Gå til innhold

**IKM uke 3**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Det vet jeg jo ikke .. De fleste med attakvis MS blir faktisk bedre og får mindre attakker under graviditet. Men nå har jeg ikke den typen, jeg har den progressive. Så jeg ser for meg at jeg får en forsterkning av de eksisterende symptomene. Men vet jo aldri. Har tenkt hardt og lenge på om vi skal ha et barn til. Har ombestemt meg flere ganger og.

 

Men nå har vi landa på at vi skal ha en til. Men dette er 10 pp, så får se om det blir en til eller ikke. :=)

 

Hehe.. får håpe det er graviditetssymptomer du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe at disse forsterkninger av symptomer betyr at du er gravid :) det kommer iallefall til å være en ønsket baby skjønner jeg, siden du er villig til å (muligens) få det tungt perioder av svangerskapet :)

 

Jeg har ingen slike plager, men kjenner at denne gangen er det veldig planlagt og et utrolig stort ønske om å få et lite nurk, så håper vi slipper å vente så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR og utfloden har gått fra den med litt brunfarge til helt hvit.. Tør ikke helt å håpe noe ennå, men... Ligger i sengen med hodepine, som har sittet i et par dager nå.. Ikke så vond, mer et trykk.. :P og så promper jeg snart hull i ozonlaget da.. Haha!!!

 

Aussie: Du er tøff! Har du barn fra tidligere? Sorry at jeg spør så mye, men jeg kjenner ikke så godt til ms annet enn det jeg akkurat har googlet. :) Stå på! Plutselig sitter spira som spikret! :)

 

Ønsker: håper virkelig det går rette veien for dere nå!! :) Fingers crossed!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff og tøff.. hehe. Jeg har en gutt fra før av som nå er snart 3,5 år :=) Testen var hvit idag dessverre, så da venter jeg bare på TR. :(

 

Og bare å spørre, er veldig åpen om at jeg har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var ditt første svangerskap? Ekstra symptomer der?

 

Selvfølgelig er du tøff! Du har en sykdom som gjør at en graviditet kan bli ekstra tøff, og et svangerskap er tungt nok om man er frisk og rask. All ære til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 4 mnd etter første svangerskap at sykdommen ble aktiv. Så første svangerskap var egentlig greit, utenom bekkenløsning da :) Men vi får se om det blir en til her, vingler fram og tilbake sånn ca hver måned .. ;)

Endret av AussieAnette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahaaaa. Da skjønner jeg.. HÅPER at spiren sitter og du ikke blir extra syk da! :)

 

Ingen TR her ennå.. Begynner å bli utålmodig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt mamma til Emma! Jeg er like utålmodig, men tør ikke teste ennå....vet at d er tidlig, og selv om jeg er gravid kan hcg nivået være lavt noen dager til.....skal holde meg i skinnet til søndag :) men, TR kan jo avslutte hele spenninga snart da......kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gooood!!! Sterk positiv g.test i ettermiddag!!! Har ikm i morgen. Tenk at vi endelig, etter ca 2 års prøving fikk det til! Er blitt henvist videre av fastlege til og med! Er sjokkert!!!!! Hadde ikke forventet dette nå... Håper det går bra videre! Så, en må ikke gi opp å prøve! :-) Lykke til til dere andre!

Kan noen plotte mg inn på lista??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR, men negativ test.. Så regner med at det ikke gikk denne gangen heller.. :( Så da lusker jeg videre.. Nå må jeg bare få TR så jeg kan finne ut EL.. Skal kjøpe EL tester også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR, men negativ test.. Så regner med at det ikke gikk denne gangen heller.. :( Så da lusker jeg videre.. Nå må jeg bare få TR så jeg kan finne ut EL.. Skal kjøpe EL tester også...

 

Så synd da, er du sikker på at håpet er ute? Funker det ikke for meg denne perioden skal jeg også kjøpe EL-tester :) det er mitt lille nyttårsforsett, for dette skal jeg få til! :) lykke til! Håper TR kommer snart da, så du kommer i gang med ny pp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my gooood!!! Sterk positiv g.test i ettermiddag!!! Har ikm i morgen. Tenk at vi endelig, etter ca 2 års prøving fikk det til! Er blitt henvist videre av fastlege til og med! Er sjokkert!!!!! Hadde ikke forventet dette nå... Håper det går bra videre! Så, en må ikke gi opp å prøve! :-) Lykke til til dere andre!

Kan noen plotte mg inn på lista??

Gratulerer gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AussieAnette: du er tøff! Er legene støttende i forhold til graviditeten?

 

Har blitt/blir utredet for ms selv, men foreløpig har vi lagt diagnosen vekk. Tatt to MR av hode og rygg med 6 mnd mellomrom, viser ingenting. Eneste funn er antistoffer i spinalvæsken, og div symptomer. Men fremdeles er jeg engstelig. Har imidlertid blitt enig med meg selv om å "glemme" dette fremover, og fokusere på barna, livet, og ta en dag av gangen. Håper selvsagt at symptomene skyldes noe annet.

 

Du er et strålende eksempel på at livet ikke slutte selv om man får en alvorlig diagnose. Lykke til med nr 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nevrologen er støttende. Men sa i mars da vi startet prøvingen at hvis vi skulle ha nr 2 måtte det heller skje før enn senere. Så derfor føler jeg nå at jeg går litt på overtid og hvis det skal bli en til så må det skje snart. Kjenner dessverre på meg at TR er på vei nå. Så da blir det pp 11 (hvis det blir noe av).. :/ Fastlegen er mer negativ og mener jeg heller burde tenke på min egen helse.

 

Så kjedelig å høre Bumblebeee. Hvor mange bånd har du i spinalvæsken og hva slags symptomer?

 

Takk for gode ord. Prøver å tenke positivt på det hele. Kan jo finne noe som er positivt i det meste, selv om det til tider er vanskelig :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok ny pp på meg også tror jeg. Men skjønner meg ikke helt på den her kroppen min altså. Enda ikke fått TR og har halsbrann herfra til evigheten og ømme pupper som FY...

 

Tok en test nå i ettermiddag og den viste negativ, men synes jeg kunne skimte en skyggestrek, men ikke 100 % sikker. Så blir ny testing på mandag/tirsdag, og dersom ikke TR er kommet til da nøler jeg ikke med å bestille meg en legetime, på tirsdag vil jeg være 8 dager over IKM og det synes jeg er litt lenge. :(

 

Gratulerer så mye til dere som er gravide, og til dere som går over i ny pp, masse lykke til :D Kanskje jeg joiner dere, eller kanskje jeg hopper over på 1 tri, aner ikke enda, får se hva testen viser på mandag/tirsdag,men så lenge TR holder seg borte øyner jeg et lite håp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, man skal ikke gi opp når TR ikke dukker opp, iallefall ikke før man har sjekka med en lege :) kjenner ei dame som aldri får utslag på graviditetstester.....noe med hormoner som gjør dt....men gravid har hun vært, to ganger :)

 

Jeg har ikm i dag, ikke testet ennå men tanta har ikke kommet heller! Har malt, byttet dører og diverse her hjemme i dag, og skal fortsette i morgen :) godt å ha noe å bruke tiden på mens man venter :) skal gi tanta noen dager/minst en dag til før jeg tester....haaaater nemlig negative tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest fordi jeg vet at dersom den blir negativ kommer jeg til å kjøpe mange ekstra tester for å teste hver dag fremover......tålmodighet er en dyd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ i dag på ikm :( men vet ikke når eggløsning var da iom første pp etter p-plasterbruk.. sist så fant jeg det ut nesten en uke etter ikm.. mem vsr kort på vei når vi så på ul. Men tror ikke det gikk denne gangen nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da :( har fortsatt ikke sett noe TR her da, ikm Igår......venter litt til med å teste....mistenker at jeg har sen EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg har sen el !:P ååå.. kjenner jeg hater å ikke vite... da kan like godtmensen bare komme så vi kan fokusere på ny pp:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i natt.. :P ny IKM uke på meg! :(

 

MANDAG 14:

Pinnedyret

4 små hjerter (1.pp)

 

TIRSDAG 15:

 

 

ONSDAG 16:

Dossa (pp.31)

Kaffemocca

Vandrende (pp.3)

 

TORSDAG 17:

 

 

FREDAG 18:

GravidNÅ!

 

LØRDAG 19:

Rosahelikopter 11pp - 1pp m/pergo

AussieAnette

FrkKværne

Ønske-spire (5.pp)

 

 

SØNDAG 20:

Majka81

PrøverNr2<3

Mammaen_til_2smågutter

 

 

GRAVID!!!!:

ForTredjeGang

Babyønske1984

Wilma + baby

LanzaroteJenta

 

Ny pp:

adealsadeal (4pp, 1 SA)

Kaffemocca

Steinbukken<3

Mamman-til-Emma (3.pp)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gooood!!! Sterk positiv g.test i ettermiddag!!! Har ikm i morgen. Tenk at vi endelig, etter ca 2 års prøving fikk det til! Er blitt henvist videre av fastlege til og med! Er sjokkert!!!!! Hadde ikke forventet dette nå... Håper det går bra videre! Så, en må ikke gi opp å prøve! :-) Lykke til til dere andre!

Kan noen plotte mg inn på lista??

Gratulerer gratulerer!!!

 

Tusen takk! Jeg har ingen andre symptomer enn uteblitt mens og øm og stiv i magen. Derfor har det ikke gått opp helt for mg.

Ønsker alle lykke til videre! Kjipt for dere med neg test men prøv å tenk som mg; "Det blir iallefall ikke dersom vi ikke prøver!!"

;-) :-)

 

Kan noen skrive meg inn på lista? Får d ikke til pga jeg bruker mob...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...