Skylander Skrevet 12. mars 2013 #26 Skrevet 12. mars 2013 Det vet jeg at de har. Hadde ikke jeg fått fri fra jobb og ikke hadde noen andre, så hadde jeg ringt meg syk eller tilbydd meg å jobbe ekstra en annen dag for å ta igjen det tapte. Barnet mitt er det viktigste i mitt liv. Anonym poster: 8d174e8a902a4f77a62cc4db414ca0de Deg liker jeg! Sier vel litt mer om deg at du liker folk som lyver på seg sykmelding og utnytter trygdesystemet. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Fortell, hva sier det liksom om meg? Nå er jeg spent? Btw, jeg har AAP og jobbet uten å tjene ekstra penger. Så jeg får ikke sykepenger. Når jeg skal tilbake til vanlig jobb, så skal jeg finne en jobb som er forenlig med at jeg har barn!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #27 Skrevet 12. mars 2013 Det vet jeg at de har. Hadde ikke jeg fått fri fra jobb og ikke hadde noen andre, så hadde jeg ringt meg syk eller tilbydd meg å jobbe ekstra en annen dag for å ta igjen det tapte. Barnet mitt er det viktigste i mitt liv. Anonym poster: 8d174e8a902a4f77a62cc4db414ca0de Deg liker jeg! Sier vel litt mer om deg at du liker folk som lyver på seg sykmelding og utnytter trygdesystemet. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Fortell, hva sier det liksom om meg? Nå er jeg spent? Btw, jeg har AAP og jobbet uten å tjene ekstra penger. Så jeg får ikke sykepenger. Når jeg skal tilbake til vanlig jobb, så skal jeg finne en jobb som er forenlig med at jeg har barn! Det at du liker folk som lyver til seg stønader de ikke har krav på, sier noe om holdninger til arbeidslivet generelt. Jeg forstår ikke hva det er å like. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #28 Skrevet 12. mars 2013 Her er det et barn som foreldrene aldri kommer på sånne ting, heller ikke på juleavslutning og sommer avslutning. Foreldrene er utenlandske og lurer på om de ikke skjønner hvor mye barnet legger merke til at de ikke kommer? Dårlig i norsk, litt usikker på hvor de er fra men trolig Afrika. Jeg ser skuffelsen i øynene hans hvertfall... Anonym poster: de66eaa16ecf1e921555f02e05da2fad
Skylander Skrevet 12. mars 2013 #29 Skrevet 12. mars 2013 Det vet jeg at de har. Hadde ikke jeg fått fri fra jobb og ikke hadde noen andre, så hadde jeg ringt meg syk eller tilbydd meg å jobbe ekstra en annen dag for å ta igjen det tapte. Barnet mitt er det viktigste i mitt liv. Anonym poster: 8d174e8a902a4f77a62cc4db414ca0de Deg liker jeg! Sier vel litt mer om deg at du liker folk som lyver på seg sykmelding og utnytter trygdesystemet. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Fortell, hva sier det liksom om meg? Nå er jeg spent? Btw, jeg har AAP og jobbet uten å tjene ekstra penger. Så jeg får ikke sykepenger. Når jeg skal tilbake til vanlig jobb, så skal jeg finne en jobb som er forenlig med at jeg har barn! Det at du liker folk som lyver til seg stønader de ikke har krav på, sier noe om holdninger til arbeidslivet generelt. Jeg forstår ikke hva det er å like. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Jeg tenkte ikke på penger i det hele tatt jeg da, men på at jeg liker det at folk finner på løsninger for å kunne stille opp. Og man har vel også feriedager, men er vel ikke verdt å bruke dem da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #30 Skrevet 12. mars 2013 Lurer på hvor ofte det er foreldrekaffe? Høres ut som det er ganske ofte siden dette barnet blir så skuffet. Men syns da ikke synd på barnet, de finner helt sikkert på andre ting. Det er ikke bare å ta seg fri fra jobb som dere andre sier over her. Mange jobber skift og jeg kan aldri bli med på foreldrekaffe (aner ikke hva det er en gang). For jobben min ville aldri passet inn i det, men tar med barnet på andre ting med venner osv. Mye rart dere skal henge dere opp i. Anonym poster: 4aa4f370cc1b2c026b7bf8ea1b8c6ad5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #31 Skrevet 12. mars 2013 HI : Hvor er dette hen i landet? Føler meg rett og slett truffet. Her har vi kun stilt opp 1 gang, men det er ikke pga sosial angst eller fordi vi ikke prioriterer barnet, langt der ifra. Det har vært andre ting som jobb og sykdom som har kommet i veien. Har hørt med besteforeldre den ene gangen, men pga kveldsvakt har ikke de kunnet. Anonym poster: 4690be886e413ae70371f94517ac3c49
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #32 Skrevet 12. mars 2013 Ærlig talt....foreldrekaffe. Det er virkelig parameter for hvor god foreldrer man er. Jøss. Drar man ikke på foreldrekaffe så kan man umulig "ha rent mel i posen". Da lar man sannsynligvis ungene gå for lut og kaldt vann ellers også. Nei, jeg tar meg ikke fri på alt av arrangementer, for det finnes faktisk arb.plasser der man ikke kan ta seg fri i tide og utide. Uansett om man skulle ha ferie til gode. Anonym poster: 56f0f84a44ead1f4c587b483538a45a5
Skylander Skrevet 12. mars 2013 #33 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #34 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Så hvis du er ambulansesjåfør og har skift når foreldrekaffen pågår, så lemper du av pasienten og sier at han må ta drosje fordi du skal til barnehagen og spise boller? Hvis du er kirurg og må operere på pasient med livstruende skader, så overlater du bare jobben til andre fordi du må dra i barnehagen? Hvis du har brannvakt og det bryter ut en brann, sier du at sorry, dere må vente et par timer siden jeg må på foreldrekaffe? Det er ikke snakk om å skuffe sjefen, det er snakk om å ha en jobb og at det i enkelte jobber ikke er mulighet til å ta seg fri den eller den dagen!!! Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Skylander Skrevet 12. mars 2013 #35 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Så hvis du er ambulansesjåfør og har skift når foreldrekaffen pågår, så lemper du av pasienten og sier at han må ta drosje fordi du skal til barnehagen og spise boller? Hvis du er kirurg og må operere på pasient med livstruende skader, så overlater du bare jobben til andre fordi du må dra i barnehagen? Hvis du har brannvakt og det bryter ut en brann, sier du at sorry, dere må vente et par timer siden jeg må på foreldrekaffe? Det er ikke snakk om å skuffe sjefen, det er snakk om å ha en jobb og at det i enkelte jobber ikke er mulighet til å ta seg fri den eller den dagen!!! Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Nei, man bytter skift med en annen ansatt eller sender noen andre barnet er knyttet til. Man vet jo ofte om foreldrekaffe i flere uker i forveien, det er jo mulig å planlegge slik at det ikke blir så umulig!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #36 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Så hvis du er ambulansesjåfør og har skift når foreldrekaffen pågår, så lemper du av pasienten og sier at han må ta drosje fordi du skal til barnehagen og spise boller? Hvis du er kirurg og må operere på pasient med livstruende skader, så overlater du bare jobben til andre fordi du må dra i barnehagen? Hvis du har brannvakt og det bryter ut en brann, sier du at sorry, dere må vente et par timer siden jeg må på foreldrekaffe? Det er ikke snakk om å skuffe sjefen, det er snakk om å ha en jobb og at det i enkelte jobber ikke er mulighet til å ta seg fri den eller den dagen!!! Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Nei, man bytter skift med en annen ansatt eller sender noen andre barnet er knyttet til. Man vet jo ofte om foreldrekaffe i flere uker i forveien, det er jo mulig å planlegge slik at det ikke blir så umulig! Enn hvis du ikke får byttet skift da? Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. mars 2013 #37 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Huff nå fikk jeg ganske vondt av lille "Lotte". Jeg mener at man skal gjøre det man kan for å kunne stille på foreldrekaffe, frokost, julekos ja uansett hva det er. Det er ikke mange dagene i året bhg inviterer foreldrene. Enten tar man fri, avspasering, bytter vakt osv, eller prøver å få noen andre i familien til å stille. Men jeg kan forstå at noen ganger så går det ikke. Men er ikke en dårlig foreldre av den grunn. Men håper og tror de fleste foreldre gjør det de kan for å stille, for det er vondt å se de triste ansiktene til de barna hvor foreldrene ikke stiller.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #38 Skrevet 12. mars 2013 Hva er foreldrekaffe? Hvor ofte intreffer dette fenomenet? Hva skjer på sånne treff? For har aldri hørt om dette. Anonym poster: 4aa4f370cc1b2c026b7bf8ea1b8c6ad5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #39 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Jøss! På "vår" foreldrekaffe og andre lignende arrangementer dreier det hele seg om å sitte en ti minutters tid og late som om man hygger seg før man sier til barnet at det er på tide å slutte å leke og dra. Det er åpenbart forskjell på foreldrekaffe. Hadde barnet mitt øvd på en opptreden, hadde det vært noe helt annet, men noe sånt har jeg aldri opplevd. Anonym poster: d6bf5fc224fea236215a495e24928fc4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #40 Skrevet 12. mars 2013 Hvorfor arrangeres foreldrekaffe i foreldrenes arbeidstid egentlig? Eller, de fleste foreldres arbeidstid? Hvorfor ikke ta det på kveldstid slik at foreldre slipper å ta ulønnet fri for å omgås? Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 12. mars 2013 #41 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Mener du at det dreier seg om å "skuffe sjefen"? Hva om du har en jobb der du bare ikke kommer fra, feriedagene må brukes til å dekke opp planleggingsdager og skoler og barnehager aldri greier å samkjøre planlegging slik at du aldri har har + i feriebanken? Jeg tror de aller fleste VIL være med når noe skjer ibarnehagen, men det krever jaggu meg ikke mye fantasi for å skjønne at det ikke går for alle. Det er ikke et alternativ å skulke jobb, da er vel NAVing neste steg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #42 Skrevet 12. mars 2013 Utrolig hvor lettvint det er for folk og bare ta seg fri eller ringe seg syk for å delta på foreldrekaffe. Det er ikke like lett for alle og få fri fra jobben til disse tingene. Selv har jeg og mannen alltid stilt opp, begge eller den ene. Jeg har selv forsøkt å stille opp for noen av de barna som har foreldre som ikke alltid kan komme. Tok alltid med ekstra mat og drikke for å kunne dele. Hjertet mitt gråt for disse barna, men jeg skjønner at noen foreldre har vanskelig for å komme fra. Da gjør jeg heller mitt for å hjelpe... Anonym poster: 8b9c59669d19454b67c41b12a1455bfa
Skylander Skrevet 12. mars 2013 #43 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Mener du at det dreier seg om å "skuffe sjefen"? Hva om du har en jobb der du bare ikke kommer fra, feriedagene må brukes til å dekke opp planleggingsdager og skoler og barnehager aldri greier å samkjøre planlegging slik at du aldri har har + i feriebanken? Jeg tror de aller fleste VIL være med når noe skjer ibarnehagen, men det krever jaggu meg ikke mye fantasi for å skjønne at det ikke går for alle. Det er ikke et alternativ å skulke jobb, da er vel NAVing neste steg. Men da er det jo systemet det er noe feil med da. Arbeidslivet tar åpenbart ikke hensyn foreldre og barna deres. Vi foreldre skulle hatt rett til å søke permisjon for fravær som gjelder å stille opp på slike arrangement gjennom skole/barnehage på lik linje som vi søker permisjon for å dra til tannlegen eller andre viktige ting. La oss si foreldrekaffe begynner kl. 3 og du må dra en halv time for tidlig fra jobb for å rekke det dersom du slutter 3 på jobb. Hvorfor ikke godta permisjon uten lønn for den lille halvtimen da? Er det helt umulig?
Vogndilla Skrevet 12. mars 2013 #44 Skrevet 12. mars 2013 Jeg hadde kommet til å reagert jeg også. Synes ikke jobb er noe unnskyldning heller jeg om det er grunnen. Foreldrekaffe er kanskje maks to ganger i året, jeg personlig hadde att meg fri for å stille opp for barnet mitt for at han skal slippe å se at alle andre får besøk av foreldre men ikke han. Synes ikke jobb er unnskyldning? Du vet at det er enkelte som ikke får fri fra jobb på grunn av foreldrekaffe? Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Som sagt så sender man da noen andre. Ferdig pruta. Anonym poster: 8d174e8a902a4f77a62cc4db414ca0de Det er jo ikke alle som har noen andre å sende?! Vi har familie som bor alt fra 3-5 timer unna. Ikke bare å sende noen andre da. Hvis du som småbarnsforelder ikke får fri så du kan være med på EN eneste foreldrekaffe iløpet av året så burde du bytte jobb!! Det handler om prioritering det her, og ungene dine bør være viktigst uansett samme f...
beibilykke Skrevet 12. mars 2013 #45 Skrevet 12. mars 2013 Vi deltar som oftes begge to vi er studenter da. Går utelukkende fot dattra vår si skyld.dyns smalltalk med foreldra er dørganes kjedelig.hun er 3, og jar aldri vært med noen hjem eller i bursdag etc. Så ikke så lett å bli kjent da. .
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #46 Skrevet 12. mars 2013 Har vært borti det samme. Syns det er utrolig trist! Jeg jobber turnus så jeg klarer å ordne meg fri. Sjefen bruker å la meg bytte vakt så jeg får vært med i barnehagen. Anonym poster: b9c91b47bae795cca84f90c337992fdb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #47 Skrevet 12. mars 2013 Jeg hadde kommet til å reagert jeg også. Synes ikke jobb er noe unnskyldning heller jeg om det er grunnen. Foreldrekaffe er kanskje maks to ganger i året, jeg personlig hadde att meg fri for å stille opp for barnet mitt for at han skal slippe å se at alle andre får besøk av foreldre men ikke han. Synes ikke jobb er unnskyldning? Du vet at det er enkelte som ikke får fri fra jobb på grunn av foreldrekaffe? Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78 Som sagt så sender man da noen andre. Ferdig pruta. Anonym poster: 8d174e8a902a4f77a62cc4db414ca0de Det er jo ikke alle som har noen andre å sende?! Vi har familie som bor alt fra 3-5 timer unna. Ikke bare å sende noen andre da. Hvis du som småbarnsforelder ikke får fri så du kan være med på EN eneste foreldrekaffe iløpet av året så burde du bytte jobb!! Det handler om prioritering det her, og ungene dine bør være viktigst uansett samme f... Ja, selvfølgelig, mye bedre å gå på sosialen og leve på NAV etter å ha sagt opp denne slemme jobben fordi man ikke kan stille opp på foreldrekaffe, enn å tjene egne penger til seg selv og ungen. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #48 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Mener du at det dreier seg om å "skuffe sjefen"? Hva om du har en jobb der du bare ikke kommer fra, feriedagene må brukes til å dekke opp planleggingsdager og skoler og barnehager aldri greier å samkjøre planlegging slik at du aldri har har + i feriebanken? Jeg tror de aller fleste VIL være med når noe skjer ibarnehagen, men det krever jaggu meg ikke mye fantasi for å skjønne at det ikke går for alle. Det er ikke et alternativ å skulke jobb, da er vel NAVing neste steg. Men da er det jo systemet det er noe feil med da. Arbeidslivet tar åpenbart ikke hensyn foreldre og barna deres. Vi foreldre skulle hatt rett til å søke permisjon for fravær som gjelder å stille opp på slike arrangement gjennom skole/barnehage på lik linje som vi søker permisjon for å dra til tannlegen eller andre viktige ting. La oss si foreldrekaffe begynner kl. 3 og du må dra en halv time for tidlig fra jobb for å rekke det dersom du slutter 3 på jobb. Hvorfor ikke godta permisjon uten lønn for den lille halvtimen da? Er det helt umulig? Igjen, det er ikke alle arbeidsplasser som kan tilrettelegge på den måten. Selv om man er småbarnsforeldre betyr ikke at arbeidsplassen må gjøre alt i sin makt for å tilrettelegge for deg. Sorry Alenemor83, men du høres bare vrang ut som ikke klarer å innse at ikke alle foreldre har mulighet til å ta seg fri pga foreldrekaffe. Ja, de fleste arbeidsplasser lar nok en ansatt dra litt før, men det betyr ikke at alle gjør det. Og man er ikke dårlige foreldre selv om man ikke har mulighet til å stille opp på ting barnehagen fikser. Anonym poster: 56a8d8bcbdbf223fb6fb0ba4bbbd1ec8
Verbena Skrevet 12. mars 2013 #49 Skrevet 12. mars 2013 Først og fremst: Aksepter at vi er forskjellige! Det er ikke alle som synes at det er så greit å skulle komme i barnehagen å sitte der sammen med masse andre foreldre. Grunnene til at man ikke kommer på foreldrekaffer (og lignende) kan være mange og de fleste ville ikke nedprioritert noe som de vet er viktig for barnet sitt om det ikke er en grunn. Hvorfor bruke tid på å irritere deg over dette? Ta deg av barnet og gi det ekstra oppmerksomhet. Snakk med ped.leder om dette og la h*n ta vurderingen på om dette er noe som bør tas opp med foreldre. Og slutt nå med denne synsingen rundt det.
Skylander Skrevet 12. mars 2013 #50 Skrevet 12. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Mener du at det dreier seg om å "skuffe sjefen"? Hva om du har en jobb der du bare ikke kommer fra, feriedagene må brukes til å dekke opp planleggingsdager og skoler og barnehager aldri greier å samkjøre planlegging slik at du aldri har har + i feriebanken? Jeg tror de aller fleste VIL være med når noe skjer ibarnehagen, men det krever jaggu meg ikke mye fantasi for å skjønne at det ikke går for alle. Det er ikke et alternativ å skulke jobb, da er vel NAVing neste steg. Men da er det jo systemet det er noe feil med da. Arbeidslivet tar åpenbart ikke hensyn foreldre og barna deres. Vi foreldre skulle hatt rett til å søke permisjon for fravær som gjelder å stille opp på slike arrangement gjennom skole/barnehage på lik linje som vi søker permisjon for å dra til tannlegen eller andre viktige ting. La oss si foreldrekaffe begynner kl. 3 og du må dra en halv time for tidlig fra jobb for å rekke det dersom du slutter 3 på jobb. Hvorfor ikke godta permisjon uten lønn for den lille halvtimen da? Er det helt umulig? Igjen, det er ikke alle arbeidsplasser som kan tilrettelegge på den måten. Selv om man er småbarnsforeldre betyr ikke at arbeidsplassen må gjøre alt i sin makt for å tilrettelegge for deg. Sorry Alenemor83, men du høres bare vrang ut som ikke klarer å innse at ikke alle foreldre har mulighet til å ta seg fri pga foreldrekaffe. Ja, de fleste arbeidsplasser lar nok en ansatt dra litt før, men det betyr ikke at alle gjør det. Og man er ikke dårlige foreldre selv om man ikke har mulighet til å stille opp på ting barnehagen fikser. Anonym poster: 56a8d8bcbdbf223fb6fb0ba4bbbd1ec8 Har jeg sagt at man er dårlige foreldre? Nei! Vi kan være enig om at vi er uenige iallefall. Jeg er vrang ja, spesielt når det kommer til hva som er best for mitt barn iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå