Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3

Anbefalte innlegg

Huff nei i dag er ting virkelig ille... Kynnerne har forandret seg også... Nå er de vonde, innimellom ganske smertefulle, og kommer hvert 10 min ca. Kjenner det tar tak rundt hele nedre del av magen og ryggen.... Skikkelig menssmerter og det er veldig ubehagelig.... I dag har jeg kun måtte sitte i senga meg masse puter som støtte, for klarer bokstavelig talt nesten ikke å bevege meg fra hofta og ned :/ ser det er mange som har det sånn så det er vel ikke håp om at noe er på gang heller sikkert... Mange skriver nevner modning... Hvordan vet man om det er det som skjer ellerom man er moden? Helt blå på dette her

Fortsetter under...

Huff nei i dag er ting virkelig ille... Kynnerne har forandret seg også... Nå er de vonde, innimellom ganske smertefulle, og kommer hvert 10 min ca. Kjenner det tar tak rundt hele nedre del av magen og ryggen.... Skikkelig menssmerter og det er veldig ubehagelig.... I dag har jeg kun måtte sitte i senga meg masse puter som støtte, for klarer bokstavelig talt nesten ikke å bevege meg fra hofta og ned :/ ser det er mange som har det sånn så det er vel ikke håp om at noe er på gang heller sikkert... Mange skriver nevner modning... Hvordan vet man om det er det som skjer ellerom man er moden? Helt blå på dette her

kanskje du føder snart da?? =)

jeg har kynnere men langt ifra så ofte eller vonde, heller ikke sammen med murringer og så ille at jeg ikke får gjort noe ! enten så er jeg heldig, eller så er du ikke så langt unna :P

Gjest flykræsj

Nå er det flere som nærmer seg termin her!  :laugh:  Noen som har noen gode kjærringråd for å sette igang fødsel? Mener ikke at man skal begynne med noe før uke 37 altså! 

Jeg selv har liten tro på disse, men om man i utgangspunktet har begynt å bli litt moden tror jeg at det kan ha en effekt :) Sex har jeg forsåvidt troa på ettersom sæd inneholder prostaglandin. Har i tillegg i flere venninner som hevder at dette har fungert på dem. Men så er det dette med fødsel, man vet jo aldri hva som egentlig satte den igang :)

Jeg synes det er morsomt å lese om dette selv om jeg ikke har helt trua. Men et artig tidsfordriv er det jo ;) 

Prøvde mange slike råd sist. Vasket vinduer, spiste lakris, "fødepizza" og kanel. Sex hadde vi også. Likevel gikk jeg to uker over :P Så har vel ikke helt trua jeg heller...

kanskje du føder snart da?? =)

jeg har kynnere men langt ifra så ofte eller vonde, heller ikke sammen med murringer og så ille at jeg ikke får gjort noe ! enten så er jeg heldig, eller så er du ikke så langt unna :P

Håper virkelig at det er tegn på at noe er i gang... For det er skikkeligubehagelig... Aner ikke hvordan rier skal føles,men dette er i hvertfall ikke det samme som de kynnerne jeg har hatt i flere måneder...kjenner det presser skikkelig mot rompa også... Hvis dette skal fortsette i flere uker så vet jeg virkelig ikke hva jeg skal ta meg til :o

Har det slik jeg også Tilth :( Har hatt det i over et par uker nå. Føler med deg, for det er absolutt ikke godt. Synes det kjennes ut som riene man får i et tidlig fødselsforløp. Men ettersom det ikke er fødsel blir det verre liksom:p For føler at set ikke er noe poeng. Men forhåpentligvis har vi modnet litt da :) Så kanskje ting går litt lettere for oss:) Hadde det slik med førstemann. Da hadde jeg slike vondter tre uker før fødsel og fødte tre uker før termin:) Hadde 1-2 cm åpning en uke før fødsel og til å være førstegangsfødende gikk fødselen min fort :) Så vi får bare holde ut, kanskje gjør det noe godt tross alt :) Fra neste uke er jeg i uke 37 og da må jenta bare komme. Blir det ikke fødsel før i uke 40/42 tror jeg ikke der er mye krefter igjen i kroppen her :P

Har det slik jeg også Tilth :( Har hatt det i over et par uker nå. Føler med deg, for det er absolutt ikke godt. Synes det kjennes ut som riene man får i et tidlig fødselsforløp. Men ettersom det ikke er fødsel blir det verre liksom:p For føler at set ikke er noe poeng. Men forhåpentligvis har vi modnet litt da :) Så kanskje ting går litt lettere for oss:) Hadde det slik med førstemann. Da hadde jeg slike vondter tre uker før fødsel og fødte tre uker før termin:) Hadde 1-2 cm åpning en uke før fødsel og til å være førstegangsfødende gikk fødselen min fort :) Så vi får bare holde ut, kanskje gjør det noe godt tross alt :) Fra neste uke er jeg i uke 37 og da må jenta bare komme. Blir det ikke fødsel før i uke 40/42 tror jeg ikke der er mye krefter igjen i kroppen her :P

Huff da får man håpe det har noe for seg hvertfall... For det er virkelig ikke godt :/ er 37 uker på lørdag så det er bare å komme her også, men da skal jeg hvertfall ikke ha noen forhåpninger nå siden man kan ha det i dager og uker i forveien :P

Annonse

Mye kynnere her også! I dag hadde jeg det hele tiden mens jeg var på jobben. Er ikke av de sterkeste kynnerne, men nok til å bli sliten av det når jeg har disse murringene/kynnerne... Håper virkelig det kan være et tegn på at kroppen er i ferd med å modnes! Føder gjerne før termin jeg (som er 17des).. Men kan godt vente et par uker til hvertfall! ;)

Endret av Belle <3

Jeg gikk som sagt slik med førstemann også og han kom nesten tre uker før termin så jeg har absolutt troen på at det kan tyde på at man føder før termin Tilith 😊Nå er du jo så langt på vei at det hadde vel bare vært godt:) Slik tenker jeg ihvertfall :)

Jeg gikk som sagt slik med førstemann også og han kom nesten tre uker før termin så jeg har absolutt troen på at det kan tyde på at man føder før termin Tilith Nå er du jo så langt på vei at det hadde vel bare vært godt:) Slik tenker jeg ihvertfall :)

Det hadde vært kjempegodt :) får krysse det som krysses kan :)

Noen som har begynt å smågrue seg litt til selve fødselen? Selv om det er utrolig stort når den lille endelig kommer, så er det jo ikke smertefritt! Jeg vil ikke si at jeg direkte gruer meg, men har begynt å tenke på det.. Eller gruer meg kanskje litt.. Er i hvertfall veldig spent! Vet jo litt mer hva jeg går til denne gangen, selv om ingen fødsel er lik! Termin er om bare 4 uker ca.., som tiden bare har rast avgårde... :)

Har hatt to fødsler fra før hvorav den ene ble hastesnitt og den andre tang. Jeg bruker ikke energi til å tenke over hvordan jeg ønsker, tror og vil det skal bli. Har jo sett at jeg ikke kan forutsi eller kontrollere noe som helst... Tar det derfor som det kommer :) det jeg ser minst frem til er smertene etter fødsel, var ikke helt forberedt på det sist, da ks smertene kun varte noen dager, var det ekstremt vondt nedentil etter tangfødselen i lang laaaaang tid, men også dette kan bil annerledes denne gangen ;)

I dag har jeg tenkt å slappe av å bare nyte denne siste tiden av det siste svangerskapet. kjenner jeg er lei av å være lei, sur og utålmodig! hehe.. så i dag skal jeg kose meg med det siste som står  å gjøre og så skal jeg ta meg et laaaaangt varmt bad og bare kose meg. :) Det går vel an vel? å bare bestemme seg for å nyte i stedet for å irritere seg? jeg skal i allefall prøve på det! =)

Annonse

Gleder meg bare til jeg kan få litt ro, fortsatt to uker til permisjon. Heseblesende, smertefulle dager!!

Får 2 dager permisjon og ro før det hele braker løs. Vet ikke helt hvordan dette skal gå.

Men får nyte de to dagene som "venterpåfar" sier. Kanskje ryggen og bekkenet blir litt bedre på de to dagene?

De to dagene blir vel tilbrakt i badekaret regner jeg med.

Gjest flykræsj

Enig med myrsnipa og venter på far. Jeg skal jobbe en uke til, deretter permisjon. Faktisk vil jeg prøve å nyte de dagene jeg er alene og kan slappe av og pusle litt til jul. Hvor ofte har jeg anledning til det i en hektisk hverdag? Ifht fødsel så ligger det an til setefødsel her. Merkelig nok er jeg helt rolig og gruer meg ikke spesielt. Har liksom "glemt" smertene litt fra forrige gang. Husker dem vel nå riene starter da :P

Enig med myrsnipa og venter på far. Jeg skal jobbe en uke til, deretter permisjon. Faktisk vil jeg prøve å nyte de dagene jeg er alene og kan slappe av og pusle litt til jul. Hvor ofte har jeg anledning til det i en hektisk hverdag? Ifht fødsel så ligger det an til setefødsel her. Merkelig nok er jeg helt rolig og gruer meg ikke spesielt. Har liksom "glemt" smertene litt fra forrige gang. Husker dem vel nå riene starter da :P

kan du velge vaginal fødsel eller KS hvis ungen ligger i seteleie??

Kan du kreve ks liksom? eller må man i så fall GRINE seg til det? vet bare at om min ligger i seteleie så NEKTER jeg å føde normalt, hele ungen er jo bretta og blir jo dobbelt så svær =/ ?

Kan du kreve ks liksom? eller må man i så fall GRINE seg til det? vet bare at om min ligger i seteleie så NEKTER jeg å føde normalt, hele ungen er jo bretta og blir jo dobbelt så svær =/ ?

Har en født før så blir det sjeldent et problem. 

Har en født før så blir det sjeldent et problem. 

det er 6,5 år siden uansett.. så jeg hadde nekta ! :P om det "går ann"....

De har ikke lov til å tvinge deg til å føde vaginalt dersom barnet ligger i seteleie. Dette pga risikoen en vaginal fødsel utgjør for barnet. Dersom man har født før er risikoen lavere derimot. Men legene vil alltid ta i betraktning hvordan tidligere fødsler har gått, hvor stor babyen er og hvor stort bekkenet ditt er. Og så vil de komme med en anbefaling utifra det.

Har akkurat forsøkt å snu mitt barn, men det gikk dessverre ikke, så vi står nå midt i avgjørelsen av setefødsel eller keisersnitt. Er førstegangsfødende og tror nok at vi kommer til å ende opp med keisersnitt. I de studiene jeg har lest kommer det fram at setefødsel er bedre for mor mens keisersnitt er bedre for barnet. Men det ligger mange studier der ute, og det er mange kvinner med positive setefødsler bak seg, så man må jo bare stole på egen vurdering og velge det man føler er riktig for en selv. Ingenting er feil :)

B :)

Har hatt to fødsler fra før hvorav den ene ble hastesnitt og den andre tang. Jeg bruker ikke energi til å tenke over hvordan jeg ønsker, tror og vil det skal bli. Har jo sett at jeg ikke kan forutsi eller kontrollere noe som helst... Tar det derfor som det kommer :) det jeg ser minst frem til er smertene etter fødsel, var ikke helt forberedt på det sist, da ks smertene kun varte noen dager, var det ekstremt vondt nedentil etter tangfødselen i lang laaaaang tid, men også dette kan bil annerledes denne gangen ;)

Veldig sanne ord, en får ikke gjort noe fra el til! Og dette er jo noe en har null kontroll over også.. Føler jeg har glemt en del fra sist, enda jeg hadde en ganske normal og grei fødsel. Håper jo selvf at alt går greit, og at det kanskje er litt mindre vondt nå mtp man har født før! :) Ville jo tro at det har litt å si ;)

Gjest flykræsj

Jeg skal til UL og samtale på sykehuset til uken, så hvor mye man kan velge vet jeg ikke helt. Tror neppe man tvinges til å føde vaginalt i seteleie, det er for brutalt. Har i hvert fall aldri hørt om det. Men innbiller meg at man nok vil føle seg presset dersom de mener en vaginal fødsel er best. Kommer sikkert litt an på legen man møter også ;)

De har ikke lov til å tvinge deg til å føde vaginalt dersom barnet ligger i seteleie. Dette pga risikoen en vaginal fødsel utgjør for barnet. Dersom man har født før er risikoen lavere derimot. Men legene vil alltid ta i betraktning hvordan tidligere fødsler har gått, hvor stor babyen er og hvor stort bekkenet ditt er. Og så vil de komme med en anbefaling utifra det.

Har akkurat forsøkt å snu mitt barn, men det gikk dessverre ikke, så vi står nå midt i avgjørelsen av setefødsel eller keisersnitt. Er førstegangsfødende og tror nok at vi kommer til å ende opp med keisersnitt. I de studiene jeg har lest kommer det fram at setefødsel er bedre for mor mens keisersnitt er bedre for barnet. Men det ligger mange studier der ute, og det er mange kvinner med positive setefødsler bak seg, så man må jo bare stole på egen vurdering og velge det man føler er riktig for en selv. Ingenting er feil :)

B :)

Oi ! Hørtes ikke noe særlig ut:-/ hvilken uke er du i og hva gjorde de for å prøve å "snu"? Dumt det ikke gikk !

Men du har tydeligvis fått endel info om det så da tar du nok fett valg ut fra det... Hvertfall fint at de ikke tvinger deg til noe !! Det var godt å høre :)

Masse lykke til med valget !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...