Gå til innhold

Kjære alle - stem riktig ved valget!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stemmer det jeg mener er rett, FRP og har stemt på de og. De jeg snakker med som ikke vet hvem de skal stemme på oppfordrer jeg til å ta en av disse testene på nett (eller alle for den del), for så å gå inn på noen av "vinnerens" side og lese litt. 

For meg er FRP rett, forandre kan det være AP, SV, H, V, MDG, SP osv. Og det er ikke min jobb og fortelle andre hva de skal mene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er rett for deg er ikke nødvendigvis rett for noen andre... Her blir det Frp ;)

Da er du i så fall enten en motbydelig egoist, eller dum som et brød. Mest sannsynlig begge deler.. Skam deg!

Anonymous poster hash: 30a44...b11

Nei, skammer meg absolutt ikke ;)

jeg "ser" bare ett menneske her gjennom denne tråden, som er dum som et brød...

btw, Olav Thon stemmer FrP og TØR å si det.. ååååh, HAN er DUM han!!! makan for en lav IQ, og FOR en nav'er, som absolutt IKKE betaler skatt....

REALITY CHECK

Anonymous poster hash: fbd11...4c7

Hehe... javel ;) Folk må få mene og stemme det som passer dem tenker jeg.

Skrevet

Det som er rett for deg er ikke nødvendigvis rett for noen andre... Her blir det Frp ;)

Da er du i så fall enten en motbydelig egoist, eller dum som et brød. Mest sannsynlig begge deler.. Skam deg!

btw, Olav Thon stemmer FrP og TØR å si det.. ååååh, HAN er DUM han!!! makan for en lav IQ, og FOR en nav'er, som absolutt IKKE betaler skatt....

REALITY CHECK

Olav Thon var nazist. Men det er kanskje du og?

Skrevet

Olav Thon er en BRA mann, det er alt jeg har å si om den saken :)

Skrevet

REALITY CHECK

Olav Thon var nazist. Men det er kanskje du og?

Nei, det er jeg ikke :)

Skrevet

Jeg stemmer det jeg mener er rett, FRP og har stemt på de og. De jeg snakker med som ikke vet hvem de skal stemme på oppfordrer jeg til å ta en av disse testene på nett (eller alle for den del), for så å gå inn på noen av "vinnerens" side og lese litt.

For meg er FRP rett, forandre kan det være AP, SV, H, V, MDG, SP osv. Og det er ikke min jobb og fortelle andre hva de skal mene ;)

Så vidt jeg har fått med meg så er du langtidssyk og lever på nav? Det slutteer aldri å forbause meg at navere velger å stemme på frp. Det sier meg at vedkommende ikke har skjønt frp sin politikk.

Anonymous poster hash: d5936...e12

Skrevet

KRF her  :rolleyes:  

Anonymous poster hash: d614c...bba
Skrevet

Så vidt jeg har fått med meg så er du langtidssyk og lever på nav? Det slutteer aldri å forbause meg at navere velger å stemme på frp. Det sier meg at vedkommende ikke har skjønt frp sin politikk.

Jaha er jeg det nå? :o den var ny... Er faktisk i jobb... (har jobbet fast siden 2008 med unntak da jeg var gravid og sengeliggende og i permisjon....)

Skrevet

Den artikkelen om FRP som sosialistene deler overalt på forum og facebook er fra 2006...

Jeg synes det er noe i det jeg. Selvsagt ikke at alle med litt ADHD skal på spesialskole, men jeg gikk på barneskole med to stykker som ikke burde vært på vanlig skole. Det ene var en gutt med down syndrom. Han gjorde ikke noe galt, men ble behandlet forferdelig, og jeg er overbevist om at han hadde hatt det bedre på en skole med likesinnede. Den andre var en jente som var farlig, hun skadet flere medelever fordi hun fikk avsindige raserianfall ut av intet. Tok all oppmerksomheten, og var en sikkerhetsrisiko. Hadde ikke noe på vanlig skole å gjøre.

En nabogutt som var døv ble sendt på spesialskole 8 timer unna. Han sa at det var det han var mest takknemlig for overfor sine foreldre. Ja, han savnet familien, men de kom jo på besøk, og han kom hjem i helgene. På spesialskolen fikk han venner, ikke bare snille barn som var sammen med ham av medlidenhet,  han var ikke annerledes, og han fikk virkelig tilrettelagt undervisning.

Men for min del stemmer jeg FRP på grunn av familiepolitikken (!!!) og innvandringspolitikken. Utvidet barnetrygd, gjeninnsettelse av kontantstøtte for 2-åringer, tidlig ultralyd, forlenget liggetid på barsel til de som ønsker og trenger det, fri fordeling av foreldrepermisjonen og bedre rettigheter som selvstendig næringsdrivende, løpende opptak til barnehage, fortsatt maxpris.... Synes det høres veldig bra ut.

Alkohol, bensin og bilavgifter er irrelevant for meg. jeg har råd til å kjøpe meg en flaske vin til lørdag om den koster 50 eller 200 kroner, så mye drikker jeg da ikke, og jeg har ikke så lang vei til jobb at bensinavgifter tar knekken på meg. Hadde jeg vært solidarisk hadde jeg vel heller brydd meg om det med drivstoff, for det er kjipt for de som bor usentralt...

Anonymous poster hash: 79590...c96
Skrevet

Er så lei av den rødgrønne skremselspropagandaen. Dette valget har jeg ikke hørt annet enn hvor fælt det kommer til å bli hvis høyre kommer til makten. Jeg tror de har glemt hvor mye kortere helsekøene var med den forrige borgerlige regjeringen jeg..

Jeg er veldig klar for en ny regjering uten at jeg er kjemperik eller veldig dum. Har stemt på venstre og håper de ikke er dumme nok til å samarbeide med AP!

Anonymous poster hash: 61e51...cf0

Skrevet

Det er egentlig litt komisk med folk som har den holdningen at stemmer man AP og desslike, så er man et godt menneske som tenker på fellesskap og solidaritet. Stemmer man derimot på Høyre og co, så er man et kaldt menneske, som bare tenker på seg selv og sin egen lommebok.

Tror man virkelig at det faktisk stemmer?

Anonymous poster hash: d06f9...fc1

Det er komisk ja, men det ligger faktisk en god del i dette også... Hvem man sympatiserer med av politiske partier grunner jo i både fornuft of følelser. Jeg tenker at stemmer man f.eks Høyre, tenker man først og fremst fornuft, stemmer man SV er man opptatt av solidaritet. Stemmer man FrP har man en grunnleggende liberal og opptatt av at folk skal bestemme over egne liv. Ditt politiske ståsted kan faktisk si ganske mye om deg som person, og hvilke andre mennesker du ønsker å identifiserer deg med.

Jeg kjenner (sikkert som deg) mange, mange mennesker og vet hvilke partier de sympatiserer med . Jeg kan ikke for det men de som stemmer på Rødt, de grønne eller SV er faktisk "snillere" mere empatiske, mindre opptatt av egen vinning og materielle goder. (ps jeg stemmer ikke på noen av disse..)

De jeg kjenner som stemmer Høyre er litt kjedelige, konservative, opptatt av å leve streite A4 liv og tjene bra. De jeg kjenner som stemmer FrP er enten dyreelskende rebeller, vindrikkende og innvandrerskeptiske eller (unskyld meg) litt korte i hodet ;)

Dette er selvfølgelig veldig subjektive tanker, men det er nå mine erfaringer da....

Anonymous poster hash: 386bc...2ca

Jeg er veldig enig med deg i det du skriver og du har sannsynligvis rett i mye. Poenget mitt var vel heller at man ikke nødvendigvis er en kald og ego person om man stemmer blått, ei heller trenger man være så omtenksom, solidarisk og varm om man stemmer rødt, men det er jo det man ofte blir konfrontert med.

Skrevet

Eller er det du som er forutinntatt? De borgerlige har ikke tenk å ta fra faktisk syke mennesker pengene, men de vil gjøre noe med snylterene. Tydelig at du mener alle som mottar noen for for trygd er snyltere, noe jeg synes er ekstemt fordømmende av deg (og lite solidarisk), men de fleste evner å skille på navere og trygdemottakere ellers.

Skrevet

Det er egentlig litt komisk med folk som har den holdningen at stemmer man AP og desslike, så er man et godt menneske som tenker på fellesskap og solidaritet. Stemmer man derimot på Høyre og co, så er man et kaldt menneske, som bare tenker på seg selv og sin egen lommebok.

Det er komisk ja, men det ligger faktisk en god del i dette også... Hvem man sympatiserer med av politiske partier grunner jo i både fornuft of følelser. Jeg tenker at stemmer man f.eks Høyre, tenker man først og fremst fornuft, stemmer man SV er man opptatt av solidaritet. Stemmer man FrP har man en grunnleggende liberal og opptatt av at folk skal bestemme over egne liv. Ditt politiske ståsted kan faktisk si ganske mye om deg som person, og hvilke andre mennesker du ønsker å identifiserer deg med.

Jeg kjenner (sikkert som deg) mange, mange mennesker og vet hvilke partier de sympatiserer med . Jeg kan ikke for det men de som stemmer på Rødt, de grønne eller SV er faktisk "snillere" mere empatiske, mindre opptatt av egen vinning og materielle goder. (ps jeg stemmer ikke på noen av disse..)

De jeg kjenner som stemmer Høyre er litt kjedelige, konservative, opptatt av å leve streite A4 liv og tjene bra. De jeg kjenner som stemmer FrP er enten dyreelskende rebeller, vindrikkende og innvandrerskeptiske eller (unskyld meg) litt korte i hodet ;)

Dette er selvfølgelig veldig subjektive tanker, men det er nå mine erfaringer da....

Jeg er veldig enig med deg i det du skriver og du har sannsynligvis rett i mye. Poenget mitt var vel heller at man ikke nødvendigvis er en kald og ego person om man stemmer blått, ei heller trenger man være så omtenksom, solidarisk og varm om man stemmer rødt, men det er jo det man ofte blir konfrontert med.

Sorry, skulle være "enig i mye du skriver", ikke "enig i det du skriver", for er ikke alt jeg er enig i i innlegget ditt ;)

Skrevet

Stemmer helt rett - Høyre

Anonymous poster hash: 0e103...53b

Skrevet

Her kommer brann fakkelen, risikerer sikkert å bli hengt, brent og det som verre er...... men JA det stemmer i minst 90 % av tilfellene...mye vil ha mer. Akkurat til liks med at omtrent 90 % av de som stemmer Frp har lavere intelligens enn gjennomsnittet .. Dette er MIN mening og oppfatning, shoot me..

Anonymous poster hash: 7e9ef...264

PANG! Hva om jeg snur på det og sier at jeg stemmer blått bl.a fordi jeg er opptatt av at bedrifter skal ha gode vilkår for å klare seg her i landet, så vi som nasjon er mer konkurransedyktige? At jeg vil ha bort arveavgiften fordi jeg synes det blir feil at man kanskje skal måtte selge familiegården eller familiehytta fordi man ikke har råd til å betale når foreldrene dør? Er det lite solidarisk av meg?

Hva om jeg sier at jeg mistenker at mange stemmer rødt fordi de vil sikre at de fortsatt har et sugerør ned i fellesskapets kasse og ikke er interessert i å bidra selv, ikke fordi de er så utrolig solidariske med andre?

Skrevet

Har fortsatt ikke bestemt jeg...men stemme må man jo gjøre. Trur det er sofastemmere som er de verste klagerne, så bruk stemmeretten din. I verste fall så stemmer du blankt. ;-)

Skrevet

Her kommer brann fakkelen, risikerer sikkert å bli hengt, brent og det som verre er...... men JA det stemmer i minst 90 % av tilfellene...mye vil ha mer. Akkurat til liks med at omtrent 90 % av de som stemmer Frp har lavere intelligens enn gjennomsnittet .. Dette er MIN mening og oppfatning, shoot me..

PANG! Hva om jeg snur på det og sier at jeg stemmer blått bl.a fordi jeg er opptatt av at bedrifter skal ha gode vilkår for å klare seg her i landet, så vi som nasjon er mer konkurransedyktige? At jeg vil ha bort arveavgiften fordi jeg synes det blir feil at man kanskje skal måtte selge familiegården eller familiehytta fordi man ikke har råd til å betale når foreldrene dør? Er det lite solidarisk av meg?

Hva om jeg sier at jeg mistenker at mange stemmer rødt fordi de vil sikre at de fortsatt har et sugerør ned i fellesskapets kasse og ikke er interessert i å bidra selv, ikke fordi de er så utrolig solidariske med andre?

Veldig enig i det siste du skrev. Tror mange er livredde for å miste velferdsgoder. Det er bare å se her inne, hvor mange som ikke "gidder" å jobbe, som "skal skaffe seg en sykemelding", som lurer på hva staten mener de skal leve av når de ikke har opparbeidet seg rettigheter til foreldrepenger etc etc. Staten skal sponse bhg og staten skal sponse de som er hjemme med unger. Jeg synes det må gå an å være for et solid og godt velvferdssystem, samtidig som man mener at det er lov å stille krav til folk. OG det tør ikke AP. Håper på et regjeringsbytte nå og håper det blir blå-grønt etter valget.

Anonymous poster hash: 0e103...53b

Skrevet

Jeg stemmer det som er rett for meg.

Det jeg legger mest merke til, er at ap-tilhengere er fortere framme med nedsettende drittslenging mot tilhengere av andre partier. Alle andre er dumme, trangsynte mennesker som ikke vet sitt eget beste. De dømmer og lager seg en teori om mennesker de ikke aner noenting om, og ikke er de interessert i å gjøre noe med det heller. Sier ikke at dette gjelder alle, men dette går igjen på alle diskusjonsforum, kommentarer under artikler og også her på dib! Men de færreste av disse klarer å argumentere for ap, annet enn å rakke ned på andre!

Og når det gjelder utsagn som "stem riktig" osv, anbefaler jeg alle å følge det rådet, og stemme hva som er rett for de! Ikke hva som er riktig for andre. Ikke la dere påvirke, tenk selv!! Hva er viktig for deg?

Kjenner jeg blir litt oppgitt over sånne tråder som det her!

Skrevet

Det er litt komisk å se de rødgrønne får panikk så det holder nå de siste dagene, mens blå sida tar det helt med knusende ro. :-) Drittslengingen blir oftest sendt fra de rødgrønne til de blå, som feks at vi er nek, at vi er egoister og mye vil ha mer.. Jaja, bare velg og se. ;-)

Jeg sjønner ikke hvorfor folk slenger dritt om hva andre bør stemme eller ikke, tror det skal snø rimelig tett et varmt sted om jeg skifter side etter å ha lest innlegg på nettet og slik er det for sikkert 90% av de som vet hvem de skal stemme på også.

Jeg bryr meg midt i ryggen hva naboen, venner, Dib eller alle i hele Norge stemmer så lenge jeg får bruke min stemme. Er i år bare 100 år siden at alle kvinner i hele Norge kan stemme uavhengig av inntekt og sivil staus. Tenk på det heller, og gå til urnene og stem det som du vil og slutt og mobb de som ikke stemmer det samme som deg!

Anonymous poster hash: 788a2...35c
Skrevet

Det er litt komisk å se de rødgrønne får panikk så det holder nå de siste dagene, mens blå sida tar det helt med knusende ro. :-) Drittslengingen blir oftest sendt fra de rødgrønne til de blå, som feks at vi er nek, at vi er egoister og mye vil ha mer.. Jaja, bare velg og se. ;-)

Jeg sjønner ikke hvorfor folk slenger dritt om hva andre bør stemme eller ikke, tror det skal snø rimelig tett et varmt sted om jeg skifter side etter å ha lest innlegg på nettet og slik er det for sikkert 90% av de som vet hvem de skal stemme på også.

Jeg bryr meg midt i ryggen hva naboen, venner, Dib eller alle i hele Norge stemmer så lenge jeg får bruke min stemme. Er i år bare 100 år siden at alle kvinner i hele Norge kan stemme uavhengig av inntekt og sivil staus. Tenk på det heller, og gå til urnene og stem det som du vil og slutt og mobb de som ikke stemmer det samme som deg!

Anonymous poster hash: 788a2...35c

Er helt enig med deg :)

Skrevet

Jeg stemmer på det som er riktig for meg. For meg er miljø, økologisk bærekraft, dyrevern, barn og rett og slett klimaet som er det viktigste. Jeg stemmer dermed på MDG.

Vi kan ikke la verden forfalle mer. Tragisk.

Anonymous poster hash: c0707...3ba

Skrevet

Da tipper jeg at du/dere har god inntekt. Hus gjerne hytte,lever vel og skulle så gjerne hatt enda litt til,til dere selv.. Kanskje litt mindre formueskatt?? Men det du ikke har tenkt på er at høgre som også betyr et sterkt Frp, sin politikk vil føre til renteoppgang. Tipper dere har lån og kommer til å sitte der med skjegget godt ned i postkassen når dere ser at det faktisk utgjør mange tusen i høyere utgifter per mnd og at den litt reduserte formueskatten kun ble et piss..... He he

Renteøkning er jeg ikke redd for. Har bundet renten i ti år på 3,3 % og når de ti årene er over så har jeg igjen ca 40.000 av lånet. Mao så blir nok ikke skjegget sittende dypt nede i postkassen.

Dessuten så er det ikke min egen økonomi jeg stemmer høyre for. Den sittende regjering har feilet i forhold til å legge til rette for gründere og oppstartsbedrifter, og det er et stort problem. Vi må satse på forskning og etablering for å ha et bærekraftig land i fremtiden, og der er høyre gode og AP elendige.

Blir også litt lattermild når det påstås at det er kun den sittende regjering som har bygget opp landet og etablert velferdsgodene. Dette har vært en prosess som alle de sittende regjeringer har vært med på bygge opp så å gi all æren til den sittende regjering vitner om liten politisk innsikt.

Anonymous poster hash: e73ec...4d1

Jeg vingler faktisk mellom Høyre og AP... Høyre har mange gode ideer, og jeg er enig med mye av politikken, men! Siden vi kan risikere å få Frp med i en regjering må jeg stå over. Med AP som er et ok parti får vi SV og SP med, så da tror jeg at jeg lander på Venstre.... ;)

Råder alle til å følge både magefølelsen og "hodefølelsen", det går tross alt ganske bra med Norge A/S nå, men jeg tror mange nordmenn begynner å bli lei de rødgrønne...

Samarbeider ikke venstre med FrP?

Anonymous poster hash: c0707...3ba

Skrevet

jeg liker ap sine program. men ikke jens..

Anonymous poster hash: 72be5...068

Skrevet

"Kjære alle - stem riktig ved valget!!"

Jeg har allerede stemt og jeg stemte etter det som jeg føler er riktig for meg og mine..

Hva DU evt mener er riktig er meg totalt likegyldig..

Skrevet

Enig! og det er egentlig synd at vi lett stigmatisering folk utifra  politisk ståsted. Selvfølgelig er vi alle vidt forskjellige mennesker uavhengig av hva vi stemmer.Valget tar man som regel ut i fra enkeltsaker, man kan ikke være 100% enig i alt et parti står for.

Trist med "drittslengingen" enkelte gir hverandre i denne tråden. Viktig å prøve å respektere folks meninger og politiske ståsted. Hvis ikke er det liten vits å diskutere politikk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...