Gå til innhold

Hvem er gravide her?


monika70

Anbefalte innlegg

Hei, noen av oss i moden alder har termin i første uke i september, slik jeg har fått den og som har fått Ullevål som fødested? Hører fra dere...

Alle uansett termindatoer og fødesteder, sender dere en stor klem :)

Endret av msm-mor
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei, noen av oss i moden alder har termin i første uke i september, slik jeg har fått den og som har fått Ullevål som fødested? Hører fra dere...

 

Alle uansett termindatoer og fødesteder, sender dere en stor klem :)

 

Vet ikke om jeg er moden nok, er født i 80, men har i hvert fall termin 3. september og skal på Ullevål :)

Lenke til kommentar

Jeg er gravid:) Men jeg sitter litt på vent, da det jo er store sjanser for at det ikke blir noe i min alder...Jeg er 46, og dette blir evt nr 7:) Blitt gravid på naturmetoden.

Gratulerer Magica!!

Hyggelig å se deg her igjen!!

Går det bra? Hvor langt er du kommet?

Lenke til kommentar

Jeg er gravid:) Men jeg sitter litt på vent, da det jo er store sjanser for at det ikke blir noe i min alder...Jeg er 46, og dette blir evt nr 7:) Blitt gravid på naturmetoden.

Gratulerer Magica!!

Hyggelig å se deg her igjen!!

Går det bra? Hvor langt er du kommet?

 

Kjære Monica. Det ble dessverre ikke noe av denne gangen. Endte i en tidlig sa;( Så får vi se om jeg kommer inn her igjen etterhvert....:) Begynner nok å gå ut på dato...

Lenke til kommentar

Jeg er gravid:) Men jeg sitter litt på vent, da det jo er store sjanser for at det ikke blir noe i min alder...Jeg er 46, og dette blir evt nr 7:) Blitt gravid på naturmetoden.

Gratulerer Magica!!

Hyggelig å se deg her igjen!!

Går det bra? Hvor langt er du kommet?

 

Kjære Monica. Det ble dessverre ikke noe av denne gangen. Endte i en tidlig sa;( Så får vi se om jeg kommer inn her igjen etterhvert.... :) Begynner nok å gå ut på dato...

Uff det var trist.. :(

Krysser fingre for at du snart er tilbake her ;) Kan være at veien blir litt mer kronglete med alderen ja.. Men du er jo fortsatt svært fruktbar vil jeg tro, men trenger kanskje noen flere forsøk for at det klaffer skikkelig.

 

Selv tror jeg dette blir mitt siste svangerskap, etter div prøving de siste 3,5årene, både på egenhånd og med ivf.. men så klaffet det jo med to stk også da, så skal være fornøyd om alt går bra! (er mer bekymret denne gang enn noen gang tidligere..)

Lenke til kommentar

Jeg er gravid:) Men jeg sitter litt på vent, da det jo er store sjanser for at det ikke blir noe i min alder...Jeg er 46, og dette blir evt nr 7:) Blitt gravid på naturmetoden.

Gratulerer Magica!!

Hyggelig å se deg her igjen!!

Går det bra? Hvor langt er du kommet?

 

Kjære Monica. Det ble dessverre ikke noe av denne gangen. Endte i en tidlig sa;( Så får vi se om jeg kommer inn her igjen etterhvert.... :) Begynner nok å gå ut på dato...

Uff det var trist.. :(

Krysser fingre for at du snart er tilbake her ;) Kan være at veien blir litt mer kronglete med alderen ja.. Men du er jo fortsatt svært fruktbar vil jeg tro, men trenger kanskje noen flere forsøk for at det klaffer skikkelig.

 

Selv tror jeg dette blir mitt siste svangerskap, etter div prøving de siste 3,5årene, både på egenhånd og med ivf.. men så klaffet det jo med to stk også da, så skal være fornøyd om alt går bra! (er mer bekymret denne gang enn noen gang tidligere..)

 

Tusen takk for hyggelig svar! Jeg er nok sannsynligvis fruktbar enda, men det har nok avtatt. Før ble jeg jo gjerne gravid 1.pp,-ja tom som 44-åring. Lurer nå litt på om det er eggene som ikke er helt fine, eller om det er det at de har problemer med å feste seg ordentlig...jaja

 

Kjempehyggelig at du venter tvillinger,da!!:):) Det går nok kjempefint skal du se. Fødte jo selv tvillinger for 21 år siden....Følger med,-så stas synes jeg,-unner deg det av hele mitt hjerte!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er gravid! :)

Testet positivt i dag, på dagen for forventet mens. Men har nok kjent det på kroppen noen dager nå, så jeg ble ikke overrasket akkurat.

Dette er planlagt, men likevel så dukket ikke den største gleden opp i det øyeblikket testen viste positivt. Men ettersom dagen har gått har gleden kommet snikende- og jeg har allerede befølt magen thihi...

Jeg har 2 barn, junior som blir 12 og vesla som blir 9 i høst. Jeg vil være 39 når barnet kommer i januar.

Jeg har ikke tenkt på hva jeg må gjøre i hht. svangerskapet og min alder, men jeg får vel svarene jeg trenger her inne tenker jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann

 

Er gravid, uke 6 + 1 idag.

Det blir min nr 2 ettersom jeg har verdens skjønneste lille datter på 14 mnd.

 

Har hatt en plan om å forsøke å "bli ferdig" med de 2 planlagte før jeg ble 40 og før vi egentlig hadde tenkt på å prøve på nr 2 ble jeg gravid på "første skudd", hadde ikke trodd at det skulle skje så fort, men kjempehyggelig.

Vil akkurat ha fylt 39 til termin (8. januar 2014).

Krysser fingrene og håper alt ser bra ut på UL ved 12 uker.... det er jo bare så leeeeenge til.

 

Har ingen virkelige plagsomme symptomer ennå annet enn generelt trøtt, generelt sulten og litt uvel om jeg ikke spiser jevnlig, blir fort svimmel om jeg reiser meg fort, fant også ut at jeg har litt melk i brystene... det var litt sært å oppdage...

Lenke til kommentar

Jeg er gravid, termin i desember.

Er 78 modell og venter nr 5. De andre er skolebarn, og jeg lurer på hvordan svangerskap i moden alder er i forhold til de i 20-årene.

Håper det ikke blir mye tyngre.... ;)

Lenke til kommentar

Jeg er også gravid og hører vel til her;-) Blir 40 før termin. Har termin i januar, så er tidlig enda, men håper det går fint:-) Dette er prøverørsbarn nr to og begge satt på første innsett, så hatt utrolig flaks:-) ( hadde ett avbrutt forsøk i januar, så "trøster" meg litt med det, når jeg tenker at dette er for godt til å være sant;-)) Har ei jente på snart 18 mnd som er helt perfekt<3

Eller er formen fin bortsett fra litt trøtt..:-0

Skal bestille ul til uke 8 dag:-)

Lenke til kommentar

Hei! Så gøy at det er flere voksne gravide her! Jeg vil oppdatere med at jeg er 12 uker i dag!! Har hatt litt blødninger, men ellers har alt gått fint hittil. Kvalmen var ille fra uke 7 til slutten av uke 11, men nå er formen mye bedre! Jeg er 37 år og dette er min første.

Lenke til kommentar

Oppdaterer jeg også :) Nå 33 uker gravid med mitt 4.barn. Har kun hatt to fødsler tidl pga tvillinger. Hvis jeg holder til termin vil jeg være 45 ved fødsel....

Alt går bra, er fortsatt i jobb men regner med å bli sykemeldt ved neste kontroll pga ille søvnproblemer :/

Gøy at det raser inn med gravide her; ønsker alle masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Vinglepetrine

Jeg er i uke 11 nå og sliter med kvalme og søvnløshet :-( Må opp og tisse en gang i timen hver natt...

Har hatt en stor blødning for ca 3 uker siden og fikk da beskjed om at jeg hadde mistet da gyn ikke fant noe på UL. Uken etterpå ble jeg bare mer og mer kvalm og uvel så bestilte time til privat UL og hun fant foster med flott hjertelyd med en gang.

 

I går var vi på Riksen for genetisk veiledning, valgte duotest så tok blodprøve og skal tilbake for å ta UL om ca. 2 uker. Spennende og litt skummelt! Hadde egentlig bestemt meg for fostervannsprøve men da veilederen fortalte om hvor mange prosent av foster med avvik som ble oppdaget ved duotest så valgte vi det istede. Er risikoen stor så får man jo tilbud om forstervannsprøve uansett.

 

Har dere andre "godt voksne" tatt duotest/fostervannsprøve?

Jeg blir forresten 41 da mini kommer til.

Lenke til kommentar

Annonse

Hei!

 

Jeg er også gravid som dere :) Jeg er i uke 36 / 3.trimester og har 37 dager igjen til terminen i slutten av juni. Det blir mitt 2.barn og hvis det er samme som før kan det hende at Jeg også føder 1 uke før terminen. Jeg er 37 år og har en gutt på 13 år fra før. Det gikk fort med meg å bli gravid igjen Jeg var overrasket selv, Jeg sluttet med piller og etter 1 måned ble Jeg gravid.

 

Jeg har ikke tatt duotest eller fostervannsprøve pga Jeg er ikke 38 år ennå, tror tilbudet kan man få når man har blitt 38 år?

 

Ønsker dere lykke til og ha en fin graviditetstid og fødselsoppleve :)

Lenke til kommentar

Hei vinglepetrine:-) Jeg tok duotest sist og kommer nok til å ta det nå også. Sist var sjansen så liten på duotesten at vi valgte å ikke gjøre noe mere og fikk ei perfekt lita frk:-) Nå blir jeg 40 rett før termin så synes det er greit å sjekke.. Er en på Jessheim med 4 D ul-apparat, som visstnok er veldig flink til å sjekke alt, så mulig vi tar det stedenfor..

Lykke til med UL:-)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er 20 uker på vei med tvillinger, naturmetoden, førstegangsfødene, aldri prøvd før og er 38 år. Har frem til nå ikke hatt komplikasjoner eller vært sykemeldt, men kjenner jeg ikke holder ut like lenge som før, blir raskt sliten. Må vel si meg heldig så langt :-). Alt sto bra til på UL.

Lenke til kommentar

Er en voksen mor jeg også .Fikk positiv test på lørdag ca 4 uker på vei og ca termin 3.februar. Sjokket var litt stor da jeg bare har gått og ventet på m.Har prøvd i 2 år på og få nr 2. To pergo kurer hjalp ikke . Og fikk beskjed fra gyn at da var det bare ivf på en privat klinikk i gjen. Men takket være denne siden fikk jeg lest om Frøya klinikken. Og etter ca 2 mnd har et lite nurk klora seg fast. Håper bare at alt går bra . Er 40 så tror ikke jeg klarer to prøve år til. Alle historiene her inne har både varmet og gitt håp.

Lenke til kommentar

Er en voksen mor jeg også .Fikk positiv test på lørdag ca 4 uker på vei og ca termin 3.februar. Sjokket var litt stor da jeg bare har gått og ventet på m.Har prøvd i 2 år på og få nr 2. To pergo kurer hjalp ikke . Og fikk beskjed fra gyn at da var det bare ivf på en privat klinikk i gjen. Men takket være denne siden fikk jeg lest om Frøya klinikken. Og etter ca 2 mnd har et lite nurk klora seg fast. Håper bare at alt går bra . Er 40 så tror ikke jeg klarer to prøve år til. Alle historiene her inne har både varmet og gitt håp.

 

Så flott at du er gravid! Gratulerer masse! :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også gravid. 36 år, og gravid etter 19 pp, hvorav 7 av dem har vært med pergotime. Er 4 + 6 uker og rett og slett supernervøs for at dette ikke skal gå veien! På grunn av alderen er det liksom ikke så mye tid igjen til prøving! :-(

 

 

Lenke til kommentar

Pergosliter: Tenk positive tanker, ta det med ro, slappe av og nyt å være gravid det ordner seg skjønner du. Vær glad, sender deg gode fine tanker :-) masse lykke til

Lenke til kommentar

Pergosliter: Tenk positive tanker, ta det med ro, slappe av og nyt å være gravid det ordner seg skjønner du. Vær glad, sender deg gode fine tanker :-) masse lykke til

 

Takk takk!! Jeg skal gjøre så godt jeg kan! Fikk time hos gyn 22.juli på grunn av ferieavvikling! Synes det er skrekkelig lenge til! Har to barn fra før, og begge gangene hadde jeg masse oppfølging. Denne gang blir første legetime ikke før etter fullgåtte 10 uker! 

Lenke til kommentar

Pergosliter: Ja det er ganske lenge til gyn time men husk det at du kan gå til fastlegen din når som helst hvis man må :)Skjønner godt med ferieavvikling, Jeg og måtte gå til en annen jordmor og til en annen helsestasjon pga ferieavvikling.

Jeg har 12 dager igjen til termin så det blir spennende hva den nye jordmor skal si om svangerskapet og om helsa mi, og om hun er flinkere enn den andre jordmor Jeg har som fast hehe.

Ha en fin mandagskveld ;) Du har enda en engel til å glede deg framover :wub:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...