Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Her klaffet det på 3 forsøk :) Skal snart igang med søskenforsøk. 

 

Masse lykke til, håper du har fått full klaff :D



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i dag også vært og hilst på den lille i magen er 8+2 i dag. Alt så veldig bra ut og hjertet slo. Fikk beskjed på sykehuset at det da ikke var vits med noen flere UL før rutine UL rundt uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, gratulerer! Vi er i første forsøk nå, vente tiden er laang, er på fjerde dag etter inseminasjon.. Hvor mange forsøk hadde dere før det klaffet?

Lykke til videre, kos dere med den lille i magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også et avbrutt forsøk pga fo mange forlikler, det var veldig kjedelig. Jeg har småkramper og murring nå, håper det er et godt tegn.. Hadde du noen tidlige symtomer? Jeg spørr masse, skjønner godt hvis du ikke vil svare! Hvor har dere gjort det, vi har vært på RH, er egentlig veldig fornøyd:)

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også et avbrutt forsøk pga fo mange forlikler, det var veldig kjedelig. Jeg har småkramper og murring nå, håper det er et godt tegn.. Hadde du noen tidlige symtomer? Jeg spørr masse, skjønner godt hvis du ikke vil svare! Hvor har dere gjort det, vi har vært på RH, er egentlig veldig fornøyd:)

God helg.

Hadde ikke noe spesielle symptomer nei. Vi var i Trondheim på Medicus var veldig fornøyd der. God helg til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å fortelle at vi så to små reker med bankende hjerte på UL i går :D Ny termin 3. juli!

Oioi! Gratulerer. Merkelig det der, hvordan ingenting fester seg før plutselig begge sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) etter første UL den 13.nov ble det oppstart på Puregon samme dag, UL igjen til fredag! Så håper at alt er like bra som sist! uttak mandag eller tirsdag hvis alt går som planlagt! Håper det går bra med alle her inne :) Ser at det er noen som har spurt ang privat klinikk, vi har vært på storken tidligere til inseminasjon, og trivdes veldig godt der! Kjempe koselig mennesker og veldig bra opplevelse. Vi har nå gått over til IVF-Klinikken(fordi det er nærmere) og vi skal nå ha vårt første IVF forsøk der, det er veldig hyggelige mennesker og vi trives veldig godt der! Så vi er veldig fornøyde med privat både i Norge og Danmark :) Er det noen her inne som vil fortelle om deres opplevelse med både uttak og innsett? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett er som en inseminasjon :) Null ubehag :) Uttak har jeg ikke vært så heldig med :P Sånn ca som å bli tatt av et alien-pinnsvin, men det er da verdt det ;) Nå kjenner de fleste mindre enn meg, tror jeg... det er fullt overlevbart!! Tar kun ti minutter. Deilig å kunne slappe av lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg forresten kasta opp for første gang, tjoho! Hehe

  :fnise:  Utrolig hva som kan gledes over... Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gjøre det...

 

Her er vi også i gang med aller første forsøk, jeg har tatt Pergotime siden fredag og skal sette første sprøyte Menopur i kveld. Ultralyd av follikler torsdag på Riksen, er veldig spent på om det blir inseminasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg forresten kasta opp for første gang, tjoho! Hehe

  :fnise:  Utrolig hva som kan gledes over... Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gjøre det...

 

Her er vi også i gang med aller første forsøk, jeg har tatt Pergotime siden fredag og skal sette første sprøyte Menopur i kveld. Ultralyd av follikler torsdag på Riksen, er veldig spent på om det blir inseminasjon!!

 

ultralyd av folliker her også, men dagen etter deg :) Det skrev jeg kanskje lenger oppe :P Hehe! men gøy at noen ligger litt lik som oss:) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå har jeg forresten kasta opp for første gang, tjoho! Hehe

  :fnise:  Utrolig hva som kan gledes over... Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gjøre det...

 

Her er vi også i gang med aller første forsøk, jeg har tatt Pergotime siden fredag og skal sette første sprøyte Menopur i kveld. Ultralyd av follikler torsdag på Riksen, er veldig spent på om det blir inseminasjon!!

