Gå til innhold

Jøss...der gikk vannet gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow morro! Oppdater oss jevnlig hvis du kan :-D lykke til:-)

Anonymous poster hash: 81823...b0f

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ctg viste at alt var fint, de trodde på meg ang vannavgangen når jeg la meg i gyn.stolen og det bare rant ut enda mer :P (de spurte mange ganger om jeg var sikker på at det var fostervann...kjente jeg nesten ble provosert...har lekket som en sil i 12 timer!)...

Hvis ingenting skjer i løpet av kvelden/natten, er det inn for igangsetting i morgen tidlig kl 7...HÅPER virkelig jeg slipper det denne gangen altså! :( så nå er det hjem og trimme litt kanskje? Vaske litt hus?

Skrevet

:D Lykke til :) Rart de ikke strippet deg litt slik at riene kunne starte naturlig?   Ikke vask og herje rundt, ingen vits å slite seg ut før du skal føde :)

Skrevet

Lukke til :)

Eg skal på ordinær ultralyd om nokre timar og gruar meg faktisk litt :s

Hvordan gikk det? :) 

Anonymous poster hash: 8a122...608

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå er det nesten litt kjedelig her...fremdeles helt rolig og stille. Og nå har jeg mistet litt av futten, kjenner jeg gruer meg en del og begynner å få sånne "enn hvis"-tanker...om at ting kan skje som ikke er så bra. Men jeg VET jo at det er minimal sjanse for at ting går skeis.

Så hvis noen har noen motivasjonstips eller kan hjelpe meg å fokusere på det herlige lille underet som venter meg, så tar jeg i mot med stor takk!

Skrevet

Nå er det nesten litt kjedelig her...fremdeles helt rolig og stille. Og nå har jeg mistet litt av futten, kjenner jeg gruer meg en del og begynner å få sånne "enn hvis"-tanker...om at ting kan skje som ikke er så bra. Men jeg VET jo at det er minimal sjanse for at ting går skeis.

Så hvis noen har noen motivasjonstips eller kan hjelpe meg å fokusere på det herlige lille underet som venter meg, så tar jeg i mot med stor takk!

Spennende!!! Gøy å følge med på denne tråden :)

Jeg vil bare anbefale deg å sove og hvile mest mulig, for man vet jo aldri hvor lang tid det tar før den lille er der eller før riene begynner. Lad opp som best du kan :) Bedre å være uthvilt og bli igangsatt enn å være helt utslitt når riene kommer :)

Lykke til!

Skrevet

wææ masse lykketil :D du må si hvordan det går!! håper virkelig det er min tur snart -.- men ja :P 

men gratulerer så mye, ! bare slapp mye av å nyt tiden frem til fødsel, :D 

Skrevet

Lukke til :)

Eg skal på ordinær ultralyd om nokre timar og gruar meg faktisk litt :s

Hvordan gikk det? :)

Anonymous poster hash: 8a122...608

Det gjekk fint, alt vel med den lille :)
Skrevet

Snart er babyen ute :D  :D  blir deilig å få den lille i armene sine :)

Hvil deg masse, spis litt mat med kanel og gå litt i trapper så kanskje du slipper igangsetting i morgen!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jah, magen fungerer i hvertfall :rolleyes:

Kanel? Hmm, får prøve å få i meg litt ;)

Jeg er nesten litt bekymret for om det kan bli tomt for vann der inne, synes det renner i mengder hele tiden?

Jeg tror nok jeg skal legge meg og sove litt, det er som dere sier bedre å bli igangsatt uthvilt enn å være helt utslitt når man endelig kommer i gang.

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg er så spent på dine vegne, hehe.

Heier på deg:)

Men ble ikke du lagt inn pga vannet ditt har gått?

Jeg ble innlagt pga infeksjonsfare..

Mitt tips er å bevege seg masse. Jeg lå nesten ikke i ro og ikke mange timer etterpå så startet fødselen.

Lykke lykke til:)

Skrevet

Synes det er fantastisk at vi får vite hva som skjer med deg! Nå må vi snart på føden-tråder  er det gøyeste på hele Dib ;) Tusen takk :D

Jeg er så spent på hvordan natten din blir jeg! Tenk at når jeg ligger søtt og sover, så kan du være på vei til sykehuset for å få møte babyen din :wub:  (Jeg er i det emosjonelle hjørnet i dag kjenner jeg :))

Men ja. Viss du synes det drar veldig ut og du kjeder deg med ventingen, så kan du gjøre sånne siste gangen på lenge ting. Ta e laaaang dusj(med mannen kanskje), sette deg ned å ta en god kopp te mens du gjør på ingenting, sove en hel natt ;)(forhåpentligvis ikke), ta en rusletur ute hånd i hånd med mannen.

Ønsker deg i vertfall masse lykke til med fødsel :)

Skrevet

Jeg er nesten litt bekymret for om det kan bli tomt for vann der inne, synes det renner i mengder hele tiden?

Jeg tror nok jeg skal legge meg og sove litt, det er som dere sier bedre å bli igangsatt uthvilt enn å være helt utslitt når man endelig kommer i gang.

Det kommer til å gå så bra!! :) Slapp av, ikke stress verken med negative tanker eller annet tull!

Slike ting er det som får ting til å gå sakte eller skeis.

Positivitet og avslapping er nok nøklen her!

Plutselig er alt over og så tenker du: wow det gikk jo som smurt! ;)

Masse lykketanker sendes din vei! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er så spent på dine vegne, hehe.

Heier på deg:)

Men ble ikke du lagt inn pga vannet ditt har gått?

Jeg ble innlagt pga infeksjonsfare..

Mitt tips er å bevege seg masse. Jeg lå nesten ikke i ro og ikke mange timer etterpå så startet fødselen.

Lykke lykke til:)

Nei, de tok bare en CTG som var fin, og tittet litt der nede, så fikk jeg dra hjem. Synes også det var litt rart at de ikke sa noe om aktivitetsnivå...hodet er jo ikke festet, og noen får jo da beskjed om å legge seg ned asap, så ikke navlestrengen skal komme i klem...så jeg får bare stole på dem og leve som normalt i dette ventevakuumet ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Synes det er fantastisk at vi får vite hva som skjer med deg! Nå må vi snart på føden-tråder  er det gøyeste på hele Dib ;) Tusen takk :D

Jeg er så spent på hvordan natten din blir jeg! Tenk at når jeg ligger søtt og sover, så kan du være på vei til sykehuset for å få møte babyen din :wub:  (Jeg er i det emosjonelle hjørnet i dag kjenner jeg :))

Men ja. Viss du synes det drar veldig ut og du kjeder deg med ventingen, så kan du gjøre sånne siste gangen på lenge ting. Ta e laaaang dusj(med mannen kanskje), sette deg ned å ta en god kopp te mens du gjør på ingenting, sove en hel natt ;)(forhåpentligvis ikke), ta en rusletur ute hånd i hånd med mannen.

Ønsker deg i vertfall masse lykke til med fødsel :)

Tusen takk! Jeg har brukt kvelden på å kose ekstra mye med sønnen vår, bare tatt det rolig og sunget sanger og kost oss. Er selv i det emosjonelle hjørnet ja, gråter en skvett nå og da hehe :P

Er selv spent på natten ja, blir spennende å se om jeg våkner av vekkeklokka i morgen, eller om det er andre ting som får meg våken :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Du dette synes jeg høres veldig rart ut. Vil ikke gjøre deg mer bekymret altså:)

Hvis hodet ikke er festet og vannet ditt har gått så er det jo enda viktigere at du er på fødeavdelingen og blir "passet" på.

Synes nå jeg i hvertfall..

Jeg hadde tatt en telefon.. Bare for å være på den sikre siden

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det kommer til å gå så bra!! :) Slapp av, ikke stress verken med negative tanker eller annet tull!

Slike ting er det som får ting til å gå sakte eller skeis.

Positivitet og avslapping er nok nøklen her!

Plutselig er alt over og så tenker du: wow det gikk jo som smurt! ;)

Masse lykketanker sendes din vei! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Du har helt rett, jeg kjenner nesten at jeg spenner meg fordi jeg gruer meg, men så blir jeg i tillegg stresset fordi jeg så gjerne vil bli ferdig med det, og fordi jeg vet at det kan være et hinder, blir det bare en ond sirkel der jeg spenner meg mer...derfor tror jeg også kanskje det er mest effektivt å bare tilbringe de nærmeste timene i sovende tilstand ;)

Innerst inne håper og tror jeg også at jeg kommer til å synes det ble litt lettere denne gangen, og det er jo for så vidt litt motivasjon...liksom, la oss komme i gang nå så jeg får se om det kan bli bra denne gangen! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Du dette synes jeg høres veldig rart ut. Vil ikke gjøre deg mer bekymret altså:)

Hvis hodet ikke er festet og vannet ditt har gått så er det jo enda viktigere at du er på fødeavdelingen og blir "passet" på.

Synes nå jeg i hvertfall..

Jeg hadde tatt en telefon.. Bare for å være på den sikre siden

jo jeg skjønner det, men har snakket med jordmor, lege og gynekolog (pluss undersøkt), og ettersom de var rørende overens om at det ikke var noen fare, tenker jeg at jeg bare må høre på dem..? Fikk beskjed om å komme hvis jeg fikk feber eller det ble dårlig aktivitet i magen, men tulla der inne styrer relativt bra ;) magen er til og med litt mindre nå (sikkert bare jeg og samboer som ser det), men det kjennes godt på bevegelsene! Kjennes mye kraftigere.

Heldigvis bor jeg maks fem minutter fra sykehuset, vi ser det fra stuevinduet :)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Helt likt mitt siste forløp, det startet påfølgende natt og gikk som smurt :D

Lykke til med innspurten! Jeg kommer til å tenke på deg :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Okay, synes det er så rart at det skal være annerledes bare. Men synes ikke det er dumt å høre på de på sykehuset. Det kan jo dette mye bedre enn meg;)

Oppdater oss gjerne da!

Skrevet

Så spennende! Får håpe det starter av seg selv i natt som du ønsker.. :)

Masse lykke til!

Skrevet

Lykke til!!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk alle sammen, er greit å ha noen å dele tanker med! Har selvsagt samboeren, men han er nå småstressa selv og gjør sittbeste for å mote meg opp, så jeg vil ikke plage ham ;)

Nå legger jeg meg, og satser på at ting går som smurt ja ;)

God natt alle :)

Skrevet

Masse lykke til, håper det blir fart på fødselen i løpet av natta :)  Mitt tips er å spise og hvile masse. Det er viktig å spise for å ha energi til å gjennomgå hele fødselen. Blir fort sliten og utmatta på tom mage  ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...