Gå til innhold

Ikm uke 5


idasecret

Anbefalte innlegg

Andre som skal testa i måro? :)

Jeg har planer om å teste i mårratidlig,13dpo :) Er så speeeent.. Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan jeg melde meg ut av Gravid lista.

 

Jeg foss blør. Hadde rett ryggsmertene var nok negatift for meg.

 

Testen i går var blitt sterkere men nå skimter jeg så vit streken.

Så siden november har jeg hatt det slik. Posetive tester og så blør jeg etter på.

 

Er lei meg men det er noe som forteller meg at det skal ikkje sitte. Når jeg får posetive tester sier magefølelsen ikkje juble enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet meg idag - ingen strek :( Ikke overrasket egentlig :(

 

Har nå hatt høy kroppstemp de siste 5 dager og ingen tegn til tr.

I følge det jeg har lest på nettet betyr det at jeg har hatt eggløsning. Uvanlig sent! (?) Men kanskje også fordi jeg var "gravid" forrige mnd. Får håpe tempen holder seg høy de neste dagene.

 

Hvis jeg ikke får tr frem til 11 feb og tempen ikke synker, tar jeg ny test da... Jeg har valgt denne datoen da det er 15 dpo (hvis jeg følger kalenderen fra forrige mnd)

 

Til alle gravide: Gratulerer masse nok en gang :)

 

Til Hallosen: Har du vært til utredning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallosen: så trist å høre. Håper spiren klorer seg fast snart!! Det må være skikkelig frustrerende, forstår at du ikke tørr slippe jubelen løs ved positiv test når du har hatt det slik flere ganger. *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som skal testa i måro? :)

Jeg har planer om å teste i mårratidlig,13dpo :) Er så speeeent.. Når har du IKM?

 

eg er ikkje heilt sikker men trur lørdag... er første p etter fødsel så kan ikkje vera heilt sikker.. følger da sånn så da var før fødsel så er da lørdag ;)

men er blitt skikkelig følsom, og pms aktig så nåke nærme seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde meg ut av Gravid lista.

 

Jeg foss blør. Hadde rett ryggsmertene var nok negatift for meg.

 

Testen i går var blitt sterkere men nå skimter jeg så vit streken.

Så siden november har jeg hatt det slik. Posetive tester og så blør jeg etter på.

 

Er lei meg men det er noe som forteller meg at det skal ikkje sitte. Når jeg får posetive tester sier magefølelsen ikkje juble enda.

 

huff så trist.. sender deg ein stor klem...

 

har du fått vore på utredning eller nåke?

si da har vore sånn siden november så burde det nok vore skjekka hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TeseMor: Hvor enge siden er det du fødte? Er litt 4,5 måneder her, og tr ikke helt i rute enda. Sotter mye, og aner ikke om jeg skal ha tr eller om den kanskje kan ha vært:p Negativ test her om dagen ihvertfall. Men ikke akkurat noe stress enda her, men like spennende fordet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO, mensmurringer og blendahvit test i mårrest. Tror nok jeg kan ta et glass vin til maten i dag.. Jeje, bedre lykke neste pp. Eneste trøblet er at rundt neste EL har vi huset fylt av svigerfamilie.. blir ikke akkurat noen optimal pp. Vanskelig nok å få tid til å legge tilstrekkelig med aksjer om man ikke skal måtte gjøre det med huset fylt av unger og svigersøsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeseMor: Hvor enge siden er det du fødte? Er litt 4,5 måneder her, og tr ikke helt i rute enda. Sotter mye, og aner ikke om jeg skal ha tr eller om den kanskje kan ha vært:p Negativ test her om dagen ihvertfall. Men ikke akkurat noe stress enda her, men like spennende fordet:)

 

nesten 1 år siden :) snart feiring av 1 årsdag her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negativ test...

jaja, får sjå om tr komme på lørdag då.. eller ka den gjere :)

 

Negativ her å.. tantekreket kommer vel sikkert som vanlig her.. hvis ikke så får jeg teste på nytt over helga . God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde meg ut av Gravid lista.

 

Jeg foss blør. Hadde rett ryggsmertene var nok negatift for meg.

 

Testen i går var blitt sterkere men nå skimter jeg så vit streken.

