Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Tips til hvordan jeg får kontakt med ei jordmor? Umuuulig jo..

:)

 

Tuller du? Hvor bor du? Du finner telefonnr til helsestasjonen som ligger nærmest deg, så ber du om å få en jordmor. Du sier bare hvor langt du er på vei, så blir du kallt inn til uke 24.

Har prøvd å ringe helsestasjonen i flere uker, de tar ikke tlf. Må være feil nr som ligger på nettet :P

 

Hmm, tror jeg ville bare gått dit personlig... :)

Jeg skal til legen snart, tror jeg skal spørre om han har et nummer som faktisk fungerer :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er faktisk ikke kjempesulten lenger, var det tidligere men nå har det forsvunnet igjen.

 

Har gått opp 5 kg så langt (er i uke 20), og må begrense inntaket mitt av søte saker føler jeg :)

 

Blomstogbier: Vi har også bestemt oss for vogn, men jeg venter på at den perfekte skal dukke opp brukt.

 

Brio go blir det, siden vi bor i en relativt liten leilighet og det blir mest trilling på asfalt. De med hvitt understell er superfine!

Det er en god vogn har jeg hørt! :) Her blir det Emmaljunga Edge Duo med classic understell. Farge får vi se på, er mange som jeg synes er fine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke kjempesulten lenger, var det tidligere men nå har det forsvunnet igjen.

 

Har gått opp 5 kg så langt (er i uke 20), og må begrense inntaket mitt av søte saker føler jeg :)

 

Blomstogbier: Vi har også bestemt oss for vogn, men jeg venter på at den perfekte skal dukke opp brukt.

 

Brio go blir det, siden vi bor i en relativt liten leilighet og det blir mest trilling på asfalt. De med hvitt understell er superfine!

Det er en god vogn har jeg hørt! :) Her blir det Emmaljunga Edge Duo med classic understell. Farge får vi se på, er mange som jeg synes er fine.

 

Tror det blir denne her også, med classic understell :-) Har aldri likt de tøykurvene :-P Liker veldig godt fargen Grey Leaves:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestemt oss for vogn. Det blir Emmaljunga Edge duo, Grey Leaves med duo s understell. Jeg synes det ser så praktisk ut med svingbare hjul foran.

Den er jammen ikke billig, så jeg har sendt forespørsel til Kattis babyshop i Strømstad for å få pris der.

 

Vi kjøpte bilstol i dag, på salg på Barnas Hus, så vi begynner å få litt utstyr nå. Det er gøy :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Her er man på tur i et par dager g vips er tråden mange meter lang;)

 

Visste ikke at duo Edge har kommet med svingbare forhjul; det er for meg et must. Hadde det sist samt vendbar sittedel- de to er utslagsgivende for meg.

Har sett på nye brio smile, en teutonia, nye Stokke og emmaljunga, men må nok ta en skikkelig butikk runde før vi finner ut av noe.

 

Jeg fikk brev om at jeg kunne velge mellom tun a eller b- legen satte ikke opp at jeg skulle på en bestemt. Men hvis jeg ville på tun a, så måtte jeg sende inn et brev eller noe.

 

Når jeg var hos jm så gnålet hun om det i tillegg til mye annet- om at naturlig fødsel var sååå bra og epidural var bare tull etc. Jeg tror hun tok hintet når jeg poengterte at det er min fødsel, min kropp og min vondt, så dette bestemmer jeg!

Jeg nevnt for legen at jeg helst bare vil gå til han; han spurte om jeg hadde vært hos jm på helsestasjonen og ja sier jeg. Han skjønte det godt- hadde vært borti mye rart derfra!

 

Orker ikke å ha en masedame som bare tyter om naturlig fødsel og at bryst er best. Jeg sa at jeg vil amme, men at jeg er såpass realistisk at det er lov å bruke flaske om det ikke funker. Det likte hun ikke..

 

Har gjort dette før, så jeg vet med meg selv hva jeg tåler av smerte (blir rimelig sur for å være ærlig!) og at jeg vil amme, men vil ikke ha noe pilling av ammenazier og jeg vil helst hjem så fort beina bærer meg ut:) og helst slippe hjemmebesøk av husinspiserende helsesøstre;)

 

Bestemt jeg? Neida overhodet ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke kjempesulten lenger, var det tidligere men nå har det forsvunnet igjen.

 

Har gått opp 5 kg så langt (er i uke 20), og må begrense inntaket mitt av søte saker føler jeg :)

 

Blomstogbier: Vi har også bestemt oss for vogn, men jeg venter på at den perfekte skal dukke opp brukt.

 

Brio go blir det, siden vi bor i en relativt liten leilighet og det blir mest trilling på asfalt. De med hvitt understell er superfine!

Det er en god vogn har jeg hørt! :) Her blir det Emmaljunga Edge Duo med classic understell. Farge får vi se på, er mange som jeg synes er fine.

 

Tror det blir denne her også, med classic understell :-) Har aldri likt de tøykurvene :-P Liker veldig godt fargen Grey Leaves:-)

Nei, jeg må ha sånn metallkurv tror jeg! :P Grey Leaves er fin :) Jeg tenkte kanskje på PP Light Grey eller Charleston :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også bestemt oss for vogn. Det blir Emmaljunga Edge duo, Grey Leaves med duo s understell. Jeg synes det ser så praktisk ut med svingbare hjul foran.

Den er jammen ikke billig, så jeg har sendt forespørsel til Kattis babyshop i Strømstad for å få pris der.

 

Vi kjøpte bilstol i dag, på salg på Barnas Hus, så vi begynner å få litt utstyr nå. Det er gøy :)

Nei, de er veldig dyre! Men vi får den spandert :) Håper den holder i endel år! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Helle, hørtes noe masende ut hun jordmora! Du har ikke tenkt på å bytte da? Jeg har verdens herligste jordmor heldigvis og velger å gå mest til henne, føler jeg får mer ut av det enn legetimene, selv om jeg er fornøyd med legen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Barnevognguiden.no :)

 

Kunne jo byttet, men legen min er fødselslege så jeg vil ikke kaste bort timene mine på helsestasjonen ;)

 

Det hadde nok vært annerledes om dette hadde vært første gangen, men i og med jeg har denne kroniske hodepinen, så vil jeg helst gå til legen. Han er så omtenksom og passer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården e vogno allerede kjøpt inn! :-D Får den i begynnelsen av mai(ville ikkje ha den ståande så lenge i leiligheten før me kan bruka an) ilag med bilsete me bestilte samtidig :) Blei Emmaljunga City cross med PP svart supreme bagdel og brown flowers sportsdel <3 Gler med te å få den i hus!

 

Idag fekk eg òg stellevesko så eg bestilte på nett, å har testa ut ka eg får plass te å e iallefall foreløpig fornøyd ;) Stellekommoden står foresten òg klar på badet (vanlig kommode fra ikea) med litt kler og utstyr i skuffene! Føle eg egentlig e ALT for tidlig ute med utstyr, si eg berre e 23 veke på vei, men klare liksom ikkje la ver å kikka på utstyr å ting å tang..:P Begynne å bli litt smålig utålmodig alt! :P Haha

 

Ellers skal eg te jordmor for første gong på onsdag å e spent på kossen hu e! Håpe eg blir fornøyd me hu, si da e litt so som so me mr. fastlege.. E òg spent på ka tips hu har te meg ift rygg og bekkenplager, for no har eg oftare og oftare smerter når eg går/sitte å står.. :-/ E da kje tidlig med bekkenløysning(-låsning) allerede no? Veit foresten ikkje forskjell på låsning og løysning, men smertene sitte enten i halabeinet eller inni hofta m/utstrålande smerter ner i lår.. Komme og går, men har sista veko hatt da omtrent daglig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iallefall på city cross, for da e jo ei sportsvogn du kjøpe bagdel te :) Meir usikker på Edge duo -vogno.. :P Eg suns da va veldi kjekt å få velga to farga iallefall, for då får eg tydlig forandring ;) + at da ikkje gjekk an å få brown flowers te bagdelen(supreme-delen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, morsomt om man vil ha to farger, at det går an, mener jeg. :) ! For min del er det ikke så farlig, men jeg har jo to favoritter, hadde vært kult å kunne få begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke blir det vognbestilling her og, gleder oss :) Og idag har vi handlet alt av sengetøy osv (greit å benytte seg av 40% tilbud på Kid ;) ), og dyner og litt annet småtteri :) Greit for alt som er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Emmaljungavogner var det 4-6 ukers leveringstid der jeg var og spurte. Det var hvis vogna var på lager i Norge. Hvis den ikke var på lager måtte jeg vente til neste produksjon, og det kunne fort være i mai, fikk jeg beskjed om.

Noen vogner hadde butikken inne, men ikke den vi skal ha.

Endret av Leb76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos jm og alt stod bra til i magen, jeg har gått ned 1,5 kg siden siste kontroll for 5 uker siden. Egentlig litt rart siden jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, og det et som oftes ikke spesielt sunt :) men spiser lite og ofte pga kvalme. Mine bekymringer er mest rundt min snart 5 åring om dagen, har gråti både for jm, helsesøster, lege og ansatt i bhg idag, så føler meg ganske sliten nå. Han har den siste mnd sagt ting som: du vil kanskje ikke ar jeg skal leve lenger, og jeg dør hvis jeg pakker hodet inn i dyna. Forteller at ingen liker han i bhg, og at han ikke har noen venner. Noe jeg vet ikke stemmer, han er en som leker med mange forskjellige og er godt likt. Mange vil ha han med hjem, eller være med hjem til oss. Igår sa han at han heller ville ligge under jorda og være dø, enn å være i den gamle eller den nye bhg. Tror heller det er usikkerhet rundt at det kommer en ny baby, vi skal flytte til ny by og inn til min kjæreste og han må bytte bhg. Men vi snakket veldig åpent om det, og at vi skal besøke bhg her igjen så han kan hilse på. Og evt ha spesielt et barn han er veldig knyttet til på helgebesøk osv. Han sier han gleder seg, men tror han er dratt mellom gode og vonde følelser ang alt som skal skje. Og det knuser jo hjertet mitt å se han nærmest deprimert. Så hvis noen har noen gode råd og tips så tar jeg de imot med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å junimage så grusomt å høre sønnen sin si slike ting :( har ikke så mye råd, men håper du får god hjelp av støtteapparat rundt deg for hvordan dere skal takle dette. Store klemmer til dere! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ble enig om at bhg skal ha en barnesamtale med han for å se om han åpner seg mer for de. Og helsesøster skal ta det opp med de andre og diskutere, så skulle hun ringe meg på mandag med det de kom frem til. Så får vi ta det derfra, nå er ihvertfall alle informert om at han ikke har det helt greit. De ble jo sjokkerte i bhg, for han er jo alltid blid når han kommer, og har i deres øyne (og mine) fine dager. Han er aldri alene, alltid der det skjer. Spør aldri om jeg kommer snart for å hente osv. Så tror nok problemet er at han føler seg dratt mellom glede og sorg over alle forandringene som kommer om noen mnd. Han har hatt meg alene i snart 5 år, og til sommeren blir vi en familie på fire. Alt har jo skjedd veldig gradvis, og han har blitt tatt med underveis, men nå nærmer der seg at det blir en realitet, og da virker det som han blir overveldet. Var heldigvis lettere å få lagt han idag, han snakket og lurte på mye men var ikke sint og lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Uff jeg får så vondt av gutten din Junimage, men veldig godt å høre at han blir så godt tatt vare på!

 

Sønnen min har hatt noen vonde dager i bhg pga en annen gutt som har vært slem (mot flere) og sammen med at vi mistet et familiemedlem så ble det mye å ta inn på en gang. Det kom i puljer og etterhvert så skjønte jeg at det han trengte mest var bekreftelse fra oss og de i bhg på at han var sett, ble passet på og at vi ikke forsvant.

 

Det er kjempefint at dere kan snakke sammen - det er jo ikke alltid så lett for disse små, men store barna å sette ord på alt de føler inni seg. Noen ganger er det også lettere å snakke mens man leker eller kjører bil - at man ikke må "se hverandre dypt inn i øynene" :)

 

Stor klem fra meg - skjønner godt mammahjertet ditt har det vondt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det må være så vondt når de små ikke har det godt og når andre barn er slemme mot dem, kjenner jeg får vondt i mammahjertet bare av å tenke på det, gruer meg til vi møter på slike ting med våre barn.

 

For å snakke om noe helt annet, er det flere som drømmer mye? I natt IGJEN drømte jeg at jeg fødte og at det var en kjempelett drømmefødsel, hehe, håper jeg er sanndrømt ;) Drømte også at vi fikk se gutten vår og han smilte og var kjempestor allerede ved fødsel, :P er så spent på hvordan han ser ut! Gleder meg til fødsel og til å få møte han <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det må være så vondt når de små ikke har det godt og når andre barn er slemme mot dem, kjenner jeg får vondt i mammahjertet bare av å tenke på det, gruer meg til vi møter på slike ting med våre barn.

 

For å snakke om noe helt annet, er det flere som drømmer mye? I natt IGJEN drømte jeg at jeg fødte og at det var en kjempelett drømmefødsel, hehe, håper jeg er sanndrømt ;) Drømte også at vi fikk se gutten vår og han smilte og var kjempestor allerede ved fødsel, :P er så spent på hvordan han ser ut! Gleder meg til fødsel og til å få møte han <3

 

Det var litt skummelt Zazzy, nesten identisk drøm jeg hadde for ett par netter siden :o Drømte at det bare var å gå inn på ett kontor, fødselen tok ca 2 minutter, gjorde ikke vondt i det hele tatt :P Og når samboeren min skulle sende bilder rundt til folk etter fødselen var babyen (en jente) allerede like stor som en 1 åring :P

 

Drømmer MYE rart for tiden.. nesten så jeg ler når jeg våkner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...