Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Da er ny vekt i hus, og dette er ukas mål:

1,4 kg av på vekt

1,1 cm av midjen

:-D

Hadde ikke jeg gått opp 300 g forrige helg, hadde vekttapet vært enda større:-) i tillegg erklære jeg unntakstilstand i går og jeg drakk pepsi max, spiste en stor posjon resturangpizza, 1/2 vaffelplate med syltetøy og litt salt lakris:-p

jeg hadde en fryktelig vond dag i går, så ville ikke tenke på vekt og slanking i det heletatt. Siden jeg har gått ned 7.4 siden slutten av juli var det godt med en "fridag" :-)

Fortsetter under...

Ja, da er det veiedag igjen. Uka har gått så som så. Bakte eplekake på lørdag, og da ble det selvsagt spist en del også. Og i går var vi i bursdag, og det ble både pølse og kake. Men ellers har uka gått greit.

Denne uka blir det nok litt for mye, reiser bort på fredag og blir borte hele helga. Så jeg må bare holde meg unna kaffe latte`n, søtsaker og alt for mye mat. Skal reise et stykke, og da har jeg allerede lagt slagplan. Skal ha med te, frukt og knekkebrød. Så lenge jeg ikke tar med usunne ting, så blir de heller ikke spist.

Skal gå bra, må bare passe på litt:)

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

Ned er ned, men hadde håpet på å se 71. Men det får bli neste uke:)

Ønsker dere alle en fin uke, selv om det er skikkelig høstvær mange plasser..

God morgen og god uke jenter :)

Jeg har veiedag i dag og har vært på vekta. Jeg ser resultater av å være så konsekvent og det gir motivasjon til å fortsette, det er kjekt å se at min nye livsstil gir resultater og at det fungerer så greit som det gjør.

Det går greit med spising og kaloritelling og jeg slipper å være sulten eller å konstant ha lyst på noe pga. at jeg spiser veldig regelmessig :)

Da blir det vel omtrent slik; 20.august - 95,6 kg

26.august - 93,3 kg

2.september - 91,1 kg

9.september - 90,3 kg

idag 16. september - 89,1 kg

Totalt ned 6,5 kilo :D

ÆÆÆÆÆSJ, dårlig dag altså...

Grei frokost og grei middag, men har spist lunsj sikkert 2-3 ganger (mye småspising) og nå har jeg spist polarbrød med Nutella til kvelds!

Blir ingen nedgang av sånt altså. I går var jeg på flere møter og ble servert allverdens mat og kaffekos som jeg overhodet ikke skulle ha spist, men som jeg likevel proppet i meg.

Dette blir en kort uke plutselig, jeg har ihvertfall ikke kunnet gå ned hittil, kanskje heller tvert imot, da er det bare onsdag og torsdag igjen å slanke seg på før det er veiing på fredag da. Dømt til å mislykkes denne uken er jeg redd....

Men, men, kan ikke la det ødelegge helt heller. Prøver å si til meg selv at slite dager kommer innimellom for alle, også de som er slanke, forskjellen på de som er slanke og oss feite er at de slanke lar det være med de dagene innimellom mens vi feite tar helt av og lar det bli sånne dager hver dag. Det er jeg ferdig med, nå har jeg hatt et par dårlige dager, så da får jeg sørge for å spise sunt og i normale porsjoner de neste par dagene.

Det er jammen ikke lett å gå ned i vekt altså!

Men det er inspirerende med disse sidene, dere er så flinke alle sammen. Jeg er nederst på flink-listen og får nok ingen førstepremie, men jeg halser bak dere og lar dere motivere meg. Vi skal nok klare dette jenter, det skal vi :)

ÆÆÆÆÆSJ, dårlig dag altså...

Grei frokost og grei middag, men har spist lunsj sikkert 2-3 ganger (mye småspising) og nå har jeg spist polarbrød med Nutella til kvelds!

Blir ingen nedgang av sånt altså. I går var jeg på flere møter og ble servert allverdens mat og kaffekos som jeg overhodet ikke skulle ha spist, men som jeg likevel proppet i meg.

Dette blir en kort uke plutselig, jeg har ihvertfall ikke kunnet gå ned hittil, kanskje heller tvert imot, da er det bare onsdag og torsdag igjen å slanke seg på før det er veiing på fredag da. Dømt til å mislykkes denne uken er jeg redd....

Men, men, kan ikke la det ødelegge helt heller. Prøver å si til meg selv at slite dager kommer innimellom for alle, også de som er slanke, forskjellen på de som er slanke og oss feite er at de slanke lar det være med de dagene innimellom mens vi feite tar helt av og lar det bli sånne dager hver dag. Det er jeg ferdig med, nå har jeg hatt et par dårlige dager, så da får jeg sørge for å spise sunt og i normale porsjoner de neste par dagene.

Det er jammen ikke lett å gå ned i vekt altså!

Men det er inspirerende med disse sidene, dere er så flinke alle sammen. Jeg er nederst på flink-listen og får nok ingen førstepremie, men jeg halser bak dere og lar dere motivere meg. Vi skal nok klare dette jenter, det skal vi :)

Jeg synes du er knallflink jeg :D  Det er utrolig tungt å legge om livsstilen på denne måten, men du står på og gir ikke opp. Det krever stor styrke å reise seg etter fall gang på gang, og det klarer du å samle motivasjon til. Jeg tror det er noe av det vanskeligste, og her er du i alle fall på toppen :D  Du er superflink! Stå på og du vil nå målet :) 

Jeg har ikke hatt den beste dagen heller. Sov lenge og måtte haste avgårde til tannlegen. Rakk en shake. Var både rar og sliten etter tannlegen og spiste ikke igjen før middag. Måtte drikke 2 shaker til i løpet av kvelden for å fylle opp noe på kaloriene for dagen i alle fall hehe :)

Jeg har kommet inn i en god sirkel føler jeg i forhold til søtsug og blodsukker og er ikke sulten på noe ekstra. Det er jeg glad for å satser på at det varer til over jul :D

Annonse

Vi er fler som har hatt en dårlig dag gitt:-p jeg selv har nesten ikke spist en dritt de to siste dagene, og det vises på vekta for å si det slik. Har gått ned 700 g siden søndag:-O for å si det slik, er ikke godt for kropp og sjel å gå ned så mye på så liten tid:-s

Nesten så jeg vurderer å ha i meg en pose potetgull på rappen for å komme ovenpå når det gjelder kaloriene(ikke at jeg skal det altså!;-p)

jeg synes dere er så fantastisk flinke alle sammen! Dere møter utfordring etter utfordring, snubler litt innimellom, men finner balansen igjen!:-)

Respekt!!:-D

Hei!

Heng meg på denne tråden jeg ! Har noen ekstra kg jeg helst skulle vært foruten som snek seg på da jeg sluttet å røyke for ca et år siden... De kg sitter veldig hardt, føler jeg har prøvd alt... Trener 4-6 ganger i uka, spiser sunt med en kosedag i uka (lørdag) I løpet av sommeren har jeg gått opp 4kg sev om jeg syns jeg har vært ganske flink... Har såklart kost meg litt, men stort sett spist veldig sunt og trent flere ganger i uka så sant jeg ikke har vært bortreist på ferie...

Så i dag har jeg begynt på pulver, allevo. Så skal jeg gå tilbake til sunt kosthold når målet et nådd.

Er 156 høy, så har ikke så stor plass å fordele vekten i høyden på... Veier nå 64, målet er ca 10 kg ned. Bryr meg egentlig ikke så mye om det tallet, så lenge jeg er fornøyd med speilbildet. Vil heller være sprek og full av muskler og veie 60kg enn å veie 50 kg og være utrent.

Hei!

Heng meg på denne tråden jeg ! Har noen ekstra kg jeg helst skulle vært foruten som snek seg på da jeg sluttet å røyke for ca et år siden... De kg sitter veldig hardt, føler jeg har prøvd alt... Trener 4-6 ganger i uka, spiser sunt med en kosedag i uka (lørdag) I løpet av sommeren har jeg gått opp 4kg sev om jeg syns jeg har vært ganske flink... Har såklart kost meg litt, men stort sett spist veldig sunt og trent flere ganger i uka så sant jeg ikke har vært bortreist på ferie...

Så i dag har jeg begynt på pulver, allevo. Så skal jeg gå tilbake til sunt kosthold når målet et nådd.

Er 156 høy, så har ikke så stor plass å fordele vekten i høyden på... Veier nå 64, målet er ca 10 kg ned. Bryr meg egentlig ikke så mye om det tallet, så lenge jeg er fornøyd med speilbildet. Vil heller være sprek og full av muskler og veie 60kg enn å veie 50 kg og være utrent.

Ja sleng deg på her du :)  Kjekt med nye som kommer til, det er alltid greit når en er flere som har samme mål. Jeg har også gått på pulver diett, har brukt noka i noen år. Har nå blitt lei. Jeg lærer ikke noen ting og spiser som en sulten flodhest hver gang jeg ikke skal gå på noka i ferier, ved jul ol. Nå følger jeg shape up appen og teller kalorier. Jeg drikker riktignok enda noka shake til frokost, det er mest for å bli kvitt den etter at jeg tross alt har betalt flere hundre kroner og hadde igjen ikke mindre enn 5 pk. når jeg startet på shape up :P  Jeg ble lei av å gå ned de samme kiloene gang på gang. Startet på 100,2 og var nede i 73,7 kilo før jul. Var nesten i mål etter noen års kamp for å så etter ferien nå veie hele 95,6 kilo igjen.. Så nå må jeg begynne på en måte jeg kan leve med etter endt kur, og også når jeg er blant folk :)

Ønsker deg lykke til på veien :D

69,1 i dag :). Går sakte men sikkert rett vei! Skal kose meg med litt hjemmelagd blåbærmuffins i morgen, men tar en løpetur i dag, så har jeg fortjent det.

Bare 2,1 kg igjen til første delmål.

Har lyst til å komme ned på 63 kilo og holde meg der, men burde ligge på 55- 56 om jeg skulle sett slank ut.

Men i ok form og med trening, ser jeg fint ut når jeg veier 63 også.

Frk Gulrot.

Anonymous poster hash: 4f9b3...7fa

68,8 i dag :). Samlet vekttap siden start 4,4 kg. Bare 1,8 kg igjen til første delmål.

Frk. Gulrot

Anonymous poster hash: 4f9b3...7fa

God morgen jenter. I dag vistes vekta 77.5!!! 1.4 kg ned fra forrige uke, og 8.5 siden i sommer! Jeg tenkte med en gang at dette må være feil, så prøvde igjen. Den viste det samme så det er jo helt utrolig. Lurer på om noen tilfeldigheter spiller inn altså, spiste kveldsmat tidligere enn vanlig i går...

Ja, det er jo typisk meg da, og måtte bortforklare et godt resultat. Nå er jeg liksom "livredd" for å gå opp neste uke, i stedet for å glede meg i dag ;)

I helga skal vi på tur til venner, gleder meg veldig! Det blir nok litt mer og annerledes mat enn til vanlig, men jeg bekymrer meg ikke. Siden i sommer har jeg jo funnet en sunn livsstil for meg. Hvis utskeielsene er moderate, og det er hverdag når vi kommer hjem søndag ettermiddag, tenker jeg det går greit.

God helg!

Jeg har havnet i en vond sirkel:-( spiser 2, max 3 ganger om dagen og da relativt lite:-/ har gått ned 1.5 kg siden søndag.. jeg har ikke gått over 1000 kalorier en eneste gang denne uka.. eller jo, jeg spiste litt potetgull for et par dager siden og da kom jeg opp i rett mengde, men feil og fett innhold:-( tar på mer det med bestemor enn jeg hadde trodd..

huff, får håpe jeg kommer på rett kjøl igjen snart. Er livredd for å gå opp de kiloene jeg har gått ned:-(

beklager sutringen min.. måtte bare få det ut...

Jeg er spent som en liten unge hver fredag og mandag når det kommer nye resultater her :)  Får barna avgårde til skolen og setter meg ned her og koser meg og leser det dere skriver. Det er så gøy :D

Sol - regn - latter, det er kjempebra! Omleggingen gir resultater og det er motivasjon til å fortsette. Det er jo merkelig nok da det er gøy! :P  Fortsett slik, og kos deg på tur!

Ønsker*Drømmer*Håper, det er slik livet er. Motgang og medgang. Jeg synes du er flink som ikke gir opp eller melder deg ut, du har en drøm og et håp og et mål om en kamp du skal vinne og det krever masse bare det å stå på og prøve :)  Det er livet ditt dette handler om, der er det også rom for å leve på dårlige dager og du tar det du klarer og fortsetter på andre vis etter hvert som du får til og orker :)

Jeg var for første gang etter oppstart på kaloritelling ca 70 kalorier over dagsrasjonen på onsdag. Hadde kjøpt meg et par sjokoladepuddingsdesserter når jeg startet, og den siste av disse hadde gått ut på dato for et par dager siden. Dette oppdaget jeg på kvelden og hadde ikke mulighet å spare inn de 70 kaloriene på middagen for å ha nok til den. Tok den alikevel da jeg pleier å ligge 50 og opptil 100 kalorier for lavt til vanlig. Var 3 kalorier over i går også faktisk! :o 

Er spent på mandag, jeg tenker hver mandag, og for så vidt resten av uka ( :P ) at det er umulig å gå ned 1 kilo i uka hele veien.. Selv om venninna mi gikk ned 35 kilo på 35 uker. Noen uker litt mindre og noen uker litt mer enn 1 kilo. Hun har jo tatt operasjonen. Jeg lever jo bare slik som hun måtte etterpå, ca.

Jeg har også et spørsmål til dere her inne, de som har lyst kan svare. Hvordan er det med fordøyelsen? Jeg har jo gått på noka før og spist mer eller mindre vanlig middag. Prøvd å spise lite og ofte sunt, men ingen ting er nei om det bare er lite nok.. Nå spiser jeg husman knekkebrød, hver dag, spiser sunt, må jo ha sunn middag med proteiner som metter og tenke på kalorier og grønnsaker ol. Men går på do kanskje 1-2 ganger i uka. Jeg tar også mageregulerende tabletter. Mot irritert mage og oppblåst mage, 3-5 ganger i uka. Gikk jo mer på do når jeg gikk på noka. Forstår ingenting her. Jeg er jo litt bevisst på det også for tenker jeg å jo gå på do nå snart siden jeg skal veie meg på mandag og ikke har vært siden før det. Jeg føler meg ikke stappet som før uten dobesøk, men vil jo helst få ut avfallet :P

Annonse

Uff ønsker*drømmer*håper. Ille at du har det vondt.

Foreløpig har du jo gått ned, ikke opp. Men du er kanskje redd for å ødelegge forbrenningen? Du er i en tøff situasjon. Det er "unntakstilstand". Du gjør det beste du kan ut av situasjonen. Det er det beste du kan gjøre.

Klem.

Så var det fredag igjen da...

Startvekt:

Fredag 26. juli: 82,4 kg

.

.

Fredag 13.september: 79,6 kg

Fredag 9.september: 79,2 kg

Nedgang denne uke: 0,4 kg

Total nedgang: 3 kg.

Dropper den laaaaange listen min over fredager jeg, den begynte bli demotiverende lang siden jeg går så sakte ned. Holder med startvekt og nedgangen siste uke tror jeg...

Gikk litt ned denne uken også, er egentlig litt overrasket over det siden det har vært en dårlig uke. Men jeg er nok mer bevisst uansett, selv om jeg plutselig ikke klarte la være spise polarbrød med sjokoladepålegg har jeg det i minnet ved neste måltid og spiser litt mindre da. Jeg vet jo at jeg skal på vekten til fredag og rapportere her, kan jo ikke miste helt ansikt heller ;)

Ønsker*Drømmer*Håper, det er helt greit å spise 3 hovedmåltider om dagen, men du burde kanskje få i deg et par mellommåltider, kanskje litt frukt, nøtter, en proteinbar eller noe sånt, så holder du blodsukkeret oppe. Jeg synes du er beundringsverdig flink midt oppe i alt som skjer rundt deg med bestemor nå, du fortjener klapp på skulderen gjør du.

Moota, jeg har omvendt problem med fordøyelsen, jeg har irritabel tarm (det henger vel gjerne sammen med ME-diagnosen har jeg skjønt) og blir lett løs i magen. Jeg tåler veldig dårlig hvetemel og magen reagerer også på stress og når jeg blir sliten, jeg blir oppblåst, rumlete og er på do minst en gang hver dag. Men har du prøvd linfrø? Har en mamma som sliter med hard mage og sjelden er på do, hun har blitt mye bedre etter at hun begynte ta linfrø (også sier hun kiwi setter fart på sakene ;)).

Tusen takk for gode ord alle sammen. Det gjør godt:-)

Jeg må jo stå på med vektnedgangen nå når jeg først har bestemt meg. Føler det litt sånn at dette er min eneste sjanse liksom. Både svigermor, stemor og mamma vet at jeg holder på,i tillegg til dere, og jeg haaater å skuffe noen. Hvis jeg gir meg nå kommer alle jeg har fortalt dette til til å bli skuffet, mest av alt meg selv..

nei, jeg MÅ fortsette, uansett hvor vondt det med bestemor gjør. Jeg har kngen komtroll

Kom bort i send-knappen før jeg var ferdig gitt:-p

jeg har ingen kontroll på det som skjer rundt meg, men maten har jeg god kontroll på nå..

the world keeps spinning no matter what..

Da må jeg juble litt i dag og,ikke bare klage:-p

Kjøpte meg ei ny bukse i starten av juli. Den ble brukt to ganger for den var ubehagelig stram over magen. Tok frem den buksa igjen i dag og den er så stor at den bare glir ned:-D så nå har jeg endeli bevis, jeg har blitt mindre rundt magen!:-D

Hallo damer! Har lest her i ferien. Synes dere er så flinke og sterke som biter tenna sammeb, står på og ikke gir dere, selv om livet tar noen krumspring og behandler folk hardt noen ganger!! Fightere- rett og slett!! Husk at vi har bare holdt på noen uker- vi har lang tid å klare det på- vi skal jo være sunne resten av livet!

Kom hjem fra ferie igår, og rett på fest, og bursdagfeiring i dag...

I ferien syns jeg at jeg har vært flink- trent hver dag- merket en god boozt på formen i alle fall! Deilig det. Har prøvd å være tildels fornuftig, holdt meg unna snacks og chips og tomme kalorier, bortsett fra at jeg spiste noen is. Allikevel- middager og alkohol- det blir jo ikke hverdag akkurat...så det var opp 700 gram. Jaja, ikke allverden, det kunne vært verre.

Men til uka blir det hardkjør- da skal kosten reguleres til hver minste smule!

Og i morgen, skal det selvfølgelig trenes!

Klemmer!

Gleder meg til veiing på mandag :D  Dere er så flinke at jeg blir kjempemotivert. Jeg har litt over 200 kalorier igjen i dag, og jeg sitter å lurer på hva jeg skal spise. Er ikke særlig sulten, men har heller ikke lyst å gomle på sjokolade.. :o

Så var det fredag igjen da...

Startvekt:

Fredag 26. juli: 82,4 kg

.

.

Fredag 13.september: 79,6 kg

Fredag 9.september: 79,2 kg

Nedgang denne uke: 0,4 kg

Total nedgang: 3 kg.

Dropper den laaaaange listen min over fredager jeg, den begynte bli demotiverende lang siden jeg går så sakte ned. Holder med startvekt og nedgangen siste uke tror jeg...

Gikk litt ned denne uken også, er egentlig litt overrasket over det siden det har vært en dårlig uke. Men jeg er nok mer bevisst uansett, selv om jeg plutselig ikke klarte la være spise polarbrød med sjokoladepålegg har jeg det i minnet ved neste måltid og spiser litt mindre da. Jeg vet jo at jeg skal på vekten til fredag og rapportere her, kan jo ikke miste helt ansikt heller ;)

Ønsker*Drømmer*Håper, det er helt greit å spise 3 hovedmåltider om dagen, men du burde kanskje få i deg et par mellommåltider, kanskje litt frukt, nøtter, en proteinbar eller noe sånt, så holder du blodsukkeret oppe. Jeg synes du er beundringsverdig flink midt oppe i alt som skjer rundt deg med bestemor nå, du fortjener klapp på skulderen gjør du.

Moota, jeg har omvendt problem med fordøyelsen, jeg har irritabel tarm (det henger vel gjerne sammen med ME-diagnosen har jeg skjønt) og blir lett løs i magen. Jeg tåler veldig dårlig hvetemel og magen reagerer også på stress og når jeg blir sliten, jeg blir oppblåst, rumlete og er på do minst en gang hver dag. Men har du prøvd linfrø? Har en mamma som sliter med hard mage og sjelden er på do, hun har blitt mye bedre etter at hun begynte ta linfrø (også sier hun kiwi setter fart på sakene ;)).

Denne har jeg glemt å svare på. Legen mener jeg også har irritabel tarm og skriver det på ME kontoen, men jeg har ikke alltid løs mage. Mitt største problem er oppblåst mage og smerter. Har gått halve ungdomslivet mitt med smerter. Det er grusomt. Nå når jeg slanker meg har jeg jo faste måltider, og det hjelper også på denne irritable tarmen. Jeg kan også ha løs mage, det går i rykk og napp. Har ikke prøvd linfrø nei. Bruker noen tabletter fra apoteket som skal hjelpe magen :)

Junimamma81: hvis du er nøye med å registrere alt du spiser, kan det fort bli litt resultater av det;-) go fore it, litt herk i begynnelsen, men det går seg fort til!:-)

Et lite spm til dere alle: går dere opp i vekt når dere har tanta på besøk? Jeg er OPP 800 g mer enn hva jeg var på fredag, og fikk besøk av den blodige tanta litt senere same dag:-p og går dere evt ned alle g/kg igjen etterpå?? Hmpf, litt veldig bekymra for kommende fredags resultat merker jeg.. :-p

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper

Da har jeg bestemt meg for å prøve shape up appen!! :-)

Den bruker jeg også og er veldig fornøyd :D  I motsetning til når jeg gikk på noka går jeg nå (foreløpig) ned hver uke. Går ikke ned overdreven masse, men ned er ned :)

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...