 

ultralyd av folliker her også, men dagen etter deg :) Det skrev jeg kanskje lenger oppe :P Hehe! men gøy at noen ligger litt lik som oss:) Lykke til! :)

 

 

Oj, spennende! :) Det er som du sier gøy med noen som ligger såpass likt som oss! Skal du sette første Menopur i dag du da eller? Lykke til til dere også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro å lese her, det er så mange like før oss eller like etter oss i prossesen;-)) Nå har vi bare fem dager til blodprøve og syv til vi tar test selv... Vi gruer gleder oss til de neste dagene, spennende om mens kommer eller ikke:-)

Lykke til alle sammen:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det avbrutt forsøk etter gårsdagen UL... :( Fire store follikler, så jeg er tydeligvis lett å stimulere. Neste runde blir trolig sabotert av jula, så da er det januar neste gang, uten Menopur. Lykke til dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det avbrutt forsøk etter gårsdagen UL... :( Fire store follikler, så jeg er tydeligvis lett å stimulere. Neste runde blir trolig sabotert av jula, så da er det januar neste gang, uten Menopur. Lykke til dere andre! :)

Så dumt :/ Kjenner følelsen! Du skal ikke bare prøve i naturlig syklus da? Det er ingen grunn til at alle skal gå på hormoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her ble det avbrutt forsøk etter gårsdagen UL... :( Fire store follikler, så jeg er tydeligvis lett å stimulere. Neste runde blir trolig sabotert av jula, så da er det januar neste gang, uten Menopur. Lykke til dere andre! :)

Så dumt :/ Kjenner følelsen! Du skal ikke bare prøve i naturlig syklus da? Det er ingen grunn til at alle skal gå på hormoner!

 

 

Ja, jeg tenkte på deg da jeg fikk så  mange follikler... Og jeg spurte legen om hormonbehandling, men fikk som nevnt beskjed om å kutte Menopur og bare ta Pergotime. Lurte litt i går kveld på om jeg burde insistert på å prøve i naturlig syklus, men hun hadde vel sagt det hvis det hadde vært best? Jeg vet ikke jeg, men kommer til å være nervøs for mange follikler neste gang også...

 

Æsj, jeg er skuffet i dag. Det gikk liksom så greit i går, men i dag er det litt tungt allikevel. :( Jeg vet jo at det mest sannsynlig kommer til å kreve noen forsøk, men trist er jeg uansett...

 

Hvordan gjøres det egentlig i naturlig syklus? Tester du for EL da, eller er det UL av follikler på bestemt sted i syklusen selv om det ikke er hormonstimulering?

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er frisk og fin, og under 35 år, så bør det være null grunn til hormonstimulering. Syns det virker som at klinikkene i norge er litt for glad i hormoner... Jeg var 28 når jeg ble gravid i danmark, ingen prat om hormoner, for synes det er unødvendig når man er ung og ikke har noen tegn på at det trengs.. Ble gravid på 3 forsøk, og selv uten hormoner hadde jeg 2 follikler.. så tør ikke tenke på hvor mange jeg hadde fått MED hormoner. Tror kroppen har best av å klare seg på minst mulig hormoner, så lenge man ikke T R E  N G E R hormoner såklart, så blir det noe annet. 



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Her ble det avbrutt forsøk etter gårsdagen UL... :( Fire store follikler, så jeg er tydeligvis lett å stimulere. Neste runde blir trolig sabotert av jula, så da er det januar neste gang, uten Menopur. Lykke til dere andre! :)

Så dumt :/ Kjenner følelsen! Du skal ikke bare prøve i naturlig syklus da? Det er ingen grunn til at alle skal gå på hormoner!

Ja, jeg tenkte på deg da jeg fikk så mange follikler... Og jeg spurte legen om hormonbehandling, men fikk som nevnt beskjed om å kutte Menopur og bare ta Pergotime. Lurte litt i går kveld på om jeg burde insistert på å prøve i naturlig syklus, men hun hadde vel sagt det hvis det hadde vært best? Jeg vet ikke jeg, men kommer til å være nervøs for mange follikler neste gang også...

 

Æsj, jeg er skuffet i dag. Det gikk liksom så greit i går, men i dag er det litt tungt allikevel. :( Jeg vet jo at det mest sannsynlig kommer til å kreve noen forsøk, men trist er jeg uansett...

 

Hvordan gjøres det egentlig i naturlig syklus? Tester du for EL da, eller er det UL av follikler på bestemt sted i syklusen selv om det ikke er hormonstimulering?

Lov å være skuffa nå!!

Og de setter deg på hormoner med mindre du insisterer på annet ja. Jeg ga veldig klar beskjed om at jeg ikke ville det etter jeg hadde for mange follikler. Og nå har jeg jo lykkes i naturlig syklus to ganger :)

 

I naturlig syklus får du en dag du skal til UL, ut fra hvor lang syklus du har. Jeg har ca 28 dager, så jeg har hatt UL på dag 11 eller 11. Ut fra resultatet bestemmer Riksen når du skal sette Ovitrelle og bli inseminert :) Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du er frisk og fin, og under 35 år, så bør det være null grunn til hormonstimulering. Syns det virker som at klinikkene i norge er litt for glad i hormoner... Jeg var 28 når jeg ble gravid i danmark, ingen prat om hormoner, for synes det er unødvendig når man er ung og ikke har noen tegn på at det trengs.. Ble gravid på 3 forsøk, og selv uten hormoner hadde jeg 2 follikler.. så tør ikke tenke på hvor mange jeg hadde fått MED hormoner. Tror kroppen har best av å klare seg på minst mulig hormoner, så lenge man ikke T R E  N G E R hormoner såklart, så blir det noe annet. 

 

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

 

Det høres jo veldig fornuftig ut! Jeg har fortsatt to og et halvt år igjen til den magiske 35-årsgrensa, og tydeligvis bra produksjon av follikler ;)

 

 

Lov å være skuffa nå!!

Og de setter deg på hormoner med mindre du insisterer på annet ja. Jeg ga veldig klar beskjed om at jeg ikke ville det etter jeg hadde for mange follikler. Og nå har jeg jo lykkes i naturlig syklus to ganger :)

 

I naturlig syklus får du en dag du skal til UL, ut fra hvor lang syklus du har. Jeg har ca 28 dager, så jeg har hatt UL på dag 11 eller 11. Ut fra resultatet bestemmer Riksen når du skal sette Ovitrelle og bli inseminert :) Enkelt og greit!

 

 

Takk for svar :) Jeg begynner å angre litt på at jeg bare sa "ja og ha" i går, det vil si, jeg spurte jo om hvordan det da ble med hormoner neste gang og hun sa jeg måtte kutte ut sprøytene. Kanskje jeg burde sagt at jeg ville ha naturlig syklus, men ble litt paff (og det var jo en helt ny situasjon så rakk ikke tenke over alt). Tror du jeg eventuelt bør ta kontakt og avklare naturlig syklus på forhånd, eller holder det at jeg sier det da jeg ringer på første mensdag...??

 

Husker forresten at da jeg var på UL hos gynekolog for et par år siden (før vi startet med henvisning og sånt) så påpekte han folikkel og mente den var helt i henhold til syklus. Så da bør jo muligheten være der for at jeg produserer uten tilsatte hormoner også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i skuffelsen, jeg hadde også avbrutt forsøk pga for mange folikler... Syklusen ette gikk jeg på pergotimer... nå har jeg fått mensen etter to lange uker, veldig kjedelig, men vi er forbrett på at det tar noen forsøk før det klaffer!

Lykke til videre, krysser fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i skuffelsen, jeg hadde også avbrutt forsøk pga for mange folikler... Syklusen ette gikk jeg på pergotimer... nå har jeg fått mensen etter to lange uker, veldig kjedelig, men vi er forbrett på at det tar noen forsøk før det klaffer!

Lykke til videre, krysser fingrene for dere!

 

Tusen takk for lykkeønskninger! :)

 

Hvor mange follikler hadde du da dere måtte avbryte? Og ble det bare en med Pergotime? Kjedelig at det ikke klaffet denne gangen, jeg krysser fingrene for dere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...