Gå til innhold

Kjære alle - stem riktig ved valget!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre her på både mannen min og meg og mange mange jeg vet om . Heldigvis :) Go Erna!

Anonymous poster hash: bfde9...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker dårlig at det meste man hører fra de røde er hvor dårlig det kommer til å bli med blå regjering. Hva med å komme med egen visjon av hva som blir bra når man velger rødt? Eller er det et problem fordi vi hørte samme løfter før uten at det ble gjort noe med det?

Jeg stemmer blått fordi jeg mener at Norge ikke kan dagdrømme lengre, oljen går ut og vi må livnære oss på noe, og det i konkurranse med andre land. Første skritt dit er bedre utdanning, dvs skole og forskning. Realfag, ikke dans og drama.

Goder kan og skal fordeles når det blitt opparbeidet overskudd.

Skrevet

Stemmer selvsagt høyre! Er jo viktig med plass til hvert enkelt individ og hver enkelte ideer. Jeg som gründer har lite annet valg enn høyre om jeg skal klare meg økonomisk.

Skrevet

Det er egentlig litt komisk med folk som har den holdningen at stemmer man AP og desslike, så er man et godt menneske som tenker på fellesskap og solidaritet. Stemmer man derimot på Høyre og co, så er man et kaldt menneske, som bare tenker på seg selv og sin egen lommebok.

Tror man virkelig at det faktisk stemmer?

Anonymous poster hash: d06f9...fc1

Selvfølgelig stemmer det ikke helt, men jeg leste nylig en undersøkelse i Tidsskrift for Norsk Psykologforening som viste at de som stemmer Høyre og FrP i noe større grad har en ridig personlighetsstruktur, at de er mer konservative i form av at de tilpasser seg endringer dårligere og at idealismen utenfor egen nære krets er noe lavere. Dette var dokumentert i en ganske bred undersøkelse faktisk. 

Anonymous poster hash: 25334...205

Skrevet

Jeg håper forresten litt at Høyre vinner. Stikk imot min egen overbevisning selvfølgelig. Det hadde allikevel vært fint at de fikk demonstrert forskjellen på å være i opposisjon og å være i regjering. Hvis man som høyrevelger ikke skjønner at det blir brutte valgløfter også de nærmeste fire årene, så er man naiv. Gleder meg til på sidelinjen å skulle fnise for meg selv når de skal prøve å komme til enighet med populistpartiet FrP. 

Anonymous poster hash: 25334...205
Skrevet

Jeg stemmer det jeg mener er rett, FRP og har stemt på de og. De jeg snakker med som ikke vet hvem de skal stemme på oppfordrer jeg til å ta en av disse testene på nett (eller alle for den del), for så å gå inn på noen av "vinnerens" side og lese litt.

For meg er FRP rett, forandre kan det være AP, SV, H, V, MDG, SP osv. Og det er ikke min jobb og fortelle andre hva de skal mene ;)

Så vidt jeg har fått med meg så er du langtidssyk og lever på nav? Det slutteer aldri å forbause meg at navere velger å stemme på frp. Det sier meg at vedkommende ikke har skjønt frp sin politikk.

Anonymous poster hash: d5936...e12

Eller er det DU som bør sette deg inn i hva FRP faktisk mener ang den saken???? De som er syke skal ha et verdig liv, og de skal ikke kutte i støtten til den enkelte, men de skal kutte helsekøene slik at folk kommer raskere ut i jobb og DERMED blir det mindre penger ut til syke!

Min venninne gikk så lenge med en skade før hun fikk hjelp at i dag er hun ufør, hipp hurra for helsekøen liksom? hadde hun fått hjelp med en gang så hadde hun i dag vært i jobb!

Skrevet

Synes det er forunderlig at noen i det hele tatt stemmer rødgrønt. Leser de ikke aviser? Ser nyheter? Skyggelapper som er snurpet sammen på nesa? De rødgrønne har bevist at de ikke er handlekraftige, mye snakk men ingenting blir gjort! Blir tatt i løgn etter løgn etter løgn, så jeg vet ikke hvem det er som har minst inteligens jeg........Når de ikke har klart å utføre en dritt på 8 år, hvorfor iallverdensnavnogrike tror dere at de klarer det på nye 4 år?

Anonymous poster hash: f38f0...d97

Skrevet

Jeg er opptatt av asyl og flyktningspolitikk, og der er jeg enig med FrP. Man bør ta seg mer av de som allerede har kommet hit, og ikke bare fortsette å ta imot i det uendelige. Man får ikke integrert de godt nok, noe som blir ille for alle parter. Kulturforskjellene er så store.

I tillegg synes jeg utlendinger som ikke følger norske lover, skal sendes ut igjen fremfor å bruke fengslene her. De skaper urettferdighet overfor de lovlydige utlendingene her, fordi de skaper fremmedfrykt.

Jeg sitter med to alvorlige og grusomme erfaringer rundt dette (kidnapping samt voldtekt, og disse to episodene har ingen sammenheng. Første var menn fra Irak, andre var mann fra Polen)... De skulle ikke hatt lov å være her mer. FrP hadde fått skikk på det.

Anonymous poster hash: 5ee4b...5a4

Skrevet

Norge er et av de eneste landene som ikke er rammet av finansnkrisa på tross av AP. Det er oljen som gjør at norge fortsatt står med rak rygg. Vi kan ikke leve av olja i all fremtid og derfor må vi føre en politikk hvor det er mulig for nye firmaer å etablere seg. Slik det er i dag er det svært vanskelig å starte nye bedrifter. Med et regjeringskifte vil dette kanskje endre seg.

**

Kjære deg... Nå må jeg bare le.... Norge er ikke rammet av finanskrisen PGA ap sin politikk...ikke på tross av... Ene og alene den rødgrønne regjeringen sin ansvarlige politikk som gjør at VI har klart oss. :-)

Anonymous poster hash: 1f01c...5fc

Anonymous poster hash: 7e9ef...264

Skrevet

Er så lei av den rødgrønne skremselspropagandaen. Dette valget har jeg ikke hørt annet enn hvor fælt det kommer til å bli hvis høyre kommer til makten. Jeg tror de har glemt hvor mye kortere helsekøene var med den forrige borgerlige regjeringen jeg..

Jeg er veldig klar for en ny regjering uten at jeg er kjemperik eller veldig dum. Har stemt på venstre og håper de ikke er dumme nok til å samarbeide med AP!

**

Hei,dette er helt feil... Helsekøene var lengre med forrige regjering.. Køen har blitt kortere med nåværende regjering og utviklingen går i positiv retning. MEN de har ikke klart å fjerne den...det er det neppe andre som klarer heller.. Når den blå regjeringen skal i gang med skattelettelsene til landets rikeste og innfri noen av frps krav til økt pengebruk - vil nok helsekøen vokse igjen... I alle fall for alle de som ikke har råd til private tjenester. Det blir et forskjellsamfunn,det er det iflg samfunnsforskere ingen tvil om.

Anonymous poster hash: 61e51...cf0

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

håper dere aldri får sett rødt igjen, forkvaklede kvinnemennesker på den rødgrønne siden som virkelig tror dere er guds gave til "omsorg" overfor andre mennesker. Det er ikke det dere er, dere er pingler !

Anonymous poster hash: fbd11...4c7

For et sånn fantastisk politisk argument må vel selv den mest ihuga arbeiderparti-stemmer gi tapt.

Virkelig høy klasse på diskusjonsteknikken!

Skrevet

But but,it isnt only only. Det blir i alle fall og uten tvil en stemme til AP fra meg :-)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Synes det er forunderlig at noen i det hele tatt stemmer rødgrønt. Leser de ikke aviser? Ser nyheter? Skyggelapper som er snurpet sammen på nesa? De rødgrønne har bevist at de ikke er handlekraftige, mye snakk men ingenting blir gjort! Blir tatt i løgn etter løgn etter løgn, så jeg vet ikke hvem det er som har minst inteligens jeg........Når de ikke har klart å utføre en dritt på 8 år, hvorfor iallverdensnavnogrike tror dere at de klarer det på nye 4 år?

Det er greit å sympatiserer med høyresiden, men da må du faktisk finne argumenter som stemmer.

Klart mye kan bli bedre, men fakta er at mens store deler av Europa er i dyp økonomisk krise med arbeidsledighet og fattigdom som resultat, går AS Norge så det griner. Det er takket være en solid og edruelig økonomisk politikk som kun er den rødgrønne regjeringens fortjeneste.

FrP vil bruke av oljefondet som fulle sjømenn og skjønner ikke konsekvensen av å bare pøse på med penger.

Det skremmer meg at folk går til valg uten å sette seg skikkelig inn i hva de stemmer på, men bare nikker enig i hovedsakene. FrP vil ha bort bomringene, bedre veier, mer til de eldre, mer til skolene, bort med formueskatten osv - men jeg har enda ikke hørt et skikkelig svar på hvor de skal ta de pengene fra? Om man leser partiprogrammet ser vi at de vil skjære ned på de sosiale godene, og hvem er det det vil ramme? Neppe de bedre stilte, tenker jeg.

Skrevet

jeg "ser" bare ett menneske her gjennom denne tråden, som er dum som et brød...

btw, Olav Thon stemmer FrP og TØR å si det.. ååååh, HAN er DUM han!!! makan for en lav IQ, og FOR en nav'er, som absolutt IKKE betaler skatt....

REALITY CHECK

Anonymous poster hash: fbd11...4c7

Ingen overraskelse at en multimillionær stemmer FrP for å beskytte formuen sin fra fellesskapet. Det har da ikke noe med hvor intelligent eller ikke han er. Skulle dette være et argument for å stemme frp??

Skrevet

Du/dere som skriver at regjeringen ikke har utrettet en dritt på 8 år.. Hvilken verden lever du i ?? Er du med bevissthet og følger med på hvordan resten av verden har det?? Vi lever i en boble..har en velstand vi ikke forstår verdien av..LAV STABIL RENTE...EKSTREMT LAV ARBEIDSLEDIGHET...et av verdens beste og mest rettferdige helsevesen...våre barn blir født inn i en verden med muligheter,få om ingen begrensninger. Dette er det regjeringen vår har utrettet. Ingen andre partier i Norge hadde klart dette like godt..det er 110 % sikkert. Stem rødt/grønt og la oss fortsette festen,alle..

Skrevet

Det finnes ikke ett eneste land i verden som har klart å forvalte slike rikdommer som vi har fått i oljen,som Norge og den Norske regjeringen har klart. Gjennom nøkternhet og ansvarlighet og det å ikke falle for fristelsen til å bare bruke litt ekstra til å fikse alt på en gang...har vi et stabilt godt og rikt

samfunn med gode utsikter. Slipper vi til H + FRP nå, går vi sakte men sikkert ned den veien resten av landene i europa nå går. Men pytt pytt hva betyr vel dette bare vi slipper BOMPENGER og får litt rimeligere ALKOHOL ... Hmmm våkn opp folkens

Skrevet

Vær klar over at høyresiden var de som la grunnlaget for vårt system. De styrte vel omtrent alene før andre verdenskrig.

Og alle velger rett utfra hva de mener er rett. Jeg stemmer blått på mandag.

Jeg ser i mange sammenhenger at alle systemer i Norge drives etter "brannslukningsprinsippet" - man gjør bare det man må for å holde hodet over vannet, men fikser ikke årsaken til problemene som lager dette behovet. Ei heller tanker om fremtidens behov for nytenkning er med i slik måte å styre på.

Man må begynne i rett ende - å skaffe flere arbeidsplasser, lage det lettere for nyetablerte bedrifter osv. Og slipper vi helsekøene, som er en totalt skivebom fordi sykehus drives etter "overskuddsprinsipp", så spares det MYE i andre budsjetter.

Og vær klar over alle milliardene Norge sender til u-lands diktatorer, og de pengene blir IKKE brukt på de som virkelig trenger dem, men kan f eks gå til dyre ting til diktatoren selv, som privatfly osv....... Her er Jensemann ute etter "goodwill" fra andre rike land. Disse pengene kunne gjort mye mer nytte i Norge, enn hva de gjør i en diktators eie.

Anonymous poster hash: 462da...d46
Skrevet

Synes AP og Høyre burde dannet regjering, eve med Venstre som et meglerparti i midten:)! Hadde vært helt topp tror jeg!

Skrevet

Det er greit å sympatiserer med høyresiden, men da må du faktisk finne argumenter som stemmer.

Klart mye kan bli bedre, men fakta er at mens store deler av Europa er i dyp økonomisk krise med arbeidsledighet og fattigdom som resultat, går AS Norge så det griner. Det er takket være en solid og edruelig økonomisk politikk som kun er den rødgrønne regjeringens fortjeneste.

FrP vil bruke av oljefondet som fulle sjømenn og skjønner ikke konsekvensen av å bare pøse på med penger.

Det skremmer meg at folk går til valg uten å sette seg skikkelig inn i hva de stemmer på, men bare nikker enig i hovedsakene. FrP vil ha bort bomringene, bedre veier, mer til de eldre, mer til skolene, bort med formueskatten osv - men jeg har enda ikke hørt et skikkelig svar på hvor de skal ta de pengene fra? Om man leser partiprogrammet ser vi at de vil skjære ned på de sosiale godene, og hvem er det det vil ramme? Neppe de bedre stilte, tenker jeg.

Forklar meg hvordan de vl bruke penger som fulle sjømenn, og hvorfor det å bruke egne penger(norskproduserte penger gjennom oljen) på å forbedre hjemmet(Norge) vil påvirke renten så ekstremt som du vil ha det til.

Rart at Dubai og slike land klarer seg så bra som de gjør ved å bruke oljepenger, ha billig drivstoff og sørge for innbyggerne sine. Nei, det er så klart bedre å låne ut oljepenger til en MEGET lav rente, og så heller låne fra andre land til en dyrere rente. Og å investere i våpenproduksjon og mer lugubre ting med våre oljepenger......

Og hvilke sosiale goder vil de kutte i? Kreve at sosialklienter skal måke snø? Det vil Ap også, så den saken er grei. Og i alle år har der vært systemer for at de som mottar sosialstønad skal være aktiv der det er mulig. 

Skrevet

Vi skal snakkes når den blå regjeringen har styrt landet noen år.... Da tenker jeg mange av dere angrer en smule på valget dere tok i 2013 ;-) Desverre er det alt for mange som ikke ser og heller ikke forstår helheten i politikken.. Lar seg påvirke og blende i alt for stor grad av enkeltsaker som blir blåst opp og lar oss tro at vi har det så ille.... Og kunne hatt det så mye bedre... Men det er faktisk ikke,helhetlig sett, mulig å få det bedre enn slik vi har det i Norge i dag. Godt valg folkens!

Skrevet

Spør igjen, nøyaktig HVA har de rødgrønne utrettet som ikke har gått på bekostning av et annet gode? Nøyaktig hvilken lovnad har de holdt??

Skrevet

Forklar meg hvordan de vl bruke penger som fulle sjømenn, og hvorfor det å bruke egne penger(norskproduserte penger gjennom oljen) på å forbedre hjemmet(Norge) vil påvirke renten så ekstremt som du vil ha det til.

Rart at Dubai og slike land klarer seg så bra som de gjør ved å bruke oljepenger, ha billig drivstoff og sørge for innbyggerne sine. Nei, det er så klart bedre å låne ut oljepenger til en MEGET lav rente, og så heller låne fra andre land til en dyrere rente. Og å investere i våpenproduksjon og mer lugubre ting med våre oljepenger......

Og hvilke sosiale goder vil de kutte i? Kreve at sosialklienter skal måke snø? Det vil Ap også, så den saken er grei. Og i alle år har der vært systemer for at de som mottar sosialstønad skal være aktiv der det er mulig.

Jeg er ikke rødgrønn, men å bruke Dubai som positivt eksempel blir for dumt, de er jo på konkursens rand...

Anonymous poster hash: 79590...c96

Skrevet

Det er egentlig litt komisk med folk som har den holdningen at stemmer man AP og desslike, så er man et godt menneske som tenker på fellesskap og solidaritet. Stemmer man derimot på Høyre og co, så er man et kaldt menneske, som bare tenker på seg selv og sin egen lommebok.

Tror man virkelig at det faktisk stemmer?

Anonymous poster hash: d06f9...fc1

Min erfaring er at det stemmer i skremmende stor grad.

Anonymous poster hash: ede4c...b3e

Skrevet

Jeg ville ihvertfall vært ganske sikker på at jeg aldri blir kronisk syk ,eller alenemor før jeg stemte blått .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...