Gå til innhold

Ok! På tide med en ny «gis bort til trengende-tråd»!


Gjest UndrendeUllteppe

Anbefalte innlegg

Syntes disse trådene er så rørende:-)

Jeg kunne trengt gutteklær i str 98-104 eller dameklær str M(38-40).
Jeg er en av de som har veldig lite og syntes det er vanskelig å få kjøpt nytt til både meg selv og sønnen vår.
Var med i fjor og fikk gave, noe som jeg satte uendelig pris på og gjorde veldig godt for oss.
Tør ikke signere med nick da:/



Anonymous poster hash: 1fa1d...65f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Har litt klær str 68-74-80, gutt, kanskje litt ull også. Kanskje litt babyleker. Send gjerne pm :)

 

Senere er jeg gjerne med på julegave til mor og barn- tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare signerer med nick, har liksom ikke lagt sjul på her inne at jeg er alenemor og student, og da sier det jo seg selv at man ikke har så mye å rutte med.

 

Jenta mi er 2 mnd, og har akkurat begynt med str 62. Jeg er fulltids pumpemamma, og utstyr som flaskekoker/sterilisator og flaskevarmer hadde vært et must da jeg ikke har tatt permisjon fra studiene, men drar på skolen med baby på slep. (For å rekke å fullføre utdannelsen mens jeg fremdeles mottar overgangsstønad). Hadde tatt imor klær og slikt utstyr med stoor takknemmelighet, og vil selvfølgelig gi det videre selv når jeg er ferdig med det.

 

Så kan jeg jo tipse dere om amathea der jeg har gått på svangerskapskurs og nå går på barseltreff. Jeg har hittil levert mine brukte babyklær der, og det vil det nok være mulighet for for dere andre også. Da går det videre til andre som er alene med omsorgen. Det er nok ikke bare vi som sliter, men somregel har ikke enslige forsørgere allverdens å rutte med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har babystol (fra de kan sitte selv, til ca 3-4 år), Peg Perego

Barnetøy i str 98, 110 og 116.

Sko og tøfler mv fra str 26 (lite igjen, det meste er gitt bort) str 27 (masse) str 28.

Vinterdresser og vinterjakker mv str98, 104, 110 og 116.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker kommer jeg tilbake på, for der holder vi på med et større "herreguuuud så mye leker som er overalt" prosjekt, og tenker å kvitte oss med minst halvparten, før jeg blir småsprø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott initiativ! Skulle ønske jeg hadde noe å gi bort, men har en avtale med familien om at vi rullerer klær, leker og utstyr. De klærne min datter bruker nå, har mine yngste søskenbarn brukt. De går videre til den som er yngre enn min datter i familien når min datter har vokst ifra det osv. Mulig jeg får litt av klærne tilbake når nestemann melder ankomst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

 

Syntes disse trådene er så rørende:-)

 

Jeg kunne trengt gutteklær i str 98-104 eller dameklær str M(38-40).

Jeg er en av de som har veldig lite og syntes det er vanskelig å få kjøpt nytt til både meg selv og sønnen vår.

Var med i fjor og fikk gave, noe som jeg satte uendelig pris på og gjorde veldig godt for oss.

Tør ikke signere med nick da:/

 

Anonymous poster hash: 1fa1d...65f

 

Jeg har nok endel i str 104, må ha en rydderunde etter jeg kommer hjem fra ferie:) En masse fine gode  kvalitetsklær, også ull. Ta kontakt på pm. Skal selvsagt ikke røpe hvem du er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har selv vært en "fattig" ung mamma. Nå er jeg godt etablert og mange år eldre, og vil gjerne være med å dele! Jeg bor i Oslo.

- To stykk HELT NYE pendresser, sorte med hvite striper, størrelse 3 og 12 år. Med jakke, bukse med belte, vest, slips.

- Tummy Tub, badebøtte til nyfødte. (må hentes)

- Sammenlaggbart blått badekar til baby/barn (må hentes)

- Bilstol Britax 9-25 kilo så og si nesten ikke brukt. (hatt som ekstrasete) Kan brukes både forover og bakover. Nyvasket trekk. Grå/eplegrønn farge. (må hentes)

- En sekk ungommelig dameklær størrelse 36/38

- Barnegardiner, helt ubrukte, med "barnetv"-motiv. (hvite)

- Panelgardiner, nye, blå med sjørøvermotiv

- Helt ny uåpnet i eske pc-brett (underlag så man ikke blir varm på magen f eks, når man er gravid), Rosa

- Innendørssko (håndball) hvite, strl 38

- Mange håndballer størrlse 0 (den de spiller med opp til 11/12 år) (må hentes)

- Vinterjakke blå/hvit str 4 år, like fin

- Bunadssko jente/gutt str 23

- Bunad cap, ca 1-3 år

- Flere sengesett til baby 

- Lilla, helt ny med lappen på, sovepose til baby (0-4 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden vi prøver på en fjerdemann, så sparer jeg på klær og utstyr etter minstejenta...

Men de er såpass hopp fra mellomste til minste, at mellomsøster sine klær bruker jeg å gi videre til "Hjelp oss å hjelpe"; kan jo like gjerne gi det direkte til noen som vil ha!

Har ikke mengder akkurat nå, men ryddet nylig ut en pose av skapet hennes. Hovedsakelig bukser, gensere og t-skjorter :) Str 134/140.

Hyggelig hvis noen vil arve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd! Jeg har nettopp hatt opprydning, typisk redebygging, men det er alltid noe som blir liggende.

 

*Teutonia softbag, brun

*Reisebabystol "stol-på-stol"

*Noe jenteklær str 104

*Reflex regntøy i grå og lilla, tror det er str 98/104 godt brukt, men helt(får ikke sjekket da jeg er i utlandet akkurat nå, det er iallefall brukt av jente 3-4 år)

*bamse baksetespeil

*sort boblejakke fra h&m str 98 og 104

 

Kommer mer på lista når jeg kommer meg hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått henvendelser på mitt tidligere innlegg, med klær til gutt, så da slettet jeg det tidligere innlegget.

 

Håper det er mange andre som har fått respons og holder på å sortere og sende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Mine gutteklær er fra størrelse 92 til 98 tror jeg...ikke større enn 98, mulig noe i 86. Noen interesserte?

 

Har også en urtedressing fra barnehagepakken til Sportsmann, den er litt slitt (bare litt), og funker fint som høst/vårdress. Ikke vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare signerer med nick, har liksom ikke lagt sjul på her inne at jeg er alenemor og student, og da sier det jo seg selv at man ikke har så mye å rutte med.

 

Jenta mi er 2 mnd, og har akkurat begynt med str 62. Jeg er fulltids pumpemamma, og utstyr som flaskekoker/sterilisator og flaskevarmer hadde vært et must da jeg ikke har tatt permisjon fra studiene, men drar på skolen med baby på slep. (For å rekke å fullføre utdannelsen mens jeg fremdeles mottar overgangsstønad). Hadde tatt imor klær og slikt utstyr med stoor takknemmelighet, og vil selvfølgelig gi det videre selv når jeg er ferdig med det.

 

Så kan jeg jo tipse dere om amathea der jeg har gått på svangerskapskurs og nå går på barseltreff. Jeg har hittil levert mine brukte babyklær der, og det vil det nok være mulighet for for dere andre også. Da går det videre til andre som er alene med omsorgen. Det er nok ikke bare vi som sliter, men somregel har ikke enslige forsørgere allverdens å rutte med ;)

Hei. Jeg har en flaskevarmer du kan få. Det er ikke en som varmer flaska,men den holder flaska varm/kald. Passer til Avent.

Send meg pm om du vil ha den :-)

Syns du er tøff jeg,som student og babymamma samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutteklær er fra størrelse 92 til 98 tror jeg...ikke større enn 98, mulig noe i 86. Noen interesserte?

 

Har også en urtedressing fra barnehagepakken til Sportsmann, den er litt slitt (bare litt), og funker fint som høst/vårdress. Ikke vanntett.

Jeg vil gjerne ha urtedressing jeg altså :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i mellom flytting snart så vil snart kunne liste opp litt forskjellig.

 

En ting er når min yngste har fått ny bilstol ; da gir jeg bort bilstol med base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Mine gutteklær er fra størrelse 92 til 98 tror jeg...ikke større enn 98, mulig noe i 86. Noen interesserte?

 

Har også en urtedressing fra barnehagepakken til Sportsmann, den er litt slitt (bare litt), og funker fint som høst/vårdress. Ikke vanntett.

Haha urtedressing!

Jeg har en ketchup flaske hvis det er av interesse? Merket er Idun;)

 

Skal sjekke i klærne til Mini hva jeg har, jeg.

Og så lurer jeg på noe, hvordan gjør dere det med sending? Det er jo ganske dyrt å sende, men vil jo gjerne hjelpe til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...