Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #176 Skrevet 6. november 2012 Nå er det vel bare utvalgte biter av boka denne familien velger å lese.... Vi leser hele bibelen, så hvor du tar dette fra er meg et under. Når skilsmisse og tukt er greit så følger dere ikke kristendommen i alle fall. Paulus sier jo stikk motsatt av dette! Hvor har jeg skrevet noe som helst om skilsmisse? Skilsmisse er totalt utelukked for oss, vi har giftet oss i Guds hus, vi har gitt han vårt løfte om evig troskap, noe vi skal gjøre, skilsmisse er aldri en utvei. Elsker livet skrev det.. Så slutt å blande meg inn i hvordan hun lever.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #177 Skrevet 6. november 2012 Tit 02,09 Slavene skal være lydige mot sine herrer i alle ting 9 Slavene skal være lydige mot sine herrer i alle ting, og rette seg etter dem uten å si dem imot. 10 De må ikke stikke noe til seg, men alltid vise rett troskap, så de i ett og alt kan være en pryd for Guds, vår frelsers lære. Denne var fin?????? Kjære vene... ANONYM: Synes du dette er riktig oxo??? Diskusjonen begynner å bli for dum..." Elsker livet" kommer med forklaringer på sitt syn på en rolig måte, Annonym har litt andre meninger og måter å leve på... Kjenner jeg blir veldig takknemlig for mitt forhold og min selvstendighet når jeg leser her... Slaver finnes ikke her til lands lenger, så det der trenger vi faktisk ikke forholde oss til. For til tross for hva dere tydeligvis tror, så er jeg ikke min manns slave.
Catteklatt Skrevet 6. november 2012 #178 Skrevet 6. november 2012 Da tror jeg kanskje du må slutte å svare på hennes poster!
pusekvinne Skrevet 6. november 2012 #179 Skrevet 6. november 2012 Jeg lurer på hvilke vers i bibelen det står om tukt mot kona? Vet det står om barn.
Mushu Skrevet 7. november 2012 #180 Skrevet 7. november 2012 (endret) Ei venninne av meg forklarte sitt syn paa at kvinna er underdanig og at mannen er familiens overhode paa den maaten at mannen har ansvaret for avgjerelsane, og at han har retten til aa bestemme, men at paa grunn av sin respekt for kvinna vil han ikkje behove aa gjere det paa den maaten men heller velge aa hoyre paa kvinna sin meining. Eller noko i den duren. For meg blir dette litt som ein merkelig bortforklaring der mannens ansvar og mannens rett paa ein maate nuller kvarandre ut. Eg er ogsaa kristen, men eg trur at det er meint som at mannen er familiens representant utad og at hans rolle er meir som familiens talsperson. Eg veit ikkje heilt. Men i vaart forhold var me i utgangspunktet begge paa den underdanige sida, og etter kvart saa har det blitt til at eg tar ein god del av avgjerelsane, ikkje fordi eg er den som bestemmer, men fordi han ikkje har noko preferanse i dei sakane. Alle vaare valg er einstemmige. Der me er uenige inngaar me kompromiss, eller lar den med sterkast onske faa viljen sin fordi det er den det betyr mest for. Om han gjer noko gale saa snakker eg med han om det og om eg gjer noko gale snakker han med meg om det. Eg kunne ikkje tenkt meg aa levd paa noko anna maate. Endret 7. november 2012 av Mushu
Mushu Skrevet 7. november 2012 #181 Skrevet 7. november 2012 "menn handler etter ren fornuft, mens vi blander følelser inn i det." Denne setningen er forresten det storste tullet eg nokon gong har hoyrt. Det er slike utsagn som medvirker til daarlig kvinnesyn, nedtrykkelse og diskriminering. Eg er mykje meir fornuftig enn mange menn eg kjenner og det har ingenting aa gjere med mitt eller deira kjonn. Denne setningen seier ikkje berre at kvinner skal vere underdanige i familien men at dei er ute av stand til aa ta rette avgjerelser i jobb sammenheng og derfor ikkje kvalifiserte i ledarpossisjonar. Om du er folelseslada og urasjonell saa faar det vere din sak, og det er jo veldig flott at du har ein fornuftig mann som ikkje blander folelser inn i ting. daake utfyller tydeligvis kvarandre, Men det er pga dykkar personlighet og ikkje paa grunn av kjonn. I andre forhold er det mannen som er den folelseslada og kvinna som holder hovudet kaldt... Off, eg bryr meg fint lite om "likestilling" og saant, men saanne setningar provoserer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå