Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst låse meg inne her jeg bor frem til smittefaren sånn ca er over jeg. For jeg vil IKKE ta vaksina, men heller ikke bli smittet.

Jeg skal på legekontoret til uken, det kommer kanskje til å være syke mennesker der, noen tips for å unngå og bli smittet? (Stå ute i gangen og puste gjennom skjerfet ;) ? )

Jeg skal heller ikke ta vaksinen, og jeg krysser fingrene for at det går bra jeg. Det jeg har lest, er at risikoen for gravide, er at vi KAN utvikle lungebetennelse av influensaen, men at den risikoen er større jo lenger ut i svangerskapet man kommer. Så hvis man blir syk nå, så tror ikke jeg risikoen er stor for babyen ihvertfall.. Selvom jeg såklart håper vi alle holder oss friske!

Jeg holder meg unna folkemengder selv, og bruker antibac når jeg skal spise ute feks :)

Hold deg på gangen, og unngå å bli pustet på av noen ihvertfall ;) Influensa smitter jo som regel gjennom dråpesmitte. Og selvom det virker voldsomt i media, så er det jo faktisk 70-90% som IKKE får influensa, så håper vi er blandt de ;)

Fortsetter under...

Vanskelig å holde seg unna folkemengder når jeg har en jobb der jeg møter masse mennesker hver dag + må ta buss dit :S Men men, krysser fingrene for at det går bra!!

Fortsatt tettpakket av forkjølelse og er så sliiiiten...lengter etter noen dager med litt overskudd, skal det noen gang komme? I dag sov jeg helt til over kl 12, vesla hadde lagt seg til første dupp før jeg kom meg opp :P Nå bare sitter jeg her å hangler. Håper dere andre har en fin søndag :)

Jeg har fri 1 gang i uken, kanskje jeg skulle brukt den dagen på å dra ut tidlig og handle, så er det ikke så mye folk, ta hele ukeshandelen da liksom ;)

Skal prøve å unngå og bli pustet på av noen. Har egentlig prøvd å unngå det lenge jeg, hater å være syk, hehe :)

God bedring, zazzy!

Forresten, har dere noen strikkeglade, kommende bestemødre?

Se her da: http://www.garnstudi...d_id=37〈=no

Søker dere på "baby", kommer det opp så utrolig mye fint.. :)!

Her er det 2 veldig strikkeglade kommende bestemødre, pluss at jeg er strikkeglad selv også :) Så tror dette er en baby som kommer til å ha mye hjemmestrikket ;)

Akkurat nå er ikke strikkeånden over meg, men strikket en del babyting FØR jeg var gravid :P Men, håper ånden kommer snart igjen, for er jo utrolig koselig å strikke babyting :) Har funnet mye fint inne på de sidene der! :)

Forresten, har dere noen strikkeglade, kommende bestemødre? Se her da: http://www.garnstudi...d_id=37〈=no Søker dere på "baby", kommer det opp så utrolig mye fint.. :)!
Her er det 2 veldig strikkeglade kommende bestemødre, pluss at jeg er strikkeglad selv også :) Så tror dette er en baby som kommer til å ha mye hjemmestrikket ;) Akkurat nå er ikke strikkeånden over meg, men strikket en del babyting FØR jeg var gravid :P Men, håper ånden kommer snart igjen, for er jo utrolig koselig å strikke babyting :) Har funnet mye fint inne på de sidene der! :)
Heldig du da! Jeg kan ikke strikke jeg, bortsett fra firkantede tepper, hehe. Men har en svigermor og en mor som gjerne strikker. Og kanskje en kommende oldemor også. Hjemmestrikket er kjempeflott! Fikk beskjed av sv. mor om å sende en liten liste over ting vi vil ha strikket ;) Kjekt! Endret av Blomstogbier

Annonse

Jeg begynner litt å jobbe imårra. På ahus, så jeg valgte å ta vaksine! Fordi jeg er gravid OG helsepersonell.. Så får jeg krysse fingrene for at d var et lurt valg.

Men lurer på en ting folkens. Jeg er 17+3 idag, men allerede forrige uke begynte jeg å kjenne spark. Det MÅ være spark. Er førstegangsgravid, så jeg veit jo ikke med sikkerhet. Men kjenner bevegelser like under navlen omtrent, og som brer seg utover på begge sider av magen. Jeg leste om ei som var 24 uker på vei som visstnok kjente spark mye lengre ned. Derfor begynner jeg å lure. Vi har tvillinger i begge familier, og lurer da på om det kan være to der... Noen med erfaringer?

Jeg begynner litt å jobbe imårra. På ahus, så jeg valgte å ta vaksine! Fordi jeg er gravid OG helsepersonell.. Så får jeg krysse fingrene for at d var et lurt valg.

Men lurer på en ting folkens. Jeg er 17+3 idag, men allerede forrige uke begynte jeg å kjenne spark. Det MÅ være spark. Er førstegangsgravid, så jeg veit jo ikke med sikkerhet. Men kjenner bevegelser like under navlen omtrent, og som brer seg utover på begge sider av magen. Jeg leste om ei som var 24 uker på vei som visstnok kjente spark mye lengre ned. Derfor begynner jeg å lure. Vi har tvillinger i begge familier, og lurer da på om det kan være to der... Noen med erfaringer?

Jeg har begynt å kjenne det jeg tror er bevegelser idag, jeg er 17+6, og det er rett under navlen :) Og det er bare en inni der her ihvertfall :)

Hei alle sammen!

Det har blitt en veldig lang tråd her må jeg si! :)

Ser dere diskuterer vaksine.. Jeg er litt usikker, tok den sist gang i 2009, for da var jeg også gravid.. Men nå har jeg faktisk hatt influensa rett før jul, og den var veldig kraftig. Jeg var helt utslått og hadde vondt i hele kroppen. Skal til legen på mandag, så skal høre med han da. Men tenker nesten, hva er sjansen for å få det igjen nå da? :P

Jeg er ikke nervøs for å evt ta en ny vaksine, men får se..

Noen har vært på UL allerede også ser jeg. Min er ikke før 17. januar. Føles som en evighet til. Da er jeg jo i uke 19 også. Håper bare alt er greit med den lille..

Jeg har også OUL den 17.januar Turbomamma. Da er jeg 20 uker.

Ellers til dere andre som snakker om bikiniform.. jeg har overhodet INGEN planer om å vandre rundt i bikini bare uker etter fødsel! :D Tror ikke noen har godt av å se det gitt :D tviler på om jeg vil føle meg så klar for det heller gitt. Nei, det får bli shorts og amme-T-skjorte og trilleturer i skog og mark. Så satser vi på en deilig og solrik sommer dere, eller hva?!

Det har du ja! Og det er din tredje også? :)

Jeg skal IKKE gå i bikini i sommer, annet enn hvis jeg klarer å gå ned det jeg har ekstra.. Da blir det sommerkjole utenpå! ;)

Annonse

Håper de har tatt den. Kanskje jeg kan spørre dem? Og si at det er viktig at jeg ikke blir smittet liksom :)

Det kan du gjøre :) Men for å være sikker, så bør du kanskje vaksinere deg selv også!! :)

Det hjelper ikke :P Skal dit om 3 dager.

Men skal ringe og høre i morgen jeg.

Håper de har tatt den. Kanskje jeg kan spørre dem? Og si at det er viktig at jeg ikke blir smittet liksom :)

Det kan du gjøre :) Men for å være sikker, så bør du kanskje vaksinere deg selv også!! :)

Det hjelper ikke :P Skal dit om 3 dager.

Men skal ringe og høre i morgen jeg.

Hehe! Jeg tenker at hvis ingen vil vaksinert seg, hadde det sikkert vært et større problem med svineinfluensaen.. men skjønner at folk er forskjellige! Du får bare høre :)

Jeg kjenner bevegelser på samme sted som deg, under navelen og litt utover, og jeg har bare en inni der :)

Jeg har kjent bevegelser siden uke 14. Min tredje så jeg skjønte hva det var ganske raskt.

Men jeg kan ikke si at det brer seg utover egentlig. Den er jo fortsatt liten (jeg er 17+5) og jeg kan kjenne den sparker på venstre siden og så plutselig helt nede.. så igjen rett etterpå på høyre side. Vi har også vært på tidlig ul og sett at det bare er en inni der, så jeg tror rett og slett at de svinser og svanser, danser og stuper kråke inni der.. derfor kjenner vi det på flere steder. Men samtidige spark både på venstre og høyre side.. eller for den sakens skyld.. to steder samtidig?.. ja, daaa tror jeg kanskje jeg hadde bedt dem sjekke etter om det var to ja:)

Gjest Helle_Høygir

Jeg tror vi kjente det omtrent likt vi da Ønsker3Gull - merket det tidlig her også, men nå visste jeg hva jeg kjente. God følelse :)

Og forøvrig har jeg ikke planer om å løpe rundt i bikini i sommer- jeg gjorde ikke det før magen kom heller jeg da!

Fikk katalogen fra la redoute og der var der mye fint i både badedrakter, tankinier og hold in saker:)

Nei jeg skal jobbe med bikiniformen 2014 til sommeren jeg, så slipper jeg å styre med forsetter og sånt om et års tid:)

Åhr, e så kosligt å høyra om alle så e på UL! No har eg endelig fått meg time til ordinær UL, skal allerede på onsdag 9/1. Guri så me gler oss :D E 19 + 2 på vei idag, så dei skaffa time te meg med ein gong, til tross for min uduglige lege ikkje hadde klart å senda henvisning(har nå venta i 9 veker, der han har sagt "jada, skal senda da no").. Å endelig e da min tur!

Ellers kjenne eg liv ifra magen sånn nesten kvar dag, deiligt å veta at den e i live inni der! Eg kjenne da stort sett nere i magen. Formen e fin å eg forsøke å nyta graviditeten så godt eg kan, sjøl om jobben tar masse energi ;) På fredag fekk eg influensavaksino, si me e anbefalte te å ta den, å si eg jobbe i helsevesnet sjøl. Har heldigvis ikkje fått nåke anna reaksjon enn ein øm arm å litt håveverk igår som forsvant me litt paracet.! :)

No telle eg ner omtrent tima å minutt te me ska få sjå småen i magen for første gong! :D Å på torsdag blir det januarsalg me innkjøp av babybilsete å barnevogn(forhåpentligvis) ;)

Gjest Totoaa

Nå begynner jeg å bli kjempenærvøs :( I natt fikk jeg ikke sove i det hele tatt, fordi jeg gruer meg sånn til UL. Egentlig gleder jeg meg kjempemasse, men er livredd for å få besjed om at fosteret ikke lever... Har vært i england noen uker, og da jeg satt på flyet på vei hjem i går fikk jeg en ekkel følelse, og det gjør ikke saken bedre at jeg ikke har kjent bevegelse på en stund... Vet at det skal være trygt å fly, og liker ikke å være panisk og fanatisk, men nå har jeg rett og slett kjempeangst!

Gjest Helle_Høygir

Kanskje det kan hjelpe å drikke litt cola og sette deg sammenkrøket?

Gi litt piff til knøttet og lage liten plass - det hender det hjelper!

Jeg husker fra forrige gang hvordan det var å plutselig merke mindre - jeg snakket med jm (var på abc og hadde tidligere kontakt enn vanlig) og hun sa at knøttene pleier å ta det med ro når mor opplever stress eller slikt.

Hun ba meg legge meg ned, slappe av og drikke juice elle cola for å fyre opp litt. Når jeg fikk slappet av litt og roet pulsen, så begynte det å skje ting.

Jeg skjønner deg så godt og den følelsen du kjenner nå er super kjip, så stor klem fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...