Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Her skjer det heller lite. Termin den 15 og 5 dager over. Skal også på overtid kontroll på mandag. Seinest igangsatt blir jeg på torsdag. Rart p vite at dette er mest sannsynlig siste fredagen som går forbi og jeg ikke er mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig kom gutten tirsdagsmorgen 17/12! Ble satt i gang med modnings tablett mandagskveld, riene begynte kl 23, vannet ble tatt 04.30, fikk epidural en time senere+ noe som skulle bremse riene da det ikke var pause mellom de, men hjelpte ikke, så da ble det haste keisersnitt for det likte ikke lillegutt! Utrolig å se fantastiske leger, barnepleiere og jordmødre som virkelig stod på når det gjelder! Så alt står bra til, gikk ti dager på overtid så MASSE LYKKE TIL DERE SOM VENTER! Snart i mål dere og!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har født! ...og det gikk fort... Fødselshistorie kommer imorra. ;) Fødestøv til hele gjengen :) Gratulerer så mye tyr86 og lykke til Tilith!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da fødte jeg....ENDELIG...verdens vakreste store gutt ;) kl 08.15 i dag tidlig ble han halt ut med tang, jeg hadde ikke sjangs i havet å klare det selv og lillegutt ble sendt rett ut da han ikke pustet! Det var ingen god fødselsopplevelse for meg i det hele tatt, da det tok 32 timer å få han ut og nesten 20 timer i aktiv fødsel, hvorav utpressingen tok over 2 timer...Skal skrive en utfyllende fødehistorie så snart som mulig! Lille har forøvrig ikke fått navn (står mellom Nathaniel og Noah). Han var 3970g og 54 cm lang :) roligste, blideste og vakreste gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har opplevd å ha følelsen av å ha en veldig stram BH/belte på uten at man faktisk har det..?

Synes det er veldig ubehagelig, men er vel kanskje bare babyen som presser mye oppover siden jeg kjenner det best fremme under brystene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Da fødte jeg....ENDELIG...verdens vakreste store gutt ;) kl 08.15 i dag tidlig ble han halt ut med tang, jeg hadde ikke sjangs i havet å klare det selv og lillegutt ble sendt rett ut da han ikke pustet! Det var ingen god fødselsopplevelse for meg i det hele tatt, da det tok 32 timer å få han ut og nesten 20 timer i aktiv fødsel, hvorav utpressingen tok over 2 timer...Skal skrive en utfyllende fødehistorie så snart som mulig! Lille har forøvrig ikke fått navn (står mellom Nathaniel og Noah). Han var 3970g og 54 cm lang :) roligste, blideste og vakreste gutten min :)

 

Gratulerer så mye med gutten ^_^ Det hørtes ut som det var veldig tøft! Kos dere masse i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Noen av dere som har opplevd å ha følelsen av å ha en veldig stram BH/belte på uten at man faktisk har det..?

Synes det er veldig ubehagelig, men er vel kanskje bare babyen som presser mye oppover siden jeg kjenner det best fremme under brystene?

 

Hmm jeg kan ikke kjenne meg igjen i den følelsen nei... Men her er babyen langt nede i bekkenet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen av dere som har opplevd å ha følelsen av å ha en veldig stram BH/belte på uten at man faktisk har det..?

Synes det er veldig ubehagelig, men er vel kanskje bare babyen som presser mye oppover siden jeg kjenner det best fremme under brystene?

Hmm jeg kan ikke kjenne meg igjen i den følelsen nei... Men her er babyen langt nede i bekkenet da!

Jeg kjenner følelsen! Hodet er festet, men likevel trangt oppe ved ribbeina..

 

Anonymous poster hash: f5009...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Noen av dere som har opplevd å ha følelsen av å ha en veldig stram BH/belte på uten at man faktisk har det..?

Synes det er veldig ubehagelig, men er vel kanskje bare babyen som presser mye oppover siden jeg kjenner det best fremme under brystene?

Hmm jeg kan ikke kjenne meg igjen i den følelsen nei... Men her er babyen langt nede i bekkenet da!
Jeg kjenner følelsen! Hodet er festet, men likevel trangt oppe ved ribbeina..

 

Anonymous poster hash: f5009...833

Hodet ligger langt nede i bekkenet, men kjenner en del press mot enten høyre eller venstre del av ribbeinene når han er aktiv. Det jeg synes er rart er denne følelsen av "stramming" som et slags belte. Kanskje han er en kraftplugg som tar hele magen ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte ei nydelig jente 21 des :) Jeg hadde en fin fødsel, med ei fantastisk jordmor!

Tenker mye på dere andre her, og ønsker dere masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på overtid kontroll i dag. 8 dager over termin. Er ikke moden en eneste plass. Men baby ligger godt nede i bekkenet. Blir igangsatt 25. Er nok like greit at babyen ikke kommer i morgen. Hadde blitt Gratulerer med dagen og god jul pakker hvert år. :) masse lykke til alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente, Belle! Først ute av oss med termin 17. desember :D Jeg håper jeg snart kommer diltende etter :/

Tusentakk :) Tenker på dere, så blir spennende de nærmeste dagene.. Er nok rett rundt hjørnet skal du se ;)

Gled deg, det er så stas å bli mamma <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ok, en noe forsinket oppdatering. Overtidskontroll fredag 20. Des ble en pussig opplevelse! Strevde med kynnere (som vanlig) og var sur og lei... Da jeg ble undersøkt viste det seg at jeg hadde 4-5 cm åpning og rier! Var helt sjokka, for det kjentes jo ikke spesielt vondt ut. Fikk imidlertid lov å reise hjem å hente bag og ordne barnevakt. Merket jo at riene kom tettere, men de var langt fra så vonde som med første. Da vi kjørte tilbake til sykehus var det kun ett min mellom riene og mannen var dødsstressa. Kom oss imidlertid opp på fødeavdelingen og fødte vår lille prinsesse kun 40 min etter ankomst. Valgte å stå denne gangen og det var myyyyye lettere enn å ligge. Riene var intense siste halvtimen, men det var helt overkommelig. Pustet meg gjennom dem og det fungerte bra. Baby kom ut på to pressrier. En liten rift, men ellers en drømmefødsel. Var helt speedet etterpå. Dagen etter ble det imidlertid oppdaget at lille jenta vår ikke var frisk. Dermed ble hun innlagt på nyfødtposten til observasjo og behandling og her er vi enda.... Det har vært noen knalltøffe dager. Borte fra mannen og eldstemann hele jula, masse trøbbel med amming, bekymring for jenta vår og masse hormoner. Nå går det heldigvis bedre og hun blir helt bra igjen :) Må likevel være her noen dager til. Gratulerer til dere andre som har født nå og til resten: Lykke til! Snart er hele desembergruppa i mål, og det har vært gøy å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...