Så siden november har jeg hatt det slik. Posetive tester og så blør jeg etter på.

 

Er lei meg men det er noe som forteller meg at det skal ikkje sitte. Når jeg får posetive tester sier magefølelsen ikkje juble enda.

 

huff så trist.. sender deg ein stor klem...

 

har du fått vore på utredning eller nåke?

si da har vore sånn siden november så burde det nok vore skjekka hvertfall...

 

Har vert på UL vedr sjekk av syster på eggledarane og fin forhold. Så fikk beskjed om at her er ingen problemer.

 

Sist jeg var her var det ei som var på samme måten og til slutt satt det.

 

Så får barre krysse fingrane videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg melde meg ut av Gravid lista.

 

Jeg foss blør. Hadde rett ryggsmertene var nok negatift for meg.

 

Testen i går var blitt sterkere men nå skimter jeg så vit streken.

Så siden november har jeg hatt det slik. Posetive tester og så blør jeg etter på.

 

Er lei meg men det er noe som forteller meg at det skal ikkje sitte. Når jeg får posetive tester sier magefølelsen ikkje juble enda.

 

huff så trist.. sender deg ein stor klem...

 

har du fått vore på utredning eller nåke?

si da har vore sånn siden november så burde det nok vore skjekka hvertfall...

 

Har vert på UL vedr sjekk av syster på eggledarane og fin forhold. Så fikk beskjed om at her er ingen problemer.

 

Sist jeg var her var det ei som var på samme måten og til slutt satt det.

 

Så får barre krysse fingrane videre.

 

Så domt at da skal vera sånn for deg då... :/ har truo på at dåke komme til å klara da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig flere av dere her inne får positiv test!!!

Er vel flere som har IKM imorgen og søndag??

Veldig spennende!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tr på besøk.. Testa i går, men den var blendahvit.. Men får bare vente :) ny testedag er tirsdag dersom ikke tanta ikke kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tr på besøk.. Testa i går, men den var blendahvit.. Men får bare vente :) ny testedag er tirsdag dersom ikke tanta ikke kommer :)

 

Så lenge tr ikkje komme så er da jo håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke fått tr igjen jeg... Men aner jo ikke så mye med denne syklussen. Tok en negativ test for noe dager siden ihvertfall, så er nok bare å vente og se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det aller aller sterkeste at dere begynner med å måle kroppstemperaturen deres hver morgen. Det er absolutt ikke så mye stress med det som man skulle tro, og all den informasjonen man får er bare gull verdt!!

 

Jeg tar meg selv som eksempel: som dere vet er vi oppe i 18pp (eller noe sånt), og under denne tiden tok jeg alltid EL test. Hvis tr var forsinket = tok graviditet test. Test viste negativ = starte på nytt igjen hvis tr kom. Og slik har vi holdt på hele tiden og jeg er fortsatt ingen mage :( Når legen sier at alt ser bra ut, men man fortsatt ikke blir gravid, da blir man rimelig frustrert!

 

Når jeg nå har begynt med å måle kroppstemp hver morgen så vet jeg på forhånd om jeg forventer eggløsning eller tr. Ut ifra min temp VET jeg om jeg får tr, om jeg har eggløsning, og ikke minst om min kropp er frisk eller ei. Jeg vet om jeg har god balanse mellom hormoner (østrogen = follikkefase, progesteron = luteafase). Jeg kan se om disse fasene har normal lengde.

 

Jenter: jeg har tatt tempen i 3 mnd nå og kan si at tr er meget forsinket denne mnd (dag 35 og fortsatt ikke tr), har tatt test igår, denne var blendahvit. Da er vanlig tankegang: jeg er ikke gravid. MEN: min temp er høy og har vært det siden 26jan. Så ifølge temp hadde jeg nå meget forsinket eggløsning (26-27jan) og temp holder seg høy. Dette indikerer at progesteron dominerer fortsatt, noe som i teorien betyr at jeg kan være gravid :) MEN: jeg venter i hvertfall til ca 13-15dpo altså til helgen og tar selvfølgelig en test for å få bekreftet dette.

