Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg lengter så inderlig etter en datter. Etter min egen lille skatt. Min egen Mini-me. Jeg har tre vidunderlige gutter som jeg elsker høyere enn himmelen og er nå gravid for fjerde gang. Blir det ikke en datter, er jeg redd for depresjon faktisk. Til og med legen min frykter det. UL om noen uker føles som dommedag. Skal drømmen min bli virkelighet? Skal jeg faktisk få oppleve å kjøpe kjoler og ha rosa teppe? Tør ikke å snakke om dette til noen. Heller ikke mannen min sån på ordentlig. Han vet at jeg ønsker meg jente da, men han aner ikke hvor mye jeg legger i det. Det er for pinlig å snakke om. Henger på en amerikansk side for kvinner som har det som meg. Gender Disappointment... Der de ønsker hverandre pink dust... Please si at jeg ikke er alene... Anonymous poster hash: 8a344...7ed
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har bare ett barn fra før av,men skjønner hvordan du har det! Lengter selv sånn etter å få en jente neste gang,så blir nok mange tårer om det ikke blir en jente. Vet det høres skrekkelig ut,men er sånn jeg tenker nå. Anonymous poster hash: b9ca3...ea2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner jeg blir provosert av dette..... Mest sannsynlig er det en gutt ,siden du allerede har tre gutter. Tror du bør forberede deg på det. For noe tull at til og med legen din frykter det.... Vær glad om barnet er velskapt! Du burde ikke blitt gravid igjen om det er kjønnet som står i fokus. Det er min mening!! Anonymous poster hash: 3b27e...d31
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Nei, du er ikke alene. Dessverre er det veldig tabu å snakke om det. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for noen år siden. Tre nydelig gutter som jeg aldri ville byttet ut med noen andre, og gravid med nummer fire og med et brennende ønske om en jente. Tiden før ultralyden var som tortur, kanskje mye fordi jeg ikke kunne snakke med noen om de vanskelige og forbudte følelsene. Jeg var heldig og fikk jente. Men nå i ettertid er det pussig hvor lite jeg tenker over at hun er jente. Er sjeldent jeg kler henne i kjoler og behandler henne helt likt som guttene. Er ikke mer glad i henne enn dem heller. Var mer at det var så utrolig "tilfredsstillende" å få henne om du skjønner? Anonymous poster hash: 07f76...595
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Du er ikke alene... Men du kommer sikkert til å bli slaktet her inne! Uansett, håper du får ønsket ditt oppfylt.
me_87 Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Hun mente nok at til og med legen frykter at hun blir deprimert.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 hehe...du aaaner ikke hvor krevende små jenter er! Myyyye greiere med gutta, de er søte og kosete lenge de, elsker mamman sin. Og forresten er det slett ikke sikkert du får kjøpt så rosa mange kjoler. Jenta mi vil ikke gå i rosa kjole! Anonymous poster hash: 11832...472
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner jeg blir provosert av dette..... Mest sannsynlig er det en gutt ,siden du allerede har tre gutter. Tror du bør forberede deg på det. For noe tull at til og med legen din frykter det.... Vær glad om barnet er velskapt! Du burde ikke blitt gravid igjen om det er kjønnet som står i fokus. Det er min mening!! Anonymous poster hash: 3b27e...d31 Er enig her... Man blir ikke gravid hvis man vet at man kommer til å bli sååå skuffet hvis det er "feil" kjønn. stakkars barn... Anonymous poster hash: d176e...ac1
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner jeg blir provosert av dette..... Mest sannsynlig er det en gutt ,siden du allerede har tre gutter. Tror du bør forberede deg på det. For noe tull at til og med legen din frykter det.... Vær glad om barnet er velskapt! Du burde ikke blitt gravid igjen om det er kjønnet som står i fokus. Det er min mening!!Anonymous poster hash: 3b27e...d31 Er enig her... Man blir ikke gravid hvis man vet at man kommer til å bli sååå skuffet hvis det er "feil" kjønn. stakkars barn... Anonymous poster hash: d176e...ac1 Tull!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg var da det viste seg at mitt andre barn viste seg å være jente.. Jeg elsker gutten min over alt, og ville nok elsket en ny gutt også.. men det er helt fantastisk at jeg skulle få en datter også. En i familien fikk 3 gutter og så 2 jenter, så det er jo ikke umulig.. har du sjekket f.eks. det kinesiske horoskopet? Er jo ikke alle det stemmer med, men stemte med mine Anonymous poster hash: 56147...1f4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Du er nok ikke alene, og håper ønske ditt går i oppfyllelse. Men slike tanker er tabu, og takhøyden for det her inne er lav. Som snart svært desperat prøver spiller det ingen rolle for meg hva vi et får, men hverken jeg eller noen andre har rett til å dømme deg. Lykke til på UL :-) Anonymous poster hash: f0146...f61
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Du vet at en evt jente kanskje ikke har lyst å være mini-deg, kanskje hun har lyst å bli en guttejente som henger seg på brødrene sine? Ei som ikke liker å bli dollet opp i rosa og vøre mammas pyntedukke? Anonymous poster hash: 3eaae...cda
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Du vet at en evt jente kanskje ikke har lyst å være mini-deg, kanskje hun har lyst å bli en guttejente som henger seg på brødrene sine? Ei som ikke liker å bli dollet opp i rosa og vøre mammas pyntedukke?Anonymous poster hash: 3eaae...cda Spiller det noen rolle da? Hva er vitsen med å svare slikt?
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Er nok mange som tenker det, men ikke tør si det høyt. Jeg ønsket meg jente første gang, og fikk det. Så ønsket jeg meg gutt, og fikk det og. Og etter å hatt én av hver nå i snart 6 år er jeg sjeleglad for at mini i magen er gutt ;-) mye enklere enn jenta ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Jeg tenker at det er sunt å komme med slike tanker høyt jeg. Du får sikkert lave skuldre bare av å gjøre det. Jeg har to av hvert kjønn og kan ikke skjønne hva du står i, men tanke på å ikke ha jentene mine er forferdelig. Drit i alle de politisk korrekte tantene her inne. Føl som du gjør. Anonymous poster hash: 8a344...7ed
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Hva om du får en datter som er en liten mini-mann Det skjedde med meg nemlig. Hun er som snytt ut av nesen til sin far. Anonymous poster hash: e1a67...fb7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Håper du får jenta di, jeg ønsket meg og jente og fikk det :-) Masse lykke til på UL, hold oss oppdatert :-) Anonymous poster hash: 068f0...d73
midgard Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner jeg blir provosert av dette..... Mest sannsynlig er det en gutt ,siden du allerede har tre gutter. Tror du bør forberede deg på det. For noe tull at til og med legen din frykter det.... Vær glad om barnet er velskapt! Du burde ikke blitt gravid igjen om det er kjønnet som står i fokus. Det er min mening!! Anonymous poster hash: 3b27e...d31 Kjenner jeg blir provosert av svaret ditt jeg .... klart det er lov å ønske seg kjønn, gjorde det selv.... ønsket meg jente - og fikk jente:)))) Lykke til HI - du blir like glad i barnet uansett kjønn, men jeg håper du får ønsket ditt oppfylt:)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Drit i alle de politisk korrekte tantene her inne. Føl som du gjør. Anonymous poster hash: 8a344...7ed "tantene" faktisk. Det var jo utrolig voksent sagt. Anonymous poster hash: 8a344...7ed
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 Du skaffer deg barn fordi du vil ha en "mini-me"? Jøss.. Anonymous poster hash: 22865...da7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #21 Skrevet 24. juni 2013 Oi, så koselig at dere svarer. :-) Tør jo ikke for hele livet å være åpen om det, med nick. Jeg var på en babybutikk i dag og kjente at magen knøt seg da jeg gikk inn i jenteavdelingen. Det var helt forferdelig. Har dere sett de nye kjole fra Me Mini? Utrolig vakre. Min lille prinsesse... Blir det ikke en jente, sa legen min at det finnes IVF for å velge kjønn i utlandet... HI Anonymous poster hash: 8a344...7ed
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2013 #23 Skrevet 24. juni 2013 Det er vanskelig å sette seg inn i dette ønsket ditt for meg som aldri har ønskt noko meir spesifikt enn barn. Det blir til at familien vår vil mangle ein liten gut om det vart sett riktig på ultralyd, men det var ei opplysning vi berre konstaterar utan at det hverken er positivt eller negativt lada for oss. Men eg tenker det må vere trist å ha det slik, og at desse tankane må gjere ventetida tung. Eg håpar at du greier å bearbeide skuffelsen i god tid før fødsel om det skulle bli gut og at du om du skulle få den etterlengta jenta vil gi henne rom for å vere seg sjølv og ikkje presse henne inn i ditt bilete av korleis ei jente er, mi erfaring er at dei individuelle forskjellane er større enn kjønnsforskjellane på barn. Lukke til uansett
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #24 Skrevet 24. juni 2013 Du skaffer deg barn fordi du vil ha en "mini-me"? Jøss.. Anonymous poster hash: 22865...da7 Jeg reagerte også mye mer på det enn at hun ønsker seg jente. Er da ingen garanti for at hun blir lik deg uansett - jeg er HEL ulik min mor, har arvet nesten alt fra min far, mens broren min er mer lik mamma. Både personlighet og utseende. Anonymous poster hash: faf98...276
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #25 Skrevet 24. juni 2013 .. Blir det ikke en jente, sa legen min at det finnes IVF for å velge kjønn i utlandet... HI Anonymous poster hash: 8a344...7ed Du MÅ jo trolle? Er det viktigere for deg å få jente enn et friskt barn feks, vil du bytte bort babyen din om det er en gutt? Ville du heller ønsket at fosteret døde enn at det ble en gutt, for eksempel? Og hva gjør det med selvfølelsen til de gutta du allerede har at du bare vil ha en jente? Er de mindre verdt fordi de bare er gutter? Har et evt neste barn kun verdi om det er ei jente? Og hva gjør det med ei jente å bare skulle bli pyntedokka til mor, en kopi av sin mor? Jeg bare spør, for jeg fatter ikke hvordan du tenker.. Anonymous poster hash: 22865...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå