Gå til innhold

Hvem er gravide her?


monika70

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde vært artig å følge hverandre, dersom det er flere som er gravide her!!

-Selv fikk jeg positiv test for noen dager siden, og har vel ikke helt "landet" ennå! Vet det er tidlig, men må likevel glede meg:-)

Er 42år - blir 43 før nedkomst! Så føler meg godt voksen her på forum med så mange unge damer!

 

Så, hvem er gravide her?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei! Jeg er ikke gravid (tror jeg..), men kan dere ikke samtidig skrive hvor lang tid det tok før spiren satt? Til inspirasjon for oss som har prøvd en stund... :)

Lenke til kommentar

Jeg er gravid, men snart ferdig :-) Termin i mars med min første. Er 38 år, og spiren satt på 3. forsøk ( egentlig 1. ordentlige forsøk da vi skjønte at vi måtte være litt mer i forkant i forhold til eggløsning). Har aldri hatt MA eller SA før, og svangerskapet har vært helt greit, med kun de 'vanlige' plagene.

Normalt lav gravidblodtrykk hele veien, normal urin, normal vekstkurve og tok fostervannsprøve på Rikshospitalet slik vi får tilbud om, som også var normal. Forøvrig ikke vært sykemeldt underveis for annet enn influensa, og jobbet helt fram til nå :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk vite i dag at jeg er gravid! Er 43 år, og vil være nesten 44 ved termin (begynnelsen av november). Dette var vårt fjerde IVF-forsøk i naturlig syklus, altså uten hormonstimulering. Vi startet i oktober 2012, og har siden det hatt to innsettinger (inkl denne siste) og to forsøk som endte i egg som ikke delte seg riktig. Jeg har en sønn fra før på 1,5 år - også IVF-barn - og hadde vel neppe trodd vi skulle klare det på nytt:)

Lenke til kommentar

Er gravid i uke 17 med termin 10.august. Da har jeg rundet 40.... Hadde egentlig gitt opp etter 9 stk habituelle aborter de siste 5 årene, så ikke planlagt denne gangen, men veldig ønsket og velkommen!

Lenke til kommentar

..Og her er jeg, ca 22 uker gravid og 44 år. Fyller 45 bare dager før termin i juli. Har ikke prøvd aktivt, trodde ikke jeg var fruktbar. Siste fødsel for ti år siden, iVF... tvillinger. Har riktignok hatt 3 SA, to etter tvillingene og en før. SA i 1. Trimester alle ganger.

Har en tenåring, unnfanget med naturmetoden.Var uforklarlig barnløs 5-6 år etter hun ble født. Derfor IVF(2003-ikke nå)

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar

Annonse

Jeg er endelig gravid!! 15 uker på vei med termin i slutten av august. Jeg vil da være 40 år. Dette er vårt andre barn. Første mann ble til på første forsøket da jeg var 35 år. Begynte å prøve på nr 2 sommeren 2010. Ble gravid januar 2011, men mistet i MA. Prøvde igjen og ble gravid i desember 2011, men mistet i MA igjen. Har prøvd siden, og ble da endelig gravid nå i november 2012. Jeg har brukt laaaaaang tid på å bli gravid, og nå sist skulle jeg akkurat begynne med pergo, men kom aldri så langt :-)

Har brukt eggløsningstester, hostesaft, grapefruktjuice - you name it. Ser ut til å gå bra denne gangen da :-)

Men tror vi sier stopp etter denne ;-)

Lenke til kommentar

Jeg er gravid - 33 uker. Er nettopp blitt 39 år. Jeg venter en gutt og har to jenter fra før av (11 og 13 år). Er 9. gangsgravid, hvorav de siste 5 graviditeter har vært de siste 1 1/2 år. Har blitt veldig lett gravid (1-3 mnd pr graviditet), men har mistet 4 ganger på rad før den 5. satt nå (hvor jeg er "gammel"). Ser ikke ut til å ha mistet fruktbarheten, men mulig eggene er dårligere pga alder da.

 

Vært gjennom 1 MA august 2011 (10 uker), 1 MA november 2011 (11 uker), 1 SA februar 2012 (6 uker) og 1 SA juli 2012 (6 uker). Ble gravid med denne rett etter siste SA (ingen mens imellom) og venter gutten 23. april :-)

Lenke til kommentar

Så hyggelig at det er flere "modne" damer her!

Gleder meg stort over å få bære fram et barn i voksen alder, håper bare alt går som det skal!

 

Amazona; Gratulerer!!! Vi ligger ganske likt an i løypa vi, har også termin i beg av nov, ikke fått noen dato ennå, men er akkurat passert 4 uker nå, he-he!

 

Det er så godt å se at det finnes flere som er godt voksne og i samme båt :)

Lenke til kommentar

Jeg er også "nygravid", med termin i begynnelsen av november.Ikke nok med det,men er også en god 70 årgang ;-)

Lenke til kommentar

Så hyggelig at det er flere "modne" damer her!

Gleder meg stort over å få bære fram et barn i voksen alder, håper bare alt går som det skal!

 

Amazona; Gratulerer!!! Vi ligger ganske likt an i løypa vi, har også termin i beg av nov, ikke fått noen dato ennå, men er akkurat passert 4 uker nå, he-he!

 

Det er så godt å se at det finnes flere som er godt voksne og i samme båt :)

 

Så gøy! Hvis du holder til i Oslo (?), så kanskje vi til og med havner på samme fødeavdeling? :)

 

Vet det er lenge igjen og at man ikke skal ta noe på forskudd, men jeg hadde såpass høy hcg at jeg er optimistisk så langt. Så blir det første UL i uke 7/ 21.mars. Håper å se en liten cashewnøtt med bankende hjerte!

 

Hvordan er det med dere som har blitt gravide på naturmetoden (altså ikke IVF eller AIH), får dere tilbud om progesterontilskudd fra legen? Tenker at det burde være nyttig for samtlige, for å evt kunne motvirke SA?

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe snakk om det nei. Var vel ca 8 uker på vei da jeg gikk til legen. Da er det kanskje litt seint? Kan tenke meg at det er sånt man må foreslå selv; mulig man må koble inn spesialist?

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg er gravid og har termin i august, er 37 år og venter mitt første barn, unnfanget på naturmetoden uplanlagt, men veldig velkomment :)

Lenke til kommentar

Annonse

Har ikke hørt noe snakk om det nei. Var vel ca 8 uker på vei da jeg gikk til legen. Da er det kanskje litt seint? Kan tenke meg at det er sånt man må foreslå selv; mulig man må koble inn spesialist?

 

Ja, mulig det blir litt seint. Jeg har fått beskjed om å bruke progesterontilskudd i hvert fall fram til UL i uke 8, så ser de om man trenger det utover det. Blir veldig greit å slippe stikkpille-regimet :)

Lenke til kommentar

Venter nummer 3 i slutten av april. Vil da være 41,5 :-) Gravid for 8. gang - mistet 2 ganger før nummer 1, 3 ganger før nummer 2..og nummer 3 satt før vi visste ordet av det :-) Ingen SA /MA denne gang. :-)

Lenke til kommentar

Jaaaaaa, jeg er også gravid :)

Er i uke 27 og har termin i juni. Fikk en liten gutt for 13 mnd siden, og venter nå nr 2. Begge to ble unnfanget på naturlig vis, men 1. mann slet vi litt før vi fikk til... Denne gang satt spiren rimelig kjapt, var ikke helt planlagt, men veldig velkommen, selvfølgelig. Var 41 år når førstemann kom, og vil nå være 43 år.

Godt at det er håp for oss modne jenter også, ikke sant??

Lenke til kommentar
Gjest Trulte med to små

Jeg er nettopp blitt 38 år og er gravid i uke 22+2 med mitt første barn. <3

Dette er et prøverørsbarn, men har vært gravid to ganger med naturmetoden, men mistet.

Den lille jenta vi venter er høyt ønsket og høyt elsket!

Lenke til kommentar

Utrolig nok så er jeg også blitt gravid. Det er nesten ikke til å tro:) Jeg er 39 år og har hatt mange aborter, men jeg er så heldig å ha to gutter på 4 og 8 år. Håper nå at denne vil klore seg fast, er nu 6 uker på vei. Denne gangen prøver jeg å leve mest mulig normalt, tar ikke progesteron tabeletter denne gangen, da det ikke hjalp sist. Satser på at det skal gå bra, slik det har gjort med de to jeg har fått.... Har ikke sagt det til noen ennu, vil vente til det er gått noen uker til.... Det er rundt denne tiden jeg tidligere har mistet, så håper så inderlig at den vil klare seg denne spiren:-)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen:-) Har termin 4 nov og er 6 uker gravid. Har mistet 6 stk. siden 2001 og er nå blitt 41. Har to døtre, en tenåring og en på to år. Har hatt en MA og to SA etter siste ble født. Er veldig spent nå og har startet på crinone som funka godt sist gang. Tok det til uke 16. Målte hcg i uke 5 og den var 7800 og får svar på andre hcg prøven som ble tatt 3 dager etter på mandag...veldig spennende. Hadde nesten gitt opp nå men nå er jeg optimistisk!

Så hvis hcgen stiger som den skal tør jeg håpe. Har gått gravid helt til uke 16 før jeg har mistet. Da var jeg bare 30 år så ikke sikkert det har så mye med alderen å gjøre. Ønsker alle voksne mødre en lykkelig tid framover. Er kjempe fint å bli småbarnsmor i voksen alder og er veldig taknemlig for at jeg fikk oppleve det.

Lenke til kommentar

Hei jenter

 

Jeg har termin 26 oktober og er i dag 7+4. Var på ultralyd på torsdag og så et lite hjerte som slo som det skulle. Størrelsen var visst også fin i forhold til antall uker. Vi ble gravide på 2pp. Har et barn på snart 3 fra før. Mistet i MA i uke 12 nå i sommer (foster døde i uke 10-11) og Sa i oktober (uke 5).

Merker at jeg avventer den største lykkefølelsen til etter uke 10. Jeg er 38 og har fått tilbud om duo-test. Kommer til å ta ultralyden og blodprøven, men er usikker på fostervannsprøve (tar det hvis de andre prøvene er virkelig dårlige).

 

Ellers er denne graviditeten veldig annerledes enn forrige (med datteren å 3). kvalmen kom alt i uke 4, jeg testet positivt veldig tidlig og bekkenlåsningen kom alt i uke 7. Ser også ut som om jeg er 5 måneder gravid ;D Magen kom alt i uke 4 - må være mye luft og vann..he he. Er ellers veldig slank, så jeg sliter meg ihjel med å skjule graviditeten på jobb.

Sist var jeg ikke sykemeldt 1 dag, og jobbet 1 uke inn i permisjonen min. Denne gang er jeg 50 % sykemeldt fordi jeg kaster opp og er generelt veldig trøtt og sliten. Men jeg regner med at det retter seg om noen få uker.

 

Alt i alt er dette veldig spennende og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Lenke til kommentar

Hei!

Hadde vært artig å følge hverandre, dersom det er flere som er gravide her!!

-Selv fikk jeg positiv test for noen dager siden, og har vel ikke helt "landet" ennå! Vet det er tidlig, men må likevel glede meg:-)

Er 42år - blir 43 før nedkomst! Så føler meg godt voksen her på forum med så mange unge damer!

 

Så, hvem er gravide her?

 

 

er 42 og fyller 43 rett før jeg nedkommer. er 28 uker gravid....snart 29(om to dager).

Lenke til kommentar

Hei jenter

 

Jeg har termin 26 oktober og er i dag 7+4. Var på ultralyd på torsdag og så et lite hjerte som slo som det skulle. Størrelsen var visst også fin i forhold til antall uker. Vi ble gravide på 2pp. Har et barn på snart 3 fra før. Mistet i MA i uke 12 nå i sommer (foster døde i uke 10-11) og Sa i oktober (uke 5).

Merker at jeg avventer den største lykkefølelsen til etter uke 10. Jeg er 38 og har fått tilbud om duo-test. Kommer til å ta ultralyden og blodprøven, men er usikker på fostervannsprøve (tar det hvis de andre prøvene er virkelig dårlige).

 

Ellers er denne graviditeten veldig annerledes enn forrige (med datteren å 3). kvalmen kom alt i uke 4, jeg testet positivt veldig tidlig og bekkenlåsningen kom alt i uke 7. Ser også ut som om jeg er 5 måneder gravid ;D Magen kom alt i uke 4 - må være mye luft og vann..he he. Er ellers veldig slank, så jeg sliter meg ihjel med å skjule graviditeten på jobb.

Sist var jeg ikke sykemeldt 1 dag, og jobbet 1 uke inn i permisjonen min. Denne gang er jeg 50 % sykemeldt fordi jeg kaster opp og er generelt veldig trøtt og sliten. Men jeg regner med at det retter seg om noen få uker.

 

Alt i alt er dette veldig spennende og jeg gleder meg til fortsettelsen!

 

Gratulerer med vellykket første UL, håper å kunne se det samme om en drøy uke :) Når det gjelder duotest, så vil jeg anbefale å supplere med en organrettet ultralyd hos Martin Lundring på Spesialistsenteret for kvinner (Jessheim). Han er Norges fremste på fosterdiagnostikk og sjekker langt flere faktorer enn de gjør under den vanlige duotest-ultralyden. Han justerte min risiko fra 1:700 ned til 1:2000 etter en svært grundig gjennomgang, mens Rikshospitalet justerte den opp til 1:340, med tilbud om fostervannsprøve. Det sa jeg heldigvis nei til. Grunnen til at Riksen ga meg større risiko, var at klossmajoren av en lege (unnskyld, men sånn var det) ikke helt klarte å finne nesebeinet under den slurvete UL-sesjonen. Et nesebein som vi hadde sett krystallklart på ultralyden hos Lundring. Det koster selvsagt å ta privat ultralyd, men det var det verdt, mtp å få en kvalifisert second opinion.

Lenke til kommentar

Hei Amazona; lurer bare på hvilken av de tre trisomiene du snakker om når du sier risikoen din i utgangspunktet var 1:700? Snakker vi 21(downs) ?

Jeg er 2 år eldre enn deg og bare alderen min ga meg en risiko for Downs på 1:23. Den ble heldigvis justert ned etter ultralyden, men at risikoen øker fra 1:700 til 1:24 på 2 år er jo litt skremmende :/

Lenke til kommentar

Takk for at dere deler deres erfaringer ang duotester!

Selv har jeg planer om å ta den, men er veldig skeptisk til fostervanns- og morkakeprøve.. Vet det ikke gir noen garanti for at man får et friskt barn, men det kan iallefall avdekke noe.

Hvordan får man time hos Martin Lundring? Må man henvises fra fastlegen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...