Gå til innhold

Hvem er gravide her?


monika70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker meg forsiktig inn igjen her... Ca 5 uker. Mistet i uke 6 i juni. Krysser fingre for at denne holder seg på plass til august.

. Gratulerer så mye ,med den nye spiren . ;) Nå skal du bare nyte livet og julen. Du har mye spennende i vente . ;)
Lenke til kommentar

Takk, takk. Mange rare tanker i hodet. Jeg har tre fra før, der yngste er snart 10 år. Samboer har ingen. Vi blir 39 og 45 ved fødselen. Jeg tror samboer "angrer" litt på en måte, men vi har 8 måneder å forberede oss på, og jeg vet han aldri vil "trekke seg". Han tror nok jeg "kan alt" og ikke gruer meg/er spent. Det går seg nok til etterhvert, og jeg vet han blir en flott far, selv om han gruer seg særlig til spebarnstida.

 

Venter til etter jul med å snakke om vi evt skal be om duotest. Ingen av oss liker tanken på å måtte ta stilling til de prognosene en får da.

 

Blir litt sprøtt å begynne helt på nytt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Hei jenter

 

Jeg har termin 26 oktober og er i dag 7+4. Var på ultralyd på torsdag og så et lite hjerte som slo som det skulle. Størrelsen var visst også fin i forhold til antall uker. Vi ble gravide på 2pp. Har et barn på snart 3 fra før. Mistet i MA i uke 12 nå i sommer (foster døde i uke 10-11) og Sa i oktober (uke 5).

Merker at jeg avventer den største lykkefølelsen til etter uke 10. Jeg er 38 og har fått tilbud om duo-test. Kommer til å ta ultralyden og blodprøven, men er usikker på fostervannsprøve (tar det hvis de andre prøvene er virkelig dårlige).

 

Ellers er denne graviditeten veldig annerledes enn forrige (med datteren å 3). kvalmen kom alt i uke 4, jeg testet positivt veldig tidlig og bekkenlåsningen kom alt i uke 7. Ser også ut som om jeg er 5 måneder gravid ;D Magen kom alt i uke 4 - må være mye luft og vann..he he. Er ellers veldig slank, så jeg sliter meg ihjel med å skjule graviditeten på jobb.

Sist var jeg ikke sykemeldt 1 dag, og jobbet 1 uke inn i permisjonen min. Denne gang er jeg 50 % sykemeldt fordi jeg kaster opp og er generelt veldig trøtt og sliten. Men jeg regner med at det retter seg om noen få uker.

 

Alt i alt er dette veldig spennende og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Gratulerer med vellykket første UL, håper å kunne se det samme om en drøy uke :) Når det gjelder duotest, så vil jeg anbefale å supplere med en organrettet ultralyd hos Martin Lundring på Spesialistsenteret for kvinner (Jessheim). Han er Norges fremste på fosterdiagnostikk og sjekker langt flere faktorer enn de gjør under den vanlige duotest-ultralyden. Han justerte min risiko fra 1:700 ned til 1:2000 etter en svært grundig gjennomgang, mens Rikshospitalet justerte den opp til 1:340, med tilbud om fostervannsprøve. Det sa jeg heldigvis nei til. Grunnen til at Riksen ga meg større risiko, var at klossmajoren av en lege (unnskyld, men sånn var det) ikke helt klarte å finne nesebeinet under den slurvete UL-sesjonen. Et nesebein som vi hadde sett krystallklart på ultralyden hos Lundring. Det koster selvsagt å ta privat ultralyd, men det var det verdt, mtp å få en kvalifisert second opinion.

 

Takk for tipset. Veldig nyttig :-)

Lenke til kommentar

Hei :) Jeg er 10 uker på vei nå og er 40 år, 41 ved termin. Det gikk på første forsøk og det tok litt tid før jeg trodde på det. Har en datter på fire fra før hvor jeg også ble gravid på første forsøk.Er sykemeldt pga sterk kvalme og oppkast. Det var jeg forrige gang også. Regner med det gir seg snart! Venter på telefon fra Rikshospitalet om time til tidlig ultralyd. Tør ikke helt glede meg før de ser alt er i orden på ultralyden.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er 16 uker og klarer akkurat og presse ut ungen før jeg blir 40 år:-) Har vært på tidlig ul på Ahus og alt så bra ut. 90 % sjanse for at det blir gutt. Han en gutt fra før av på litt over 2 år.

Valgte å takke nei til duotest siden alt så bra ut på ultralyd. Han jeg har hos på Ahus så det det utgjorte ikke store forskjellen så da orket jeg ikke det styret.

Nå gleder jeg meg bare til ordinær ul i feb.

Lenke til kommentar

Annonse

Hei damer, sniker meg forsiktig inn her til dere  :rolleyes: 
Er 5+4 i dag så det er veldig tidlig enda...

Jeg har en del spotting, så jubelen er på ingen måte sluppet helt løs enda, men jeg følges opp med hcg prøver og skal på ul den 10.2... 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei :-) sniker litt her inne jeg også. Kjekt å se at det er flere damer på min alder som venter/ønsker seg barn. Vil være fyllt 40 når jeg forhåpentligvis føder, er tidlig enda, bare 4+5 .

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Gravid med tredjemann her, 10 år siden sist!. Blir 39 etter fødsel....litt greit å vite at det er flere "modne" kvinner her som skal ha baby. Er i første trimester med uklar termin.

 

Spennende!

Lenke til kommentar

Hehe, vel jeg er vel av de sjeldne, går alt vel nå, så venter jeg nr 5 ;-)) er forresten også fra Bergen :-) er så tidlig enda, så klarer ikke helt å glede meg. Men krysser fingre :-)

Lenke til kommentar

Hehe, vel jeg er vel av de sjeldne, går alt vel nå, så venter jeg nr 5 ;-)) er forresten også fra Bergen :-) er så tidlig enda, så klarer ikke helt å glede meg. Men krysser fingre :-)

kjempespennende, krysser fingrene for deg!:-)

Lenke til kommentar

 

Hehe, vel jeg er vel av de sjeldne, går alt vel nå, så venter jeg nr 5 ;-)) er forresten også fra Bergen :-) er så tidlig enda, så klarer ikke helt å glede meg. Men krysser fingre :-)

 

kjempespennende, krysser fingrene for deg!:-)

Takk i lige så :-)

Lenke til kommentar

Annonse

 

Sikkert dumt spørsmål, men hva er egentlig spotting?

 

 

Det er et annet ord for liten blødning/utflod med brunrød farge... (ugh beklager detaljer)..

Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Kommer inn på en ide om å få babytreff for dem som hang her på forumet. Er det noen av voksne nybakte mødre som bor i Oslo vil være interesserte i en babytreff. Jeg har oversikt over barnevennlige steder i hovedstaden.

Lenke til kommentar

Jeg skulle veldig gjerne vært med, men er dessverre bare prøver, igjen, fordi jeg måtte avbryte svangerskapet for noen uker siden pga for tidlig vannavgang. Var i uke 16 da, og skulle vært i uke 24 i dag! :'-(

 

Men håper på at det skal lykkes neste gang, og da vil jeg jo gjerne være med på babytreff! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...