midgard Skrevet 25. juni 2013 #76 Skrevet 25. juni 2013 Jeg lengter så inderlig etter en datter. Etter min egen lille skatt. Min egen Mini-me. Jeg har tre vidunderlige gutter som jeg elsker høyere enn himmelen og er nå gravid for fjerde gang. Blir det ikke en datter, er jeg redd for depresjon faktisk. Til og med legen min frykter det. UL om noen uker føles som dommedag. Skal drømmen min bli virkelighet? Skal jeg faktisk få oppleve å kjøpe kjoler og ha rosa teppe? Tør ikke å snakke om dette til noen. Heller ikke mannen min sån på ordentlig. Han vet at jeg ønsker meg jente da, men han aner ikke hvor mye jeg legger i det. Det er for pinlig å snakke om. Henger på en amerikansk side for kvinner som har det som meg. Gender Disappointment... Der de ønsker hverandre pink dust... Please si at jeg ikke er alene...Anonymous poster hash: 8a344...7ed Som mor til 3 gutter blir jeg utrolig provosert av dette! Er det virkelig så viktig med rosa klær??Hvorfor handler alltid argumentasjonen hos "guttemammar" om rosa klær?For det er det de som lengter etter jente argumenterer med! De snakker om å få handle på jenteavdelingen (kjoler og rosa ) og " min egen prinsesse"..Og da spør jeg: er virkelig dette så viktig?? Ja for noen så er det viktig! Og det bør andre respektere.... Nei, det synes jeg ikke andre bør akseptere. Da bør man heller la vær å få barn, dersom klærne er så viktig. Anonymous poster hash: e15f5...81b akseptere og respektere er to forskjellig ting.... syntes hele diskusjonen her er håpløs.... det nytter ikke å meningsutvekslinger med folk som ikke egner å sette seg inn i andres følelser - faen ikke rart det er krig i verden.... håper fremdeles HI får jenta hun ønsker seg:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #77 Skrevet 25. juni 2013 Du vet at en evt jente kanskje ikke har lyst å være mini-deg, kanskje hun har lyst å bli en guttejente som henger seg på brødrene sine? Ei som ikke liker å bli dollet opp i rosa og vøre mammas pyntedukke?Anonymous poster hash: 3eaae...cda Spiller det noen rolle da? Hva er vitsen med å svare slikt? Er vel for å knuse den idylliske fremstillingen HI har om jentebarn. Jeg har selv en jente som er heelt annerledes enn meg. Å skaffe seg et jentebarn fordi man har lyst til å realisere seg selv gjennom datteren, dvs få henne til å oppnå det man ikke har gjort selv, er ikke annet en egoistisk. Anonymous poster hash: 4283c...273
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #78 Skrevet 25. juni 2013 Jeg forstår henne godt. Jeg har lyst på en av hver. Jeg ønsket meg veldig en jente og der fikk jeg. Håper jeg får en gutt neste gang Anonymous poster hash: 7b27e...b8d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #79 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har tre gutter. Første gang ønsket jeg meg ingenting, han kom som en overraskelse. Hadde ikke tenkt på barn og iallefall ikke på kjønn. Da vi på ultralyden fikk vite at vi skulle få en liten gutt syns jeg det var helt fantastisk. Jeg har selv tre søstre og kommer generelt fra en skikkelig jente-familie, så hadde ingen erfaring med små gutter. Da vi skulle få nummer to ønsket jeg meg en jente. Ikke fordi jeg ville ha noen prinsesse eller mini-me, men fordi jeg ville ha en av hver. Jeg er alltid helt nervevrak på ultralyden, er livredd for at det er noe galt med barnet, så tenkte ikke så mye over kjønn der og da. I ettertid ble jeg litt skuffet, men ikke mye, for jeg ønsket meg tre barn og jente kunne jeg jo få neste gang. Med nummer tre hadde jeg veldig lyst på en jente, fortsatt fordi jeg ønsket meg både gutter og jenter. Etter ultralyden var jeg skikkelig skuffet og lekte en stund med tanken på å få enda et barn. Spesielt skuffet ble jeg fordi min søster, som hadde termin samtidig skulle få en jente. Da nummer tre ble født var han det nydeligste i hele verden. Han er fortsatt det, 2.5 år senere. Frem til han var nesten ett år kjente jeg fortsatt på det at jeg gjerne skulle hatt en jente i flokken også. Kanskje mest fordi jeg hele tiden ble minnet på av andre hvor synd det er i meg som "bare" har gutter. Etterhvert gikk jentelysten over. Jeg har ikke lyst på flere barn rett og slett - jente eller ei - jeg er ferdig. Det føles utrolig befriende egentlig. Jeg har tre friske, flotte, sosiale gutter, som blir godt likt overalt hvor de er. Jeg føler meg ubeskrivelig heldig! Tenker det må være fælt å ha det som HI. Håper du får deg en (frisk!) jente så du får fred. Anonymous poster hash: be587...7e7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #80 Skrevet 25. juni 2013 Jeg skjønner ønsket om en jente eller gutt, ikke noe problem. Problemet er ikke ønsket i seg selv, men det at HI tror hun kommer til å bli alvorlig deprimert om det blir gutt, at hun ønsker seg jente av forfengelige årsaker som klær og rosa dippedutter og at hun vil ha en kloning av seg selv. Ikke minst tanken om at man skal bestille seg jente via IVF om det ikke går??? For meg så blir dette veldig "over the top" og gir meg følelsen av at hun bør søke hjelp uansett. Sannsynligheten er faktisk aller, aller størst for at det blir en gutt så lenge alle barna har samme far! Jeg er gravid, ønsket til en viss grad en gutt, men det blir jente. Helt topp! Det er ikke snakk om å vurdere abort eller gråte i barneavdelingen må MeMini av den grunn... Anonymous poster hash: 62ed2...c3c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #81 Skrevet 25. juni 2013 Hold oss oppdatert HI. Dette blir spennende Anonymous poster hash: 27945...a54
Von Hertelhofen Skrevet 25. juni 2013 #82 Skrevet 25. juni 2013 Vi er rett og slett blitt altfor bortskjemte i dette landet....
Bondejenta&lillegutt Skrevet 25. juni 2013 #83 Skrevet 25. juni 2013 Håper du får jenten din Jeg ønsket meg og en jente, gjør det fortsatt, venter en gutt da, men det er ikkje sånn at eg ikkje vil ha gutte bebisen vår, men innimellom kjenner eg på det at eg skulle ønske det var en jente! Men for min del handler d mer om d uvandte, har masse erfaring med jenter, er stemor til en nydelig liten jente på tre og et halvt , og har vært en del av hennes liv siden hun var knapt ett år, og har to nieser som eg har hatt veldig mye med i oppvksten, så jenter føler eg at eg "kan", gutt er litt skummelt og nytt, har ingen erfaring med små gutter. Men eg syns ikkje du skal skamme deg for å ønske en jente så sterkt, man kan ikkje noe for hvordan man føler det.. Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da?
Gjest sug lut Skrevet 25. juni 2013 #84 Skrevet 25. juni 2013 Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da? Ja.
Bondejenta&lillegutt Skrevet 25. juni 2013 #85 Skrevet 25. juni 2013 Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da? Ja.Hvorfor ser vi da ikkje denne hetsingen på de som sier de ønsker seg gutt, har gjerne en eller to kanskje tilogmed tre jenter fra før o.l, har lest både innlegg på div forum, og blogger der det står denne gang øsnker vi oss en gutt osv osv, men er ikkje mange kommenaterne under som er negative der gitt.... En venninne av meg ønsket seg gutt hele veien var åpen om det, sa hun var ikkje noe typisk jente mamma så hun håper åå gutt, hun fikk det og.. Men ingen sa til henne nei huff sånt kan du ikkje si osv, fikk bare svar som hehe, ja du har helt rett der, jente e ikkje noe for deg o.l.. Men hvis eg sa, eg håper litt på jente når folk spurte så fikk en skeive blikk og halv frekke kommentarer...,
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #86 Skrevet 25. juni 2013 Lurer på hva som feiler folk her i dette forumet og i denne tråden. Sitter dere å venter på å kunne angripe noen som åpner seg og deler bekymringene sine? Om en person har tre gutter fra før, hvorfor skulle man ikke da få ønske om å få en datter? Alle har ønsker, men det betyr ikke at man ikke blir glad det barnet. Slutt å oppfør dere som noen umodne drittunger! Blir kvalm av mye jeg leser her inne. Dere kan vel ikke være normale, for normale personer skjønner at noen gjerne kan ønske seg en datter!! Dere vrir og vender på hva folk sier og argumentene deres er til å le av. Anonymous poster hash: d12fc...7f9
☆☆☆ Skrevet 25. juni 2013 #87 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da? Ja.Hvorfor ser vi da ikkje denne hetsingen på de som sier de ønsker seg gutt, har gjerne en eller to kanskje tilogmed tre jenter fra før o.l, har lest både innlegg på div forum, og blogger der det står denne gang øsnker vi oss en gutt osv osv, men er ikkje mange kommenaterne under som er negative der gitt.... En venninne av meg ønsket seg gutt hele veien var åpen om det, sa hun var ikkje noe typisk jente mamma så hun håper åå gutt, hun fikk det og.. Men ingen sa til henne nei huff sånt kan du ikkje si osv, fikk bare svar som hehe, ja du har helt rett der, jente e ikkje noe for deg o.l.. Men hvis eg sa, eg håper litt på jente når folk spurte så fikk en skeive blikk og halv frekke kommentarer..., No var denne tråden basert på litt sterkare kjensler enn "hadde vore kjekt med ei jente", tvert imot snakk om depresjon og mulig kjønnsselektiv IVF nestr gong om det ikkje vart rette kjønnet. Eg finn det naturlig at reaksjonane blir uvanlig sterke i ein slik kontekst. Men som eg har sagt tidlegare i tråden har eg til gode å oppleve nokon som er skuffa over barnet når ein faktisk har fått det. Difor hissar eg meg ikkje opp over dette, synes det er leit at HI opplever det slik men både håpar og trur ho blir ei stolt og glad mor når ungen kjem uansett kjønn. Eg har også såpass tiltru til henne at eg trur ei evt jente får vere seg sjølv på godt og vondt sjølv om HI uttrykkjer ønske om ein "mini-me". Endret 25. juni 2013 av ★
Rivjernet Skrevet 25. juni 2013 #88 Skrevet 25. juni 2013 Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da? Ja.Hvorfor ser vi da ikkje denne hetsingen på de som sier de ønsker seg gutt, har gjerne en eller to kanskje tilogmed tre jenter fra før o.l, har lest både innlegg på div forum, og blogger der det står denne gang øsnker vi oss en gutt osv osv, men er ikkje mange kommenaterne under som er negative der gitt.... En venninne av meg ønsket seg gutt hele veien var åpen om det, sa hun var ikkje noe typisk jente mamma så hun håper åå gutt, hun fikk det og.. Men ingen sa til henne nei huff sånt kan du ikkje si osv, fikk bare svar som hehe, ja du har helt rett der, jente e ikkje noe for deg o.l.. Men hvis eg sa, eg håper litt på jente når folk spurte så fikk en skeive blikk og halv frekke kommentarer..., Hvor ser du denne hetsingen du snakker om? Jeg syns hi har fått overraskende "snille" svar med tanke på hvor drøye uttalelser hun har kommet med!
Bondejenta&lillegutt Skrevet 25. juni 2013 #89 Skrevet 25. juni 2013 Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da?Ja.Hvorfor ser vi da ikkje denne hetsingen på de som sier de ønsker seg gutt, har gjerne en eller to kanskje tilogmed tre jenter fra før o.l, har lest både innlegg på div forum, og blogger der det står denne gang øsnker vi oss en gutt osv osv, men er ikkje mange kommenaterne under som er negative der gitt.... En venninne av meg ønsket seg gutt hele veien var åpen om det, sa hun var ikkje noe typisk jente mamma så hun håper åå gutt, hun fikk det og.. Men ingen sa til henne nei huff sånt kan du ikkje si osv, fikk bare svar som hehe, ja du har helt rett der, jente e ikkje noe for deg o.l.. Men hvis eg sa, eg håper litt på jente når folk spurte så fikk en skeive blikk og halv frekke kommentarer..., Hvor ser du denne hetsingen du snakker om? Jeg syns hi har fått overraskende "snille" svar med tanke på hvor drøye uttalelser hun har kommet med! Syns d var positivt At så mange har svart henne med så positive svar, men er flere her som burde latt vær å kommentere...
Rivjernet Skrevet 25. juni 2013 #90 Skrevet 25. juni 2013 Så lurer eg litt på en ting, til alle dere andre, hva om noen sa de ønsket seg en gutt?? Hadde reaksjonene vært like sterke da?Ja.Hvorfor ser vi da ikkje denne hetsingen på de som sier de ønsker seg gutt, har gjerne en eller to kanskje tilogmed tre jenter fra før o.l, har lest både innlegg på div forum, og blogger der det står denne gang øsnker vi oss en gutt osv osv, men er ikkje mange kommenaterne under som er negative der gitt.... En venninne av meg ønsket seg gutt hele veien var åpen om det, sa hun var ikkje noe typisk jente mamma så hun håper åå gutt, hun fikk det og.. Men ingen sa til henne nei huff sånt kan du ikkje si osv, fikk bare svar som hehe, ja du har helt rett der, jente e ikkje noe for deg o.l.. Men hvis eg sa, eg håper litt på jente når folk spurte så fikk en skeive blikk og halv frekke kommentarer..., Hvor ser du denne hetsingen du snakker om? Jeg syns hi har fått overraskende "snille" svar med tanke på hvor drøye uttalelser hun har kommet med!Syns d var positivt At så mange har svart henne med så positive svar, men er flere her som burde latt vær å kommentere... Jaja, og jeg mener at det burde ikke være sosialt akseptabelt å gå inn i en depresjon over å få en frisk, velskapt sønn.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #91 Skrevet 25. juni 2013 Ta høyde for at jeg ikke har lest alle svarene før jeg svarer Jeg har to av hver. En halvvoksen jente, to små gutter og tilslutt kom det ei jente til.. Og jada.. Så stas å kjøpe rosa klær og tepper i staren, men nå er vesla 2,5 år og vil heller gå i storebrors lynet mcqueen pysj og nysgjerrige Nils caps Merker ikke mye til mini-me-opplegget ihvertfall Eldstedatter, mormor og tante kjøper iherdig Hello Kitty klær og rosa dilldall, og ja da, akkurat dette er stas for henne, men bortsett fra det så merker jeg ikke forskjell på henne og gutta. Hun er like trollunge og rampete som brødrene og hun er en vilter krabat som klatrer og herjer og er ikke mye ladylike.. Eller jo, en liten frøken med prinsessekjole og tiaraen på snei øverst i et tre.. Oppførselmessig kunne hun like gjerne vært en gutt Forstår at man har en viss preferanse, og det må jo få være lov. Men om man blir regelrett skuffet, deprimert i den forstand at man trenger terapi om man ikke får det kjønnet man ønsker seg, da grenser det til å bli psykt i mine øyne........... Anonymous poster hash: dec4d...781
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #92 Skrevet 25. juni 2013 For all del, du skal jo få lov til ha disse følelsene og bale med dem. Men blir ikke livet litt enklere om du tar deg sammen og innser du er ufattelig privilegert uansett kjønn? Skjønner at du ønsker ei jente etter flere gutter, sikkert morsomt å oppleve begge deler. Men det tar jo helt av for deg..? Har selv mistet seks ganger og ville gladelig gitt min høyre hånd for en frisk baby. Sorry; men du fremstår en smule utakknemlig fra mitt ståsted. Tenker at du a) er litt umoden eller sliter med noen litt mer dyptliggende ting som kommer til uttrykk på denne måten... Anonymous poster hash: 9a5ac...efc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #93 Skrevet 25. juni 2013 Kjære HI. Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg var i samme situasjon selv, gravid for 3 gang da, med to jenter fra før. Ville ha ei jente til, fordi jeg ikke liker (Les: likte) guttebarn. Jeg skrev om det her inne faktisk, og ble totalslaktet (med unntak av et par hyggelige damer som svarte trøstende). Vel, så var det UL, og det var en gutt inni der, og jeg gikk rett i kjelleren. Jeg ville ikke ha en gutt, jeg syntes ikke han var søt, jeg klarte ikke å knytte et eneste bånd til han under svangerskapet, jeg ønsket hele veien frem til fødselen at jeg ikke var gravid likevel. Jeg ble skikkelig deprimert og gikk helt i kjelleren. Men så turte jeg å åpne meg til helsesøsteren til dattern min, og fikk lesset ut tanker,følelser,tårer og snørr, og ble fulgt godt opp av henne både ift depresjon og tanker. Fikk høre, som flere her skriver, at dette er det mange som sliter med, men det er tabu å snakke om. Hun var ikke dømmende mot meg, hun lyttet og viste forståelse, trøstet og oppmuntret meg. Så ble gutten født. Jeg tviholdt på han konstant, koste og klemte, klarte ikke å la være å smile, elsket han umiddelbart, og savnet etter den ønskede datteren er borte. Nå var jeg heldig, syns jeg, som ble så godt tatt i mot av helsesøster, som faktisk ikke skal ha noe med meg å gjøre som person, men kun som mamma til et barn hun følger opp. Og jeg var heldig som kom så raskt ut av disse vonde følelsene. For i alle disse vonde følelsene,hatet jeg meg selv for at jeg følte det sånn, og det gjorde det jo ikke lettere... Så jeg skjønner hva du går igjennom, og ville bare si at: Nei, du er ikke alene! Jeg syns synd på deg som føler det sånn, for det er ikke gode følelser å ha! Jeg håper du tør å snakke ut med noen om dette! Det er hjelp å få! Det er rart hvordan følelser klusser til livene våre så totalt noen ganger, helt ukontrollert! Men det er nå en gang slik vi mennesker er, og det er ikke noe mer rett eller galt å ha slike følelser enn andre følelser. Og ikke hør på de som sier at dette går utover selvfølelsen til gutta, du har nok mer enn nok kjærlighet å gi til de selvom du denne gangen ønsker deg jente. De vil nok også syns det er stas med en søster når de bare har brødre også, så det forstår de nok Skal krysse fingrene for at du får ditt ønske oppfylt. Jeg skjønner at det er mer enn bare en "pyntedukke" du ønsker deg God klem til deg, og lykke til videre Anonymous poster hash: b9b28...6ea
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #94 Skrevet 25. juni 2013 Røsker til meg bøtta og spyr!! Anonymous poster hash: 3309e...c7a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #95 Skrevet 15. juli 2013 HI her. Jeg har vært på ultralyd og alt sto bra til. Hjerte, lunge, hjerne - alt var i den skjønneste orden. OG; DET ER EI JENTE!!! Nå har jeg vært ute og raska Noa Noa for babyklær. Pluss Me Mini og Miniature til hun omtrent begynner på skolen. Nå blir det rååååsashopping. Jentenavn er jo bare så spennende og vi har begynt å diskutere navn. Gutta er henrykte og gleder seg veldig. De vil gjerne ha en Madeleine, men jeg er mer på Norah/Elvira/Sophia. Gir blaffen i hva dere tror og tenker, men jeg er så ufattelig glad at jeg ikke har ord som kan beskrive det. Hurra!! Anonymous poster hash: 8a344...7ed
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #96 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er også glad for at det blir ei jente.. ..på barnets vegne... For gudene skal vite at barnet ville fått det tøft om han skulle blitt gutt! Så jeg sier også HURRA! Anonymous poster hash: dec4d...781
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #97 Skrevet 15. juli 2013 HI her. Jeg har vært på ultralyd og alt sto bra til. Hjerte, lunge, hjerne - alt var i den skjønneste orden. OG; DET ER EI JENTE!!! Nå har jeg vært ute og raska Noa Noa for babyklær. Pluss Me Mini og Miniature til hun omtrent begynner på skolen. Nå blir det rååååsashopping. Jentenavn er jo bare så spennende og vi har begynt å diskutere navn. Gutta er henrykte og gleder seg veldig. De vil gjerne ha en Madeleine, men jeg er mer på Norah/Elvira/Sophia. Gir blaffen i hva dere tror og tenker, men jeg er så ufattelig glad at jeg ikke har ord som kan beskrive det. Hurra!! Anonymous poster hash: 8a344...7ed Stakkars jente. Husk på at det er ett barn og ikke en dukke da. Anonymous poster hash: e15f5...81b
Urwa Skrevet 15. juli 2013 #98 Skrevet 15. juli 2013 HI her. Jeg har vært på ultralyd og alt sto bra til. Hjerte, lunge, hjerne - alt var i den skjønneste orden. OG; DET ER EI JENTE!!! Nå har jeg vært ute og raska Noa Noa for babyklær. Pluss Me Mini og Miniature til hun omtrent begynner på skolen. Nå blir det rååååsashopping. Jentenavn er jo bare så spennende og vi har begynt å diskutere navn. Gutta er henrykte og gleder seg veldig. De vil gjerne ha en Madeleine, men jeg er mer på Norah/Elvira/Sophia. Gir blaffen i hva dere tror og tenker, men jeg er så ufattelig glad at jeg ikke har ord som kan beskrive det. Hurra!! Anonymous poster hash: 8a344...7ed Så koselig da Nå har du både prinser og ei prinsesse Kos dg med rosa shopping
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #99 Skrevet 15. juli 2013 Ikke glem guttene dine nå.. Er rett og slett trist å lese sånne ting som dette! Jeg har to barn, og har ikke visst om de var gutt eller jente før de ble født. Og for en fantastisk følelse det var å endelig få den siste overraskelsen! Jeg fikk først en liten jente, så fikk jeg en vakker liten gutt! Vi er så heldige som faktisk får barn, og for oss var det eneste som var viktig at de var friske! Blir forbanna av å høre at folk ønsker seg et visst kjønn! Kjenner en som ønsket seg en jente, og gråt når hun fikk vite på ul at det ble en gutt. Får vondt hver gang jeg ser han, føler han ikke er ønsket. En nydelig liten skatt på 2,5 år.. Verker inni meg når jeg tenker på den egoistiske moren!! Anonymous poster hash: c2b88...dc3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #100 Skrevet 15. juli 2013 HI her. Jeg har vært på ultralyd og alt sto bra til. Hjerte, lunge, hjerne - alt var i den skjønneste orden. OG; DET ER EI JENTE!!! Nå har jeg vært ute og raska Noa Noa for babyklær. Pluss Me Mini og Miniature til hun omtrent begynner på skolen. Nå blir det rååååsashopping. Jentenavn er jo bare så spennende og vi har begynt å diskutere navn. Gutta er henrykte og gleder seg veldig. De vil gjerne ha en Madeleine, men jeg er mer på Norah/Elvira/Sophia. Gir blaffen i hva dere tror og tenker, men jeg er så ufattelig glad at jeg ikke har ord som kan beskrive det. Hurra!! Anonymous poster hash: 8a344...7ed Gratulerer med at dere skal ha en jente Men er du forberedt på å kanskje få en jente som ikke vil gå i kjoler, rosa tøy, ha langt hår eller ha hårstrikk og spenner i håret. Er du forberedt på at jenta kanskje heller vil ha lynet Mcqueen genser, kort hår, hyler når du nærmer deg med en hårspenne. En jente som heller leker med biler enn dukker. Er du forberedt på å få en skikkelig guttejente? Anonymous poster hash: accd9...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå