Gå til innhold

Min mann er narkoman


Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

kokain er pepper... skjønner ikke hvorfor skrive begge deler, er jo det samme.

 

Pepper er Amfettamin

 

Cola er Kokain..

 

Litt morsomt at du kjenner til slangen, men ikke greier skrive "Amfetamin" riktig... Men man sier vel "Amfettamin" i miljøet regner jeg med? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kokain er pepper... skjønner ikke hvorfor skrive begge deler, er jo det samme.

 

Pepper er Amfettamin

 

Cola er Kokain..

 

Litt morsomt at du kjenner til slangen, men ikke greier skrive "Amfetamin" riktig... Men man sier vel "Amfettamin" i miljøet regner jeg med? wink.png

 

Hehe, så det nå. Har nytt tastatur så blir fort litt skrivefeil :)

Skrevet
.
Nå er det ikke snakk om og stikke nesen helt ned i posen da, men åpner hun den så klarer hun og lukte om det lukter kjemisk (narko) eller jordbær, vanilje ( proteinpulver) eller ikkeno ( protinpulver nøytralt eller kreatin)
Du er kanskje narkopoliti siden du gir så gode råd ang narkotika og lukt? Eller har du vært på mange kurs i regi politiet når det kommer til stoff? Jeg har vært på flere kurs ang dette som politiet har holdt. Narkopolitiet sier man skal ALDRI lukte på det, ALDRI. Selv har de med motgift i tilfelle de eller hundene for i seg stoff.

 

Er langt fra narkopoliti men når du åpner en pose uansett innhold så vill det komme lukt ut! som jeg skrev det er ikke snakk om og stikke nesa i pulvret eller ta ett magadrag, men når man åpner noe vill eventuell lukt automatisk mikse seg med luften runt nesa de!

Skrevet

Man dør neppe av å lukte litt forsiktig på det.. men få seg en "tur" kan man jo risikere om det plutselig havner innenfor nesa :P Selv om politiet sier man ALDRI skal lukte på det, så betyr det IKKE at man dør.. burde ikke være så påståelig du heller.

 

Anonym poster: f84ad1e58aa49798ada9f0ad1e42551c

 

Man kan vel aldri vite hva pulveret er, derfor skal man ikke lukte på det. Skal ikke påstå jeg kan mye om det, men nok til å vite at om det er "feil" pulver, kan det få fatale følger...

 

Hva slags giftigt dop er det som finnes da? Tror neppe en langer selger giftig dop, de vil jo få et dårlig rykte når hvis de selger noe som er giftig.

 

Forresten så lukter slike stoffer (som ikke tar livet av deg) kunstig. Mens proteinpulver lukter litt søtt.

 

Snakker ikke om hva slags dop som er farlig/giftig, men hva evt. langere kan ha "vannet"/byttet det ut med.

Google it, så ser du folk som har sniffet knuste sovetabletter, oppvasktabletter og alt mulig annet i den tro at det var narkotika.

Skrevet

Makan til diskusjon:p

 

Mitt poeng var; jeg har faktisk poser med hvitt pulver i mitt hus, både protein og kreatin.

Og det er fordi når man skal trene og har dårlig tid er det mye greiere å ha ferdig oppmålt og klart, enn å måtte ordne alt der og da. Vi har en hektisk hverdag og små barn, altsom kan gjøres enkelt, gjøres enkelt, også når det kommer til "skummelt hvitt pulver"

Skrevet

kokain er pepper... skjønner ikke hvorfor skrive begge deler, er jo det samme.

 

Nei, "pepper" er vel egentlig amfetamin og ikke kokain...

 

Hilsen tidligere bruker...

 

Anonym poster: fe7ff09da0b7dc2808415a6fef74bcd6

Skrevet

hva skjer da HI?

 

håper du finner ut av det, og deler det med oss nysgjerrige mennesker :P

Skrevet
.

 

 

Man dør neppe av å lukte litt forsiktig på det.. men få seg en "tur" kan man jo risikere om det plutselig havner innenfor nesa :P Selv om politiet sier man ALDRI skal lukte på det, så betyr det IKKE at man dør.. burde ikke være så påståelig du heller.

 

Anonym poster: f84ad1e58aa49798ada9f0ad1e42551c

 

 

Jeg har ikke sagt at man dør om man lukter på det. Jeg sa:

 

ellen-propellen skrev i dag, 13:06:

Innhalering av for store mengder narkotika er dødelig.

 

Men for å komme tilbake til det diskusjonen dreier seg om, jeg har hatt pose med hvitt pulver i skuffen min. Det var elektrolytter jeg fikk av en venninne for å prøve etter trening.

 

 

 

Skrevet

Pulveret jeg fant lå i en liten plastpose. Ikke mye. Mindre enn en t-skje. Protein pulver er det ikke for det står i store spann på kjøkkenet. Har hatt en oppvask her i dag og han står på dette med at det er til trening men jeg tror han ikke. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. I dag er jeg bare tom.

HI

 

Anonym poster: d2bee695b7429d66b5222e8dbc0c65e8

Skrevet

enten må du stole på han eller så får du velge og ikke tro han og tvinge fremm en tilståelse, og det kan føre til brudd visst du tar feil, har du rett så må du gjøre det du føler blir rett.

Skrevet

Når ein ikkje berre kjenner til slanguttrykk for stoffa (ein plukkar jo opp litt her og der), men brukar dei i normaltalen har ein litt betre kjennskap til stoff bruk enn det som er sunt..

 

Jeg har aldri brukt dop, men sier nå pepper til vanlig hvis det snakkes om det. Ser da ikke noe problem med det...

Skrevet

Du burde jo ha merka at han har vært rusa hvis det er dop?

Skrevet

Det er uansett cola eller speed. Så enkelt er det.. han bruker det nok på fest og eller på jobb kanskje... hva merker du av personlighetsforandring f.eks ved fest og eventuelt går han mye på do og er han da vekke litt lengre enn normalt.( da tar han seg en strek).. babler han i ett sett,er han urolig,rastløs , intens da kan du regne med at han er rusa!. Spørsmålet er vel om du godtar enn festdoper.. desverre mange som er det :/..

Skrevet

På den annen side kan det fremdeles være til trening, spesielt dersom han har huset fullt av proteinpulver.

Spør nå mannen nøyaktig hva det er han mener dette er da, så du får et konkret svar og et navn på produktet!

 

Og han er fremdeles slett ingen narkoman, men muligens en rusmisbruker, som er noe ganske annet.

Eller kanskje han bare er en bruker, ikke misbruker også, som igjen er noe annet. Mange nyanser her, men at du skal lage drama og kalle ham for narkoman når du helt klart ikke har kompetanse på feltet eller erfaring med å feks ha en narkoman eller en rusmisbruker i din nærmeste familie, blir bare for dumt.

Skrevet

Man trenger ikke merke om noen er rusa. Jeg er helt blank på området og klarer ikke se om enkelte har tatt noe. En eks jeg hadde var rusa den kvelden jeg møtte han, og jeg merka faktisk ingenting. Og nei, jeg var IKKE full ;-)

 

Anonym poster: ad7e85d24d7b794f067f9652df8fc85f

Skrevet

Bare vit det at en rusmisbruker lyger så det renner etter, og har meget gode forklaringer på hva det er du har funnet, dersom du konfronterer han. Tro aldri på en du mener kan være misbruker.

 

Jeg har et barn som er rusmisbruker, og vet alt av løgner og dritt.

 

I små forseglingsposer(ca 3x5 cm), så er det narko uansett. Det er IKKE proteinpulver.

 

amfetamin og kokain har oppkvikkende effekt(sentralstimmulerende). Og det kan kanskje føles "hjepsomt" i en travel hverdag, som også inkluderer trening og bodybuilding....

 

Jeg ringer politiet, jeg. Hver gang jeg mener ungen min holder på med noe i rusgata. Og jeg ransaker rommet når jeg føler for det.

 

Jeg er der at jeg hører på hva barnet mitt sier, men tar alt med en stor klype salt....... Jeg vurderer selv, og ringer som oftest til politiet.

 

 

 

 

 

Anonym poster: 323ddf79218bec62308b2d8b3b42c896

Skrevet

Når man har vært sammen med noen en stund merker mann om de er ruset, hvis personen til daglig ikke er ruset. På amfetamin vil han få store pupiller, som kan vare en god stund etter stoffet er inntatt. Kokain er det mange som blir ekstremt kåte av, og vil nok si at en personlighetsforandring er det det er lettest å merke det på. Ikke alle som blir hyper av å innta disse stoffene, spesielt om man har AD/HD. Det er faktisk amfetamin i Ritalin som brukes for å roe ned barn og voksne med denne diagnosen. Så noen blir bare mer rolige og klarer å sortere tankene bedre ved amfetamin bruk.

Og til info til alle småbarnsforeldre: Efedrin er en hostesaft man ofte får til veldig små barn, efedrin er dritten som blir igjen når de har laget amfetamin. Greit å vite, jeg sluttet å gi barnet mitt det når en gammel narkoman x fortalte meg hva jeg egentlig ga barnet mitt.

 

Anonym poster: c7c17c5addb34672e66c4cbdfc40c23b

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle vet da at efedrin er sentralstimulerende. Det er jo bla a det som gjorde at Diego Maradona testa positivt. Men at det ikke skal brukes i hostesaft for det, se der har du en helt annen diskusjon. Det å bruke medisiner er alltid en avveining: Behovet for hjelp kontra ulempene ved å innta noe unaturlig. Onkelen min fikk anabole steroider under kreftbehandling; fordi han ikke kunne tåle å tape vekt og måtte prøve å bygge muskler. Men når friske mennesker tar det, er det selvsagt alltid feil!

 

Med det sagt: jeg ville fått stoffet analysert. Uansett hva mannen sier det er.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

kokain er pepper... skjønner ikke hvorfor skrive begge deler, er jo det samme.

 

Nei, "pepper" er vel egentlig amfetamin og ikke kokain...

 

Hilsen tidligere bruker...

 

Anonym poster: fe7ff09da0b7dc2808415a6fef74bcd6

 

Det er 10 andre som allerede har påpekt dette, så jeg har faktisk skjønt det ;)

 

Er du stolt av å være tidligere bruker siden du signerer med det?

Skrevet

Nå er det sikkert noen som kommer til å halshugge meg her, men... Han er vel ikke narkoman selv om han har stoff i hus? Jeg mener man må ha brukt det en stund, og ikke bare en gang eller to, for å bli kalt narkoman.

 

Anonym poster: 9810e0dc7c91acb6be54185a666cf363

 

My thoughts exactly.

Ligger som oftest en øl/cider i kjøleskapet her hos oss, vi er vel ikke alkoholikere av den grunn...

 

Og vil jo tro at HI ville oppdaget det om mannen gikk på et eller annet.

 

Øl og cider er fullt lovlig. Håper ikke du uskyldiggjør noe så alvorlig som narkotikamisbruk...

 

Anonym poster: b9aa97bb4945e952bb357b3d8f4a9c1f

Skrevet

kokain er pepper... skjønner ikke hvorfor skrive begge deler, er jo det samme.

Kokain er ikke pepper... Pepper er amfetamin.... Å kalle det pepper er ganske harry i grunn og man har gjerne lukta på det selv om man kaller det pepper... Reagerer når folk kaller det pepper!

Skrevet

Når man har vært sammen med noen en stund merker mann om de er ruset, hvis personen til daglig ikke er ruset. På amfetamin vil han få store pupiller, som kan vare en god stund etter stoffet er inntatt. Kokain er det mange som blir ekstremt kåte av, og vil nok si at en personlighetsforandring er det det er lettest å merke det på. Ikke alle som blir hyper av å innta disse stoffene, spesielt om man har AD/HD. Det er faktisk amfetamin i Ritalin som brukes for å roe ned barn og voksne med denne diagnosen. Så noen blir bare mer rolige og klarer å sortere tankene bedre ved amfetamin bruk.

Og til info til alle småbarnsforeldre: Efedrin er en hostesaft man ofte får til veldig små barn, efedrin er dritten som blir igjen når de har laget amfetamin. Greit å vite, jeg sluttet å gi barnet mitt det når en gammel narkoman x fortalte meg hva jeg egentlig ga barnet mitt.

 

Anonym poster: c7c17c5addb34672e66c4cbdfc40c23b

 

Det er da ikke sikkert man merker om partneren ruser seg nei... Min eks rusa seg og det tok lang tid før jeg skjønte det enda han først rusa seg, slutta en stund også begynte igjen... Og jeg har god kjennskap til dop selv fra tidligere så jeg burde skjønt det...

Skrevet

Nå er det sikkert noen som kommer til å halshugge meg her, men... Han er vel ikke narkoman selv om han har stoff i hus? Jeg mener man må ha brukt det en stund, og ikke bare en gang eller to, for å bli kalt narkoman.

 

Anonym poster: 9810e0dc7c91acb6be54185a666cf363

 

My thoughts exactly.

Ligger som oftest en øl/cider i kjøleskapet her hos oss, vi er vel ikke alkoholikere av den grunn...

 

Og vil jo tro at HI ville oppdaget det om mannen gikk på et eller annet.

Du er dum eller?! Sammenligner du virkelig lovlige ting som en øl med ulovlige substanser?! Seriøst?? Det kan bli ganske store konsekvenser av å oppbevare ulovlige stoffer i hus, spesielt vis det er barn tilstede... Politi, barnevern, at barnet kan få tak i det og få det i seg osv... Hva sier du vis ungen din kommer superspeeda på legevakta?!

Skrevet

 

Du er dum eller?! Sammenligner du virkelig lovlige ting som en øl med ulovlige substanser?! Seriøst?? Det kan bli ganske store konsekvenser av å oppbevare ulovlige stoffer i hus, spesielt vis det er barn tilstede... Politi, barnevern, at barnet kan få tak i det og få det i seg osv... Hva sier du vis ungen din kommer superspeeda på legevakta?!

 

Geez, ta deg ei brødskive og ro ned! Det var en sammenligning mot det å gjøre noe av og til kontra det å være misbruker. Ikke at det skal være greit å ha ulovlige substanser i huset/jakkelomma/veska/whatever.

 

Herlighet, misliker virkelig folk som står opp på feil bein...

Skrevet

 

Du er dum eller?! Sammenligner du virkelig lovlige ting som en øl med ulovlige substanser?! Seriøst?? Det kan bli ganske store konsekvenser av å oppbevare ulovlige stoffer i hus, spesielt vis det er barn tilstede... Politi, barnevern, at barnet kan få tak i det og få det i seg osv... Hva sier du vis ungen din kommer superspeeda på legevakta?!

 

Geez, ta deg ei brødskive og ro ned! Det var en sammenligning mot det å gjøre noe av og til kontra det å være misbruker. Ikke at det skal være greit å ha ulovlige substanser i huset/jakkelomma/veska/whatever.

 

Herlighet, misliker virkelig folk som står opp på feil bein...

Og jeg misliker folk som tydeligvis er så naive at de kan unnskylde og bagatellisere bruk av dop!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...