 

Nå ble dette veldig langt, men vil bare si at å måle kroppstemp hver morgen ikke er så vanskelig og stressende som mange skulle tro. Det sier mer om din syklus enn å kun ta EL. Og for noen kvinner så viser EL testen at de har EL flere dager i strekk (ikke særlig pålitelig). Og sist men ikke minst: du blir kjent med din kropp, med din syklus. Og du ser med en gang om kroppen er i balanse eller ei.

 

Håper dere prøver i hvert fall en syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt tips vera. Skal huske på det til neste eller hvis alt ikke går som det skal.

 

Et tips fra meg er å ha sex daglig eller annenhverdag hele tiden hehe. Ikke bare rundt el. Tvitvi dere som ikke har fått positivt ennå men tr er borte. Noen får ikke positivt før en uke etter tr. Som min søster f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det aller aller sterkeste at dere begynner med å måle kroppstemperaturen deres hver morgen. Det er absolutt ikke så mye stress med det som man skulle tro, og all den informasjonen man får er bare gull verdt!!

 

Jeg tar meg selv som eksempel: som dere vet er vi oppe i 18pp (eller noe sånt), og under denne tiden tok jeg alltid EL test. Hvis tr var forsinket = tok graviditet test. Test viste negativ = starte på nytt igjen hvis tr kom. Og slik har vi holdt på hele tiden og jeg er fortsatt ingen mage :( Når legen sier at alt ser bra ut, men man fortsatt ikke blir gravid, da blir man rimelig frustrert!

 

Når jeg nå har begynt med å måle kroppstemp hver morgen så vet jeg på forhånd om jeg forventer eggløsning eller tr. Ut ifra min temp VET jeg om jeg får tr, om jeg har eggløsning, og ikke minst om min kropp er frisk eller ei. Jeg vet om jeg har god balanse mellom hormoner (østrogen = follikkefase, progesteron = luteafase). Jeg kan se om disse fasene har normal lengde.

 

Jenter: jeg har tatt tempen i 3 mnd nå og kan si at tr er meget forsinket denne mnd (dag 35 og fortsatt ikke tr), har tatt test igår, denne var blendahvit. Da er vanlig tankegang: jeg er ikke gravid. MEN: min temp er høy og har vært det siden 26jan. Så ifølge temp hadde jeg nå meget forsinket eggløsning (26-27jan) og temp holder seg høy. Dette indikerer at progesteron dominerer fortsatt, noe som i teorien betyr at jeg kan være gravid :) MEN: jeg venter i hvertfall til ca 13-15dpo altså til helgen og tar selvfølgelig en test for å få bekreftet dette.

 

Nå ble dette veldig langt, men vil bare si at å måle kroppstemp hver morgen ikke er så vanskelig og stressende som mange skulle tro. Det sier mer om din syklus enn å kun ta EL. Og for noen kvinner så viser EL testen at de har EL flere dager i strekk (ikke særlig pålitelig). Og sist men ikke minst: du blir kjent med din kropp, med din syklus. Og du ser med en gang om kroppen er i balanse eller ei.

 

Håper dere prøver i hvert fall en syklus :)

 

Har faktisk tenk å begynne å tempe, kordan gjere du da? måler du oralt, analt, eller vaginalt? har lest at hvis ein bruker vanlig termometer med 2 desimaler så er da best vaginalt... men du har kanskje sånn computer tings? :)

 

krysser fingrane for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er en termometer med 2 desimaler, absolutt.

Men det har ikke jeg... Bruker et vanlig billig digitalt termometer som viser kun en desimal. De anbefaler å måle analt, men igjen da så gjør ikke jeg det (ja ja hehe...). Jeg måler under venstre arm hver morgen (dessverre til forskjellig tid - alt fra 06.00 - 12.00) og så føyer jeg på 0.5 grader (det skal man gjøre hvis man måler under armen, og dette står på termometer-bruksanvisningen). Og så noterer jeg tempen på et excel ark jeg har laget.

 

Som sagt gjør jeg ikke det helt etter boka, men jeg kan likevel se klare temp forskjeller :) Det viktigste er at man måler tempen med en gang man våkner - ikke gå ut av sengen en gang og måler samme sted hver gang :)

 

Her er noen link til nærmere beskrivelse:

 

http://www.fertility.no/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp

 

http://www.snartgravid.com/Egglosning/Temperaturmaling.html

 

http://mammanett.no/bli-gravid/bkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...