Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 14. mars 2013 #126 Skrevet 14. mars 2013 Jeg prøvde virkelig å holde meg våken for å se Go On, ble så glad når Matthew Perry endelig var tilbake på tv Men.... Jeg kapitulerte kl 21 og dermed fikk jeg jo ikke med meg den... Var den bra? Håper den ligger på Viaplay!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 14. mars 2013 #127 Skrevet 14. mars 2013 FruHottentott - den går visst i reprise imorgen kveld kl 20.30! Verken Luten eller jeg er helt overbevist om GO; enkelte elementer var morsomme; jeg humret litt, men for to som har lagt sin elsk på S60, så når det ikke helt opp. Men jeg skal ikke dømme etter de 2 første episodene; mr perry skal få en sjanse eller to til (så lenge opptaksboksen til tv funker hehe). Og en ting jeg glemte igår ang siste greys - meredith føler "a flutter" i magen. Altså det vi kaller fiskehale eller slikt - noe ubestemmelig som kiler deg på innsiden av magen. Så da når først hunsomjegikkehuskerhvaheterakkuratnå kjenner på magen hennes og så Derek - hvordan går det?? Man kjenner jo ikke spark på utsiden før ganske lenge etter det? Eller er det bare slikt som inngår i kategorien for "sånn er det på tv" ?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 14. mars 2013 #128 Skrevet 14. mars 2013 Aha, da skal jeg ikke ha for høye forventninger... Kanskje jeg da blir postivt overrasket Når det gjelder Grey's så tror jeg nok det bare må gå under "sånn er det på tv"... Ikke så realistisk, og litt irriterende, men som med de fleste tv-serier blir man nesten å forvente litt urealistisk hverdag
Gjest Helle_Høygir Skrevet 14. mars 2013 #129 Skrevet 14. mars 2013 Hehe ja de lever jo generelt litt mer glossa liv enn hvertfall hva jeg gjør og forsåvidt forventet jeg ikke noe veldig realisme - da ville det vel også vært en helt annen serie Jeg likte også (dog ikke alltid) Gilmore Girls og kikket på nye serien som gikk på Tvnorge før jul en gang (bunheads var det vel). Ikke det samme, men heller ikke dumt. S60 er foreløpig så godt som optimalt; morsomt, knallgode replikker, bra innhold og en god bande skuespillere. Lag på lag jeg oppdager hver gang jeg ser det. Og Jack som bra dritings er så skjønn at jeg lever på det enda - jeg kunne fint hengt opp hans plakat på pikerommet
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 14. mars 2013 #130 Skrevet 14. mars 2013 Bunheads falt i smak hos meg også faktisk, men det er som du sier... S60 inneholder alle aspekter som skal til for å lage bra TV Må nok se den serien igjen snart. Ble helt forelsket og gleder meg til å nyte kjappe replikker igjen
Gjest Helle_Høygir Skrevet 14. mars 2013 #131 Skrevet 14. mars 2013 Husker jeg leste om Gilmore at de var enestående på dette med kjappe replikker - manuset der var mye lengre enn til vanlig fordi dialogen var lagt opp slik som den var. På nett ser jeg at tvn skal sende sesong 2 av bunheads og skal nok se i og med de sluttet litt brått (mulig jeg husker feil..).
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 14. mars 2013 #132 Skrevet 14. mars 2013 Oh joy, kommer sesong 2 altså? Da har jeg noe å se på tv på kvelden da Gilmore var relativt kjappe i replikkene og jeg skjønner godt at manuset var lengre enn vanlig siden de snakket så fort
Gjest sug lut Skrevet 14. mars 2013 #133 Skrevet 14. mars 2013 GG er på min toppliste også. Ikke minst pga en av de mange tingene som var påfallende fraværende fra GO, nemlig tettheten av populærkulturelle referanser. GG og forsåvidt S60 slenger dem ut og det er opp til deg om du tar dem, mens GO gir deg de få poengene den kunne ha hatt med dråpeteller. Dessuten har den en søtladen sammensetning karakterer og alle veit fra start at MP og terapppppppisten kommer til å bolle innen kort tid. Blæ.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 14. mars 2013 #134 Skrevet 14. mars 2013 Ja det var ikke akkurat overraskende at hun dama ble crazy cat lady, så jeg er helt enig! GG var i særstilling mtp sine referanser, men det ble en endring i episodene etter at den opprinnelige enten regi eller manusforfatteren forsvarn (amy sherman palladino tror jeg). Hennes navn husker jeg, men fysioterapitimen igår- fullstendig blåst bort... Sesong 2 av Buns kommer ja (stod med liten skrift) - kan jo forsøke å spørre de på facebook om en dato (må legge inn sånt på mobilen for at jeg skal huske det). Og jeg må innrømme at det er litt festlig, men mest yderst fascinerende denne serien om "ekte husmødre" i beverly hills. Har fått med meg noe da de har gått på dagtid lørdag; mor har fått kollapse på sofaen mens far og sønn leker. Jeg sitter nesten og bare måper og klarer så vidt å stotre frem noe - det er altså så merkelig på et vis. Vi snakker om folk som må kjøre til naboen tvers over veien fordi det ikke tar seg ut å gå! Mulig det ikke hjelper at de har hæler tilsvarende det vi kaller stylter, men dog. Og du verden hvor mye problemer de lager for seg selv!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 14. mars 2013 #135 Skrevet 14. mars 2013 Ha ha, de husmødrene er jo helt ville! Skikkelig pute-tv med dramafaktor beyond the sky! Fantastisk GO er på et litt annet plan enn S60, GG og Bunheads da skjønner jeg. Perfekt for underholdning litt sent på kvelden når de små grå er gått i dvale
Gjest Helle_Høygir Skrevet 14. mars 2013 #136 Skrevet 14. mars 2013 Jeg kimser ikke av verdien i en god kveld på sofaen altså! Noen ganger er det så utrolig greit å si til seg selv "ja jeg ser rotet, men jeg driter i det" og så bare slappe av! Mulig jeg inntar den til sommern; samle opp masse på boksen og så når jeg er hjemme og barsler i den første tiden hvor man har vondter her og der enda - å legge seg på sofaen når nurket sover er jo så godt som hms i praksis det da!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 19. mars 2013 #138 Skrevet 19. mars 2013 Jeg er ikke fremmed for å vende det andre kinnet til, så den skal tas opp! Etter din dag SL, så syns jeg du fortjener en hel sofakveld med bare digg; S60, greys - u name it og den snopen du liker allerbest i hele verden. Ben & Jerry har forøvrig en særs omsorgsgivende effekt og kanskje den er fin til å spise rett foran poden og si næheihei du får ikke så det så
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #139 Skrevet 19. mars 2013 Jeg er ikke fremmed for å vende det andre kinnet til, så den skal tas opp! Etter din dag SL, så syns jeg du fortjener en hel sofakveld med bare digg; S60, greys - u name it og den snopen du liker allerbest i hele verden. Ben & Jerry har forøvrig en særs omsorgsgivende effekt og kanskje den er fin til å spise rett foran poden og si næheihei du får ikke så det så Fnis, la ham se på helt til jeg har spist snop for 2500 hadde vært noe.Ja, en ny sjanse får den få... men kanskje bare en... her kommer kinnet.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 20. mars 2013 #140 Skrevet 20. mars 2013 Da kan man enten gå for luksus snop eller mye vil mer prinsippet. Evt gni det inn over lang tid og bare nyte Forøvrig så brer S60 utover enda mer; på radioen idag tidlig så var det en eller annen spørrekonkurranse og frøkna ble spurt enten hvilke tall eller et eksempel på et tall som er et palindrom tall. Ah tenkte jeg og lot hjernen svippe innom Jordan som sa at "racecar is a palindrome - it spelles racecar both ways" - husker ikke dialogen helt nøyaktig, men det er essensen. Og dermed kunne jeg briljere litt over kl halv 7 at et palindrom tall er et som er det samme begge veier - f.eks 111, 121, 131 osv. Ikke ofte jeg slår til før te og frisk luft en morgenkvist altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå