Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #76 Skrevet 13. mars 2013 Se for dere "lille Lotte" som i flere uker har øvd sammen med de andre barna på en sang de skal fremføre på foreldrekaffe'en, og alle barna inkl lille Lotte gleder seg enormt til mamma og/eller pappa skal se på. Samme dag som foreldrekaffe'en skal være står alle barna også Lotte å triller boller, store og små som selvfølgelig skal være til mamma/pappa. MEN, så kommer ikke noen som lille Lotte kjenner, hun ser bare alle de andre barna hygge seg sammen med sine. Det er trist, skuffelsen er til å ta og føle på, ikke sant? Hvem vil du skuffe, sjefen eller lille Lotte? Mener du at det dreier seg om å "skuffe sjefen"? Hva om du har en jobb der du bare ikke kommer fra, feriedagene må brukes til å dekke opp planleggingsdager og skoler og barnehager aldri greier å samkjøre planlegging slik at du aldri har har + i feriebanken? Jeg tror de aller fleste VIL være med når noe skjer ibarnehagen, men det krever jaggu meg ikke mye fantasi for å skjønne at det ikke går for alle. Det er ikke et alternativ å skulke jobb, da er vel NAVing neste steg. Men da er det jo systemet det er noe feil med da. Arbeidslivet tar åpenbart ikke hensyn foreldre og barna deres. Vi foreldre skulle hatt rett til å søke permisjon for fravær som gjelder å stille opp på slike arrangement gjennom skole/barnehage på lik linje som vi søker permisjon for å dra til tannlegen eller andre viktige ting. La oss si foreldrekaffe begynner kl. 3 og du må dra en halv time for tidlig fra jobb for å rekke det dersom du slutter 3 på jobb. Hvorfor ikke godta permisjon uten lønn for den lille halvtimen da? Er det helt umulig? Å herregud... Er det rart folk ikke vil ansette småbarn foreldre? Ørten sykedager i året, må stadig dra tidlig fra jobb for å hente i barnehagen, eller komme sent fordi man har levert, bidrar aldri med å jobbe overtid, og nå skal man jammen ha rett på å bare stikke av midt på dagen og dra på FORELDREKAFFE i arbeidstiden i tillegg... Og dere tror trusselen mot likestilling er at enkelte mødre velger å være hjemme uten lønn et år ekstra? Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8 Jeg vil nødig kalle det å reise fra jobb en time før en gang i året som et så veldig stort offer for arbeidsplassen, skjerp deg a!! Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #77 Skrevet 13. mars 2013 Syns det er dumt gjort å gi de som ikke ha muligheten til å ta fri eller sende andre, enda mer dårlig samvittighet. Er ikke bare til å ta seg fri heller! Jeg har en jobb der jeg er alene på jobben de første timene av dagen og de siste timene. Det er få ansatte og det skjer ofte at ingen andre kan stille på jobb. Nå har jeg en mann som kan ta fri av og til, ellers sender jeg bestemor. Men det finnes mange alenemødre her som ikke har andre enn seg selv som ikke KAN ta fri, uansett hvr mye de måtte ønske det! Ja ungene blir skuffet, men det er ikke noe å gjøre med det! HVa skal de gjøre? Skulke jobb og risikere å få sparken? Anonym poster: 04f68b123cbfa104da705b02e3cf7670
Skylander Skrevet 13. mars 2013 #78 Skrevet 13. mars 2013 Har man barn, så har man jo barn, man kommer ikke ifra det. Jeg velger iallefall å gjøre alt som står i min makt for å stille opp, trosser til og med min psykiske helse i stedet for å (unnskyld uttrykket) suge ræva til sjefen eller noen andre. Jeg er der for min sønn, koste hva det koste vil. Gud hvor jeg skulle ønske at min mor og far hadde mere tid til meg, pengene betyr så lite i forhold til det å føle seg elsket og at noen stiller opp for en betingelsesløst.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #79 Skrevet 13. mars 2013 HI skriver ikke om foreldre som aldri deltar på NOE, hun nevner kun foreldrekaffe. Hun nevner ikke alle de andre arrangementene som juleavslutning, sommeravslutning, foreldremøter, lucia, osv. Så for alt vi vet kan det være at disse foreldrene møter opp da. Og at HI er forurettet for at de ikke møter opp på foreldrekaffe. Anonym poster: 8db22991371164bc870fbd3c5011054f
Sli1 Skrevet 13. mars 2013 #80 Skrevet 13. mars 2013 Hadde aldri i verden tatt meg fri fra jobben eller ringt meg syk for å delta på foreldrekaffe. Har en krevende jobb og sykedagene mine bruker jeg når jeg er syk! Har stort sett alltid deltatt på slike greier i bhg siden det har passet inn i min turnus, men hadde det ikke passet hadde jeg satt meg ned med barnet og forklart hvorfor mamma eller pappa ikke kunne komme.. Vil ikke si at jeg er en mor som bryr meg mindre om barnet av den grunn. Jeg sitter i fau og er medvå arrangere mange av arrangementene og har deltatt på alle juleavslutninger og sommerfester, men foreldrekaffe klokken 14-15 passer ikke alltid for foreldre som jobber.. Og det skjønner bhgpersonalet veldig godt har jeg inntrykk av..
hol(L)y COW Skrevet 13. mars 2013 #81 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Hos oss er det foreldrekaffe fra ca 1500-1645 ved henting, og barna har ikke noen fremføring man MÅ komme til. Man setter seg ned, drikker en kopp kaffi/saft og kjøper kanskje en kake/bolle. Noen har 5 minutter, andre har en halvtime. De barna som ikke har blitt hentet enda, de er enten ute sammen med andre ansatte - eller på eget rom med andre aktiviteter. Ingen må sitte alene å se på at "alle" andre koser seg med foreldrene sine i barnehagen. Jeg tenker at å si at man ALDRI slipper fri fra jobb til barnehagekaffe er en dårlig unnskyldning. Men jammen mener jeg at barnehagen har hovudansvaret for å ikke lage til aktiviteter der noen barn føler seg utenfor eller glemt. Dvs. man legger ikke foreldrekaffien til midt på dagen, man lar ikke alle barna være til stedet for å se at andre koser seg og man trenger absolutt ikke å lage til fremføringer med felles sang!! Endret 13. mars 2013 av T82
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #82 Skrevet 13. mars 2013 Sånn som mange av dere skriver så høres det ut som om disse arrangementene i bhg kun er noe dere drar dere på fordi det er forventet og fordi barnet skal føle dere stiller opp. Det høres ganske halvhjerta ut egentlig... Er dere ikke interesserte i å ta del i deres barns hverdag? Se hvordan de har det i bhg? La de få vise frem ting og være stolt av det de gjør hver dag? For mange foreldre tror jeg bhg kun er en oppbevaringsplass så de får jobbet, men newsflash folkens!! For mange er det faktisk et sted barna deres tilbringer mere tid enn det de gjør med dere foreldre, der lærer de, der lever de og der er det masse dere burde få med dere. Dere burde jo glede dere til å ta del i barna deres sin hverdag? Ikke krangle her inne om hvorfor dere ikke har tid, eller komme med dårlige unnskyldninger om hvordan det er i usa eller at noen faktisk ikke har psyke til å komme på sånne ting etc... Jeg er av den oppfattningen at hvis man virkelig vil noe og engasjerer seg for det så får man det til uansett. Burde ikke barna deres engasjere dere såpass?? Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818
Sli1 Skrevet 13. mars 2013 #83 Skrevet 13. mars 2013 Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #84 Skrevet 13. mars 2013 Dere burde jo glede dere til å ta del i barna deres sin hverdag? Det er en forskjell på Åpen Barnehage og vanlig barnehage... høres ut som du ønsker at en dag i uka skal erstattes av Åpen Barnehage. Og det kunne vært fint, men det er jo en grunn til at foreldrene har søkt på full barnehageplass. Og det er en grunn til at barnehagen tilbyr full barnehageplass. Anonym poster: 8db22991371164bc870fbd3c5011054f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #85 Skrevet 13. mars 2013 Hadde aldri i verden tatt meg fri fra jobben eller ringt meg syk for å delta på foreldrekaffe. Har en krevende jobb og sykedagene mine bruker jeg når jeg er syk! Har stort sett alltid deltatt på slike greier i bhg siden det har passet inn i min turnus, men hadde det ikke passet hadde jeg satt meg ned med barnet og forklart hvorfor mamma eller pappa ikke kunne komme.. Vil ikke si at jeg er en mor som bryr meg mindre om barnet av den grunn. Jeg sitter i fau og er medvå arrangere mange av arrangementene og har deltatt på alle juleavslutninger og sommerfester, men foreldrekaffe klokken 14-15 passer ikke alltid for foreldre som jobber.. Og det skjønner bhgpersonalet veldig godt har jeg inntrykk av.. Så du tror en 1,2,3,4 åring skjønner det og forstår det om du kommer med en dårlig unnskyldning for at du ikke kommer? Du kan mye barnepsykoligi skjønner jeg. Barnet ditt står der like mye å venter på deg når de andre foreldrene kommer uansett, det eneste som betyr noe der å da er at de andre barnas foreldre er der men ikke mine. Stakkars!! Og du tror du slipper å være med på ting med barnet ditt fordi du engasjerer deg i å organisere ting for det? Tror ikke barnet ditt kommer til å takke deg for at du var med i FAU!! Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #86 Skrevet 13. mars 2013 Dere burde jo glede dere til å ta del i barna deres sin hverdag? Det er en forskjell på Åpen Barnehage og vanlig barnehage... høres ut som du ønsker at en dag i uka skal erstattes av Åpen Barnehage. Og det kunne vært fint, men det er jo en grunn til at foreldrene har søkt på full barnehageplass. Og det er en grunn til at barnehagen tilbyr full barnehageplass. Anonym poster: 8db22991371164bc870fbd3c5011054f Ja det står respekt av å være Tårnfrid!! Herregud... Du kan virkelig ikke ofre en time iløpet av et bhg år for barnet ditt? Patetisk... Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #87 Skrevet 13. mars 2013 Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe Signerer. Og enkelte barnehager legger foreldrekaffe, påskelunsj osv til midt på dagen, kl 11 for eksempel. Der jeg bodde før så hadde jeg 45 minutter reiseveg fra barnehage til jobb, dvs for å stille opp på foreldrearrangement kl 11 måtte jeg da kjøre 45 minutter hver veg, og antagligvis da ta hele dagen fri. Det hadde jeg som alenemor på 100% ikke råd til flere ganger i løpet av ett år. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #88 Skrevet 13. mars 2013 Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe Jeg blir ganske frustrert over å lese hvor lett det er for deg å ofre en aktivitet med barnet ditt fremfor jobb. En j..... time en gang i året påvirker vel ikke akkurat arbeidsfoholdet nevneverdig men har veldig mye å si for barnet ditt. Og arbeidsmoralen min er flott den, jeg vet bare å planlegge livet mitt slik at det passer inn å ha barn også. Hvis det er så veldig vanskelig for deg så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte å få barn? Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 13. mars 2013 #89 Skrevet 13. mars 2013 Jeg må også få legge til at jeg synes det er lite gjennomtenkt å legge arrangementer til formiddag eller tidlig ettermiddag. Da er det faktisk mange som sliter med å komme. Jeg skjønner ikke problemet med å ta slike ting på morgenen eller fra kl. 15:00 og utover. Da de fleste foreldre har best mulighet til å få det med seg. Skjønner det er forskjellig praksis fra barnehage til barnehage. Hos oss har det alltid vært på morgenen eller sent ettermiddag. Når det er sagt, så ville jeg uansett stilt opp om det så var midt på dagen. Det er ikke fryktelig ofte det kreves, og man vet jo om det på forhånd, så det går an å planlegge i forkant - med hensyn til jobb.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #90 Skrevet 13. mars 2013 Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe Jeg blir ganske frustrert over å lese hvor lett det er for deg å ofre en aktivitet med barnet ditt fremfor jobb. En j..... time en gang i året påvirker vel ikke akkurat arbeidsfoholdet nevneverdig men har veldig mye å si for barnet ditt. Og arbeidsmoralen min er flott den, jeg vet bare å planlegge livet mitt slik at det passer inn å ha barn også. Hvis det er så veldig vanskelig for deg så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte å få barn? Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818 Det kommer da helt an på hva jobben er den dagen. De fleste vil jeg tro har mulighet til å ta fri, men hva om den ene timen en gang i året blir lagt akkurat når det er planlagt en stor operasjon du er den eneste som har kompetanse til å utføre? Om du er konsert fiolinist eller ballettdanser og den blir lagt akkurat til en stor forestilling? Om den blir lagt akkurat mens du har et kjempeviktig møte som vil skaffe bedriften 10 millioner? Du er kjemiker og holder på med et eksperiment som tilsier at hele bygningen kan gå i lufta om du drar fra jobb før reaksjonene i stoffet er ferdige? Det trenger ikke være fullt så unikt heller. Du er eksamensvakt akkurat de timene, du jobber som trener og det kræsjer med en viktig kamp, du jobber i en annen barnehage der det også er foreldrekaffe akkurat det tidspunktet og mange er sykmeldte så du MÅ være der. Det er ikke alle som har en sånn type jobb at man bare kan bytte med en kollega, eller ta seg fri og ta det igjen senere. Selv om jeg vil tro de fleste kan. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #91 Skrevet 13. mars 2013 Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall. Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #92 Skrevet 13. mars 2013 Blir ganske frustrert av å lese hvor lav arbeidsmoral mange av dere her har.. Selvfølgelig kommer barnet først, og ingenting er viktigere, men jeg føler meg som en heidundranes god mor selv om jeg ikke spørje har muligheten til å delta på foreldrekaffe Jeg blir ganske frustrert over å lese hvor lett det er for deg å ofre en aktivitet med barnet ditt fremfor jobb. En j..... time en gang i året påvirker vel ikke akkurat arbeidsfoholdet nevneverdig men har veldig mye å si for barnet ditt. Og arbeidsmoralen min er flott den, jeg vet bare å planlegge livet mitt slik at det passer inn å ha barn også. Hvis det er så veldig vanskelig for deg så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte å få barn? Anonym poster: 9230da8c6c8523e2fd0b4076a3abc818 Det kommer da helt an på hva jobben er den dagen. De fleste vil jeg tro har mulighet til å ta fri, men hva om den ene timen en gang i året blir lagt akkurat når det er planlagt en stor operasjon du er den eneste som har kompetanse til å utføre? Om du er konsert fiolinist eller ballettdanser og den blir lagt akkurat til en stor forestilling? Om den blir lagt akkurat mens du har et kjempeviktig møte som vil skaffe bedriften 10 millioner? Du er kjemiker og holder på med et eksperiment som tilsier at hele bygningen kan gå i lufta om du drar fra jobb før reaksjonene i stoffet er ferdige? Det trenger ikke være fullt så unikt heller. Du er eksamensvakt akkurat de timene, du jobber som trener og det kræsjer med en viktig kamp, du jobber i en annen barnehage der det også er foreldrekaffe akkurat det tidspunktet og mange er sykmeldte så du MÅ være der. Det er ikke alle som har en sånn type jobb at man bare kan bytte med en kollega, eller ta seg fri og ta det igjen senere. Selv om jeg vil tro de fleste kan. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8 Eller ta et enklere eksempel, du har startet i ny jobb og har verken feriedager eller avspaseringstimer enda. Ingen ber sin ferske arbeidsgiver om fri etter noen dager i jobb. Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #93 Skrevet 13. mars 2013 Jeg møter ofte ikke opp fordi det er kjipt, jeg blir sittende alene fordi jeg bare jobber i butikk og ikke har noe å snakke med alle geniene om. De er rett og slett ikke interessert i å bli kjent med meg, og når jeg er såpass sjenert blir det bare pinlig. Anonym poster: b47f4620a1eaca33f126cce395a87add
Maracuya Skrevet 13. mars 2013 #94 Skrevet 13. mars 2013 Jeg synes foreldrekaffe er veldig koselig, men får ikke til å delta hver gang selv om jeg har fleksitid på jobb. Det er ca 6 ganger i året, i tillegg til kunstutstilling, luciafrokost, besteforeldredag. Alt dette skjer innenfor en vanlig arbeidsdag, foreldrekaffen er fra 14-15.30 så det er ikke alltid så enkelt å få det til. Og foreldre som har barn i ulike barnehager eller på skole og barnehage får det jammen travelt med å delta på alt slikt. Men at noen foreldre ALDRI er der er jo trist, da kan kanskje bhg-ansatte fortelle dem at barnet ble lei seg, eller forklare f.eks. utenlandske foreldre litt mer om hva som er greia. Eller kanskje noen naboforeldre kan sende dem en melding og spørre om de vil sitte på eller dra sammen?
Skylander Skrevet 13. mars 2013 #95 Skrevet 13. mars 2013 Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall. Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a Tusen takk så hyggelig! Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld.
prekæs Skrevet 13. mars 2013 #96 Skrevet 13. mars 2013 Jeg møter ofte ikke opp fordi det er kjipt, jeg blir sittende alene fordi jeg bare jobber i butikk og ikke har noe å snakke med alle geniene om. De er rett og slett ikke interessert i å bli kjent med meg, og når jeg er såpass sjenert blir det bare pinlig. Anonym poster: b47f4620a1eaca33f126cce395a87add Det er jo bare tull da. Du undervurderer deg selv og overvurderer andre. Ikke vondt ment, men du må bli venn med deg selv.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #97 Skrevet 13. mars 2013 Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall. Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a Tusen takk så hyggelig! Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld. Der tar du nok feil. jeg har mulighet til å komme på slikt, for har en jobb der jeg lett kan være fleksibel og styre min egen arbeidsdag bare oppgavene blir gjort, men jeg har ingen problem med å skjønne at ikke alle har det så fritt. Og de kan nok alle ta seg en halvtime fri for barnets skyld ibalnt, men det er ikke sikkert det passer akkurat den halvtimen foreldrekaffeen blir lagt. Og en halvtime hørtes uansett veldig knapt ut, de fleste må ta minst 2-3 timer fri for å rekke det selv om det bare varer en halvtime. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #98 Skrevet 13. mars 2013 Jeg møter ofte ikke opp fordi det er kjipt, jeg blir sittende alene fordi jeg bare jobber i butikk og ikke har noe å snakke med alle geniene om. De er rett og slett ikke interessert i å bli kjent med meg, og når jeg er såpass sjenert blir det bare pinlig. Anonym poster: b47f4620a1eaca33f126cce395a87add Det er jo bare tull da. Du undervurderer deg selv og overvurderer andre. Ikke vondt ment, men du må bli venn med deg selv. Eh... så du påstår at det ikke finnes mobbing og utfrysing i verden hvis man er venn med seg selv? Anonym poster: 102428997e95b8294a44e20bf7050e78
Skylander Skrevet 13. mars 2013 #99 Skrevet 13. mars 2013 Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall. Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a Tusen takk så hyggelig! Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld. Der tar du nok feil. jeg har mulighet til å komme på slikt, for har en jobb der jeg lett kan være fleksibel og styre min egen arbeidsdag bare oppgavene blir gjort, men jeg har ingen problem med å skjønne at ikke alle har det så fritt. Og de kan nok alle ta seg en halvtime fri for barnets skyld ibalnt, men det er ikke sikkert det passer akkurat den halvtimen foreldrekaffeen blir lagt. Og en halvtime hørtes uansett veldig knapt ut, de fleste må ta minst 2-3 timer fri for å rekke det selv om det bare varer en halvtime. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8 Hvis foreldrekaffeen starter kl 15.00 og varer til 16.30 f.eks? Hos meg hadde det holdt med bare ett kvarter fri. Jeg kan langt ifra finne ut hva andre skal gjøre, men synes det er mange som kommer med den ene unnskyldningen etter den andre om hvorfor det ikke går istedet for å finne en grei løsning. Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg eller "petra" og jeg prøver ikke å provosere eller virke nedlatende, men noen kjenner tydeligvis at skoen trykker.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #100 Skrevet 13. mars 2013 Alenemor83 eller hva du heter? Null forståelse for andres liv? Tett i nøtta? Uvanlig kverulant. Provoserende, ihvertfall. Anonym poster: 3a0629366d9c6758cc297676b8913b8a Tusen takk så hyggelig! Kan jo være ett av to problem, enten så må det jo være jeg som er kverulerende og som ikke forstår, eller så må det være det at folk som ikke får til å komme på foreldrekaffe ikke prøver nok og/eller går i forsvarsposisjon når noe går på samvittigheten løs? Synes det er merkelig at enkelte tilsynelatende aldri kan ta seg en halv times fri en gang i blant for barnas skyld. Der tar du nok feil. jeg har mulighet til å komme på slikt, for har en jobb der jeg lett kan være fleksibel og styre min egen arbeidsdag bare oppgavene blir gjort, men jeg har ingen problem med å skjønne at ikke alle har det så fritt. Og de kan nok alle ta seg en halvtime fri for barnets skyld ibalnt, men det er ikke sikkert det passer akkurat den halvtimen foreldrekaffeen blir lagt. Og en halvtime hørtes uansett veldig knapt ut, de fleste må ta minst 2-3 timer fri for å rekke det selv om det bare varer en halvtime. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8 Hvis foreldrekaffeen starter kl 15.00 og varer til 16.30 f.eks? Hos meg hadde det holdt med bare ett kvarter fri. Jeg kan langt ifra finne ut hva andre skal gjøre, men synes det er mange som kommer med den ene unnskyldningen etter den andre om hvorfor det ikke går istedet for å finne en grei løsning. Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg eller "petra" og jeg prøver ikke å provosere eller virke nedlatende, men noen kjenner tydeligvis at skoen trykker. Det blir for enkelt å si at "noen kjenner at skoen trykker" fordi de blir provosert over påstandene dine. Jeg hadde blitt provosert om noen anklaget meg for å slå barna mine, selv om det ikke er sant, og ikke er fordi jeg føler meg truffet. Jeg blir også provosert når priviligerte mennesker som kun jobber til 15 (det kjenner jeg ingen med fulltidjobb som gjør, de aller fleste jobber til minst 16, ofte lenger) bruker seg selv som fasit på hva alle andre mennesker skal gjøre. Jeg måtte dratt fra jobb kvart over to for å rekke foreldrekaffe tre. Og siden jeg slutter halv fem blir det en god del mer enn et kvarter fri. Nå kan jeg gjøre det, men det er det ikke alle som kan. Anonym poster: 49c692fe5254a513c3bbbb252e3724a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå