at du ikke skal ha en liten økonomisk byrde ved din sykdom, mens samunnet og bedriften du jobber i skal påta seg hele byrden? Det vitner iallefall om egoisme og liten evne til å se hvor kostbart og hvor tøft økonomsik mange bedrifter sliter på grunn av ansattes sykdom. Anonymous poster hash: 54569...8be
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #112 Skrevet 6. september 2013 Ja folk tøffer seg og stemmer borgerlig nå som vi har det så fett her i landet. Bare vent til dem innfører karensdager og andre kutt i velferdsordningen og øker barnehageprisene. Folk kommer til å bli aldeles rasende, rabiate og kreve omvalg. Da kan de i det minste trøste seg med at Olav Thon og hans like får har enda mer penger. Anonymous poster hash: 89852...4c1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #113 Skrevet 6. september 2013 Det sterke offentlige helsevesenet og gode skolesystem??? Du er ikke kravstor, må jeg si.. Anonymous poster hash: f5cf6...4da Ja vi har ett av verdens beste offentlige helsevesen og en likeverdig god skole som skal gi alle barn, uansett foreldrenes økonomi, status, religion ect - et likt fundament og like muligheter her i livet ;-) Ingen kan bestride dette. Vi er bare så utrolig bortskjemt at vi faktisk er overbevist om at vi kunne hatt det mye bedre.. Vi hadde så inderlig trengt,alle sammen 1 år bosatt i et hvilket som helst annet land der ute..så kanskje vi hadde skjønt hvor ufattelig heldige vi faktisk er her på berget.. Jeg synes det grenser til skammelig å si "du er jammen ikke kravstor du" fordi jeg vet å verdsette det fantastiske landet vi bor i.. Ja sef er det ting som kan bli bedre...det kommer man ikke unna uansett regjering! Man må se på totalen.. Huff blodtrykket mitt............................ Anonymous poster hash: 7e9ef...264
***tullemor*** Skrevet 6. september 2013 #114 Skrevet 6. september 2013 Ikke rart det er krig i verden... Jeg stemmer på fortsatt ekstremt høy velferd og frihet, jeg stemmer for likeverd for alle og et sterkt offentlig helsevesen/skole. Jeg håper inderlig at vi er så heldig at vi får fortsette å ha det best i verden, enda noen år til.. Da vet jeg at formelen er, som den alltid har vert, - rød regjering ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #115 Skrevet 6. september 2013 Noen må betale for alle jobbene i offentlig sektor, da disse i seg selv faktisk ikke tjener inn penger i statskassa,men bruker av den. Så her blir det høyre slik at næringslivet kan få en oppsving. Anonymous poster hash: bcfc6...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå