Gå til innhold

Foreldre som aldri kommer på foreldrekaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo faen ikke rart det er krig i verden.....Hvorfor skal du bry deg om hva andre gjør og ikke gjør??har lest alle innleggene her,og må si jeg føler meg oppgitt....det kan godt hende det er traumatiske og vonde årsaker til at foreldre ikke kommer på slike kaffeslabberas...men barnet blir da ikke ødelagt av den grunn....skjerp dere....og heng fingrene i deres egene barn,dere har tydelig vis for LITE å gjøre....*hmfh*

Anonym poster: 3007bfd8299911f4679478943da9f081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 6 barn, foruten den eldste så har alle gått i samme barnehage.

Vi har aldri hatt foreldrekaffe.

Det vi derimot har hatt er dugnader etter normal arbeidstid, voksen treff for de forskjellige aldersgruppene osv.

Alt har foregått på kveldstid.

Nå har jeg flaks og har barn i alderen 18 til 2 noe som gjør at jeg mulighet til å delta på det som ikke krasjer med personlige ting.

Men jeg har flaks der.

Ja det er noen store fordeler med at jeg engang i tiden var ung mamma.

Men vet om flere av barnas foreldre som sjeldent har tid til å være med på ting pga familie situasjonen.

Beklager med hvor god en forelder er kan ikke måles av hvor ofte en stiller opp på foreldrekaffe/dugnad/felles foreldremøter.

En god forelder måles av hvor trygg og stabil barnet er, og at de har det de trenger for å nå sitt potensiale.

Anonym poster: 440f857c669ca04e15c83a0220f4c7f1

Skrevet

Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall.

Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a

Tusen takk så hyggelig! :P Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld.

Der tar du nok feil. jeg har mulighet til å komme på slikt, for har en jobb der jeg lett kan være fleksibel og styre min egen arbeidsdag bare oppgavene blir gjort, men jeg har ingen problem med å skjønne at ikke alle har det så fritt. Og de kan nok alle ta seg en halvtime fri for barnets skyld ibalnt, men det er ikke sikkert det passer akkurat den halvtimen foreldrekaffeen blir lagt. Og en halvtime hørtes uansett veldig knapt ut, de fleste må ta minst 2-3 timer fri for å rekke det selv om det bare varer en halvtime.

Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8

Hvis foreldrekaffeen starter kl 15.00 og varer til 16.30 f.eks? Hos meg hadde det holdt med bare ett kvarter fri. Jeg kan langt ifra finne ut hva andre skal gjøre, men synes det er mange som kommer med den ene unnskyldningen etter den andre om hvorfor det ikke går istedet for å finne en grei løsning. Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg eller "petra" og jeg prøver ikke å provosere eller virke nedlatende, men noen kjenner tydeligvis at skoen trykker.

Det blir for enkelt å si at "noen kjenner at skoen trykker" fordi de blir provosert over påstandene dine. Jeg hadde blitt provosert om noen anklaget meg for å slå barna mine, selv om det ikke er sant, og ikke er fordi jeg føler meg truffet. Jeg blir også provosert når priviligerte mennesker som kun jobber til 15 (det kjenner jeg ingen med fulltidjobb som gjør, de aller fleste jobber til minst 16, ofte lenger) bruker seg selv som fasit på hva alle andre mennesker skal gjøre. Jeg måtte dratt fra jobb kvart over to for å rekke foreldrekaffe tre. Og siden jeg slutter halv fem blir det en god del mer enn et kvarter fri. Nå kan jeg gjøre det, men det er det ikke alle som kan.

Jeg synes bare så synd i de barna som ALDRI har foreldre som stiller opp på slikt jeg. Eneste påstanden jeg kommer med så vidt jeg kan se er at jeg ikke skjønner at folk ikke har mulighet til å droppe innom på foreldrekaffe og da skuffer barna.

Fakta er: Barna blir skuffet og enkelte foreldre gidder bare ikke av ren egoisme.

Derfor stiller jeg spørsmålstegn ved hvorfor det ALLTID skal være vanskelig for en? Alle burde få det til! Kanskje det blir vanskelig en eller to spesielle ganger, men ikke ALLTID.

Jeg har selv vært fraværende på en foreldrekaffe da lå jeg hjemme å spydde av full hals, men da sendte jeg mormoren istedet.

Skrevet

Jeg møter ofte ikke opp fordi det er kjipt, jeg blir sittende alene fordi jeg bare jobber i butikk og ikke har noe å snakke med alle geniene om. De er rett og slett ikke interessert i å bli kjent med meg, og når jeg er såpass sjenert blir det bare pinlig.

Anonym poster: b47f4620a1eaca33f126cce395a87add

Det høres ikke ut som om du prøver særlig heller. Ikke legg skylda over på andre, ta kontakt selv og vis at du er interessert istedetfor å synes synd på deg selv. Kan garantere deg at ingen bryr seg døyten om hva du jobber med!

Anonym poster: 192d04e70506a908601513210a143613

Skrevet

Dere som mener dere ikke kan ta fri en time halvannen en til to ganger i året....hva i alle dager gjør dere når barnet er sykt?

Anonym poster: 1dc405497a4620d067a9220dba1a786a

Skrevet

Jeg synes også det virker trist.

Jeg forstår at enkelte er i en situasjon der det er vanskelig åbli med på slikt, men likevel synes jeg det er leit for barna som opplever dette gang på gang. For problemet er jo helst at det stadig er de samme som aldri stiller opp. Og da gjerne hverken på juletrefester, dugnader, frokoster, luciafeiringer og foreldremøter. Det er de samme som "går igjen", iallefall veldig ofte.

Det er ikke så farlig om man ikke alltid kan stille opp, men en eller to ganger i løpet av året burde man gjerne prøve å få til, og ikke minst på de tilstelningene som er på kvelden? Såpass synes jeg man skylder sitt barn..

Her stiller vi opp så godt vi kan. Selvsagt er det ikke alltid vi kan, og ungen overlever det helt fint. Men da sier vi fra til barnehagen, sender kanskje penger til å kjøpe kakestykke (om det er salg av slikt feks.), så tar de ansatte seg litt ekstra av den som er alene.

Men som sagt, vi prøver å få til at ihvertfall en av oss kan komme.

Neste uke er det påskefrokost i barnehagen, da kan ingen av oss voksne komme. Men jeg er hjemme i permisjon med baby, så da velger jeg faktisk å holde fireåringen hjemme med meg istedetfor at hun skal måttev ære i barnehagen alene på dette. Da skal vi ha påskefrokost her hjemme istedet. :) Rett og slett fordi jeg synes det er leit om hun er en av de få uten foreldre der da.

Skrevet

Jeg møter ofte ikke opp fordi det er kjipt, jeg blir sittende alene fordi jeg bare jobber i butikk og ikke har noe å snakke med alle geniene om. De er rett og slett ikke interessert i å bli kjent med meg, og når jeg er såpass sjenert blir det bare pinlig.

Det er jo bare tull da. Du undervurderer deg selv og overvurderer andre. Ikke vondt ment, men du må bli venn med deg selv.

Eh... så du påstår at det ikke finnes mobbing og utfrysing i verden hvis man er venn med seg selv?

Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78

Kjære vene. Selvfølgelig er det det jeg mener. Skjønte du ikke det? Mulig det ikke er deg jeg svarte her, men du mener det er vanlig å ikke kunne småprate med folk i forskjellige jobber fordi jobben liksom ikke er fin nok? Er det noen som sier det direkte til deg eller føler du bare for mye? Det jeg mente å si er at følelsen av underlegenhet er en tanke i ditt eget hode.
Skrevet

Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall.

Tusen takk så hyggelig! :P Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld.

Der tar du nok feil. jeg har mulighet til å komme på slikt, for har en jobb der jeg lett kan være fleksibel og styre min egen arbeidsdag bare oppgavene blir gjort, men jeg har ingen problem med å skjønne at ikke alle har det så fritt. Og de kan nok alle ta seg en halvtime fri for barnets skyld ibalnt, men det er ikke sikkert det passer akkurat den halvtimen foreldrekaffeen blir lagt. Og en halvtime hørtes uansett veldig knapt ut, de fleste må ta minst 2-3 timer fri for å rekke det selv om det bare varer en halvtime.

Hvis foreldrekaffeen starter kl 15.00 og varer til 16.30 f.eks? Hos meg hadde det holdt med bare ett kvarter fri. Jeg kan langt ifra finne ut hva andre skal gjøre, men synes det er mange som kommer med den ene unnskyldningen etter den andre om hvorfor det ikke går istedet for å finne en grei løsning. Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg eller "petra" og jeg prøver ikke å provosere eller virke nedlatende, men noen kjenner tydeligvis at skoen trykker.

Det blir for enkelt å si at "noen kjenner at skoen trykker" fordi de blir provosert over påstandene dine. Jeg hadde blitt provosert om noen anklaget meg for å slå barna mine, selv om det ikke er sant, og ikke er fordi jeg føler meg truffet. Jeg blir også provosert når priviligerte mennesker som kun jobber til 15 (det kjenner jeg ingen med fulltidjobb som gjør, de aller fleste jobber til minst 16, ofte lenger) bruker seg selv som fasit på hva alle andre mennesker skal gjøre. Jeg måtte dratt fra jobb kvart over to for å rekke foreldrekaffe tre. Og siden jeg slutter halv fem blir det en god del mer enn et kvarter fri. Nå kan jeg gjøre det, men det er det ikke alle som kan.

Jeg synes bare så synd i de barna som ALDRI har foreldre som stiller opp på slikt jeg. Eneste påstanden jeg kommer med så vidt jeg kan se er at jeg ikke skjønner at folk ikke har mulighet til å droppe innom på foreldrekaffe og da skuffer barna.

Fakta er: Barna blir skuffet og enkelte foreldre gidder bare ikke av ren egoisme.

Derfor stiller jeg spørsmålstegn ved hvorfor det ALLTID skal være vanskelig for en? Alle burde få det til! Kanskje det blir vanskelig en eller to spesielle ganger, men ikke ALLTID.

Jeg har selv vært fraværende på en foreldrekaffe da lå jeg hjemme å spydde av full hals, men da sendte jeg mormoren istedet.

Jeg er enig i at det er merkelig om det tilfeldigvis alltid kræsjer med noe veldig viktig, med mindre barbahegn ikke gir beskjed før dagen før (og det virker usannsynlig), så akurat der er vi ikke helt uenige. Men du fikk det til å høres ut som om man ikke alltid kunne komme var man en dårlig forelder som ikek burde fått barn, og at alle kan jo bare ta seg fri - og det er bare ikke sant.

Ikke alle kan sende noen andre heller. Jeg hadde ikke hatt noen andre å sende. Momor bor 8 timer bil unna, farmor 4 timer med fly unna, ingen tanter og onkler, ingen nære venner barnet ville hatt noen glede av å ha der.

Skrevet

Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe

Jeg blir ganske frustrert over å lese hvor lett det er for deg å ofre en aktivitet med barnet ditt fremfor jobb. En j..... time en gang i året påvirker vel ikke akkurat arbeidsfoholdet nevneverdig men har veldig mye å si for barnet ditt.

Og arbeidsmoralen min er flott den, jeg vet bare å planlegge livet mitt slik at det passer inn å ha barn også.

Hvis det er så veldig vanskelig for deg så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte å få barn?

Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818

Det kommer da helt an på hva jobben er den dagen. De fleste vil jeg tro har mulighet til å ta fri, men hva om den ene timen en gang i året blir lagt akkurat når det er planlagt en stor operasjon du er den eneste som har kompetanse til å utføre? Om du er konsert fiolinist eller ballettdanser og den blir lagt akkurat til en stor forestilling? Om den blir lagt akkurat mens du har et kjempeviktig møte som vil skaffe bedriften 10 millioner? Du er kjemiker og holder på med et eksperiment som tilsier at hele bygningen kan gå i lufta om du drar fra jobb før reaksjonene i stoffet er ferdige? Det trenger ikke være fullt så unikt heller. Du er eksamensvakt akkurat de timene, du jobber som trener og det kræsjer med en viktig kamp, du jobber i en annen barnehage der det også er foreldrekaffe akkurat det tidspunktet og mange er sykmeldte så du MÅ være der. Det er ikke alle som har en sånn type jobb at man bare kan bytte med en kollega, eller ta seg fri og ta det igjen senere. Selv om jeg vil tro de fleste kan.

Å herregud, det er jo ikke sånn at du får beskjed dagen før om at det er foreldrekaffe i morgen. Dette blir jo varslet i lang tid i forveien slik at folk har tid til å rydde plass i kalenderen.

Min mann er kirurg men han får alltid tid til det han bør prioritere, og har han vakt vet jo jeg det så da stiller jeg opp.

Slutt å lage storm i vannglass nå, du sitter jo bare å finner på dumme unnskyldninger!!!

Skrevet

Åhh spar oss a!! Du må tåle at folk er uenige med deg. Det som er tett i nøtta er å skrive sånne ting som du gjør her.

Skrevet

Det er jo faen ikke rart det er krig i verden.....Hvorfor skal du bry deg om hva andre gjør og ikke gjør??har lest alle innleggene her,og må si jeg føler meg oppgitt....det kan godt hende det er traumatiske og vonde årsaker til at foreldre ikke kommer på slike kaffeslabberas...men barnet blir da ikke ødelagt av den grunn....skjerp dere....og heng fingrene i deres egene barn,dere har tydelig vis for LITE å gjøre....*hmfh*

Traumatiske og vonde årsaker til at man ikke kan komme på en j.... Foreldrekaffe iløpet av et bhg år? Haha, vondt i viljen kaller man det.

Og jo, har en forelder så store traumer så tar barnet definitivt skade av det. Orker man ikke komme i bhg en time engang så orker man vell ikke mye annet heller.

Og hva gjør man når man leverer barnet i bhg om morgenen, slipper det av utenfor døra? Latterlig...

Skrevet

Traumatiske og vonde årsaker til at man ikke kan komme på en j.... Foreldrekaffe iløpet av et bhg år? Haha, vondt i viljen kaller man det.

Og jo, har en forelder så store traumer så tar barnet definitivt skade av det. Orker man ikke komme i bhg en time engang så orker man vell ikke mye annet heller.

Og hva gjør man når man leverer barnet i bhg om morgenen, slipper det av utenfor døra? Latterlig...

Er vel forskjell å levere barnet i barnehage og tvangsomgås andre foreldre i over 1 time, hvis man har sosial angst.

Skrevet

Jeg hadde kommet til å reagert jeg også. Synes ikke jobb er noe unnskyldning heller jeg om det er grunnen. Foreldrekaffe er kanskje maks to ganger i året, jeg personlig hadde att meg fri for å stille opp for barnet mitt for at han skal slippe å se at alle andre får besøk av foreldre men ikke han.

Synes ikke jobb er unnskyldning? Du vet at det er enkelte som ikke får fri fra jobb på grunn av foreldrekaffe?

Begge foreldrene på en gang? Jeg er mor først og fremst, jeg hadde tatt meg fri! smile.png Andre kunne iallefall ha sendt noen andre som står barnet nært da, istedet for å utsette barnet for skuffelse gang på gang! Hadde vell sikkert likt det selv du da å aldri bli stilt opp for i f.eks en selskapelig sammenheng?

Her er far til barna død, og fars familie har ikke kontakt med barna. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å ta fri så måtte jeg ha stått over. Min familie bor i et annet land, og man rekvirerer ikke besteforeldre fra utlandet for å dra på foreldrekaffe. Før jeg fikk samboer var det kun jeg som var pårørende for barna.

Jeg blir forresten aldri invitert i noe selskap, vennefester eller lignende.

Har ikke mer å si jeg enn at jeg ikke kan forstå deg.

Anonym poster: 74fd6963239d43d9bc90b1b561f4c3b6

Skrevet

Jeg hadde kommet til å reagert jeg også. Synes ikke jobb er noe unnskyldning heller jeg om det er grunnen. Foreldrekaffe er kanskje maks to ganger i året, jeg personlig hadde att meg fri for å stille opp for barnet mitt for at han skal slippe å se at alle andre får besøk av foreldre men ikke han.

Synes ikke jobb er unnskyldning? Du vet at det er enkelte som ikke får fri fra jobb på grunn av foreldrekaffe?

Begge foreldrene på en gang? Jeg er mor først og fremst, jeg hadde tatt meg fri! smile.png Andre kunne iallefall ha sendt noen andre som står barnet nært da, istedet for å utsette barnet for skuffelse gang på gang! Hadde vell sikkert likt det selv du da å aldri bli stilt opp for i f.eks en selskapelig sammenheng?

Her er far til barna død, og fars familie har ikke kontakt med barna. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å ta fri så måtte jeg ha stått over. Min familie bor i et annet land, og man rekvirerer ikke besteforeldre fra utlandet for å dra på foreldrekaffe. Før jeg fikk samboer var det kun jeg som var pårørende for barna.

Du er jo ganske hjerterå!!!

Skrevet

Jeg har en nær venninne som sliter psykisk, mye fordi hennes foreldre aldri stilte opp på slike tilstelninger, fordi de var over snittet opptatt av sine karriærer. Det være seg foreldrekaffe, skoleavslutninger ect.

Det er selvfølgelig mulig at det ikke er tilfellet her, og at disse foreldrene kommer på mye, bortsett fra foreldrekaffe. Men man skal ikke bagatellisere barnets følelser, og tro at et barn hvis foreldre aldri stiller opp i disse sosiale sammenhengene ikke vil være skadelidende i lengden.

Nå mener jeg at det er ikke alltid foreldre kan stille på alle mulige arrangementer, for det kan jo rett og slett bli for mye om man har 3-4 unger som alle har 4 foreldrekaffer, foreldremøter, skoleavslutninger ect, og da må man prioritere ut noen av de, sende søsken/besteforeldre ect.

Men dersom man som forelder har en jobb/sjef som aldri tillater at man deltar på noen slike ting, da bør man faktisk revurdere arbeidssituasjonen sin.

Man må kunne forvente såpass av en forelder mener jeg!

Anonym poster: 56e072016e5a76dfeab661bad44ada13

Skrevet

Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa.

MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine.

Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant?

Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte?

Vil da tro at foreldrene snakker med " lille Lotte" på forhånd og forklarer at denne gangen går det ikke. ...ikke at de bare lar være å komme?

Skrevet

Begge foreldrene på en gang? Jeg er mor først og fremst, jeg hadde tatt meg fri! :) Andre kunne iallefall ha sendt noen andre som står barnet nært da, istedet for å utsette barnet for skuffelse gang på gang! Hadde vell sikkert likt det selv du da å aldri bli stilt opp for i f.eks en selskapelig sammenheng?

Du er jo ganske hjerterå!!!

Saklig! :)

Skrevet

For en frekk ting å si at jeg ikke prøver hardt?!? Tror dere virkelig alle er verdensmestere i smalltalk? Ta dere en bolle.

Skrevet

Er vel forskjell å levere barnet i barnehage og tvangsomgås andre foreldre i over 1 time, hvis man har sosial angst.

Hvem har sagt du må være der en time, holder med et kvarter.

Skrevet

For en frekk ting å si at jeg ikke prøver hardt?!? Tror dere virkelig alle er verdensmestere i smalltalk? Ta dere en bolle.

Forstår veldig godt at dette ikke er lett med din diagnose.

Men du, må du sosialisere så mye utover hei/hallo med de andre foreldrene da? Hva med å ta med et kamera evt mobilen, og sitte på første rad og filme/knipse i stedet? Fullt fokus på ungen, så slipper du å "forholde" deg til de andre i rommet :)

Skrevet

Men du, må du sosialisere så mye utover hei/hallo med de andre foreldrene da? Hva med å ta med et kamera evt mobilen, og sitte på første rad og filme/knipse i stedet? Fullt fokus på ungen, så slipper du å "forholde" deg til de andre i rommet smile.png

Diagnose? Jeg har da for pokker ingen diagnose selv om jeg synes slike ting er ubehagelige og pinlige? Alvorlig talt, verden er faktisk mer nyansert enn som så.

Skrevet

Men du, må du sosialisere så mye utover hei/hallo med de andre foreldrene da? Hva med å ta med et kamera evt mobilen, og sitte på første rad og filme/knipse i stedet? Fullt fokus på ungen, så slipper du å "forholde" deg til de andre i rommet :)

Diagnose? Jeg har da for pokker ingen diagnose selv om jeg synes slike ting er ubehagelige og pinlige? Alvorlig talt, verden er faktisk mer nyansert enn som så.

OOOps, sorry, troddy du hadde nevnt tidligere at du hadde sosial angst, men tydeligvis lest litt mer inn i innlegget ditt enn det som stod der. Beklager det.

Om du bare synes det er ubehagelig, så tenker jeg suck it up og velkommen til voksenlivet. Det består av å gjøre en masse ting som er ubehagelige og som man ikke vil :)

Skrevet

Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe

Jeg blir ganske frustrert over å lese hvor lett det er for deg å ofre en aktivitet med barnet ditt fremfor jobb. En j..... time en gang i året påvirker vel ikke akkurat arbeidsfoholdet nevneverdig men har veldig mye å si for barnet ditt.

Og arbeidsmoralen min er flott den, jeg vet bare å planlegge livet mitt slik at det passer inn å ha barn også.

Hvis det er så veldig vanskelig for deg så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte å få barn?

Det kommer da helt an på hva jobben er den dagen. De fleste vil jeg tro har mulighet til å ta fri, men hva om den ene timen en gang i året blir lagt akkurat når det er planlagt en stor operasjon du er den eneste som har kompetanse til å utføre? Om du er konsert fiolinist eller ballettdanser og den blir lagt akkurat til en stor forestilling? Om den blir lagt akkurat mens du har et kjempeviktig møte som vil skaffe bedriften 10 millioner? Du er kjemiker og holder på med et eksperiment som tilsier at hele bygningen kan gå i lufta om du drar fra jobb før reaksjonene i stoffet er ferdige? Det trenger ikke være fullt så unikt heller. Du er eksamensvakt akkurat de timene, du jobber som trener og det kræsjer med en viktig kamp, du jobber i en annen barnehage der det også er foreldrekaffe akkurat det tidspunktet og mange er sykmeldte så du MÅ være der. Det er ikke alle som har en sånn type jobb at man bare kan bytte med en kollega, eller ta seg fri og ta det igjen senere. Selv om jeg vil tro de fleste kan.

Å herregud, det er jo ikke sånn at du får beskjed dagen før om at det er foreldrekaffe i morgen. Dette blir jo varslet i lang tid i forveien slik at folk har tid til å rydde plass i kalenderen.

Min mann er kirurg men han får alltid tid til det han bør prioritere, og har han vakt vet jo jeg det så da stiller jeg opp.

Slutt å lage storm i vannglass nå, du sitter jo bare å finner på dumme unnskyldninger!!!

Jeg lager ikke storm i et vannglass, jeg prøver (forgjeves) å forklare deg at det KAN finnes helt legitime grunner til å ikke møte på foreldrekaffe. Det er ikke alltid det hjelper å rydde plass i kalenderen heller. Der jeg jobbet for ti år siden hadde jeg en kjerring til sjef, som nektet meg fri både til å dra i begravelsen til morfar, og et bryllup jeg skulle være forlover i. Fik ikke godkjent å bytte vakt selv heller, og bryllupet ba jeg om å få byttet vakt tre måneder før. Nå sluttet jeg i den jobben, men ser aldri for meg at den sjefen vill gitt meg fri for å drikke kaffe i barnehagen heller. Fint at fin kirurgmann har fleksibel arbeidsgiver og får prioritert alt han vil med ungene, det gjelder ikke nødvendigvis alle andre kirurger og yrkesgrupper.

Skrevet

Innbiller dere dere at dere er så mye bedre enn de som ikke har samme mulighetene til og stille opp på foreldrekaffe fordi dere alltid kan?

Verden er ikke så enkel at det å stille opp på foreldrekaffe betyr at du er en god forelder, det betyr bare at du har tid der og da og lite annet.

De som ikke har anleding til og stille opp er garantert like glad i sitt barn og god forelder, som dere som stiller opp er.

Er latterlig og se hvordan dere angriper og nærmest kaller andre for dårlige foreldre fordi de ikke har samme muligheter som dere selv.

Er det noe som helst her som har sagt at de er bedre enn andre eller at de som ikke stiller opp for barna sine er dårlige foreldre?? Nei!

Sier ikke sånne ting om andre jeg. Og hvis du ikke tåler at vi som synes det er den mest naturlige ting i verden å stille opp for barna sine er så veldig "slemme", så føler du deg kanskje litt truffet vil jeg si.

Jeg føler meg ikke truffet for det gjelder ikke meg enda, men jeg jobber i barnehage og har gjort det i veldig mange år og jeg vet at de fleste foreldre sliter med og få kabalen til å gå opp, så i stedet for og dømme foreldre som aldri har anledning til og komme på foreldrekaffe så tar jeg meg av de barna og får de til og glemme at dems foreldre ikke kunne komme ;)

Det er ikke blitt sagt med rene ord at de som ikke stiller opp er dårlige foreldre og omvendt, men måten enkelte skriver på så er det innlysende at de mener at de som stiller opp bryr seg mer om sine barn enn de som ikke gjør det og dermed framstår som bedre foreldre.

Skrevet

Kanskje de som ikke kommer på foreldrekaffe er de samme som alltid glemmer ekstra ting som sekk med mat da det er tur og ting når det er ting-dag osv.

Er ikke sikkert de gidder å lese månedsplanen engang og da vet de ikke at det er noe som skjer......!

Anonym poster: ceab4a0fe11900d4e910d5e68c05465f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...