Iiiiik Skrevet 6. november 2012 #126 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #127 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. I samme boka står det at innbyggere av Sodoma og Gomorra ble drept av Gud som straff for deres usømmelige liv, og hvordan Adam og Eva ble jaget bort fra Paradis fordi Eva spiste et eple (som forresten er svært sunt ). I samme boka beskrives det hvordan en far ville slakte sin sønn til ære for Gud. Hvis man skal følge boka til punkt og prikke vel å merke.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #128 Skrevet 6. november 2012 Det finnes veldig mange der ute som lever som Elsker livet og hennes familie. Jeg synes vi skal være takknemlige for at hun så villig svarer på alle spørsmål i stedet for å angripe henne for et levesett som strengt tatt ikke gjelder bare henne, men veldig mange andre rundt omkring. Barn skal ikke måtte vokse opp i et hjem med mishandling. Ja, det er mange som lever slik som Elsker livet, og de heldigste barna av slike foreldre får hjelp av barnevernet. Barnevernet ser det at far denger mor som omsorgssvikt, om det foregår med eller uten barn tilstede spiller ingen rolle. Tror ikke barnevernet blander seg inn i hva mor og far gjør privat så lenge de ikke skader hverandre eller gjør noe mot ens vilje. Mener du at barnetvernet bør gripe inn der paret har røff sex også? Røff sex har ikke straff som formål. Det er en sexlek. Fysisk straff begrunnet i tro (hvilket tro forresten kjenner INGEN kristne som praktiserer vold i familien), er ikke lek. Og man sender vanligvis ikke ungene til besteforeldre HVER dag for å ha røff sex. Men ja, jeg vet om tilfeller der barna ble plassert i fosterhjem der mor nektet å gå fra voldelig far fordi hun mente hun "fortjente" juling. Håper ikke du deler dine meninger med foreldre i barnehage og skole, for ellers vil folk sky dere og sende bekymringsmelding. Nå er det ikke slik at vi sender barna til besteforeldrene hver dag for at han skal straffe meg. De går inn og ut av deres hjem som om det var deres eget. De bor på samme gård, men i et hus ca. 150 meter fra vårt. Jeg har såpass forståelse for at dette høres skummelt og fremmed for folk at jeg ikke deler dette med foreldre i barnehage og skole ja. Jeg vil heller ikke at noen skal fortelle barna våre at mor er dum, mangler ryggrad, er hjernevasket og at far er en psykotisk voldsmann. De skal få leve livet sitt som andre barn, og slippe å ta støyten for at foreldrenes valg er noe andre syns er galt. Det finnes veldig mange der ute som lever som Elsker livet og hennes familie. Jeg synes vi skal være takknemlige for at hun så villig svarer på alle spørsmål i stedet for å angripe henne for et levesett som strengt tatt ikke gjelder bare henne, men veldig mange andre rundt omkring. Barn skal ikke måtte vokse opp i et hjem med mishandling. Ja, det er mange som lever slik som Elsker livet, og de heldigste barna av slike foreldre får hjelp av barnevernet. Barnevernet ser det at far denger mor som omsorgssvikt, om det foregår med eller uten barn tilstede spiller ingen rolle. Tror ikke barnevernet blander seg inn i hva mor og far gjør privat så lenge de ikke skader hverandre eller gjør noe mot ens vilje. Mener du at barnetvernet bør gripe inn der paret har røff sex også? Røff sex har ikke straff som formål. Det er en sexlek. Fysisk straff begrunnet i tro (hvilket tro forresten kjenner INGEN kristne som praktiserer vold i familien), er ikke lek. Og man sender vanligvis ikke ungene til besteforeldre HVER dag for å ha røff sex. Men ja, jeg vet om tilfeller der barna ble plassert i fosterhjem der mor nektet å gå fra voldelig far fordi hun mente hun "fortjente" juling. Håper ikke du deler dine meninger med foreldre i barnehage og skole, for ellers vil folk sky dere og sende bekymringsmelding. Nå er det ikke slik at vi sender barna til besteforeldrene hver dag for at han skal straffe meg. De går inn og ut av deres hjem som om det var deres eget. De bor på samme gård, men i et hus ca. 150 meter fra vårt. Jeg har såpass forståelse for at dette høres skummelt og fremmed for folk at jeg ikke deler dette med foreldre i barnehage og skole ja. Jeg vil heller ikke at noen skal fortelle barna våre at mor er dum, mangler ryggrad, er hjernevasket og at far er en psykotisk voldsmann. De skal få leve livet sitt som andre barn, og slippe å ta støyten for at foreldrenes valg er noe andre syns er galt. Det er ganske vanlig av dem som mishandler eller blir mishandlet å skjule det for omgivelsene. Hvis du virkelig mente at det var den riktige måten å leve på, så hadde du vel ikke vært redd for å fortelle det til andre?? Det er for å beskytte barna mot slike som dere. Altså de som mener de har noe med hvordan vi lever. Barna skal som sagt slippe å høre noe negativt om sine foreldre på skolen eller fra andre voksne. Til de vi er venner med (som er fra forskjellige typer samfunnslag, forhold, tro og kjønn) forteller vi det selvsagt. Ingen som reagerer nevneverdig, de trekker heller litt på smilebåndet. De har også hengt seg opp i dette med tukting i starten, men blir liksom ferdige med det litt fortere enn dere. De evner å forstå at det er en privatsak som ikke involverer barna eller går utover noen negativt.
Iiiiik Skrevet 6. november 2012 #129 Skrevet 6. november 2012 Det er jo min hovedinnvending mot å bruke Bibelen som sannhetsvitne også, det blir så uendelig selektivt i forhold til hva som skal tolkes, hva som skal etterleves og hva som skal være tilbakelagt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #130 Skrevet 6. november 2012 Det finnes veldig mange der ute som lever som Elsker livet og hennes familie. Jeg synes vi skal være takknemlige for at hun så villig svarer på alle spørsmål i stedet for å angripe henne for et levesett som strengt tatt ikke gjelder bare henne, men veldig mange andre rundt omkring. Barn skal ikke måtte vokse opp i et hjem med mishandling. Ja, det er mange som lever slik som Elsker livet, og de heldigste barna av slike foreldre får hjelp av barnevernet. Barnevernet ser det at far denger mor som omsorgssvikt, om det foregår med eller uten barn tilstede spiller ingen rolle. Tror ikke barnevernet blander seg inn i hva mor og far gjør privat så lenge de ikke skader hverandre eller gjør noe mot ens vilje. Mener du at barnetvernet bør gripe inn der paret har røff sex også? Røff sex har ikke straff som formål. Det er en sexlek. Fysisk straff begrunnet i tro (hvilket tro forresten kjenner INGEN kristne som praktiserer vold i familien), er ikke lek. Og man sender vanligvis ikke ungene til besteforeldre HVER dag for å ha røff sex. Men ja, jeg vet om tilfeller der barna ble plassert i fosterhjem der mor nektet å gå fra voldelig far fordi hun mente hun "fortjente" juling. Håper ikke du deler dine meninger med foreldre i barnehage og skole, for ellers vil folk sky dere og sende bekymringsmelding. Nå er det ikke slik at vi sender barna til besteforeldrene hver dag for at han skal straffe meg. De går inn og ut av deres hjem som om det var deres eget. De bor på samme gård, men i et hus ca. 150 meter fra vårt. Jeg har såpass forståelse for at dette høres skummelt og fremmed for folk at jeg ikke deler dette med foreldre i barnehage og skole ja. Jeg vil heller ikke at noen skal fortelle barna våre at mor er dum, mangler ryggrad, er hjernevasket og at far er en psykotisk voldsmann. De skal få leve livet sitt som andre barn, og slippe å ta støyten for at foreldrenes valg er noe andre syns er galt. Det finnes veldig mange der ute som lever som Elsker livet og hennes familie. Jeg synes vi skal være takknemlige for at hun så villig svarer på alle spørsmål i stedet for å angripe henne for et levesett som strengt tatt ikke gjelder bare henne, men veldig mange andre rundt omkring. Barn skal ikke måtte vokse opp i et hjem med mishandling. Ja, det er mange som lever slik som Elsker livet, og de heldigste barna av slike foreldre får hjelp av barnevernet. Barnevernet ser det at far denger mor som omsorgssvikt, om det foregår med eller uten barn tilstede spiller ingen rolle. Tror ikke barnevernet blander seg inn i hva mor og far gjør privat så lenge de ikke skader hverandre eller gjør noe mot ens vilje. Mener du at barnetvernet bør gripe inn der paret har røff sex også? Røff sex har ikke straff som formål. Det er en sexlek. Fysisk straff begrunnet i tro (hvilket tro forresten kjenner INGEN kristne som praktiserer vold i familien), er ikke lek. Og man sender vanligvis ikke ungene til besteforeldre HVER dag for å ha røff sex. Men ja, jeg vet om tilfeller der barna ble plassert i fosterhjem der mor nektet å gå fra voldelig far fordi hun mente hun "fortjente" juling. Håper ikke du deler dine meninger med foreldre i barnehage og skole, for ellers vil folk sky dere og sende bekymringsmelding. Nå er det ikke slik at vi sender barna til besteforeldrene hver dag for at han skal straffe meg. De går inn og ut av deres hjem som om det var deres eget. De bor på samme gård, men i et hus ca. 150 meter fra vårt. Jeg har såpass forståelse for at dette høres skummelt og fremmed for folk at jeg ikke deler dette med foreldre i barnehage og skole ja. Jeg vil heller ikke at noen skal fortelle barna våre at mor er dum, mangler ryggrad, er hjernevasket og at far er en psykotisk voldsmann. De skal få leve livet sitt som andre barn, og slippe å ta støyten for at foreldrenes valg er noe andre syns er galt. Det er ganske vanlig av dem som mishandler eller blir mishandlet å skjule det for omgivelsene. Hvis du virkelig mente at det var den riktige måten å leve på, så hadde du vel ikke vært redd for å fortelle det til andre?? Det er for å beskytte barna mot slike som dere. Altså de som mener de har noe med hvordan vi lever. Barna skal som sagt slippe å høre noe negativt om sine foreldre på skolen eller fra andre voksne. Til de vi er venner med (som er fra forskjellige typer samfunnslag, forhold, tro og kjønn) forteller vi det selvsagt. Ingen som reagerer nevneverdig, de trekker heller litt på smilebåndet. De har også hengt seg opp i dette med tukting i starten, men blir liksom ferdige med det litt fortere enn dere. De evner å forstå at det er en privatsak som ikke involverer barna eller går utover noen negativt. Åhh, ja, det er OSS det er noe galt med ! Oss som mener at der galt å utøve vold. Ikke dere. Enda et bevis på hjernevasking dessverre.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #131 Skrevet 6. november 2012 I min omgangskrets finnes det mange alenemødre som sitter med ansvar for jobb, barn, hus, aktiviteter +++, mens mannfolkene enten stakk da ansvaret ble for stort, eller fikk damene til å gå fra dem ved bedriten oppførsel. Kjenner EN mann som er alenefar på grunn av udugelig mor til barna. Si meg, Elsker livet, hvem av kvinner og menn VANLIGVIS stikker når det blir snakk om seriøst forhold? Kjenner svært få kvinner som lurer menn til å bare ha sex med lovnad om forhold, stikker og tar abort når de blir gravide eller fester vilt og driter i ansvaret for familien når de får barn. Mens det er flust av menn som gjør slik. Hvem er psykisk sterkest av disse kjønnene sa du?? Jeg var selv gift med en mann som ville dominere, være sjef, men i realiteten var en liten dritt. Han var utro etter noter, lat, gjorde ikke en dritt i huset, og klaget på meg hele tiden. Da jeg gjorde det slutt, kuttet han kontakt med ungene og fant seg ei tenåringsjente fra Filippinene. Virkelig psykisk sterk vil jeg si!! Haha... Mens jeg har fått meg utdanning, fast jobb og klarte å sjonglere unger/hus/jobb/idrett med mer uten problemer. Nå er det ikke for enhver mann å ha et slikt ansvar. Nå vet jeg om svært få menn som kan disse levereglene, eller Bibelens lover/moral. En skal være rimelig stabil og ha selvkontroll. En slik mann du var gift med burde aldri vært gift eller hatt et forhold til en kvinne. Så det er kun de få heldige som vant i lotteriet i forhold til kristendom som skal få lov å mishandle konene sine? Mens alle de andre må holde seg på matta? Apropos kristendom, bare et spørsmål, hadde du eller din mann sex før ekteskapet? Bare lurer... Nei, det er ingen som har lov å mishandle konene sine. Vi har ikke hatt sex før ekteskapet.
Musemorbr / Skrevet 6. november 2012 #132 Skrevet 6. november 2012 (endret) Hvis det er sånn at: man tukter den man elsker.... men også sånn at: man skal elske sin neste som seg selv... og i tillegg: gjøre mot andre som en vil at andre skal gjøre mot seg selv... Kan man ikke da tolke det til at man skal slå alle, men bare dersom man vil bli behandlet sånn selv? Endret 6. november 2012 av Musemorbr /
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #133 Skrevet 6. november 2012 Det er jo min hovedinnvending mot å bruke Bibelen som sannhetsvitne også, det blir så uendelig selektivt i forhold til hva som skal tolkes, hva som skal etterleves og hva som skal være tilbakelagt. Ja, det er vanskelig for noen. Derfor mange velger å se på det som en eventyrbok. Bibelen er en gammel og oversatt bok, det gjør det ikke lettere for oss. Det er opp til hver av oss hvordan vi vil tolke Bibelen. Noe tar vi bokstavlig andre ting billedlig.
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 6. november 2012 #134 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. Ok. Jeg er svært dårlig på bibelsk kunnskap. Da forstår jeg at fra "naturens side" ikke er slik jeg ser på hva som menes med fra naturens side, men utfra et ståsted som at Gud skapte alt, og siden det står i bibelen så er kvinnen underdanig. Jeg er helt trygg på kvinnen ikke er underdanig, at jeg er ikke redd for å se på hvordan andre tenker som mener det motsatte av meg. Jeg tenker det er en selvfølge at menn og kvinner er likestilte. Men jeg tror ikke det er selvfølge at alle får levd det ut. Det er svært vanskelig å forstå hvorfor noen velger å leve underkuet når man har muligheten til å la være. HI. Hva tjener du (tenker ikke på penger) og hva godt gjør det for deg å være underdanig?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #135 Skrevet 6. november 2012 Det er jo min hovedinnvending mot å bruke Bibelen som sannhetsvitne også, det blir så uendelig selektivt i forhold til hva som skal tolkes, hva som skal etterleves og hva som skal være tilbakelagt. Ja, det er vanskelig for noen. Derfor mange velger å se på det som en eventyrbok. Bibelen er en gammel og oversatt bok, det gjør det ikke lettere for oss. Det er opp til hver av oss hvordan vi vil tolke Bibelen. Noe tar vi bokstavlig andre ting billedlig. Hvorfor kunne ikke dere ta mishandlinga billedlig da? Liker mannen din å slå deg? Dere kunne jo tolke dere bort fra fysisk vold.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #136 Skrevet 6. november 2012 Jeg må tilføye at jeg synes synd på deg. Som ikke har egne penger, ikke kan ta egne avgjørelser, ikke har råd til å skille deg hvis mannen din svikter totalt og ikke har arbeidserfaring nok til å kunne forsørge deg og barna hvis du blir alene. Samtidig som man er dømt til å bli minstepensjonist.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #137 Skrevet 6. november 2012 Hvis det er sånn at: man tukter den man elsker.... men også sånn at: man skal elske sin neste som seg selv... og i tillegg: gjøre mot andre som en vil at andre skal gjøre mot seg selv... Kan man ikke da tolke det til at man skal slå alle, men bare dersom man vil bli behandlet sånn selv? Må bare trekke på smilebåndet av den. Kanskje du har rett
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #138 Skrevet 6. november 2012 Jeg må tilføye at jeg synes synd på deg. Som ikke har egne penger, ikke kan ta egne avgjørelser, ikke har råd til å skille deg hvis mannen din svikter totalt og ikke har arbeidserfaring nok til å kunne forsørge deg og barna hvis du blir alene. Samtidig som man er dømt til å bli minstepensjonist. Jeg har egne penger, jeg har råd til skille meg (noe alle har her i landet), jeg har arbeidserfaring og med min utdannelse kan jeg få jobb omtrent hvor som helst. Det er mangel på folk med min proffesjon over hele landet, og opphold i arbeidslivet er ingen hindring. Jeg blir heller ingen minstepensjonist. Selv om jeg lar mannen være overhodet så evner jeg å ordne med min egen pensjon.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #139 Skrevet 6. november 2012 Det er jo min hovedinnvending mot å bruke Bibelen som sannhetsvitne også, det blir så uendelig selektivt i forhold til hva som skal tolkes, hva som skal etterleves og hva som skal være tilbakelagt. Ja, det er vanskelig for noen. Derfor mange velger å se på det som en eventyrbok. Bibelen er en gammel og oversatt bok, det gjør det ikke lettere for oss. Det er opp til hver av oss hvordan vi vil tolke Bibelen. Noe tar vi bokstavlig andre ting billedlig. Hvorfor kunne ikke dere ta mishandlinga billedlig da? Liker mannen din å slå deg? Dere kunne jo tolke dere bort fra fysisk vold. Men nå tolker vi ikke slik at vi føler det blir enkelst mulig, men på en slik måte vi tror er rett.
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 6. november 2012 #140 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. I samme boka står det at innbyggere av Sodoma og Gomorra ble drept av Gud som straff for deres usømmelige liv, og hvordan Adam og Eva ble jaget bort fra Paradis fordi Eva spiste et eple (som forresten er svært sunt ). I samme boka beskrives det hvordan en far ville slakte sin sønn til ære for Gud. Hvis man skal følge boka til punkt og prikke vel å merke. Jeg tror nok at det kan være en del historiske ting som stemmer. Har sett programmer på tv, der det er en del ting som kan bekreftes riktig. Men min personlige tro er at man ikke kan ta bibelen bokstavelig. Jeg er vokst opp med den tro at det er riktig hvert eneste ord. Men heldigvis kan jeg tenke selv og ta egne avgjørelser.
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 6. november 2012 #141 Skrevet 6. november 2012 Hvis det er sånn at: man tukter den man elsker.... men også sånn at: man skal elske sin neste som seg selv... og i tillegg: gjøre mot andre som en vil at andre skal gjøre mot seg selv... Kan man ikke da tolke det til at man skal slå alle, men bare dersom man vil bli behandlet sånn selv? Må bare trekke på smilebåndet av den. Kanskje du har rett Hvis alle er som meg så er det ingen som hadde blitt slått.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #142 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. Ok. Jeg er svært dårlig på bibelsk kunnskap. Da forstår jeg at fra "naturens side" ikke er slik jeg ser på hva som menes med fra naturens side, men utfra et ståsted som at Gud skapte alt, og siden det står i bibelen så er kvinnen underdanig. Jeg er helt trygg på kvinnen ikke er underdanig, at jeg er ikke redd for å se på hvordan andre tenker som mener det motsatte av meg. Jeg tenker det er en selvfølge at menn og kvinner er likestilte. Men jeg tror ikke det er selvfølge at alle får levd det ut. Det er svært vanskelig å forstå hvorfor noen velger å leve underkuet når man har muligheten til å la være. HI. Hva tjener du (tenker ikke på penger) og hva godt gjør det for deg å være underdanig? Nå er ikke kvinnen underdaning uten at hun selv velger å underkaste seg mannen. Ved å være underdaning får jeg levd etter min tro og jeg føler også det er riktig av min natur. Slik blir jeg lykkelig.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #143 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. I samme boka står det at innbyggere av Sodoma og Gomorra ble drept av Gud som straff for deres usømmelige liv, og hvordan Adam og Eva ble jaget bort fra Paradis fordi Eva spiste et eple (som forresten er svært sunt ). I samme boka beskrives det hvordan en far ville slakte sin sønn til ære for Gud. Hvis man skal følge boka til punkt og prikke vel å merke. Jeg tror nok at det kan være en del historiske ting som stemmer. Har sett programmer på tv, der det er en del ting som kan bekreftes riktig. Men min personlige tro er at man ikke kan ta bibelen bokstavelig. Jeg er vokst opp med den tro at det er riktig hvert eneste ord. Men heldigvis kan jeg tenke selv og ta egne avgjørelser. Det er mye som ikke er riktig i Bibelen. Den er oversatt mange ganger, og den er svært gammel. Man må selv tolke Bibelen og ta valg utfra hva man tror er rett.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #144 Skrevet 6. november 2012 Ser virkerlig ikke problemet her. Tro det eller ei, vi er flere som lever på samme vis som Elsker livet. Meg og min familie inkludert. Min mann tar vare på oss, så enkelt er det. Han er en sterk mann, i den form av at han er flink til å ta avgjørelser og finne løsninger, jeg føler meg ikke like sterk på det, så da var det naturlig for oss at han er overhodet i familien, dette gjør oss til en trygg og sterk familie. Vi har derimot valgt at tukt ikke er en løsning, vi ga det et forsøk, men jeg ble satt ut av det. Vår løsning når jeg ikke forholder meg til det han har bestemt, er at vi setter oss ned, og han forteller "hvor skapet skal stå", om jeg kan forklare det slik. Tror ingen av dere hadde reagert på Elsker livet sin livsstil, om de ikke hadde hatt tukt i forholdet sitt. Men da skal dere vite, om kona overser noe mannen har bestemt, med vitende vilje, så kan hun skape splid i familien, gjøre den mindre trygg, hvertfall om han lar det gå, for mange turer med det, og familien vil gå i oppløsning. Tukt er en måte å holde familien på rett kurs, akurat som det er for oss, at min mann "lekser opp" for meg.
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 6. november 2012 #145 Skrevet 6. november 2012 Ingen tvil om at kvinner er sterke og vært det gjennom alle tider. Hvor kommer forklaringen til HI at kvinner er underdanige fra naturens side? Jeg forstår at man skal ta det med en klype salt når noen kommer med en påstand. Jeg er litt nysgjerrig av meg. Det kommer vel fra Bibelen. Det er den hun refererer til som begrunnelse og det står vel en del steder i Bibelen at Gud først skapte mannen og det står at mannen bestemmer over kvinnen. I samme boka står det at innbyggere av Sodoma og Gomorra ble drept av Gud som straff for deres usømmelige liv, og hvordan Adam og Eva ble jaget bort fra Paradis fordi Eva spiste et eple (som forresten er svært sunt ). I samme boka beskrives det hvordan en far ville slakte sin sønn til ære for Gud. Hvis man skal følge boka til punkt og prikke vel å merke. Jeg tror nok at det kan være en del historiske ting som stemmer. Har sett programmer på tv, der det er en del ting som kan bekreftes riktig. Men min personlige tro er at man ikke kan ta bibelen bokstavelig. Jeg er vokst opp med den tro at det er riktig hvert eneste ord. Men heldigvis kan jeg tenke selv og ta egne avgjørelser. Det er mye som ikke er riktig i Bibelen. Den er oversatt mange ganger, og den er svært gammel. Man må selv tolke Bibelen og ta valg utfra hva man tror er rett. Det er jeg faktisk helt enig i.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #146 Skrevet 6. november 2012 Ser virkerlig ikke problemet her. Tro det eller ei, vi er flere som lever på samme vis som Elsker livet. Meg og min familie inkludert. Min mann tar vare på oss, så enkelt er det. Han er en sterk mann, i den form av at han er flink til å ta avgjørelser og finne løsninger, jeg føler meg ikke like sterk på det, så da var det naturlig for oss at han er overhodet i familien, dette gjør oss til en trygg og sterk familie. Vi har derimot valgt at tukt ikke er en løsning, vi ga det et forsøk, men jeg ble satt ut av det. Vår løsning når jeg ikke forholder meg til det han har bestemt, er at vi setter oss ned, og han forteller "hvor skapet skal stå", om jeg kan forklare det slik. Tror ingen av dere hadde reagert på Elsker livet sin livsstil, om de ikke hadde hatt tukt i forholdet sitt. Men da skal dere vite, om kona overser noe mannen har bestemt, med vitende vilje, så kan hun skape splid i familien, gjøre den mindre trygg, hvertfall om han lar det gå, for mange turer med det, og familien vil gå i oppløsning. Tukt er en måte å holde familien på rett kurs, akurat som det er for oss, at min mann "lekser opp" for meg. Flott å høre om andre som også har det slik, og det fungerer for. Blir litt satt ut av de som kommer med sammenligninger der de har blitt utsatt for grov vold, misbruk av makt og å bli påtvunget noe uten sin vilje.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #147 Skrevet 6. november 2012 Ser virkerlig ikke problemet her. Tro det eller ei, vi er flere som lever på samme vis som Elsker livet. Meg og min familie inkludert. Min mann tar vare på oss, så enkelt er det. Han er en sterk mann, i den form av at han er flink til å ta avgjørelser og finne løsninger, jeg føler meg ikke like sterk på det, så da var det naturlig for oss at han er overhodet i familien, dette gjør oss til en trygg og sterk familie. Vi har derimot valgt at tukt ikke er en løsning, vi ga det et forsøk, men jeg ble satt ut av det. Vår løsning når jeg ikke forholder meg til det han har bestemt, er at vi setter oss ned, og han forteller "hvor skapet skal stå", om jeg kan forklare det slik. Tror ingen av dere hadde reagert på Elsker livet sin livsstil, om de ikke hadde hatt tukt i forholdet sitt. Men da skal dere vite, om kona overser noe mannen har bestemt, med vitende vilje, så kan hun skape splid i familien, gjøre den mindre trygg, hvertfall om han lar det gå, for mange turer med det, og familien vil gå i oppløsning. Tukt er en måte å holde familien på rett kurs, akurat som det er for oss, at min mann "lekser opp" for meg. Flott å høre om andre som også har det slik, og det fungerer for. Blir litt satt ut av de som kommer med sammenligninger der de har blitt utsatt for grov vold, misbruk av makt og å bli påtvunget noe uten sin vilje. Det er fordi de ikke forstår forskjellen på tukt og vold, og de forstår nok heller ikke hvorfor vi skulle la en mann gjøre slik. Må nok også si at det er skremende, at de konkluderer med at det eneste dette kan være snakk om, er SM-sex?! Ser ikke hva SM har med en sterk familie i kristen tro å gjøre.
Elsker livet Skrevet 6. november 2012 #148 Skrevet 6. november 2012 Ser virkerlig ikke problemet her. Tro det eller ei, vi er flere som lever på samme vis som Elsker livet. Meg og min familie inkludert. Min mann tar vare på oss, så enkelt er det. Han er en sterk mann, i den form av at han er flink til å ta avgjørelser og finne løsninger, jeg føler meg ikke like sterk på det, så da var det naturlig for oss at han er overhodet i familien, dette gjør oss til en trygg og sterk familie. Vi har derimot valgt at tukt ikke er en løsning, vi ga det et forsøk, men jeg ble satt ut av det. Vår løsning når jeg ikke forholder meg til det han har bestemt, er at vi setter oss ned, og han forteller "hvor skapet skal stå", om jeg kan forklare det slik. Tror ingen av dere hadde reagert på Elsker livet sin livsstil, om de ikke hadde hatt tukt i forholdet sitt. Men da skal dere vite, om kona overser noe mannen har bestemt, med vitende vilje, så kan hun skape splid i familien, gjøre den mindre trygg, hvertfall om han lar det gå, for mange turer med det, og familien vil gå i oppløsning. Tukt er en måte å holde familien på rett kurs, akurat som det er for oss, at min mann "lekser opp" for meg. Flott å høre om andre som også har det slik, og det fungerer for. Blir litt satt ut av de som kommer med sammenligninger der de har blitt utsatt for grov vold, misbruk av makt og å bli påtvunget noe uten sin vilje. Det er fordi de ikke forstår forskjellen på tukt og vold, og de forstår nok heller ikke hvorfor vi skulle la en mann gjøre slik. Må nok også si at det er skremende, at de konkluderer med at det eneste dette kan være snakk om, er SM-sex?! Ser ikke hva SM har med en sterk familie i kristen tro å gjøre. Kanskje disse misoppfatningene er fordi de er nødt til å legge det nærmest sine erfaringer eller preferanser fordi det er så fremmed? I tillegg til at jeg ikke er flink nok til forklare?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #149 Skrevet 6. november 2012 Ser virkerlig ikke problemet her. Tro det eller ei, vi er flere som lever på samme vis som Elsker livet. Meg og min familie inkludert. Min mann tar vare på oss, så enkelt er det. Han er en sterk mann, i den form av at han er flink til å ta avgjørelser og finne løsninger, jeg føler meg ikke like sterk på det, så da var det naturlig for oss at han er overhodet i familien, dette gjør oss til en trygg og sterk familie. Vi har derimot valgt at tukt ikke er en løsning, vi ga det et forsøk, men jeg ble satt ut av det. Vår løsning når jeg ikke forholder meg til det han har bestemt, er at vi setter oss ned, og han forteller "hvor skapet skal stå", om jeg kan forklare det slik. Tror ingen av dere hadde reagert på Elsker livet sin livsstil, om de ikke hadde hatt tukt i forholdet sitt. Men da skal dere vite, om kona overser noe mannen har bestemt, med vitende vilje, så kan hun skape splid i familien, gjøre den mindre trygg, hvertfall om han lar det gå, for mange turer med det, og familien vil gå i oppløsning. Tukt er en måte å holde familien på rett kurs, akurat som det er for oss, at min mann "lekser opp" for meg. Flott å høre om andre som også har det slik, og det fungerer for. Blir litt satt ut av de som kommer med sammenligninger der de har blitt utsatt for grov vold, misbruk av makt og å bli påtvunget noe uten sin vilje. Det er fordi de ikke forstår forskjellen på tukt og vold, og de forstår nok heller ikke hvorfor vi skulle la en mann gjøre slik. Må nok også si at det er skremende, at de konkluderer med at det eneste dette kan være snakk om, er SM-sex?! Ser ikke hva SM har med en sterk familie i kristen tro å gjøre. Kanskje disse misoppfatningene er fordi de er nødt til å legge det nærmest sine erfaringer eller preferanser fordi det er så fremmed? I tillegg til at jeg ikke er flink nok til forklare? "Folk frykter alt de ikke kjenner", eller noe sånt, husker ikke hvor jeg hørte det.
Catteklatt Skrevet 6. november 2012 #150 Skrevet 6. november 2012 Tror nok mye av reaksjonene kommer angående det at mannen din kan tukte deg. Dette er fremmed og skremmende for mange, følelsen av å miste kontrollen på hva som skal skje med seg selv. Jeg har forståelese for at man velger at noen skal ha "avgjørende" stemme i saker, men dette bør kanskje være ut i fra kunnskap om emnet? Her har vi en dialog om emnet og finner raskt ut hva som er mest fornuftig. (ofte mine beslutninger hehe) Jeg kjenner flere parforhold der den ene er "sterkere" enn den andre, og det funker for dem. Dette minner meg litt om hvordan jeg tenker om barn, de blir tryggest med klare grenser og forholde seg til. Siden du er voksen og "sterkere" mentalt enn et barn, har du vært med å bestemme at du vil ha det sånn, det gir deg trygghet?! Jeg vil nok være så freidig og si at jeg tror du ville oppnådd samme trygghet/lykke med styrket tro på deg selv og dine avgjørelser. Men for all del, om det føles greit for dere begge så er det en sak mellom dere. Håper bare dere virkelig skåner barna så mye som dere sier, både med hva de er vitne til og meninger. Respekt for hverandres tanker, følelser og kunskap er utrolig viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå